evo432

Started by henk2924, September 27, 2017, 22:53:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henk2924

 Sinds mn pensioen ben ik voluit in mn oude hobby doeken. Muziek op de best mogelijke manier weergeven.
Ik ben een eind opgeschoten door mn set aan te passen. Ik draai nu op een AVR 550 van Arcam, Piega frontspeakers, Elac achterspeakers, een Mordaunt Short sub en stream vanaf een Macbook Pro via Roon een Tidal abo en vanaf mn Synology NAS. Onlangs plakte ik er een Meridian 218 zone controler tussen, m.n. vanwege de MQA optie. Klinkt prima
Ik kijk al een tijd naar de streamers van 432EVO in België. Want: spelen af op 432 Hz (vandaar de naam) -mooier dan de standaard 440 Hz, zoals ik proefondervindelijk vaststelde-, rippen en storen cd's incl. metadata, en hebben een minimale opslag van 2TB, waardoor ik mn suizende NAS kan afstoten. Aantrekkelijk , lijkt. Vraag is, hoe die  in mn laten zou passen? Zet ik m voor die ~Meridian, wat gebeurt er met de 432 Hz, en zou ik niet  de betere DAC van de EVO (type Essence) kunnen gebruiken? Maar in dat geval zitten de twee apparaten verkeerd in de keten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Kortom: wat zou een oplossing kunnen zijn en is zo'n EVO inderdaad een begerenswaardig apparaat ?

StereoMike

Quote from: henk2924 on September 27, 2017, 22:53:15
Kortom: wat zou een oplossing kunnen zijn en is zo'n EVO inderdaad een begerenswaardig apparaat ?
Er zijn natuurlijk heeft veel oplossingen maar kennelijk voel je je aangetrokken tot 432Hz. In dat geval zijn de streamers van 432EVO met de bijbehorende ondersteuning toch een uitstekende keus. Persoonlijk zou ik niet voor een inbouw dac kiezen maar verder hebben ze best een leuk apparaat neergezet met een stevige prijs.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Nahpets

#2
Quote from: henk2924 on September 27, 2017, 22:53:15
Zet ik m voor die ~Meridian, wat gebeurt er met de 432 Hz, en zou ik niet  de betere DAC van de EVO (type Essence) kunnen gebruiken? Maar in dat geval zitten de twee apparaten verkeerd in de keten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Kortom: wat zou een oplossing kunnen zijn ...?


Dit lijkt mij bij uitstel een vraag voor de verkoper/bedenker vd EVO432, Frederic vdPoel. Hij heeft ongetwijfeld een duidelijke mening over het inpassen in jouw set. Ik weet niet of je (veel) MQA muziek hebt, maar dat zou ik dan zeker apart benoemen, dat lijkt mij wel een aandachtspunt.

Voor de volledigheid, bovenstaande meneer heeft in het verleden de nodige posts op dit forum gemaakt. Heeft de nodige handel hier gedreven. En heeft de nodige mensen ernstig geschoffeerd. Waaronder mijzelf. Ook dreigen met claims van duizenden euro's zijn de eigenaar van dit forum, Frank Doorhof, ten deel gevallen. Er zijn mensen die weglopen met Fred, en er zijn mensen (zoals ik) die weglopen van hem.


aanpassing in post gedaan
J.A.F. Doorhof
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

van die laatste categorie ken ik er wel meer, mezelf incluis  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

StereoMike

Quote from: Nahpets on September 29, 2017, 16:51:43
En heeft de nodige mensen ernstig geschoffeerd.
Dus het akkefietje vorig jaar tijdens de XFI stond niet op zichzelf. Dit jaar de banners van 432EVO maar een beetje mijden.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

chansig

Openbaar akkefietje wil ik alles van weten...vertel !!!

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mordante

Quote from: chansig on September 29, 2017, 17:33:26
Openbaar akkefietje wil ik alles van weten...vertel !!!

Gr. Hans

Heeft vast iets met botsende ego's te maken. Merk dat er in de audio industrie best wel wat mensen rondlopen die het allemaal denken beter te weten.

Erg jammer vind ik dat. Het is ook een van de redenen dat sommige shows mislukken. Denk ik.

StereoMike

Quote from: Mordante on October  2, 2017, 14:59:20
Heeft vast iets met botsende ego's te maken. Merk dat er in de audio industrie best wel wat mensen rondlopen die het allemaal denken beter te weten.

Erg jammer vind ik dat. Het is ook een van de redenen dat sommige shows mislukken. Denk ik.
Volgens mij ging er een redelijke discussie aan vooraf maar om dan helemaal los te gaan en op de man te gaan spelen. Buiten de luisterruimte ging het nog even lekker verder. Ik heb het met open mond mogen aanschouwen. Laten we het erop houden dat het een bijzonder product is voor een bijzondere doelgroep.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

vik

#8
Wat een vervelende ervaring.

Ik heb nog met hem staan praten op de show van Werner een aantal jaren geleden. Hij had een duidelijke mening maar wist wel waar hij over sprak.

Quote from: Nahpets on September 29, 2017, 16:51:43
Dit lijkt mij bij uitstel een vraag voor de verkoper/bedenker vd EVO432, Frederic vdPoel. Hij heeft ongetwijfeld een duidelijke mening over het inpassen in jouw set. Ik weet niet of je (veel) MQA muziek hebt, maar dat zou ik dan zeker apart benoemen, dat lijkt mij wel een aandachtspunt.

Voor de volledigheid, bovenstaande meneer heeft in het verleden de nodige posts op dit forum gemaakt. Heeft de nodige handel hier gedreven. En heeft de nodige mensen ernstig geschoffeerd. Waaronder mijzelf. Ook m dreigen met claims van duizenden euro's zijn de eigenaar van dit forum, Frank Doorhoff, ten deel gevallen. Er zijn mensen die weglopen met Fred, en er zijn mensen (zoals ik) die weglopen van hem.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Peerless Monster

Ik heb bij Frederic de verschillen mogen ervaren. Het klinkt gewoon ook echt mooier, rustiger.
Ik weet alleen niet wat waarheid is. Een echt direct vergelijk met een echt instrument is niet gedaan...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Graphtuner

Ik heb Frederik 2 keer ontmoet, hij straalt inderdaad "de waarheid" uit... het zal niet mijn beste vriend worden, niet mijn stijl van persoonlijkheid maar verder geen negatieve ervaringen...
Maar de demo die ik gehoord heb bij hem....  :wub: :wub: :wub:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

StereoMike

Quote from: Graphtuner on October  3, 2017, 09:03:43
Ik heb Frederik 2 keer ontmoet, hij straalt inderdaad "de waarheid" uit... het zal niet mijn beste vriend worden, niet mijn stijl van persoonlijkheid maar verder geen negatieve ervaringen...
Maar de demo die ik gehoord heb bij hem....  :wub: :wub: :wub:
Was dat afgelopen weekend tijdens de X-Fi want daar was hij juist weer erg vriendelijk en opvallend ontspannen. Tijdens de demo waar ik bij ben geweest viel het juist weer tegen. Ik vind het vooral een beetje vreemd en onnatuurlijk klinken en zeker niet geschikt voor alle soorten muziek.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Graphtuner

Nee, een audioshow 2 jaar terug in brussel. Had toen veruit de meest meeslepende set staan van de dag, op die top focal speakers...

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

reza

Best bijzonder. Dit is 1van de meest gelezen topics van het forum :baaa:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Hannibal_

shoot!
en dan breng je het opnieuw onder de aandacht...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Bebatoli

Ik begrijp het 432Hz verhaal niet want het is op niets gebaseerd, ook al beweerd hij van wel. Ik heb de Evo 432 kunnen beluisteren bij een kennis en ik vind de omzetting slaapverwekkend. Maar vooral, waarom zou je wat een muzikant die veel moeite heeft gestoken in de opname, omzetten naar 432 Hz, waarom zou je dat doen, want een muzikant herkent zijn eigen muziek niet meer.
Verder is Frederic geen aangenaam persoon die bijna sectair zijn grote gelijk wil behalen. Spijtig, want hij is beslist slim, maar mist empathisch vermogen.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Kweetniet

432 hertz is júist natuurlijk. Het geluid van het universum.
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Bebatoli

Het word eens tijd dat je met een muzikant praat, dat heb ik nml wel gedaan, een klassiek geschoolde pianist en die vertelde me dat er vroeger geen stemming was en al zeker niet 432 Hz. "Het geluid van het universum", voor jou misschien logisch maar voor mij zweverige onzin. Trouwens moet je mij eens uitleggen als een muzikant zoveel moeite gestoken heeft in een opname, waarom je die zou omzetten naar 432 Hz, voor mij is dat disrespect aan de muzikant.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

jahtari

Quote from: kweetniet on November 27, 2022, 23:17:44
432 hertz is júist natuurlijk. Het geluid van het universum.
Dat klinkt niet geloofwaardig van iemand die zich "kweetniet" noemt.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kurt

Op de Newmusic show in Brussel heb ik de Evo horen spelen. Zeker niet slecht, maar ik was er ook niet van ondersteboven.
Ik heb ooit 1x (meer hoeft echt niet) een discussie gehad met Frederic op een audio event. De man hoort zichzelf heel graag praten, meent de kennis in pacht te hebben, met hierbij de nodige minachting voor de concurrenten. Een stijl zoals een andere, maar niet echt professioneel. De klik is er niet, en uiteindelijk kopen mensen van mensen in dit segment.

Nahpets

Quote from: reza on October 17, 2022, 17:31:55
Best bijzonder. Dit is 1van de meest gelezen topics van het forum :baaa:

En dat voor een topic van nog geen pagina lang, over een zeer specifiek onderwerp, best apart.

Misschien een vuiltje in de forum software mbt de statistieken. Net zoals dat ik helemaal bovenaan sta met meeste tijd online, meer dan 2 jaar lang, 24/7 online, echt niet.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Markus2

Quote from: kweetniet on November 27, 2022, 23:17:44
432 hertz is júist natuurlijk. Het geluid van het universum.

De vraag is wèlk universum.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1