UHD bluray spelers overzicht

Started by riwi, September 24, 2017, 18:09:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Multimediaknaller

Quote from: activ on February 18, 2019, 07:24:41Als ik streaming kan met de zelfde kwaliteit als een disc en de zelfde gegarandeerde toegang tot de content dan stap ik maar al te graag over.

^^

Probeer dat het grote gros maar eens uit te leggen  :wacko:

Kjelt

Quote from: Multimediaknaller on February 18, 2019, 11:21:37
^^
Probeer dat het grote gros maar eens uit te leggen  :wacko:
Als het gros van de mensen overstapt, dan wacht maar tot je halverwege een film opeens blokken ziet en dan niets meer, en dat iedere paar minuten.
Of denk je dat de internet bandbreedte in NL oneindig is ?

Multimediaknaller

Wij kijken Netflix ook in '4K'  ;) maar dit gaat zonder enige hapering WiFi/Kabel maar daarbij betalen wij wel de hoofdprijs voor kabelinternet (Ziggo)

Kjelt

Tja maar zoals je weet schakelt de Netflix server die bij alle providers staan terug qua bandbreedte als er een "hickup" optreedt.
In de praktijk betekent dit dat als je een internetverbinding hebt van 100Mb/s en je kinderen starten beiden een Youtube filmpje die 30Mb/s vragen dat Netflix terugschakelt naar 40Mb/s tot dat de stream gereset wordt, dus of je kinderen na 5 minuten mee komen kijken en je eigenlijk weer 100Mb/s ter beschikking hebt maakt niet uit. Zonde...

reza

Maar dat heeft alles te maken met een goede opvoeding. Als pa kijkt kijk je mee en anders niet :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quote from: reza on February 18, 2019, 12:11:37
Maar dat heeft alles te maken met een goede opvoeding. Als pa kijkt kijk je mee en anders niet :D
Dat zou kunnen  :D Subnet aanmaken voor de rest van het gezin en die blocken als je gaat kijken.
Een probleempje zorg wel dat je niet alleen kijkt: "if the wife ain't happy, no-one in the house is happy!"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

road rebel

Quote from: Multimediaknaller on February 18, 2019, 06:02:59
Als ze nu ook nog DTS HD (MA) door dat kabeltje kunnen persen, dan stap ik ook over  ;)

Apple TV zend nu het brakke Dolby Atmos mee, maar het weet mij tegenover DTS  :worship: niet te overtuigen  :lookaround:

Geduld, het zit eraan te komen...

https://www.google.be/amp/s/variety.com/2019/digital/news/fandangonow-imax-enhanced-movies-sony-venom-alpha-1203100056/amp/

Imax enhanced wordt misschien wel de grote dolby Vision/ atmos concurrent.

road rebel

#258
Quote from: Kjelt on February 18, 2019, 10:16:48
Ik zou dan liever een tussen oplossing willen, dat je aangeeft dat je een bepaalde film wilt zien en dat deze gebufferd op een kastje wordt opgeslagen en afgespeeld, dus dat je bv nog 5 minuten wacht tot de buffer helemaal vol zit en dan gaat kijken, daarmee de max kwaliteit garandeerd.

Je wilt dus iTunes, Prime video, rakuten TV of Google play movies?

Multimediaknaller

Quote from: road rebel on February 19, 2019, 09:49:43
Geduld, het zit eraan te komen...

https://www.google.be/amp/s/variety.com/2019/digital/news/fandangonow-imax-enhanced-movies-sony-venom-alpha-1203100056/amp/

Imax enhanced wordt misschien wel de grote dolby Vision/ atmos concurrent.
Goed geluid doorvoeren zoals DTS gaat je echt niet lukken of het met al terug gebracht worden, vergeet niet dat DTS 80% is van het originele bioscoopgeluid. Leuk weetje is dat Jurassic Park zelfs een keer opnieuw te bekijken was in bioscopen waar DTS zijn intrede deed.

Sorry, maar in mijn optiek kan geen enkel geluidsspoor tippen aan DTS

road rebel

#260
Quote from: Multimediaknaller on February 19, 2019, 10:04:10
Goed geluid doorvoeren zoals DTS gaat je echt niet lukken of het met al terug gebracht worden, vergeet niet dat DTS 80% is van het originele bioscoopgeluid.

Heb je het artikel gelezen?! DTS zit eraan te komen op streaming (in Europa via rakuten TV).
Imax enhanced houdt namelijk in dat DTS:X in een speciale (compressed?) variant uitgebracht zal worden. https://www.imaxenhanced.com/#faq

Overigens is de gebruikte bandbreedte voor een DD+ track op iTunes 640kbit/s (vergelijkbaar met de 75o kbit/s van DTS op DVD). De bioscoop-track die geperst werd op extra cd's waar jij het over hebt had een bandbreedte van -meen ik me te herinneren- 1Mbit/s). Maar we zijn vrij ver van de 4,5Mbit/s DTS track op BR. Voorlopig. En ook op audio zijn er de laatste 30jaar gelukkig wel ontwikkelingen geweest op encodeer algoritmes (Vb MQA, LDAC, apt-x) waardoor bandbreedte bijlange na niet alles meer zegt.

PS: Als iemand de imax enhanced whitepaper heeft dan wil ik 't wel eens lezen!

PPS: sorry voor de off-topic :-( ik had niet door dat we op het uhd-Br topic waren (gebruik enkel nog Tapatalk).

Multimediaknaller

Quote from: road rebel on February 19, 2019, 10:28:18
Heb je het artikel gelezen?! DTS zit eraan te komen op streaming (in Europa via rakuten TV).
Imax enhanced houdt namelijk in dat DTS:X in een speciale (compressed?) variant uitgebracht zal worden. https://www.imaxenhanced.com/#faq


Ik heb het gelezen maar het woordje 'compressed' dat geeft dus al aan de ze die 80% niet gaan halen.

In onze videotheektijd en ja daar komen we nog steeds, gaf een keuze in films vaak het geluidsspoor de doorslag.

De een rijdt Opel en de ander VW  ;)

road rebel

#262
Quote from: Multimediaknaller on February 19, 2019, 10:32:17
Ik heb het gelezen maar het woordje 'compressed' dat geeft dus al aan de ze die 80% niet gaan halen.

Waar vind je "compressed" op de site van imax enhanced en waar heb je het over met de 80%?!
Niets mis met een film te kiezen op technologie ipv. het verhaal/de producer/het acteerwerk, maar dan ben je eerder een megalomaan dan een cinefiel ;-).

Multimediaknaller

Quote from: road rebel on February 19, 2019, 10:56:19
Waar vind je "compressed" op de site van imax enhanced en waar heb je het over met de 80%?!
Niets mis met een film te kiezen op technologie ipv. het verhaal/de producer/het acteerwerk, maar dan ben je eerder een megalomaan dan een cinefiel ;-).

Je geeft zelf aan compressed  ;)

Blijf erbij dat een streamer niet kan tippen aan een volwaardige BluRay 4K UHD

scoc

#264
Ik weet niet of dit van de forumregels toegelaten is maar voor diegene die misschien interesse hebben voor de Panasonic UB9000 ...

Bij een zekere "ik ben toch niet gek" winkel in BE kan je deze nu tot en met Zon 3/3 met de btw actie aankopen en dat is toch 17,5% korting. En dat heb ik dan ook maar gedaan  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Zijn er mensen die de Pioneer UDP-LX500 hebben? Hoe bevalt deze?

Nu JVC met een goede ingebouwde tonemapping gaat komen wil ik mijn Panasonic Ub9004 wellicht vervangen. Ik blijf me namelijk een beetje irriteren aan het menu.

Kan de Pioneer wel de subtitles dimmen?

Staaled

#266
Quote from: Teejoo on September 16, 2019, 17:21:49
Zijn er mensen die de Pioneer UDP-LX500 hebben? Hoe bevalt deze?

Nu JVC met een goede ingebouwde tonemapping gaat komen wil ik mijn Panasonic Ub9004 wellicht vervangen. Ik blijf me namelijk een beetje irriteren aan het menu.

Kan de Pioneer wel de subtitles dimmen?
Heb hem en vind hem fantastisch.
Erg goed gebouwd en super beeld en geluid (over HDMI).

Ik kijk nooit met ondertiteling en zal dus eens checken.

Start wel traag op.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

Ik zou persoonlijk rond kijken voor een Oppo 203. Hier en daar gaan ze nog wel weg voor redelijke bedragen. Geen fijnere speler als een Oppo 203/205. Heer en meester in bediening en alles binnen hand bereik.  Over support hoef je je ook geen zorgen te maken.

Just my 2 cents ofcourse  :coffee:

Quote from: Teejoo on September 16, 2019, 17:21:49
Zijn er mensen die de Pioneer UDP-LX500 hebben? Hoe bevalt deze?

Nu JVC met een goede ingebouwde tonemapping gaat komen wil ik mijn Panasonic Ub9004 wellicht vervangen. Ik blijf me namelijk een beetje irriteren aan het menu.

Kan de Pioneer wel de subtitles dimmen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on September 17, 2019, 07:28:37
Ik zou persoonlijk rond kijken voor een Oppo 203. Hier en daar gaan ze nog wel weg voor redelijke bedragen. Geen fijnere speler als een Oppo 203/205. Heer en meester in bediening en alles binnen hand bereik.  Over support hoef je je ook geen zorgen te maken.

Just my 2 cents ofcourse  :coffee:
Had ik ook nog naar gekeken, maar nieuw zie ik ze toch niet echt voor normale prijzen.

stardust

Quote from: Teejoo on September 17, 2019, 08:33:27
Had ik ook nog naar gekeken, maar nieuw zie ik ze toch niet echt voor normale prijzen.

Klopt, zal wel vraag/aanbod zijn. Maar van 1900 naar 3300 verhogen zit er bij mij ook niet in.   ;)

Jack_D


Prima ding zo'n 203 maar speelt alleen geen .avi files af, das dan wel weer net ff jammer, deze in het kader van ook altijd wat te klagen.
En met de prijzen van vandaag de dag vraag je je toch af waarom ze er zo abrupt mee zijn gestopt, de behoefte lijkt toch nog te bestaan.

Quote from: vik on September 17, 2019, 07:28:37
Ik zou persoonlijk rond kijken voor een Oppo 203. Hier en daar gaan ze nog wel weg voor redelijke bedragen. Geen fijnere speler als een Oppo 203/205. Heer en meester in bediening en alles binnen hand bereik.  Over support hoef je je ook geen zorgen te maken.

Just my 2 cents ofcourse  :coffee:

vik

Ze zijn de boel flink aan het uitmelken dat klopt. Gebruikt is Ebay een goede optie.



Quote from: Teejoo on September 17, 2019, 08:33:27
Had ik ook nog naar gekeken, maar nieuw zie ik ze toch niet echt voor normale prijzen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Ik vind de Oppo 203 ook nog steeds erg goed. Kwa media speler speelt ie standaard al erg veel af (geen iso of folders). De mapping van HDR naar SDR werkt mooi. Ik doe hem niet weg, ookal heb ik er inmiddels een HTPC naast vanwege MadVR :)

Malignant

Quote from: riwi on September 18, 2019, 10:19:12
Ik vind de Oppo 203 ook nog steeds erg goed. Kwa media speler speelt ie standaard al erg veel af (geen iso of folders). De mapping van HDR naar SDR werkt mooi. Ik doe hem niet weg, ookal heb ik er inmiddels een HTPC naast vanwege MadVR :)

Folders gaat voor BDMV perfect hoor. Gewoon de hele BDMV structuur in een map genaamd AVCHD plaatsen en alles werk inclusief menu's.

4K BR werkt perfect
1080P BR moet soms gemodified worden met BDMV modify.

En een ISO kan je gewoon uitpakken met Winrar naar folder structuur.

Voor regulier DVD is er nog geen oplossing.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

scoc

Ik twijfel momenteel wat tussen een Pioneer UDP-L500 of Panasonic UDP9000 (of misschien zelf gewoon een UDP-820 maar ben geen fan van die cheapo look). Deze zou louter gebruikt worden voor Blu-Ray en UHD discs. Mijn voorkeur is eigenlijk de Pioneer want voor 4K wil ik louter de HDR-SDR conversie gebruiken voor die paar 4K discs. Ik weet dat de Panasonic de HDR optimizer heeft maar ik heb zo'n vermoeden dat wat audio betreft de Pioneer de betere is.

Echter, ik heb in sommige tests gelezen dat de Pioneer soms instabiel is met sommige UHD discs waardoor deze blijft hangen. Dat is natuurlijk een stuk minder. Zijn er hier mensen die spelen met een Pioneer UDP-L500 in combinatie met UHD discs?

Het lijkt wel of de Pioneer eigenlijk een CD/SACD audio speler is die ook Blu-ray en UHD kan afspelen terwijl dit bij andere zoals Sony en Panasonic eerst en vooral een Blu-ray/UHD speler is.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050