UHD bluray spelers overzicht

Started by riwi, September 24, 2017, 18:09:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wim76

Quote from: bmateijsen on November  7, 2018, 21:06:32
Kijk even bij jvb.nl, dat is de voormalige Oppo distributeur...

Net gedaan, ben gelijk genezen.  OPPO UDP-205 Multizone pro !  Codefree - EU model € 2.849,00 excl.btw  The Very Last !
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

Teejoo

Vraag mbt de Panasonic 9004: heb je met de Netflix app eigenlijk ook profijt van de HDR optimizer?

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo


road rebel

#204
Quote from: Kjelt on November 15, 2018, 23:30:46
Ze mogen het even duidelijk aangeven wat de exacte verschillen zijn.


De verschillen zouden softwarematig zijn (zie bijlage). Er circuleren aangepaste firmwares, een DEV (ontwikkelaar) beweert zelfs DV op de 420/424 te kunnen uitbrengen.

Edit:
Let wel dit zijn internetgeruchten, ik heb geen enkele bron kunnen natrekken.


papaleo

#205
Quote from: road rebel on November 19, 2018, 11:18:28

De verschillen zouden softwarematig zijn. Er circuleren aangepaste firmwares, een DEV beweert zelfs DV op de 420/424 te kunnen uitbrengen...



Wat is een DEV?

Edit;
Is dit een 'Developer'?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

road rebel

#206
Quote from: Teejoo on November 17, 2018, 19:53:43
Wat onnozel dan..

Zover ik begrepen heb kan je de HDR optimizer activeren op schijven, netwerk en apps zoals Amazon prime of Netflix. Volgens mij wordt de HDR optimizer gebypassed bij Dolby Vision.

road rebel

Quote from: Wim76 on November 16, 2018, 15:46:53
Net gedaan, ben gelijk genezen.  OPPO UDP-205 Multizone pro !  Codefree - EU model € 2.849,00 excl.btw  The Very Last !

De laatste levering heeft net plaats gevonden, Werner heeft er ook weer een laatste batch ontvangen dacht ik. Volgens mij is die 205 normaal gezien dik duizend euro goedkoper dan de prijs die je gevonden hebt?

road rebel

Quote from: papaleo on November 19, 2018, 11:20:53
Wat is een DEV?

Edit;
Is dit een 'Developer'?
Ja, sorry voor de onduidelijkheid, ik heb het oorspronkelijk bericht aangepast.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

papaleo

Quote from: road rebel on November 19, 2018, 11:28:24
Ja, sorry voor de onduidelijkheid, ik heb het oorspronkelijk bericht aangepast.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
No problemos... ;)
Thx.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: Wim76 on November 16, 2018, 15:46:53
Net gedaan, ben gelijk genezen.  OPPO UDP-205 Multizone pro !  Codefree - EU model € 2.849,00 excl.btw  The Very Last !

Quote from: riwi on September 24, 2017, 18:09:06
Oppo UHD205 1800 euro
https://www.oppodigital.co.uk/UDP-205.html
Zelfde als UDP203 maar met XLR outputs voor stereo en verbeterde analoge uitgangen.

Dat was zonder de regiomod, dus dat is +-200 erbij. Maar €2849 ex btw is wel een forse stijging :) Marktwerking  :coffee:

Teejoo

#211
Quote from: road rebel on November 19, 2018, 11:22:24
Zover ik begrepen heb kan je de HDR optimizer activeren op schijven, netwerk en apps zoals Amazon prime of Netflix. Volgens mij wordt de HDR optimizer gebypassed bij Dolby Vision.
Is er niemand die dit kan testen? Ik zit nog in het offertestadium, en kan dus nog niet testen 😊

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#213
Quote from: reza on November 19, 2018, 15:50:56
Dit is ook wat ik had begrepen
Wat? Dat het wel werkt?

reza

Nee door de DV je de optimizer niet kan gebruiken. Vandaar ook mijn antwoord op je vraag, dat dit niet werkte. Op de 424 is dit ook zo.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rick-DTS

Ik zit ook te kijken voor een  4K speler op mijn net aangeschafte Panasonic 65-835 OLED.
DE 9004 is erg mooi, maar ik betwijfel of ik het verschil ga zien met de 424/824.
Niet iedereen is even enthousiast over de 824. Nou weet ik ook niet hoe representatief dit alles is :

https://www.testberichte.de/dvd-und-heimkino/2490/blu-ray-player/uhd-blu-ray-player.html

Teejoo

Quote from: Rick-DTS on November 25, 2018, 19:57:23
Ik zit ook te kijken voor een  4K speler op mijn net aangeschafte Panasonic 65-835 OLED.
DE 9004 is erg mooi, maar ik betwijfel of ik het verschil ga zien met de 424/824.
Niet iedereen is even enthousiast over de 824. Nou weet ik ook niet hoe representatief dit alles is :

https://www.testberichte.de/dvd-und-heimkino/2490/blu-ray-player/uhd-blu-ray-player.html
Ik denk niet dat je het verschil zult zien qua beeld. Ik heb de 9004 besteld vanwege z'n opbouw zodat hij ook een stuk stiller is.

Rick-DTS

Speler staat bij mij in kast, wel of niet luidruchtig maakt mij niet uit.
Voor het prijsverschil kun je aardig wat schijfjes kopen.
Vandaar mijn twijfel.
Ben wel een echte mierenn***** ;D

reza

#218
Zoals Teejoo al zegt, in het beeld zal je het zo 123 niet terug zien.
De verbetering zit op het gebied van geluid.
Ik heb de 424 en speelt super maar maakt best wel wat geluid.
Als je deze in een kast zet zal je hem niet horen, zoveel geluid maakt hij ook weer niet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rick-DTS

De Cambridge schijnt ook erg goed en mooi te zijn.

WillyP

Zeker, verschillende testen wijzen dat uit, maar de Cambridge is wel gebaseerd op een loopwerk van Oppo. Dat is toch een beetje een onzekere factor al heeft de fabrikant aangegeven dat reparatie geen probleem is.

Groet,

Willy

Kjelt

Wat ik wel lees op amazon dat de 824 die ik ook besteld heb overigens flink warm wordt, kleinere plastick kast.
Mijn Oppos werden ook allemaal behoorlijk warm dus zie ik dat niet als een kwaliteitsprobleem, ik ga dat ding niet 24/7 gebruiken.

road rebel

Ik las het verslag van een gebruiker (homecinema-fr.com) die van een 820 naar een 9000 ging, maar de 9000 terug heeft gedaan omdat hij op zijn installatie (oled 65" en marantz receiver) geen verschil zag noch hoorde.

Dergelijke meningen zijn meestal met een korrel zout te nemen, al denk ik dat je rekening moet houden met jouw onderscheidend vermogen. (Hoe goed zijn jouw oren/ogen/huidige apparaten)

Kjelt

Ik moet zeggen dat als ik op een 93" scherm met 1080p nu geen pixels zie op 2,5 meter dat ik het knap vind als iemand op 65" uberhaupt een verschil kan zien met 4k (even HDR en 10bit weggelaten) laat staan tussen twee 4k UHD spelers van het zelfde merk.

Rick-DTS

ik betwijfel ook dat je op een 65" tv het verschil zult zien tussen een 820 en een 9000.
Vandaar ook mijn vraag en twijfel om daar zoveel geld voor neer te legen.
Dat een apparaat degelijker gebouwd is spreekt voor zich, echter als ik er niks van terug zie maakt mij dat niks uit.
Het maakt het voor mij makkelijker om na een paar jaar weer te zeggen: ik koop gewoon weer een ander.
Keuzes....