Smartlock ervaringen

Started by RicooCardoo, September 23, 2017, 19:14:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RicooCardoo

Beste leden,

Ik ben sinds gister al een aantal uren aan het zoeken geweest over smartlocks, oftewel automatische sloten voor je (buiten)-deur. Ons nieuwbouwhuis word als het goed is in week 50 opgeleverd, en ik wil dus voor die tijd het een en ander uitgezocht hebben.

Ik ben in de mastermate tegen een bord aangelopen van de Nemef Entr, dit vinden wij een erg mooi apparaatje, enkel lees je er maar weinig over.
Ook heb ik verder gezocht naar andere smartlocks, maar ook daar vind je maar weinig over.

Ik ben eigenlijk erg benieuwd of er hier mensen zijn die ook een smartlock hebben en hoe jullie ervaringen zijn, het mooiste zou zijn als iemand een nemef entr heeft uiteraard.

Groetjes ricardo

RicooCardoo

#1
Dubbele post

road rebel

Ik heb er geen ervaring mee maar deel jouw interesse. Ben je al "degelijke" smartlocks voor buiten tegengekomen? De meeste DIY smartlocks die ik tegenkwam waren meer geschikt voor een apartementsdeur of binnenslot met klink dan hetgeen in Europa als buitenslot gebruikt wordt


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

RicooCardoo

Ik vraag me af hoe je dat precies bedoeld?
De nemef entr kan je namelijk op je binnenslot plaatsen. Je kan evengoed de deur openen vanaf de buitenzijde als je geen klink hebt. Gewoon via de app je slot openen, of als je een vingerafdrukscanner of cijfercombi hebt gekocht.

Deze zijn juist geschikt voor voordeuren.

VlisChris

Sta er bij  stil dat zulke systemen gegarandeerd gehacked gaan worden. En dat je geen spoortje bewijs hebt dat er insluiping is geweest ipv een bewoner.

Mijn behoudende mening: blijf er ver weg van.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik1977

+1
je ruilt veiligheid in voor gebruiksgemak. niks mis met een gewone sleutel.

Rens

Voor mijn werk bestellen we ook regelmatig elektrische sloten of cilinders.
Qua cilinders meestal van Simons Voss, werken probleemloos.

Als je echt met elektrische sloten wilt werken dan gaat de voorkeur uit naar een systeem met paslezers. Deze kunnen in het beslag verwerkt zijn maar ook een losse paslezer gekoppeld op een inbraakmeldsysteem is mogelijk.

Denk er wel aan dat als je met elektrische sloten of sluitplaten wilt gaan werken dat dit een vrij kostbare oplossing is. Vooral een 3-punts motorslot voor in een buitendeur heb je niet voor een paar euro.

Bekangrijkste vraag is wat je ermee wilt bereiken en wat het je waard is, je kunt het zo gek maken als je wilt.

Mijn ervaring is dat het in een woonhuis weinig voordelen ten op zichte van een sleutel heeft. In de zorg wordt het door ons veelvuldig toegepast, voornamelijk voor het afsluiten van bewonerskamers en afdelingen. Deze sloten of sluitplaten worden ook vrij brand open gestuurd.

RicooCardoo

Het verhaal over hacken heeft e wel aan het denken gezet, ze beweren wel dat het heel veilig is, maar alles valt uiteindelijk te hacken.
Ik ga hier nog eens over nadenken.
Het leek me gewoon erg makkelijk omdat je dan niet voor visite naar beneden hoeft te lopen om De deur te openen....

Andere opties zijn er zeker niet?

tlbuis

Dit vind ik ook wel een interessant onderwerp, maar wanneer je hebt over hoeveel veiligheid je ervoor moeite inleveren wordt het toch minder aantrekkelijk, vind ik. Ik heb dit lijstje gevonden met meerdere smartlocks. Had u deze al gezien? Zoeken op draadloos deur openen geeft misschien meer hits, mocht u dit nog niet geprobeerd hebben.

https://www.postscapes.com/wireless-door-locks/