Beste online UHD Blu-Ray winkel

Started by Rob_Dingen, September 21, 2017, 18:43:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atmoz


Ik heb ze vanmiddag alle 4 thuis gekregen.
Allemaal zonder NL subs ^-^
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Teejoo

#26
Quote from: Atmoz on October 31, 2017, 17:21:25
Ik heb ze vanmiddag alle 4 thuis gekregen.
Allemaal zonder NL subs ^-^
Zolang er maar Engelse ondertitels bijzitten. Vind ik eigenlijk nog fijner dan NL subs.

Meeuwtje

Quote from: Atmoz on October 31, 2017, 17:21:25
Ik heb ze vanmiddag alle 4 thuis gekregen.
Allemaal zonder NL subs ^-^

Ik vandaag binnen gekregen. Inderdaad geen NL subs. Vreemd dat bol deze verkoopt (zelfde EAN nummer) en aangeeft dat bij 1 en 3 wel NL subs zitten. Maar ja. Ga iets proberen met een USB stickie met subs, net als de Oppo.
Anders de Sony maar verpatsen en voor de Oppo gaan  ;D
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Atmoz

Quote from: Meeuwtje on November  7, 2017, 19:22:16
Ik vandaag binnen gekregen. Inderdaad geen NL subs. Vreemd dat bol deze verkoopt (zelfde EAN nummer) en aangeeft dat bij 1 en 3 wel NL subs zitten. Maar ja. Ga iets proberen met een USB stickie met subs, net als de Oppo.
Anders de Sony maar verpatsen en voor de Oppo gaan  ;D

Oh, kan dat ook al? Dus tijdens het spelen van een UHD disc de subs ergens anders (USB) vandaan toveren?
Hoe werkt dat precies dan?

En inderdaad érg vreemd (zal wel fout zijn dan) dan ze bij BOL (met dezelfde EAN) staan mét NL-subs....

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RicooCardoo

Quote from: Atmoz on November  8, 2017, 08:33:13
Oh, kan dat ook al? Dus tijdens het spelen van een UHD disc de subs ergens anders (USB) vandaan toveren?
Hoe werkt dat precies dan?

En inderdaad érg vreemd (zal wel fout zijn dan) dan ze bij BOL (met dezelfde EAN) staan mét NL-subs....

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, alhoewel dat wel het gebruiksgemak van een dvd wegneemt..

Harry HT

Hi,
Quote from: Atmoz on November  8, 2017, 08:33:13
Oh, kan dat ook al? Dus tijdens het spelen van een UHD disc de subs ergens anders (USB) vandaan toveren?
Hoe werkt dat precies dan?

Can external subtitles be added to disc playback?

Yes:

*  Create a folder on a USB stick called 'sub'.
* Name your SRT formatted subtitle file 'sub.srt' and copy it into the 'sub' folder.
* Play the disc and press the Subtitle button while the movie is playing. The last entry in the subtitle popup list will be your custom subtitle from the USB stick.

Another advantage doing this is that when you playback HDR movies to HDR displays the subtitles are already too bright in HDR mode and they will become even brighter when future displays have higher peak output levels. With the external subtitle technique you can change the color of the subtitles to a dimmed version from a list of colors, and also change their size, move them up/down etc.

Bovenstaande tekst is te vinden in onderstaande link.

Unofficial OPPO UDP-203 Frequently Asked Questions http://watershade.net/wmcclain/UDP-203-faq.html#can-external-subtitles-be-added-to-disc-playback

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Meeuwtje

#31
Quote from: Harry HT on November  8, 2017, 16:50:21
Hi,
Can external subtitles be added to disc playback?

Yes:

*  Create a folder on a USB stick called 'sub'.
* Name your SRT formatted subtitle file 'sub.srt' and copy it into the 'sub' folder.
* Play the disc and press the Subtitle button while the movie is playing. The last entry in the subtitle popup list will be your custom subtitle from the USB stick.

Another advantage doing this is that when you playback HDR movies to HDR displays the subtitles are already too bright in HDR mode and they will become even brighter when future displays have higher peak output levels. With the external subtitle technique you can change the color of the subtitles to a dimmed version from a list of colors, and also change their size, move them up/down etc.

Bovenstaande tekst is te vinden in onderstaande link.

Unofficial OPPO UDP-203 Frequently Asked Questions http://watershade.net/wmcclain/UDP-203-faq.html#can-external-subtitles-be-added-to-disc-playback

Gegroet,

Harry

Ben eigenlijk wel benieuwd of de Cambridge Audio CXUHD speler dit ook ondersteund, lijkt me wel wat voor mezelf, en dan kan ik bijv. bij Zavvi ook de niet NL ondertitelde films kopen, scheelt toch wel wat met Bol.com en ze hebben ook meer films.
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

fugazi_2009

Vandaag weer een pakketje van Zavvi, zo gaat het hard.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Atmoz

Quote from: Harry HT on November  8, 2017, 16:50:21
Hi,
Can external subtitles be added to disc playback?

Yes:

*  Create a folder on a USB stick called 'sub'.
* Name your SRT formatted subtitle file 'sub.srt' and copy it into the 'sub' folder.
* Play the disc and press the Subtitle button while the movie is playing. The last entry in the subtitle popup list will be your custom subtitle from the USB stick.

Another advantage doing this is that when you playback HDR movies to HDR displays the subtitles are already too bright in HDR mode and they will become even brighter when future displays have higher peak output levels. With the external subtitle technique you can change the color of the subtitles to a dimmed version from a list of colors, and also change their size, move them up/down etc.

Bovenstaande tekst is te vinden in onderstaande link.

Unofficial OPPO UDP-203 Frequently Asked Questions http://watershade.net/wmcclain/UDP-203-faq.html#can-external-subtitles-be-added-to-disc-playback

Gegroet,

Harry

Thanks :worship:
Gaaf dat dat kan O0


Quote from: fugazi_2009 on December  5, 2017, 17:48:30
Vandaag weer een pakketje van Zavvi, zo gaat het hard.

Ah, die heb ik van de week ook binnen gekregen :)
Erg snel geleverd (in vergelijking met hoe snel/traag Zavvi normaal levert...)
Apart vind ik dat... hoezo kan dit wel snel gaan, en moeten andere discs soms wel 3 weken onderweg zijn?!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Dat is zeker gaaf...

Kan iemand een idiotproof voorbeeldje geven hiervan..bv. Van The Great Wall.
Hoe en waar zoek je dan/hoe sla je op/hoe rename je wel/niet...
Ik wil dit graag leren.  O0

Ik heb bijv. Deze film nu als een mkv in een gelijknamige map zonder ondertiteling.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Hoe is die HP box Jack? Is het upscaled HD, of was het al in 4k gefilmd?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik van Voorst (in memoriam)

ik heb een Great Wall nl subtitle gedownload bv. TheGreatWall (2016).srt...

Op een lege USB stick een map gemaakt genaamd "sub"
De titel eringekopieerd en ge-re-named "sub.srt"

De USB in de voorzijde van mijn Oppo gestoken (die herkent hij ook)

film gestart....subs gekozen.....en wat er beloofd wordt zie ik niet...ik zie enkel de 5 buitenlandse standaard subs van de film zelf of een OFF keuze.

Waar is mijn NL sub en hoe kom ik erbij....

Het werkt voor geen meter....  :xmas:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Atmoz

Quote from: Blue-Eyes on December  7, 2017, 18:15:21
Hoe is die HP box Jack? Is het upscaled HD, of was het al in 4k gefilmd?

Op http://realorfake4k.com/my-product/harry-potter-collection/ staat:

QuoteFilms 1+2 are Real. - They are the real deal. Everything was digitally shot in 4K or the original 35/70mm film negative was scanned in 4K and all the mastering/editing was done in 4K.

Films 3-8 are Fake. - They are not real 4K in any material way due to having a final master at 2K.  Studios have upscaled the 2K image to 4K and retouched the content for your 4K UHD TV.  You should see some visual improvement over a standard 1080p Blu-ray.

Shot on 35mm
VFX Rendered in 2K
Digital Intermediate at 4K - Films 1+2
Digital Intermediate at 2K - Films 3-8*

Raar dat juist 1 + 2 wél in 4K zijn, en de rest niet :-X
Wat een vaag gedoe daar in Hollywood soms :nopompom:

Quote from: Erik van Voorst on December  7, 2017, 18:41:21
ik heb een Great Wall nl subtitle gedownload bv. TheGreatWall (2016).srt...

Op een lege USB stick een map gemaakt genaamd "sub"
De titel eringekopieerd en ge-re-named "sub.srt"

De USB in de voorzijde van mijn Oppo gestoken (die herkent hij ook)

film gestart....subs gekozen.....en wat er beloofd wordt zie ik niet...ik zie enkel de 5 buitenlandse standaard subs van de film zelf of een OFF keuze.

Waar is mijn NL sub en hoe kom ik erbij....

Het werkt voor geen meter....  :xmas:

Ik ga proberen dit weekend eens tijd te maken om hiermee wat te prutsen.
Maar in de tussentijd hoop ik eigenlijk dat jij al verder bent en me kunt vertellen hoe 't precies werkt :D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Erik van Voorst (in memoriam)

Okay het werkt bij mij enkel op originele blurays...je kiest dan bij subs voor "overig".
Als je een MKV die je uit de stream hebt gehaald laat zoeken werkt het NIET.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

fugazi_2009

Vandaag binnen van Amazon, ben benieuwd!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Harry HT

Quote from: fugazi_2009 on December 28, 2017, 16:18:04
Vandaag binnen van Amazon, ben benieuwd!
Prachtige box, veel kijkplezier Jack [emoji41]

Gegroet,

Harry

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Malignant

Quote from: Erik van Voorst on December  8, 2017, 10:01:25
Okay het werkt bij mij enkel op originele blurays...je kiest dan bij subs voor "overig".
Als je een MKV die je uit de stream hebt gehaald laat zoeken werkt het NIET.

Als je het bij een MKV of whatever wilt doen is het nog makkelijker.

SRT bestand moet dan in dezelfde map staan als je film bestand.
Geef het ook dezelfde naam ( alleen dan met de SRT extentie ) en het werkt.

Zelf al meerdere UHD's van internet geplukt, en dan in de BDMV mappen structuur gewoon een BR sub geplakt en 00000.srt genoemd tussen de M2TS files ( afhankelijk van welke de stream is )
en het werkt super.

Sorry voor de OT
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

jaco

Quote from: Atmoz on December  7, 2017, 22:44:37
Op http://realorfake4k.com/my-product/harry-potter-collection/ staat:

Raar dat juist 1 + 2 wél in 4K zijn, en de rest niet :-X
Wat een vaag gedoe daar in Hollywood soms :nopompom:

Ik ga proberen dit weekend eens tijd te maken om hiermee wat te prutsen.
Maar in de tussentijd hoop ik eigenlijk dat jij al verder bent en me kunt vertellen hoe 't precies werkt :D
Niet raar, deel een en twee waren op film geschoten, dus genoeg resolutie voor 4K.
De rest is digitaal geschoten op 2K, en niet met een 4K of 5K camera omdat die er toen nog niet waren.


RicooCardoo

Hoe zit het trouwens mrt de eutopa dekking van de dvds? Kunnen ze op alle uhd spelers draaien of?

Atmoz

Quote from: jaco on January 13, 2018, 08:39:55
Niet raar, deel een en twee waren op film geschoten, dus genoeg resolutie voor 4K.
De rest is digitaal geschoten op 2K, en niet met een 4K of 5K camera omdat die er toen nog niet waren.

Ahzo, helder! Thanks voor de uitleg :)

Even wat anders:

Kijk uit met kopen via Zavvi (UK). Ik kocht daar laatst Interstellar (UHD) en moet toen FLINK bijbetalen aan PostNL.
Zo heel goedkoop was die disc dus ineens niet meer :-X

Volgens mij is het alleen "veilig" als je onder de € 21,- p/disc zit. Dan komen er nooit import-kosten bij...

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Teejoo

Quote from: Atmoz on January 31, 2018, 12:15:05
Ahzo, helder! Thanks voor de uitleg :)

Even wat anders:

Kijk uit met kopen via Zavvi (UK). Ik kocht daar laatst Interstellar (UHD) en moet toen FLINK bijbetalen aan PostNL.
Zo heel goedkoop was die disc dus ineens niet meer :-X

Volgens mij is het alleen "veilig" als je onder de € 21,- p/disc zit. Dan komen er nooit import-kosten bij...
Verzenden zij wel uit de UK? Normaal mag dat geen issue zijn. Ik bestel normaal alles via Amazon en dat zijn vaker pakketten van 100 euro

Atmoz

Quote from: Teejoo on January 31, 2018, 15:10:36
Verzenden zij wel uit de UK?

Ja.

Maar "Guernsey" -waar het spul (soms?) vandaan komt- valt niet binnen de EU ----> dus douane geneuzel :(
Je moet 't maar weten....

Quote
Normaal mag dat geen issue zijn. Ik bestel normaal alles via Amazon en dat zijn vaker pakketten van 100 euro

Precies dit dacht ik dus ook...

Nu zal het via Amzon.co.uk wel écht puur uit de UK komen, dus daarmeee zul je niets dit soort problemen hebben...
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Jonkheer

Quote from: fugazi_2009 on December  5, 2017, 17:48:30
Vandaag weer een pakketje van Zavvi, zo gaat het hard.
Aangezien mijn vrouw bijna jarig is en wil de box aan haar geven.
Inmiddels hebben wij een beamer en fatsoenlijke audio set wil ik ook de 4k box kopen van Harry Potter zoals jij hebt gedaan.
Welke ean code staat erop en is het incl. nl subs?

De prijzen variëren nogal op ebay, amazon, enz. van € 100,- t/m € 300,-.
Probeer natuurlijk zo goedkoop mogelijk aan te schaffen.
Er worden overal verschillende EAN nr. bij vermeld en niet alle bundels hebben nl subs.
Van één EAN nr weet ik dat er NL subs op moeten staan, namelijk 5051888230299.
Nu zie ik ook 0883929609673 en 5051892216364 voorbij komen maar zie niet of deze nl subs hebben.
Ik heb nog geen site gevonden waar het duidelijk op terug te vinden is.
Alle hulp welkom  ;D

Epson EH-TW9400W | Kingpin TAB270 |Denon AVR-X4500H | 2x Kef Q750 | 2x Kef Q350 | 4x Kef Q50a |Kef Q650c |Kef Cube12b | XBOX One X

StefaanD

Voor zover ik weet heeft de UK editie niet voor alle titels in de box NL ondertitels. Zelfs het merendeel niet.

CineSmurf

Ik gebruik DVD-profiler voor de info over discs. Ooit een paar euro voor betaald, maar daar zit werkelijk alles in.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.