Yippie

Author Topic: Beste online UHD Blu-Ray winkel  (Read 2281 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Atmoz

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+14)
  • www.bestescape.nl
    • www.bestescape.nl
Re: Beste online UHD Blu-Ray winkel
« Reply #25 on: October 31, 2017, 17:21:25 »

Ik heb ze vanmiddag alle 4 thuis gekregen.
Allemaal zonder NL subs ^-^
Beeldweergevers: Sony VW360 4K UHD, JVC HD100, Panasonic 65VT50 plasma, Panasonic 55ST50, Panasonic 40EXF687 HDR, LG32UD99 4K HDR monitor
Bronnen: Oppo UDP-205, SONY X1000 UHD, Xbox One, PS4, HTPC, Marantz CD6003
Versterking: Marantz PM11S3, Marantz SR7009, Marantz PM6004, Marantz PM5003, Hypex PSC2.400, SONOS, Yamaha A-S201
Speakers: B&W 803Di, REL S5, M&K 950 en 750 serie, M&K S150T, B&W 600 S3 serie, B&W CCM362 inbouwspeakers, A*BNB subs, SVS SB-1000, KEF Q-seri

Offline Teejoo

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+3)
    • Teejooscoop
« Reply #26 on: October 31, 2017, 18:13:49 »
Zolang er maar Engelse ondertitels bijzitten. Vind ik eigenlijk nog fijner dan NL subs.
« Last Edit: October 31, 2017, 21:51:50 by Teejoo »

Offline Meeuwtje

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (0)
  • C'est La Vie !!
« Reply #27 on: November 7, 2017, 19:22:16 »

Ik vandaag binnen gekregen. Inderdaad geen NL subs. Vreemd dat bol deze verkoopt (zelfde EAN nummer) en aangeeft dat bij 1 en 3 wel NL subs zitten. Maar ja. Ga iets proberen met een USB stickie met subs, net als de Oppo.
Anders de Sony maar verpatsen en voor de Oppo gaan  ;D
Pana 65DXW904 ISF// Denon X4200 // C.A. CXUHD 4K HDR // Dune Solo Lite // Zidoo X9S // ELAC A4 ATMOS // BA 360 // BA225 C // BA A25 // Rel Strata II //

Offline Atmoz

• HT forum donateur
  • www.bestescape.nl
    • www.bestescape.nl
« Reply #28 on: November 8, 2017, 08:33:13 »
Ik vandaag binnen gekregen. Inderdaad geen NL subs. Vreemd dat bol deze verkoopt (zelfde EAN nummer) en aangeeft dat bij 1 en 3 wel NL subs zitten. Maar ja. Ga iets proberen met een USB stickie met subs, net als de Oppo.
Anders de Sony maar verpatsen en voor de Oppo gaan  ;D

Oh, kan dat ook al? Dus tijdens het spelen van een UHD disc de subs ergens anders (USB) vandaan toveren?
Hoe werkt dat precies dan?

En inderdaad érg vreemd (zal wel fout zijn dan) dan ze bij BOL (met dezelfde EAN) staan mét NL-subs....

Beeldweergevers: Sony VW360 4K UHD, JVC HD100, Panasonic 65VT50 plasma, Panasonic 55ST50, Panasonic 40EXF687 HDR, LG32UD99 4K HDR monitor
Versterking: Marantz PM11S3, Marantz SR7009, Marantz PM6004, Marantz PM5003, Hypex PSC2.400, SONOS, Yamaha A-S201
Speakers: B&W 803Di, REL S5, M&K 950 en 750 serie, M&K S150T, B&W 600 S3 serie, B&W CCM362 inbouwspeakers, A*BNB subs, SVS SB-1000, KEF Q-seri

Offline RicooCardoo

• member
  • I love the HTforum
« Reply #29 on: November 8, 2017, 16:21:39 »
Oh, kan dat ook al? Dus tijdens het spelen van een UHD disc de subs ergens anders (USB) vandaan toveren?

En inderdaad érg vreemd (zal wel fout zijn dan) dan ze bij BOL (met dezelfde EAN) staan mét NL-subs....

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, alhoewel dat wel het gebruiksgemak van een dvd wegneemt..

Offline Harry HT

• "I like to watch"
  • Ik hoor wat ik wil horen...
« Reply #30 on: November 8, 2017, 16:50:21 »
Hi,

Can external subtitles be added to disc playback?

Yes:

*  Create a folder on a USB stick called 'sub'.
* Name your SRT formatted subtitle file 'sub.srt' and copy it into the 'sub' folder.
* Play the disc and press the Subtitle button while the movie is playing. The last entry in the subtitle popup list will be your custom subtitle from the USB stick.

Another advantage doing this is that when you playback HDR movies to HDR displays the subtitles are already too bright in HDR mode and they will become even brighter when future displays have higher peak output levels. With the external subtitle technique you can change the color of the subtitles to a dimmed version from a list of colors, and also change their size, move them up/down etc.

Bovenstaande tekst is te vinden in onderstaande link.

Unofficial OPPO UDP-203 Frequently Asked Questions http://watershade.net/wmcclain/UDP-203-faq.html#can-external-subtitles-be-added-to-disc-playback

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Chance the Gardener: "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again." (Being There (1979))

Offline Meeuwtje

• HT forum donateur
  • senior member
  • C'est La Vie !!
« Reply #31 on: November 11, 2017, 12:16:48 »
Hi,

Yes:

* Name your SRT formatted subtitle file 'sub.srt' and copy it into the 'sub' folder.
* Play the disc and press the Subtitle button while the movie is playing. The last entry in the subtitle popup list will be your custom subtitle from the USB stick.

Another advantage doing this is that when you playback HDR movies to HDR displays the subtitles are already too bright in HDR mode and they will become even brighter when future displays have higher peak output levels. With the external subtitle technique you can change the color of the subtitles to a dimmed version from a list of colors, and also change their size, move them up/down etc.

Unofficial OPPO UDP-203 Frequently Asked Questions http://watershade.net/wmcclain/UDP-203-faq.html#can-external-subtitles-be-added-to-disc-playback

Gegroet,

Harry

Ben eigenlijk wel benieuwd of de Cambridge Audio CXUHD speler dit ook ondersteund, lijkt me wel wat voor mezelf, en dan kan ik bijv. bij Zavvi ook de niet NL ondertitelde films kopen, scheelt toch wel wat met Bol.com en ze hebben ook meer films.
« Last Edit: November 11, 2017, 12:18:20 by Meeuwtje »
Pana 65DXW904 ISF// Denon X4200 // C.A. CXUHD 4K HDR // Dune Solo Lite // Zidoo X9S // ELAC A4 ATMOS // BA 360 // BA225 C // BA A25 // Rel Strata II //

Offline fugazi_2009

• Former something
  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+23)
  • This world is totally fugazi
    • Jack's Place
« Reply #32 on: December 5, 2017, 17:48:30 »
Vandaag weer een pakketje van Zavvi, zo gaat het hard.
Laws control the lesser man right conduct controls the greater one

Offline Atmoz

• HT forum donateur
  • www.bestescape.nl
    • www.bestescape.nl
« Reply #33 on: December 7, 2017, 07:52:31 »
Hi,

Yes:

Gegroet,

Harry

Gaaf dat dat kan O0

Vandaag weer een pakketje van Zavvi, zo gaat het hard.

Ah, die heb ik van de week ook binnen gekregen :)
Erg snel geleverd (in vergelijking met hoe snel/traag Zavvi normaal levert...)
Apart vind ik dat... hoezo kan dit wel snel gaan, en moeten andere discs soms wel 3 weken onderweg zijn?!

Offline Erik van Voorst

• The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+1)
  • My CD-transport, "The Most Analog Achievement"
    • http://home.wanadoo.nl/e.van.voorst/
« Reply #34 on: December 7, 2017, 17:53:58 »
Hoi

Dat is zeker gaaf...

Kan iemand een idiotproof voorbeeldje geven hiervan..bv. Van The Great Wall.
Hoe en waar zoek je dan/hoe sla je op/hoe rename je wel/niet...
Ik wil dit graag leren.  O0

Ik heb bijv. Deze film nu als een mkv in een gelijknamige map zonder ondertiteling.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Offline Blue-Eyes

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+31)
« Reply #35 on: December 7, 2017, 18:15:21 »
Hoe is die HP box Jack? Is het upscaled HD, of was het al in 4k gefilmd?
Speakers: Fronts: WB Vector, rears: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, subwoofer: Velodyne DD15 ; Apparatuur: PRE: Linn Akurate DSM/1 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200 & Arcam P429, loopwerk: Oppo UPD-203, media player: Dune 4K solo; Bekabeling: HDMI: Audioquest Carbon, luidspreker: Linn K400 / DHZ, XLR: DHZ, Cinch: DHZ TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: ISOTEK; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synergy NAS, Rack: Finite Pagode Sign.; AB: NEE

Offline Erik van Voorst

« Reply #36 on: December 7, 2017, 18:41:21 »
ik heb een Great Wall nl subtitle gedownload bv. TheGreatWall (2016).srt...

Op een lege USB stick een map gemaakt genaamd "sub"
De titel eringekopieerd en ge-re-named "sub.srt"

De USB in de voorzijde van mijn Oppo gestoken (die herkent hij ook)

film gestart....subs gekozen.....en wat er beloofd wordt zie ik niet...ik zie enkel de 5 buitenlandse standaard subs van de film zelf of een OFF keuze.

Waar is mijn NL sub en hoe kom ik erbij....

Het werkt voor geen meter....  :xmas:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Offline Atmoz

• HT forum donateur
  • www.bestescape.nl
    • www.bestescape.nl
« Reply #37 on: December 7, 2017, 22:44:37 »
Hoe is die HP box Jack? Is het upscaled HD, of was het al in 4k gefilmd?

Op http://realorfake4k.com/my-product/harry-potter-collection/ staat:

Films 1+2 are Real. - They are the real deal. Everything was digitally shot in 4K or the original 35/70mm film negative was scanned in 4K and all the mastering/editing was done in 4K.

Films 3-8 are Fake. - They are not real 4K in any material way due to having a final master at 2K.  Studios have upscaled the 2K image to 4K and retouched the content for your 4K UHD TV.  You should see some visual improvement over a standard 1080p Blu-ray.

Shot on 35mm
VFX Rendered in 2K
Digital Intermediate at 4K - Films 1+2
Digital Intermediate at 2K - Films 3-8*

Raar dat juist 1 + 2 wél in 4K zijn, en de rest niet :-X
Wat een vaag gedoe daar in Hollywood soms :nopompom:

ik heb een Great Wall nl subtitle gedownload bv. TheGreatWall (2016).srt...

Op een lege USB stick een map gemaakt genaamd "sub"
De titel eringekopieerd en ge-re-named "sub.srt"

De USB in de voorzijde van mijn Oppo gestoken (die herkent hij ook)

film gestart....subs gekozen.....en wat er beloofd wordt zie ik niet...ik zie enkel de 5 buitenlandse standaard subs van de film zelf of een OFF keuze.

Waar is mijn NL sub en hoe kom ik erbij....

Het werkt voor geen meter....  :xmas:

Ik ga proberen dit weekend eens tijd te maken om hiermee wat te prutsen.
Maar in de tussentijd hoop ik eigenlijk dat jij al verder bent en me kunt vertellen hoe 't precies werkt :D

Offline Erik van Voorst

« Reply #38 on: December 8, 2017, 10:01:25 »
Okay het werkt bij mij enkel op originele blurays...je kiest dan bij subs voor "overig".
Als je een MKV die je uit de stream hebt gehaald laat zoeken werkt het NIET.

Offline fugazi_2009

• Former something
  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+23)
  • This world is totally fugazi
    • Jack's Place
« Reply #39 on: December 28, 2017, 16:18:04 »
Vandaag binnen van Amazon, ben benieuwd!
Laws control the lesser man right conduct controls the greater one

Offline Harry HT

• "I like to watch"
  • Ik hoor wat ik wil horen...
« Reply #40 on: December 28, 2017, 18:10:37 »
Vandaag binnen van Amazon, ben benieuwd!
Prachtige box, veel kijkplezier Jack

Gegroet,

Harry

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Chance the Gardener: "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again." (Being There (1979))

Offline Malignant

• Junior member
  • **
  • I love the HTforum
« Reply #41 on: December 29, 2017, 08:02:47 »
Okay het werkt bij mij enkel op originele blurays...je kiest dan bij subs voor "overig".
Als je een MKV die je uit de stream hebt gehaald laat zoeken werkt het NIET.

Als je het bij een MKV of whatever wilt doen is het nog makkelijker.

SRT bestand moet dan in dezelfde map staan als je film bestand.
Geef het ook dezelfde naam ( alleen dan met de SRT extentie ) en het werkt.

Zelf al meerdere UHD's van internet geplukt, en dan in de BDMV mappen structuur gewoon een BR sub geplakt en 00000.srt genoemd tussen de M2TS files ( afhankelijk van welke de stream is )
en het werkt super.

Sorry voor de OT
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Horizon - Playstation 4 - Xbox360 - Core i7 930 @ 3.8Ghz - Oppo UDP-203 - Sonos Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2

Offline jaco

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+25)
« Reply #42 on: January 13, 2018, 08:39:55 »
Op http://realorfake4k.com/my-product/harry-potter-collection/ staat:

Raar dat juist 1 + 2 wél in 4K zijn, en de rest niet :-X
Wat een vaag gedoe daar in Hollywood soms :nopompom:

Ik ga proberen dit weekend eens tijd te maken om hiermee wat te prutsen.
Maar in de tussentijd hoop ik eigenlijk dat jij al verder bent en me kunt vertellen hoe 't precies werkt :D
Niet raar, deel een en twee waren op film geschoten, dus genoeg resolutie voor 4K.
De rest is digitaal geschoten op 2K, en niet met een 4K of 5K camera omdat die er toen nog niet waren.