JVC projector lijn 2017-2018 "The Golden ticket to High Dynamic Range"

Started by vik, September 18, 2017, 12:24:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Leverbaar:

DLA-X9900 B        € 8999,-
DLA-X7900 W/B    € 5999,-
DLA-X5900 W/B    € 3999,-
LX-UH1      W/B     € 2799,-
DLA-DLA-20LTD     €9999,-
Beperkte oplage (meer info over levering en prijzen volgen)

Reserveer een van de modellen en ik ga mijn best doen om er voor te zorgen dat je bij de eerste levering terecht komt.   ;)

In mijn ogen is JVC tot op heden nog steeds het mooiste merk wat prachtig beeld kan weergeven voor zowel SDR en HDR in een apparaat. Mede door de E-shift 5 nog dichterbij native 4K!

Overtuig uwzelf!

Een paar key features:


  • E-shift 5 based on new sampling image technology (nog dichter bij native 4K)
  • Low latency gaming mode improved with high quality 4K 10 bit without compression
  • Improved compatibility High Resolution HDR content














Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

luuk123456

Mooi aanbod weer Vic! :clapping:
Wij sparen hier ondertussen gewoon rustig door, deal? :D

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

vik

Uiteraard Luuk!!  :)

Quote from: luuk123456 on September 18, 2017, 12:27:16
Mooi aanbod weer Vic! :clapping:
Wij sparen hier ondertussen gewoon rustig door, deal? :D

Groet,
Luuk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MLCinema

Quote from: luuk123456 on September 18, 2017, 12:27:16
Mooi aanbod weer Vic! :clapping:
Wij sparen hier ondertussen gewoon rustig door, deal? :D

Groet,
Luuk

Hier nog iemand die spaart:(.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

vik

Binnenkort kan ik de DLA X7900 aan de tand gaan voelen.

Ik ben zéér benieuwd naar de verbeteringen van de nieuwe serie.

Keep you posted!  :coffee:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Advies prijzen aangepast.

De X5900 en de X7900 zijn zelfs goedkoper geworden in deze lijn.

De eerste modellen rollen er al uit op het moment heb ik vernomen.

Wil je een van de eerste zijn? Dan hoor ik het graag.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

In de tussen tijd heb ik de gelegenheid gehad om de nieuwe JVC-DLA X7900 aan de tand te voelen.

Ik ben positief verrast door de nieuwe E-Shift 5!! Het is echt weer wat scherper geworden en valt ook op bij normale blu ray. Bij UHD in vergelijking met de Sony VPL-VW 360ES  (1:1 vergeleken) is er gewoon zo goed als geen verschil!  Ik zit op een kijk afstand van ongeveer 4m 50 en het netto beeldscherm is 280cm breed.

Wat mij ook gelijk opviel is dat de Sony projector mee herrie maakt als de JVC. Dan heb ik het over de cooling in low en high modus. De sync tijden zijn gelijk gebleven maar ik vind het het wachten waard. Het UHD plaatje wat de JVC weet neer te toveren maakt alles goed.  :worship:

In mijn ogen is de Sony kansloos en dan heb ik het niet enkel over het verschil in licht. Ook hier valt het verschil tussen native 4K en de nieuwe E-shift gewoon niet op. De "Golden Ticket to High Dynamic Range" valt echt op zijn plaats. De dynamiek, het contrast en de licht opbrengst maken UHD een waar feest! En deze heeft 100% mijn voorkeur boven de Sony.

Ik heb als UHD test discs de nieuwe Ghostbusters gebruikt, Lucy en X-Men Apocalypse.

Een klant van mij is langs geweest om zijn "oude JVC" te vergelijken met deze nieuwe JVC. Een echte game fanaat en de bron was een PS4 Pro. Met de X7500 was er tijdens een motor GP game ondanks de Low Latency mode sprake van een kleine "lag" op de 60hz mode. Op de X7900 was dit niet het geval. Ook voor de gamers is dit een uitstekende upgrade! De PS4 pro op de Sony VPL-VW 360ES en er was gelijk banding te zien.

Wat ik nog niet heb geprobeerd is de CMD optie. Ik ben daar heel erg allergisch voor maar zal dit zeker nog testen en mijn bevindingen plaatsen.

JVC is in mijn ogen zeker nog niet afgeschreven, ondanks de komst van de betaalbare native 4K projectoren van Sony. Ze zijn goedkoper geworden, bieden naar mijn mening een veel betere UHD beleving en native 4K vs E-shift ontloopt elkaar helemaal niets. Afstand tot scherm en formaat scherm zijn hier de bepalende factoren.

Laat je dus niet misleiden door het toverwoord "native 4K" en ga zelf kijken en vergelijken is mijn advies!! Ik kijk erg uit naar de betaalbare native 4K projectoren van JVC.





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

JVC speelt echt wel in een klasse apart. Heb je ook al gekeken naar de HDR optie in de jvc?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quotenative 4K vs E-shift ontloopt elkaar helemaal niets.
Aangezien e-shift 60 tot 75% van de uhd informatie gewoon niet gebruikt wil je dus eigenlijk zeggen dat er geen tot nauwelijks verschil zit qua filmbeleving tussen HD en UHD , even de HDR features zoals 10 bits etc uitgezonderd?

Heb je al met goede statische 4k testpatronen waar bv op 4k native pixel niveau strepen staan of pc native 4k desktop getest?  ;)

QuoteIk kijk erg uit naar de betaalbare native 4K projectoren van JVC.
Tja die zijn en komen dit jaar dus niet  :sleepy:

vik

Wel even de hele regel erbij pakken Kjelt.   ;)

Ik heb het over de film beleving en niet over test patronen. Natuurlijk is een E-shift oplossing geen "native" 4K maar ook jij zult geen verschil ervaren in een film op deze afstand en scherm breedte.

JVC is in mijn ogen zeker nog niet afgeschreven, ondanks de komst van de betaalbare native 4K projectoren van Sony. Ze zijn goedkoper geworden, bieden naar mijn mening een veel betere UHD beleving en native 4K vs E-shift ontloopt elkaar helemaal niets. Afstand tot scherm en formaat scherm zijn hier de bepalende


Quote from: Kjelt on October 13, 2017, 14:29:25
Aangezien e-shift 60 tot 75% van de uhd informatie gewoon niet gebruikt wil je dus eigenlijk zeggen dat er geen tot nauwelijks verschil zit qua filmbeleving tussen HD en UHD , even de HDR features zoals 10 bits etc uitgezonderd?

Heb je al met goede statische 4k testpatronen waar bv op 4k native pixel niveau strepen staan of pc native 4k desktop getest?  ;)
Tja die zijn en komen dit jaar dus niet  :sleepy:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

luuk123456

Heb je al met goede statische 4k testpatronen waar bv op 4k native pixel niveau strepen staan of pc native 4k desktop getest?  [emoji6]

Ik kijk soms wel eens een film op de projector.  Jij voornamelijk statische 4k testpatronen Kjelt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

vik

Zeker helemaal mee eens. Wat bedoel je precies met de HDR optie?

Quote from: reza on October 13, 2017, 12:13:06
JVC speelt echt wel in een klasse apart Heb je ook al gekeken naar de HDR optie in de jvc?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

nee maar dan zou je ook een goede hd projector kunnen gebruiken als er geen verschil valt te zien  ;)
Ik vind de JVCs ook mooie projectoren maar ze zijn qua beeld IMO harder en "digitaler" dat is een kwestie van persoonlijke  smaak wat los stast van eshift vs native 4k.
Als je zaken als e-shift vs native 4k wilt testen, vergelijken en gaat becommentarieren zul je eigenlijk hetzelfde merk projector met en zonder naast elkaar willen testen. Helaas kan dat niet.
Nu kan het waargenomen verschil heel goed in de helderheid en dynamiek zitten ipv de getoonde beeldinformatie.
Overigens kijk ik wel vaak fotos die >4k resolutie hebben op de projector.  ;)

kermit

Quote from: vik on October 13, 2017, 10:07:35
In de tussen tijd heb ik de gelegenheid gehad om de nieuwe JVC-DLA X7900 aan de tand te voelen.

Ik ben positief verrast door de nieuwe E-Shift 5!! Het is echt weer wat scherper geworden en valt ook op bij normale blu ray. Bij UHD in vergelijking met de Sony VPL-VW 360ES  (1:1 vergeleken) is er gewoon zo goed als geen verschil!  Ik zit op een kijk afstand van ongeveer 4m 50 en het netto beeldscherm is 280cm breed.

Wat mij ook gelijk opviel is dat de Sony projector mee herrie maakt als de JVC. Dan heb ik het over de cooling in low en high modus. De sync tijden zijn gelijk gebleven maar ik vind het het wachten waard. Het UHD plaatje wat de JVC weet neer te toveren maakt alles goed.  :worship:

In mijn ogen is de Sony kansloos en dan heb ik het niet enkel over het verschil in licht. Ook hier valt het verschil tussen native 4K en de nieuwe E-shift gewoon niet op. De "Golden Ticket to High Dynamic Range" valt echt op zijn plaats. De dynamiek, het contrast en de licht opbrengst maken UHD een waar feest! En deze heeft 100% mijn voorkeur boven de Sony.

Ik heb als UHD test discs de nieuwe Ghostbusters gebruikt, Lucy en X-Men Apocalypse.

Een klant van mij is langs geweest om zijn "oude JVC" te vergelijken met deze nieuwe JVC. Een echte game fanaat en de bron was een PS4 Pro. Met de X7500 was er tijdens een motor GP game ondanks de Low Latency mode sprake van een kleine "lag" op de 60hz mode. Op de X7900 was dit niet het geval. Ook voor de gamers is dit een uitstekende upgrade! De PS4 pro op de Sony VPL-VW 360ES en er was gelijk banding te zien.

Wat ik nog niet heb geprobeerd is de CMD optie. Ik ben daar heel erg allergisch voor maar zal dit zeker nog testen en mijn bevindingen plaatsen.

JVC is in mijn ogen zeker nog niet afgeschreven, ondanks de komst van de betaalbare native 4K projectoren van Sony. Ze zijn goedkoper geworden, bieden naar mijn mening een veel betere UHD beleving en native 4K vs E-shift ontloopt elkaar helemaal niets. Afstand tot scherm en formaat scherm zijn hier de bepalende factoren.

Laat je dus niet misleiden door het toverwoord "native 4K" en ga zelf kijken en vergelijken is mijn advies!! Ik kijk erg uit naar de betaalbare native 4K projectoren van JVC.
Omg je maakt het nog lastiger om een keuze te maken😊 Heeft de nieuwe serie van Jvc nog meer licht dan de x5500 serie?

donaldk

Quote from: luuk123456 on October 13, 2017, 15:01:02
Heb je al met goede statische 4k testpatronen waar bv op 4k native pixel niveau strepen staan of pc native 4k desktop getest?  [emoji6]

Ik kijk soms wel eens een film op de projector.  Jij voornamelijk statische 4k testpatronen Kjelt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Kjelt heeft gewoon niet genoeg aan die mini monitor van OMD, Philips 4K monitortje is immers maar 43" diagonaal.

vik

 :blush:

De X5500 en X5900 hebben beiden 1800 lumen. :)


Quote from: kermit on October 13, 2017, 18:28:12
Omg je maakt het nog lastiger om een keuze te maken😊 Heeft de nieuwe serie van Jvc nog meer licht dan de x5500 serie?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Quote from: vik on October 13, 2017, 15:02:06
Zeker helemaal mee eens. Wat bedoel je precies met de HDR optie?


Hoe het er uit ziet met HDR materiaal.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Quote from: vik on October 13, 2017, 21:47:05
:blush:

De X5500 en X5900 hebben beiden 1800 lumen. :)



En de 7900, dat was denk ik de vraag van Kermit?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Ter aanvulling van mijn bevindingen:

Ik heb de Clear Motion Drive getest op "Low" en ziet er prima uit.

De Max CLL/Max Fall info is ook wel een leuke toevoeging. Billy Lynn op 60Hz ziet er ook voortreffelijk uit. Het is wel even wennen.





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Quote from: vik on October 15, 2017, 16:15:47
De Max CLL/Max Fall info is ook wel een leuke toevoeging. Billy Lynn op 60Hz ziet er ook voortreffelijk uit. Het is wel even wennen.

Wat betekent dat?  max CLL/Max Fall . Ik zie nits staan als eenheid en streepjes. Wat geeft deze waarde aan?


Ik draai zelf met de X5000 met CMD op low en de e-shift aan. Ik vind dat de zogenaamde 'hardheid' van de JVC's daarmee een stuk beter wordt.
Wat ik ook prettig vind is de levensduur van de lamp (en de panelen ;) ) Ik draai nu al 2100 uur met dezelfde lamp en het ziet er nog steeds super goed uit kwa lichtopbrengst en blacklevel.

Kjelt

Quote from: riwi on October 15, 2017, 16:32:54
Wat betekent dat?  max CLL/Max Fall . Ik zie nits staan als eenheid en streepjes. Wat geeft deze waarde aan? 
Dat zijn enkele HDR metadata parameters die op sommige disks worden doorgegeven. Even paar quotes van diverse sites:

Quote from: http://eu.jvc.com/projectors/d-ila-projector/DLA-X5900BE/
Display the MaxCLL and MaxFALL mastering data available for HDR content on some UHD Blu-ray discs

Quote from: https://www.lightillusion.com/uhdtv.html
Both Static and Dynamic meta-data includes the chromaticity coordinates for the mastering display's RGB primaries, white point chromaticity, and min/max luminance.
It also includes the Max Frame-Average Light Level (MaxFALL) which is the highest frame average brightness within the given program/sequence,
and Max Content Light Level (MaxCLL) which defines the luma of the brightest pixel.

Kjelt

Als alle disks dat zouden doorgeven kun je dat mooi gebruiken om bv de HDR clipping in te stellen, ik kan me goed voorstellen dat je enkele pixels op max nits best wilt missen(MAXCLL) maar dat je niet onder de MAXFALL wilt gaan clippen.