Blumenhofer FS3.2 te leen/test en nu FS2 en X3.

Started by Mordante, September 15, 2017, 19:40:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Niemand hoeft mij te overtuigen van de kwaliteit van Dyn ls., maar ik vind het grappig dat G.J., bezitter van Dyn l.s., de ts adviseert om te opteren voor meer spannende speakers zoals de Blumenhofers.

Quote from: twani on October 15, 2017, 08:21:42
Dat kan voor velen juist hetgeen zijn waarin ze uitblinken. 

Ik ben door de jaren heen ook gegroeid richting een sound die nergens uitblinkt, me met rust laat zodat m'n focus weg blijf bij de apparatuur maar vooral op de muziek gericht is.

Het is allemaal een kwestie van smaak. Uitgesproken klanksignaturen en speakers met allerhande  "soundfratsen" irriteren me tegenwoordig al gauw.

Kan ook zijn dat ik nu echt oud word  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on October 15, 2017, 08:15:15
Dynaudio is lekker veilig; hun ls doen niets verkeerd, maar blinken ook nergens echt in uit  ;).

Dit is de grote "handicap" van forums, je kunt er weliswaar veel informatie inwinnen over hifi en
in contact komen met alleraardigste mensen (de meeste dan  :ohmy:) maar staat ook bol van
vooroordelen, oude verroeste dogma's en gewoon ook veel onzin.

Als ik alleen van hardrock zou houden en geen buren zou hebben, stond hier een PA-systeem of flinke Kipschen of JBL's
Hield ik alleen van klassiek, dan geef mij maar Magnepan's

Ik noem de Dynaudio's dan een goed compromis, de ander noemt dit een veilige keuze  ???
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: Xander32 on October 15, 2017, 09:06:32
Niemand hoeft mij te overtuigen van de kwaliteit van Dyn ls., maar ik vind het grappig dat G.J., bezitter van Dyn l.s., de ts adviseert om te opteren voor meer spannende speakers zoals de Blumenhofers.

Dit komt omdat Mordante, tussen de regels heeft laten blijken, van de sound v/d Blumenhofers zeer gecharmeerd te zijn.
En omdat Blumenhofers meerdere type speakers heeft en verder ruimte/opstelling zeer belangrijk zijn, kan ik me NIET voorstellen,
dat het issue in het "laag" niet te teckelen is.    Vaak is de speaker dan de "boosdoender"  i.p.v.   je eigen vermogen of onvermogen
om de juiste type speaker uit te kunnen zoeken en/of deze juiste op te stellen en te matchen met de rest v/d installatie.

Een speaker bouwen met een goede bas-weergave (of weergave in het algemeen) is anno 2017 voor GEEN van alle
gerenomeerde speakerbouwers, een zware opgave.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Mijn eigen referentie aangaande plaatsing(stereobeeld) is nog steeds een set met daarin Dynaudio speakers. Dus stop maar met het proberen te overtuigen, dat is echt niet nodig  :nowink:.
En 'oude vooroordelen' zou ik uitleggen als; persoonlijke ervaringen, persoonlijke voorkeuren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mordante

Quote from: VANZOMERENG on October 15, 2017, 09:16:48
Dit komt omdat Mordante, tussen de regels heeft laten blijken, van de sound v/d Blumenhofers zeer gecharmeerd te zijn.
En omdat Blumenhofers meerdere type speakers heeft en verder ruimte/opstelling zeer belangrijk zijn, kan ik me NIET voorstellen,
dat het issue in het "laag" niet te teckelen is.    Vaak is de speaker dan de "boosdoender"  i.p.v.   je eigen vermogen of onvermogen
om de juiste type speaker uit te kunnen zoeken en/of deze juiste op te stellen en te matchen met de rest v/d installatie.

Een speaker bouwen met een goede bas-weergave (of weergave in het algemeen) is anno 2017 voor GEEN van alle
gerenomeerde speakerbouwers, een zware opgave.

Klopt ik ben zeker zeer gecharmeerd van de Blumenhofer speakers. De dynamiek van Blumenhofer en het 3D geluid vind ik erg fraai.

Tijdens mijn luister sessie vroeg de eigenaar diverse keren wat ik van het geluid vond. Daarop deed hij aanpassingen. De FS2 werden meer naar achter geschoven. Maar wat ook leuk was is dat hij dure Ansuz bekabeling verving voor goedkopere. Speaker kabels, interlinks en powercords. Waarbij ik het vaak beter vond gaan klinken. Ik denk dat we begonnen met een D serie Anzus en dat de A serie mij het beste beviel. We hadden ook een A voor een X vervangen maar dat wat geen verbetering.

Op mijn versterker hadden we een Anzus P, A en Shunyata Sigma denk ik. De Anzus A beviel het beste.

Na de luistersessie. Heb ik nop even geluisterd naar de "main" opstelling in de winkel. Daar stond een audioset te van de buiten categorie. Bestaande uit Raidho D3.2 speakers, EMM labs DAC, DcS Rossini streamer met DcC clock, EMM Labs MTRX2 1KW Mono Amplifiers, Aavik C-300 voorversterker verder wat alle bekabeling Anzus D serie.

Echter deze set zou niet mijn set zijn. Misschien wel te goed. Ik hou wel van een wat meer levendig geluid.

vanzomereng

Quote from: Mordante on October 15, 2017, 10:41:47
Klopt ik ben zeker zeer gecharmeerd van de Blumenhofer speakers. De dynamiek van Blumenhofer en het 3D geluid vind ik erg fraai.
Echter deze set zou niet mijn set zijn. Misschien wel te goed. Ik hou wel van een wat meer levendig geluid.

Er zijn wel veel meer van dit soort levendige speakers (hoog rendements) speakers te koop maar veelal kleine niche merken
uit Duitsland, welke veelal met buizen een fraaie combi maken maar in Nederland nauwelijks een dealernet kennen.

Waar je ook aan kunt denken is:
- Heco Direct of Heco Direct Drieklang
- Unison Max 1
- Bepaalde Tannoy modellen (info bij forumsponsor alhier)

Maar ik ben ik zeer gecharmeerd van Triangle luidsprekers met name de Signature serie.
Deze combineren ook zeer goed met transistorversterkers.
Met name de vloerstaanders hebben wel wat opstellingsruimte en luisterafstand nodig voor een goed resultaat.

Ook de Triangle Signature Theta (monitor) moet je beslist in overweging nemen  :inlove:

Ook Focal staat bekend als een zeer levendige speaker





Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bama

Ik zou zeggen kom een keer hier naar toe met je versterker dan kan je setje vivids proberen

twani

Heco Direkt heb ik enige tijd thuis gehad.  Zeer zeer snel en zeer zeer levendig.

Volledig impressed en overrompeld bij korte luistersessie, gekmakend zo onrustig bij een (gewenste) heerlijke lange luisteravond.

Zó veel energie is dodelijk vermoeiend als je lekker lang en relaxed muziek wil luisteren. Meteen hierna kwamen de "lazy" Penta's met hun zwoele volle en rijke geluid en extreem lange "Roll Off". Avond aan avond is het genieten geblazen met deze voloptueuze goedmoedige reuzen.

Ze staan hier nu bijna twee jaar en werkelijk nog geen moment de behoefte gehad iets anders te proberen.  Voorheen verslond ik de grote Duitse audiobladen, steeds maar weer op zoek naar nieuwe audiofiele revelaties. Sinds de komst van de Penta's heb ik geen Audioblad meer ingezien. Het boek is dus letterlijk dicht.

Jumping Jack

Heb je ervaring met Devore speakers? De orangutan staat mij voor als één van de natuurlijkste en meest dynamische speakers die ik al heb gehoord. Had ik er de plaats voor gehad... (al ben ik nu ook uitermate tevreden met mijn wb's).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

vanzomereng

Quote from: twani on October 15, 2017, 12:35:45
Heco Direkt heb ik enige tijd thuis gehad.  Zeer zeer snel en zeer zeer levendig.

Volledig impressed en overrompeld bij korte luistersessie, gekmakend zo onrustig bij een (gewenste) heerlijke lange luisteravond.

Zó veel energie is dodelijk vermoeiend als je lekker lang en relaxed muziek wil luisteren. Meteen hierna kwamen de "lazy" Penta's met hun zwoele volle en rijke geluid.

Yep... hiermee aangetoond, dat een LS-keuze, inderdaad een compromis is en gebaseerd is op persoonlijke smaak.

Hoeveel muziek je draait en wellicht ook wel genre en hoe hard je speelt, is wellicht bepalend,
hoe vermoeiend een speaker kan worden, na een lange luistersessie.
Wellicht is het ook hierdoor te verklaren, dat daadwerkelijke hoog rendementsspeakers, veelal met buizen worden
gecombineerd en deze combi,  de "scherpe" randjes eraf haalt.

Daarom is er geen betere remedie, om speakers een aantal dagen op zicht te hebben en dan thuis, je helemaal suf
te draaien met muziek en met een stopwatch in je knuistjes en op te meten, wanneer je tong van vermoeidheid,
de vloer raakt.   :laugh:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mordante

Quote from: Bama on October 15, 2017, 12:31:34
Ik zou zeggen kom een keer hier naar toe met je versterker dan kan je setje vivids proberen

Lijkt mij leuk. Ik woon in Leyden. Misschien kunnen we dit beter per pm regelen.

Mordante

Quote from: VANZOMERENG on October 15, 2017, 11:57:40
Er zijn wel veel meer van dit soort levendige speakers (hoog rendements) speakers te koop maar veelal kleine niche merken
uit Duitsland, welke veelal met buizen een fraaie combi maken maar in Nederland nauwelijks een dealernet kennen.

Waar je ook aan kunt denken is:
- Heco Direct of Heco Direct Drieklang
- Unison Max 1
- Bepaalde Tannoy modellen (info bij forumsponsor alhier)

Maar ik ben ik zeer gecharmeerd van Triangle luidsprekers met name de Signature serie.
Deze combineren ook zeer goed met transistorversterkers.
Met name de vloerstaanders hebben wel wat opstellingsruimte en luisterafstand nodig voor een goed resultaat.

Ook de Triangle Signature Theta (monitor) moet je beslist in overweging nemen  :inlove:

Ook Focal staat bekend als een zeer levendige speaker

Focal is inderdaad nog een optie, de andere merken ben ik wat minder van gecharmeerd.

Het is wel zo dat ik opzoek ben naar ene goede deal. Anders zouden de Raidho X-3 en de Blumenhofer FS2 niet in mijn budget vallen.


Mordante


Mordante

Quote from: Mordante on October 15, 2017, 20:36:00
Zal eens informeren wat ze voor de Gioia willen hebben maar ik denk dat het te duur is voor mij.

De Gioia is inderdaad te duur. Wel een mooie aanbieding.

Binnenkort krijg ik de FS2 thuis als test. Waarschijnlijk is de X-3 een beter speaker voor mij maar wil de FS2 wel een kans geven.

Mordante

De FS2 speakers staan nu in huis op test. De eerste paar klanken waren veel belovend. Boven verwachting eigenlijk.


Xander32

Bijzondere speakers, ik kan het ontwerp wel waarderen :thumbs-up:. Veel luisterplezier.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mordante

Quote from: Xander32 on November  1, 2017, 19:05:39
Bijzondere speakers, ik kan het ontwerp wel waarderen :thumbs-up:. Veel luisterplezier.

Goat helemaal goed komen. Klinkt verbluffend goed.

Mordante

Volgende week komen de Raidho X-3 logeren.

Ik ben benieuwd. De FS2 is niet vermoeiend maar heerlijk dynamisch. Misschien dat mijn versterker voor de X-3 wat sap tekort komt.

chansig

> 50 W (Though we have seen excellent results with small tube amplifiers)

Zou het niet spannend maken als de bouwers dit aangeven.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Quote from: Jumping Jack on October 15, 2017, 12:47:13
Heb je ervaring met Devore speakers? De orangutan staat mij voor als één van de natuurlijkste en meest dynamische speakers die ik al heb gehoord. Had ik er de plaats voor gehad... (al ben ik nu ook uitermate tevreden met mijn wb's).
?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mordante

Quote from: Jumping Jack on October 15, 2017, 12:47:13
Heb je ervaring met Devore speakers? De orangutan staat mij voor als één van de natuurlijkste en meest dynamische speakers die ik al heb gehoord. Had ik er de plaats voor gehad... (al ben ik nu ook uitermate tevreden met mijn wb's).

Nee geen ervaring mee. Zou ook geen dealer weten in de buurt.

Mordante


solitaire

Op welk punt(en) zijn ze je beter bevallen dan de Blumenhofer ?



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.