Blumenhofer FS3.2 te leen/test en nu FS2 en X3.

Started by Mordante, September 15, 2017, 19:40:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mordante

Enige tijd geleden had ik wat problemen met mijn phono element. Deze is door is opgehaald en naar van de Hul gestuurd voor reparatie. 

Gisteren werd mijn gerepareerde element weer terug gebracht, de reparatie viel gelukkig mee. De stylus was verbogen en kon weer worden recht gezet. Echter degene die het element retour kwam brengen weet dat ik soort van opzoek ben naar andere speakers. Uit zijn kantoor had hij een set Blumenhofer FS3.2 meegenomen welke ik een paar dagen kan uitproberen.

De eerste indruk is positief. Duidelijk dynamischer dan mijn huidige speakers. Het laag gaat misschien wat minder diep maar is wel strakker en beter gedefinieerd. De Blumenhofer FS3.2 zijn ook efficiënter dan mijn huidige speakers. Hoef duidelijk de volumeknop minder ver open te draaien.

Ik wil zeker ook nog andere speakers proberen, zoals Harbeth, Vivid en misschien, Master.







twani


Former member 78

Ik heb een keer grote Blumenhofers gehoord samen met AbZ, en volgens mij was Chansig er ook bij?
Maar wat mij opviel was dat er een enorme hardheid in zat, wat soms letterlijk pijn aan de oren deed.

Hoe is het midhoog/hoog van de 3.2?

chansig

Hebben wij elkaar een keer ontmoet ? Waar ?

Ik heb de grote een keer bij Herr Fritz de With gehoord.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Vivid heb ik hier staan, en staan ook in de marktsector ;)

Heb die blumenhofers ook wel eens gehoord op een huizenversterker en een platenspeler, erg mooi ook.

Xander32

Hier een gelijke ervaring met Blumenhofers; zo 'n lelijk en scherp hoog, dat het zeer deed aan de oren.

Betreft looks kan ik deze 3,2's zeker wel waarderen  :thumbs-up:.

Quote from: ArjanR1 on September 15, 2017, 19:52:18
Ik heb een keer grote Blumenhofers gehoord samen met AbZ, en volgens mij was Chansig er ook bij?
Maar wat mij opviel was dat er een enorme hardheid in zat, wat soms letterlijk pijn aan de oren deed.

Hoe is het midhoog/hoog van de 3.2?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Quote from: chansig on September 15, 2017, 19:54:59
Hebben wij elkaar een keer ontmoet ? Waar ?

Ik heb de grote een keer bij Herr Fritz de With gehoord.

Gr. Hans

Ik las op het forum dat jij daar ook was geweest, ik zal je dus niet herkennen :D
Was in Amersfoort als ik mij niet vergis, van STS Digital.

KayaRahnee

Quote from: Mordante on September 15, 2017, 19:40:56
Ik wil zeker ook nog andere speakers proberen, zoals Harbeth, Vivid en misschien, Master.

En aan welke Master speakers denk je dan?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Mordante

Quote from: KayaRahnee on September 15, 2017, 20:55:20
En aan welke Master speakers denk je dan?

Weet ik nog niet. Ik heb nu de Master One. Hoewel dat best een goed luidspreker is mis ik levendigheid/dynamiek. Ook het laag wil ik anders. De huidige generatie Master speakers zijn ander wat klank betreft. De website van Dynamic Solutions is matig at best. Dus ik weet niet veel van de huidige modellen en de prijzen.

Mordante

Quote from: Xander32 on September 15, 2017, 20:12:08
Hier een gelijke ervaring met Blumenhofers; zo 'n lelijk en scherp hoog, dat het zeer deed aan de oren.

Betreft looks kan ik deze 3,2's zeker wel waarderen  :thumbs-up:.

Tot nu toe zeker geen problemen met het mid/hoog. Het is zeker een "ander" hoog dan zeg een Harbeth.

CZ79

Quote from: KayaRahnee on September 15, 2017, 20:55:20
En aan welke Master speakers denk je dan?
Grappig want ik was er ook bij die avond, vond de blumenhofera niet hard maar erg (lekker) dynamisch
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

KayaRahnee

Quote from: Mordante on September 15, 2017, 21:06:50
Weet ik nog niet. Ik heb nu de Master One. Hoewel dat best een goed luidspreker is mis ik levendigheid/dynamiek. Ook het laag wil ik anders. De huidige generatie Master speakers zijn ander wat klank betreft. De website van Dynamic Solutions is matig at best. Dus ik weet niet veel van de huidige modellen en de prijzen.

De Persuader kan je hier komen beluisteren.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

solitaire

mooi om zo met nieuwe speakers in aanraking te komen; direct thuis beluisteren !

Deze Blumenhofer 's ken ik ook, en het loont om goed uit te zoeken welke apparatuur het krijgt om mee samen te werken. Ze zijn niet uitgesproken tricky om goed aan het zingen te krijgen, maar het loont meer dan gemiddeld zeg maar. Een situatie zoals deze, waarin ze terechtkomen in een set die geoptimaliseerd is met heel andere speakers, kan dan nog wel eens minder positief uitpakken.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Mordante

Quote from: solitaire on September 16, 2017, 10:08:53
mooi om zo met nieuwe speakers in aanraking te komen; direct thuis beluisteren !

Deze Blumenhofer 's ken ik ook, en het loont om goed uit te zoeken welke apparatuur het krijgt om mee samen te werken. Ze zijn niet uitgesproken tricky om goed aan het zingen te krijgen, maar het loont meer dan gemiddeld zeg maar. Een situatie zoals deze, waarin ze terechtkomen in een set die geoptimaliseerd is met heel andere speakers, kan dan nog wel eens minder positief uitpakken.



soli

Wat je zegt klopt helemaal.

Ik denk echter dat mijn versterker zelfs meer geschikt is voor een Blumenhofer achtige speaker dan een andere speaker. Mijn versterer is niet super krachtig ongeveer 100W/8Ohm.

Speakers met een lager rendament zoals de Master One zien graag wat meer.

De FS3.2 is wat mij betreft superieur aan de Master One. De Master One mist wat dynamiek en klinkt soms wat meer ingeslapen. De FS3.2 heeft alleen een problem in sommige laag frequencies. Het wordt soms wat te veel.

De baspoort van de FS3.2 zit aan de onderkant van de speaker. Nu kan ik deze wat hoger op zijn pootjes zetten. Maar weet niet of het hier voldoende van opknapt.

Echter wat ik uit betrouwbare dat de FS2 hier minder last van heft. Eens kijken of ik deze ook kan beluisteren

Mordante

Vandaag naar de A10 audio gegaan om daar te luisteren naar de Blumenhofer FS2 en de Raidho X3. Ik had mijn eigen versterker meegenomen.

Deze speakers zijn duidelijk heel verschillend. De FS2 viel eerst wat tegen hoog en mid waren goed en dynamisch maar mid laag en laag was eigenlijk afwezig. Na wat heen en weer schuiven van de speakers werd het beter maar niet super. Wat de FS3.2 teveel heeft, heeft de FS2 in DIE ruimte te weinig. Het hoog en mid hoog wat wel duidelijk beter dan dat van de FS3.2 holografisch, dynamisch en soms wat te fel schel.

De Raidho X3 gaf een beter totaal geluid in vergelijking met de FS2. Hoewel minder dynamisch leek alles van hoog tot laag meer in balans. Iets minder ruimtelijk en wat saaier of ingetogener maar duidelijk meer één geheel.

Beide keren werd er gebruik gemaakt van een Aurender N100H streamer en een Meitner DAC, alle bekabeling was en mix van X, A, C en D levels Anzus.

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet welke van de speakers ik op dit moment liever in huis zou willen hebben. Daarvoor zou ik ze eerst thuis moeten horen.

vanzomereng

Quote from: Mordante on October 14, 2017, 19:15:32
Deze speakers zijn duidelijk heel verschillend. De FS2 viel eerst wat tegen hoog en mid waren goed en dynamisch maar mid laag en laag was eigenlijk afwezig. Na wat heen en weer schuiven van de speakers werd het beter maar niet super. Wat de FS3.2 teveel heeft, heeft de FS2 in DIE ruimte te weinig. Het hoog en mid hoog wat wel duidelijk beter dan dat van de FS3.2 holografisch, dynamisch en soms wat te fel schel.

Zou de Blumenhofers, zeker nog een kans geven en deze thuis proberen....
Gewoon hele lekkere, dynamische en vooral spannende speakers ....
Deze speakers bevatten juist die ingredienten, die men vaak mist bij het gross modo van de mainstream speakers.

Laat je niet misleiden door reacties van anderen over te hard hoog en/of je eigen bevindingen m.b.t. het laag...
Betreft veelal gewoon issues  m.b.t. het van matchen met de overige apparatuur en vooral met de ruimte en opstelling.

Kortom gewoon zelf proberen..... en je zou ook de Blumenhofer Tempesta 20 mee in overweging kunnen nemen 


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mordante

Quote from: VANZOMERENG on October 14, 2017, 20:21:59
Zou de Blumenhofers, zeker nog een kans geven en deze thuis proberen....
Gewoon hele lekkere, dynamische en vooral spannende speakers ....
Deze speakers bevatten juist die ingredienten, die men vaak mist bij het gross modo van de mainstream speakers.

Laat je niet misleiden door reacties van anderen over te hard hoog en/of je eigen bevindingen m.b.t. het laag...
Betreft veelal gewoon issues  m.b.t. het van matchen met de overige apparatuur en vooral met de ruimte en opstelling.

Kortom gewoon zelf proberen..... en je zou ook de Blumenhofer Tempesta 20 mee in overweging kunnen nemen

Ga inderdaad proberen of ik de Blumenhofer thuis kan luisteren. Ik zie nu dat jij Dynaudio hebt, waarom geen Blumenhofer?

Xander32

Dynaudio is lekker veilig; hun ls doen niets verkeerd, maar blinken ook nergens echt in uit  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

jij noemt het veilig, ik noem het evenwichtig...al staat Dynaudio imo wel bekend als eerder terughoudend (volgens sommigen "lastig aanstuurbaar" ;D) in het laag.

maar een speaker die ergens "in uitblinkt" hoef ik iig nooit, want die leidt af van waar het om gaat...(h)eerlijke muziekweergave  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Quote from: Xander32 on October 15, 2017, 08:15:15
Dynaudio is lekker veilig; hun ls doen niets verkeerd, maar blinken ook nergens echt in uit  ;).

Dat kan voor velen juist hetgeen zijn waarin ze uitblinken. 

Ik ben door de jaren heen ook gegroeid richting een sound die nergens uitblinkt, me met rust laat zodat m'n focus weg blijf bij de apparatuur maar vooral op de muziek gericht is.

Het is allemaal een kwestie van smaak. Uitgesproken klanksignaturen en speakers met allerhande  "soundfratsen" irriteren me tegenwoordig al gauw.

Kan ook zijn dat ik nu echt oud word  :D

twani

Quote from: Dynky on October 15, 2017, 08:19:39
jij noemt het veilig, ik noem het evenwichtig...al staat Dynaudio imo wel bekend als eerder terughoudend (volgens sommigen "lastig aanstuurbaar" ;D) in het laag.

maar een speaker die ergens "in uitblinkt" hoef ik iig nooit, want die leidt af van waar het om gaat...(h)eerlijke muziekweergave  ;)

Hee, dat is grappig. Wij posten (zo waar eens een keer :tounge2:) vrijwel gelijktijdig dezelfde gedachten :)

Dirk

ja, maar jij wordt echt oud hé, me geen woorden in de mond leggen  :D  :coffee:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Quote from: Dynky on October 15, 2017, 08:25:19
ja, maar jij wordt echt oud hé, me geen woorden in de mond leggen  :D  :coffee:


Oké oké, ik kruip wel weer terúg in m'n hoek :D

vanzomereng

Quote from: Mordante on October 15, 2017, 00:34:16
Ga inderdaad proberen of ik de Blumenhofer thuis kan luisteren. Ik zie nu dat jij Dynaudio hebt, waarom geen Blumenhofer?
Ik heb zelf ca 4 weken de Blumenhofer Tempesta 17 hiero gehad, van de importeur om een review te schrijven voor het high-end forum.
Geweldige speaker maar qua weergave "iets te slank" en dit heeft meer te maken met mijn ruimte en mijn smaak.
De Tempesta 20 zou voor mijn gevoel wel de ideale speaker kunnen zijn, echter ik had al de Dynaudio's en op 1 of andere manier,
klopt gewoon alles aan deze speaker en vooral hoe deze match met mijn luisterruimte en gewenste opstelling.

Verder kost de Blumenhofer Tempesta 5.400 euro's en ik ben de laatste tijd niet meer zo v/h wisselen, wat veelal met
kapitaal vernietiging te paard gaat/ging.   Is ook totaal niet noodzakelijk omdat ik al jaren zeer tevreden met dezelfde opstelling
speel...... kortom een luxe-positie waarin ik verkeer.    Gewoon veel meer de focus op muziek consumeren  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Quote from: VANZOMERENG on October 15, 2017, 08:49:10
Ik heb zelf ca 4 weken de Blumenhofer Tempesta 17 hiero gehad, van de importeur om een review te schrijven voor het high-end forum.
Geweldige speaker maar qua weergave "iets te slank" en dit heeft meer te maken met mijn ruimte en mijn smaak.
De Tempesta 20 zou voor mijn gevoel wel de ideale speaker kunnen zijn, echter ik had al de Dynaudio's en op 1 of andere manier,
klopt gewoon alles aan deze speaker en vooral hoe deze match met mijn luisterruimte en gewenste opstelling.

Verder kost de Blumenhofer Tempesta 5.400 euro's en ik ben de laatste tijd niet meer zo v/h wisselen, wat veelal met
kapitaal vernietiging te paard gaat/ging.   Is ook totaal niet noodzakelijk omdat ik al jaren zeer tevreden met dezelfde opstelling
speel...... kortom een luxe-positie waarin ik verkeer.    Gewoon veel meer de focus op muziek consumeren  ::)

Dat klinkt alsof het hartstikke goed met je gaat :thumbs-up:  lekker muziek luisteren man, top :)