Note 8 Samsung

Started by J.A.F._Doorhof, September 14, 2017, 15:43:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Vreemde review
Het is sowieso heel moeilijk om aan te geven wat voor wie interessant is. Voor mij is de dubbele camera bv het prijsverschil meer dan waard.

Vinger print scanner zit inderdaad ongelukkig maar na een paar uur mis ik hem al niet meer. Face locker werkt hier super snel en accuraat.

Erger is dat in de pro mode van de camera de hele lens niet werkt. Dit betekend geen RAW voor de tele lens. Dat vind ik bv belangrijker dan andere dingen.

Het is net alsof 90% van de reviews gewoon elkaar over typen. Een smartphone met zoveel opties en ze noemen er zo weinig maar vergeten een groot nadeel waarvoor mensen hem kopen die de dubbele camera willen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Davey

Helemaal mee eens met het overtypen van reviews. Lekker makkelijk en je hebt direct medestanders  :D

Daarnaast is het wennen als je zo lang hebt gewerkt met de Apples maar ik denk dat na een week dat "zoekgevoel" helemaal weg is.

Apple loopt wat mij betreft ook de kantjes eraf met te mooie verhalen en dat zal zich uiteindelijk vertalen in mensen die toch wat anders gaan proberen voor dat geld.

Quote from: Remi on September 14, 2017, 23:08:16
Een goed voorbeeld is de iPhone X, als er geen apple logo op had gestaan maar merk X had ie compleet afgebrand geweest alleen al basis van de specs in verhouding met de prijs.

Lullen kunnen ze wel bij Apple, dat moet ik ze nageven.

^^ Prachtig voorbeeld om dat logo eraf te halen. Het beste vergelijk dat er is  :clapping:

J.A.F._Doorhof

Paar dingen en ik hoop dat daar oplossingen voor zijn.

1. OK GOOGLE
Vergeleken met siri toch een stuk minder.
Bellen van mensen gaat totaal niet vanuit lock screen.
In veel gevallen opent OK GOOGLE de search bar over OK GOOGLE en kun je dus niets meer
Zelfde met muziek vanuit lock screen, werkt gewoon niet.

2. Notificaties
Is er geen optie om een popup te krijgen?
Nu hoor ik ze wel, maar het is ook handig ze te zien zoals iOS

LET WEL.
Het lijkt negatief, maar er zijn weer LEGIO andere dingen die ik nu al ideaal vind aan Android in vergelijking met iOS.
10 top dingen tegenover 2 dingen waarvan ik denk "AAAARGH"
Redelijk normaal lijkt me.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Best wel tegenvallend, de gewone 8 lijkt beter en veel goedkoper.
Ook verbaasd het me dat Galileo niet wordt ondersteund dat doet zo'n beetje elke telefoon wel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

neptune

Puur uit interesse die review ook even gelezen. Natuurlijk heeft Samsung goeie telefoons, zit top hardware in.
Ik denk dat Apple softwarematig iets beter is en ik geef de voorkeur aan de filosofie van wachten met iets te implementeren tot we iets hebben wat goed werkt in tegenstelling tot het motto zoveel mogelijk nieuwtjes en innovaties erin proppen die niet goed werken in gebruik of achteraf onnodig blijken te zijn.
Het is een persoonlijke keuze en de meeste mensen of het nu Android of Ios is zijn niet geneigd over te stappen naar een ander platform, waarom zou je ook als iets goed werkt?
zet hier iets neer

katwax

Is de note 8 reeds op Android 8 of is hij nog op 7?
Enkele van de zaken die je "vervelend" vindt zijn aangepakt is Android 8.
Heb deze nu net draaien op mijn Nexus en moet zeggen dat het sneller/soepelere aanvoelt en de aanpassing aan het menu is ook leuk.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

dennism

#31
Quote from: katwax on September 16, 2017, 12:54:39
Is de note 8 reeds op Android 8 of is hij nog op 7?
Enkele van de zaken die je "vervelend" vindt zijn aangepakt is Android 8.
Heb deze nu net draaien op mijn Nexus en moet zeggen dat het sneller/soepelere aanvoelt en de aanpassing aan het menu is ook leuk.

Deze draait nog op 7

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 16, 2017, 09:31:24


2. Notificaties
Is er geen optie om een popup te krijgen?
Nu hoor ik ze wel, maar het is ook handig ze te zien zoals iOS



Hoe bedoel je dit precies? Op de Galaxy S7 zie ik bij notificaties kleine iconen op het standby screen, en op het lockscreen grotere popups waarin je bijv. al een deel van het WA bericht kan lezen, of van de E-mail.

J.A.F._Doorhof

Wat valt tegen Erik?
Ik heb hem nu een volle dag en er erg veel mee gewerkt en moet eerlijk zeggen dat het een verhouding 70/30 is qua Android/iOS.

Waar iOS wint is in structuur, Android is HEEL erg flexibel en daardoor wat chaotisch in het begin, maar heb het ondertussen redelijk voor elkaar.
Wat ik bv geniaal vind is dat ik simpelweg een app op meerdere plekken kan hebben.
Bv al mijn social media apps heb ik in een folder, maar een selectie heb ik op een aparte pagina als ik bv snel moet schakelen.
Sommige apps kunnen ook rustig in 2 catagorieren, met iOS zoek je je soms een ongeluk en gebruik je dus maar de search functie, bij Android, zet je ze gewoon in beide mappen, klaar.

Notificaties vind ik slechter, ben daar nog mee bezig en word al beter
S-pen is fricking geniaal.
Beeldkwaliteit video en fotografie is erg goed.
Lichtoutput van de Note8 is ziek, bijzonder goed en helder
Scherpte is enorm (en draai niet eens op volle resolutie)
Scherm is qua dynamiek bijna onrealistisch (op een goede manier), content zweeft gewoon in de wereld en zwart is DIEP zwart, gecombineerd met hoge lightoutput is het echt genieten.

Wat geniaal is is dat je volume in verschillende standen kan bijregelen, bv ringtone apart van media en notificaties (iOS zou dat echt moeten doen).
Camera is super makkelijk te activeren door 2x op de power button te tikken.
Face scan werkt tot nu toe feilloos, behalve in het donker, dan is het vingerscanner, heb me aangeleerd van boven naar beneden te bewegen en raak eigenlijk nooit de lenzen.

Minder is het swipen in de mail app.
Deleted blijft te lang staan waardoor je soms iets weghaalt wat je niet wilt, is aangeleerd gedrag, swipe nu van onder naar boven en probleem opgelost.

Met andere woorden, zoals verwacht sommige dingen beter, andere dingen minder.
Wat me meevalt is iMessage gemis, ik heb nog gewoon mijn groepen dus dat is fijn, alleen zien ze nu een groen bericht ipv blauw.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sirius666

#33
Quote from: neptune on September 16, 2017, 09:42:42
Puur uit interesse die review ook even gelezen. Natuurlijk heeft Samsung goeie telefoons, zit top hardware in.
Ik denk dat Apple softwarematig iets beter is en ik geef de voorkeur aan de filosofie van wachten met iets te implementeren tot we iets hebben wat goed werkt in tegenstelling tot het motto zoveel mogelijk nieuwtjes en innovaties erin proppen die niet goed werken in gebruik of achteraf onnodig blijken te zijn.
Het is een persoonlijke keuze en de meeste mensen of het nu Android of Ios is zijn niet geneigd over te stappen naar een ander platform, waarom zou je ook als iets goed werkt?

iOS is een voor 1 merk geoptimaliseerd systeem. Met Android krijgt men een basispakketje en dienen de fabrikanten het eea voor al hun hardware aan te passen wat natuurlijk een hels karwei is. Vandaar dat het updaten vaak sneller stopt dan in eerste instantie gecommuniceerd was. Met een eigen schil en bloatware/gimmicks willen fabrikanten zich onderscheiden van elkaar. Door een slechte implementatie kan je vervolgens een minder soepele ervaring dan iOS ondervinden. M.i. volkomen logisch.

Wat de Note betreft. De auteur vind ik een ongelooflijke flapdrol, schrijft m.i. met regelmaat ondermaatse stukjes. Zeuren over de prijs....maar dat weegt vervolgens niet mee want wat voor de 1 duur is.....totale onzin wat mij betreft. Negeer de prijs of verwerk dit in de score!

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 16, 2017, 13:27:19
Wat valt tegen Erik?
Ik heb hem nu een volle dag en er erg veel mee gewerkt en moet eerlijk zeggen dat het een verhouding 70/30 is qua Android/iOS.

Waar iOS wint is in structuur, Android is HEEL erg flexibel en daardoor wat chaotisch in het begin, maar heb het ondertussen redelijk voor elkaar.
Wat ik bv geniaal vind is dat ik simpelweg een app op meerdere plekken kan hebben.
Bv al mijn social media apps heb ik in een folder, maar een selectie heb ik op een aparte pagina als ik bv snel moet schakelen.
Sommige apps kunnen ook rustig in 2 catagorieren, met iOS zoek je je soms een ongeluk en gebruik je dus maar de search functie, bij Android, zet je ze gewoon in beide mappen, klaar.

Notificaties vind ik slechter, ben daar nog mee bezig en word al beter
S-pen is fricking geniaal.
Beeldkwaliteit video en fotografie is erg goed.
Lichtoutput van de Note8 is ziek, bijzonder goed en helder
Scherpte is enorm (en draai niet eens op volle resolutie)
Scherm is qua dynamiek bijna onrealistisch (op een goede manier), content zweeft gewoon in de wereld en zwart is DIEP zwart, gecombineerd met hoge lightoutput is het echt genieten.

Wat geniaal is is dat je volume in verschillende standen kan bijregelen, bv ringtone apart van media en notificaties (iOS zou dat echt moeten doen).
Camera is super makkelijk te activeren door 2x op de power button te tikken.
Face scan werkt tot nu toe feilloos, behalve in het donker, dan is het vingerscanner, heb me aangeleerd van boven naar beneden te bewegen en raak eigenlijk nooit de lenzen.

Minder is het swipen in de mail app.
Deleted blijft te lang staan waardoor je soms iets weghaalt wat je niet wilt, is aangeleerd gedrag, swipe nu van onder naar boven en probleem opgelost.

Met andere woorden, zoals verwacht sommige dingen beter, andere dingen minder.
Wat me meevalt is iMessage gemis, ik heb nog gewoon mijn groepen dus dat is fijn, alleen zien ze nu een groen bericht ipv blauw.

Tip qua mailapp: Aquamail

J.A.F._Doorhof

Zal ik naar kijken.
Heb net de one hand mode ontdekt trouwens :D
Maak van je 6.3" grote 2 hands telefoon in een second een oude 3" telefoon die je met 1 hand kan bedienen..... mooi idee :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennism

Quote from: Sirius666 on September 16, 2017, 14:16:56
iOS is een voor 1 merk geoptimaliseerd systeem. Met Android krijgt men een basispakketje en dienen de fabrikanten het eea voor al hun hardware aan te passen wat natuurlijk een hels karwei is. Vandaar dat het updaten vaak sneller stopt dan in eerste instantie gecommuniceerd was. Met een eigen schil en bloatware/gimmicks willen fabrikanten zich onderscheiden van elkaar. Door een slechte implementatie kan je vervolgens een minder soepele ervaring dan iOS ondervinden. M.i. volkomen logisch.


Dat is niet direct waar, pak bijv. maar eens een Google Pixel telefoon. De Andriod Basis van Google is juist vrij sterk en kan in principe gewoon op iedere mobile hardware draaien mits er drivers voor zijn en geeft regelmatig de beste user experience. Het zijn vaak juist al de aanpassingen die fabrikanten doen (inderdaad om onderscheidend te zijn) die regelmatig negatief uit pakken qua gebruik, snelheid of inderdaad upgradebaarheid. Ik denk zelfs dat Andriod er mogelijk beter voor zou staan als fabrikanten zich alleen zouden onderscheiden op de hardware en niet overal hun eigen sausje overheen zouden gieten.

Sirius666

Quote from: dennism on September 16, 2017, 14:25:46
Dat is niet direct waar, pak bijv. maar eens een Google Pixel telefoon. De Andriod Basis van Google is juist vrij sterk en kan in principe gewoon op iedere mobile hardware draaien mits er drivers voor zijn en geeft regelmatig de beste user experience. Het zijn vaak juist al de aanpassingen die fabrikanten doen (inderdaad om onderscheidend te zijn) die regelmatig negatief uit pakken qua gebruik, snelheid of inderdaad upgradebaarheid. Ik denk zelfs dat Andriod er mogelijk beter voor zou staan als fabrikanten zich alleen zouden onderscheiden op de hardware en niet overal hun eigen sausje overheen zouden gieten.

Dat is de insteek van de Pixel ook, idem voor de Nexus telefoons. Er zijn zóveel fabrikanten dat jezelf onderscheiden middels hardware onmogelijk is en een evt doodsteek voor veel (kleinere) bedrijven.

katwax

Beste mailapp (zeker als je exchange/o365) gebruikt is toch wel Nine, heb al veel mail apps gehad, maar Nine vind ik tot nu toe beste dat ik ooit gebruikt heb.
Nadeel is dat je er wel 1x voor moet betalen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

dennism

Quote from: Sirius666 on September 16, 2017, 14:30:22
Dat is de insteek van de Pixel ook, idem voor de Nexus telefoons. Er zijn zóveel fabrikanten dat jezelf onderscheiden middels hardware onmogelijk is en een evt doodsteek voor veel (kleinere) bedrijven.

Dat klopt uiteraard, maar als het onderscheidend zijn je product uiteindelijk slechter maakt moet je je toch afvragen wat het nut exact is. Ik denk dan ook inderdaad dat er eigenlijk veel te veel fabrikanten zijn, zeker als je alle chinese fabrikanten ook nog eens meeneemt.

squeek

Frank, en de rest ....

Hoe doe je dat als je van ios naar een android toestel overstapt, je foto's, filmpjes ,gegevens etc? Ik ben nu aan mijn derde iphone bezig en bezit op deze manier echt wel veel foto's bv. Kwijt ben ik ze niet want ze staan in de cloud. Maar eens zonder iphone kan ik er ook niet meer aan. Heb geen pc meer voor handen. Is er een manier om alles over hevelen naar een android toestel?

Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

modde239

Quote from: squeek on September 17, 2017, 00:59:42
Frank, en de rest ....

Hoe doe je dat als je van ios naar een android toestel overstapt, je foto's, filmpjes ,gegevens etc? Ik ben nu aan mijn derde iphone bezig en bezit op deze manier echt wel veel foto's bv. Kwijt ben ik ze niet want ze staan in de cloud. Maar eens zonder iphone kan ik er ook niet meer aan. Heb geen pc meer voor handen. Is er een manier om alles over hevelen naar een android toestel?

Grtz

Daar heb je apps voor....

https://www.digitaltrends.com/mobile/how-to-switch-from-iphone-to-android/2/

https://www.android.com/switch/

J.A.F._Doorhof

Samsung doet het via een kabel of Wi-Fi. Kan zelfs via een icloud backup. Verstandiger is natuurlijk gewoon een backup van je belangrijke dingen te maken.

Agenda En bijvoorbeeld personen worden gewoon netjes overgezet maar beter is om voor dat je over gehad alvast beginnen met Google agenda en Google contacts op die manier heb je eigenlijk alles er al op staan en is de overgang echt super makkelijk Wij zijn al een paar jaar geleden overgestapt naar de Google product omdat voor mij iCloud te beperkt was dus voor ons was het helemaal erg makkelijk om over te stappen.

Heb je nog geen Google contacts of agenda dan doet de software het voor je dus maak je niet teveel zorgen maar check het wel dus wi-fi iPhone voordat je zeker weet dat alles werkt maar in 90% van de gevallen is de overgang absoluut vlekkeloos Je zal wel wat aanpassingen moeten doen qua apps maar eigenlijk is alles wel te vinden Ik heb op dit moment eigenlijk geen app die ik mis of waar geen alternatief voor is
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 16, 2017, 13:27:19
Wat valt tegen Erik?
Ik heb hem nu een volle dag en er erg veel mee gewerkt en moet eerlijk zeggen dat het een verhouding 70/30 is qua Android/iOS.
Nou dat een review al zoveel nadelen of slechte dingen vind op een toestel van 1000 van een merk wat toch erg goede toestellen maakt zoals we weten.  Ik had een 9,5 verwacht en als je dan de review leest krab je toch wel even achter je oren.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

squeek

Ok bedankt jongens, ik heb eens wat research gedaan en naar wat acties gekeken en denk dat het een samsung galaxy s8 of s8+ wordt. Afhankelijk hoe groot die plus versie is. Heb em nog niet vast gehad.

Gaat wel ff wennen worden denk ik maar ook wel eens leuk om eens iets anders te hebben. Heb enkel iphones gehad als smartphone. Mee ingestapt sinds de 4, de 5 gehad en nu de 6. Maar vind het zijn prijs niet meer waard in verhouding voor wat je terug krijgt. En eens een ander uiterlijk van besturingssysteem gaat ook wel eens leuk zijn, beetje customizen en de widgets lijken me erg tof.

Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Sirius666

Quote from: Erik on September 17, 2017, 19:46:30
Nou dat een review al zoveel nadelen of slechte dingen vind op een toestel van 1000 van een merk wat toch erg goede toestellen maakt zoals we weten.  Ik had een 9,5 verwacht en als je dan de review leest krab je toch wel even achter je oren.

'Zoveel nadelen' is m.i. schroomlijk overdreven. De recensent vindt het bijv een nadeel dat de irisscan niet goed werkt bij brildragers. Zou een recensent zonder bril dit getest hebben? Hij heeft het ook over reflecties van zijn bril...is dat getest onder verschillende lichtomstandigheden? Beetje vaag. Ik lees ook niet terug dat hij het bij meerdere personen heeft getest.....kortom: een conclusie enkel op basis van zijn ervaring komen is voor mij dan ook totaal ongeloofwaardig. Het is nu zaak om ervaringen van de consumenten af te wachten.

Zijn er trouwens nog ouderwetse unlockopties zoals een patroon tekenen? Zo ja, dan boeien de vingerafdrukscanner en irisscan mij precies 0.0. De prijs is absurd. Had max €849-899 moeten zijn. Het debacle met de voorganger is ben ik bang van invloed op deze prijs geweest en juist dát had m.i. voor een meer vriendelijke prijs moeten zorgen. Gemiste kans Samsung.

Wat zijn al die nadelen/slechte dingen dan eigenlijk voor jou?

J.A.F._Doorhof

Mooie van de niet is
Gezichtsherkenning, Iris, vingerprint, patroon OF pin. Kiest u maar.

Las vandaag op de verge dat ze bang zijn dat Apple nu de grens bereikt heeft met het opdringen van hun design en prijzen. Heb je net 1350.00 uitgegeven aan je iPhone kom je erachter dat je om quickcharge te kunnen gebruiken je nog eens 100 mag uitgeven. En dat hun wireless charger ook rond de 100.00 gaat kosten terwijl bv de energizer mat 24.95 kost (net 1 gekocht) is alleen zwart ipv wit.

Enige voordeel van draadloos laden in de iPhone is dat er op meer plekken mogelijkheden zullen komen :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

De accu haalt sowieso het einde van de dag niet bij intensief gebruik.

J.A.F._Doorhof

Beetje een dooddoener. Welke accu haalt dat wel. :)
Mij iPhone 7plus moest ik gemiddeld 1-2x bijladen 
Meestal 1x maar ook regelmatig net een 2e keer.

Over 2 weken krijgen we een 5500mah case dus dan is het geen issue meer. Daarnaast is het met wireless charging toch een stuk makkelijker om op te laden.

Daarnaast is het gewoon wennen. In de auto aan een lader en bij ddd computer een lader en nagenoeg elke telefoon heeft nooit problemen.

Als je de hele dag weigert een lader te gebruiken maar je gebruikt je telefoon continue tja......

Het is een beetje als "er is weinig negatiefs te vinden, gooi deze er maar in die werkt altijd"

Gisteren heb ik de note8 zeer intensief gebruikt en kwam rond 17:00 rond de 10% uit.

Vandaag nog intensiever en probeer nu wel op de hoogste resolutie te draaien maar heb de CPU op 70% staan, achtergrond WiFi uit en always on uit. Kijken hoe het dan gaat.

In alle eerlijkheid batterijleven is gewoon ruk op alle telefoons ik ben daar al aangewend. Elke keer hoop je 12-13 uur. Maar meestal ben je blij als je niet voor 15:00 even bij moet laden. Of het dan 15:00 of 16:00 is maakt eigenlijk ook weinig uit. Koop dan liever de telefoon die doet wat ik wil en laad een uurtje eerder op. Want in 99% van de gevallen is 1 oplaad sessie per dag meer dan genoeg. En met een accu case eigenlijk nooit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sirius666

Quote from: twani on September 18, 2017, 07:49:17
De accu haalt sowieso het einde van de dag niet bij intensief gebruik.

Wat zijn de omstandigheden dan? Hoe hoog staat de helderheid bijv? Wat mij betreft is dit ook weer vaag en nietszeggend. Definieer intensief gebruik? Wat is einde dag? 0700 van de oplader en om 23.00u klagen dat de accu 'al' leeg is of bijv einde werkdag dus rond 1700-1900u?

J.A.F._Doorhof

Verschilt per dag maar ik doe er echt heel veel mee. En op dit moment is het ongeveer gelijk aan de iPhone 7 plus
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"