Belangenbehartiger

Started by SV..S, September 13, 2017, 12:08:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

Allen, wij willen graag het volgende aan jullie voorleggen,

Na melden ongeval met motor kwam Univé met de mededeling dat wij recht hebben op betaalde belangenbehartiger.

We hebben schade aan de motor, kleding en lichamelijk( gebroken heup)
We hebben een motorverzekering allrisk inclusief opzittenden verzekering een reisverzekering en een aov.
Naast de schade aan de motor en kleding is ook het gemis aan inkomsten( ik ben zelfstandig, eenmanszaak) verzekerd.

Wij willen graag gebruik maken van een belangenbehartiger omdat het toch wel een complex geval word, maar die moeten we zelf benaderen.
Hier hebben wij geen ervaring mee en we willen ook absoluut niet het onderste uit de kan maar wel een fatsoenlijke geholpen worden.

De vraag is dus of jullie iemand in de regio Zeeland kunnen aanbevelen, dit kan natuurlijk ook een landelijk bedrijf zijn.

En als er nog andere dingen zijn waar we op moeten letten horen wij dat graag!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

i2Paq

#1
Praten we hier over het verhalen van letselschade op een tegenpartij?

Dan direct een onpartijdige LetselschadeADVOCAAT inhuren en geen letselschade-expert. Deze laatste gaat alleen maar mediaten en zal ergens in het midden uitkomen want het is een papieren tijger. Als je namelijk daarna nog moet procederen dient je eerst weer een advocaat met letselschade ervaring in te lichten. Maar meestal wil zo'n mediater dat niet en zal willen dat je ergens in het midden gaat zitten. Een letselschadeADVOCAAT kan meteen bijten als het nodig is.

Waarom onpartijdig en niet eentje van bv. je eigen schadeverzekering; omdat die niet echt onpartijdig zijn. Voor jou maakt het niet uit, die advocaat wordt betaald door de tegenpartij.

En ik praat uit zeer ruime ervaring!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

SV..S

Mijn informatie was dus niet volledig, het was een eenzijdig ongeval, de mogelijkheid voor belangenbehartiger word aangeboden en betaald door mijn verzekering.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Erik

Belangenbehartiging mag altijd zolang je maar zelf aan het stuur blijft zitten maw dat je niet moet doen en accepteren wat hij zegt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

i2Paq

Quote from: SV..S on September 13, 2017, 13:24:21
Mijn informatie was dus niet volledig, het was een eenzijdig ongeval, de mogelijkheid voor belangenbehartiger word aangeboden en betaald door mijn verzekering.

Wat gaat die dan doen?
Maakt je verzekering ergens bezwaar tegen in je claim?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

sicob

Quote from: i2Paq on September 13, 2017, 15:12:14
Wat gaat die dan doen?
Maakt je verzekering ergens bezwaar tegen in je claim?

Er zijn allerlei richtlijnen die te maken hebben met letselschade, toevallig ben ik net begonnen met WFT Schade Particulieren en heb het gelezen. Het wordt als zeer complex aangemerkt.

Ga even langs bij Unive en vraag wat alles betekent, ze moeten je een eerlijk antwoord geven.

sterkte met je heup
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

SV..S

De afhandeling van de schade leek ons complex ook vanwege inkomsten derving.

Dus de mogelijkheid van een onafhankelijke bemiddelaar sprak ons wel aan.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Faxe

Ben redelijk ingevoerd in verzekeringen en weet ook het nodige van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Het aanbod van Unive snap ik hier alleen niet. Neem aan dat de belangenbehartiger vooral van toepassing is op de arbeidsongeschiktheidsverzekering? heb je enig idee wat deze persoon eventueel moet doen? Gaat bij AOV's vooral om het vaststellen van de mate van arbeidsongeschiktheid en daaraan gekoppeld het inkomstenverlies. Meeste AOV's zijn tegenwoordig sommenverzekering en is de uitkering min of meer vast gekoppeld aan de mate van arbeidsongeschiktheid. Dit zou eenvoudig weg in de polisvoorwaarden moeten staan.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

SV..S

#8
Quote from: Faxe on September 13, 2017, 17:37:51
Ben redelijk ingevoerd in verzekeringen en weet ook het nodige van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Het aanbod van Unive snap ik hier alleen niet. Neem aan dat de belangenbehartiger vooral van toepassing is op de arbeidsongeschiktheidsverzekering?
dat lijkt me ook, ze zijn wettelijk verplicht je te wijzen op het recht op een belangenbehartiger, als je die aanstelt is dat ook hun aanspreekpunt en mogen ze mij niet meer rechtstreeks benaderen
Quoteheb je enig idee wat deze persoon eventueel moet doen?
ik hoop onze belangen behartigen? Lastig om het geheel te overzien waar wij recht op hebben
Quote





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Faxe

Weet je wat voor soort verzekering de opzittenden verzekering is? Is dit een schadeverzekering met een verzekerd bedrag van bijvoorbeeld 1000.000 of is het het een ongevallenverzekering met een verzekerd bedrag van bijvoorbeeld 20.000 bij overlijden en 40.000 bij algehele blijvende invaliditeit. Als je een schadeverzekering hebt kun je deze gebruiken om je verlies van inkomen wat niet verzekerd is op de AOV aan te vullen. Zie nog steeds niet waarom Unive een betaalde belangenbehartiger aanbiedt en waarom ze de kosten hiervan betalen. Je hebt voor wat betreft de schade aan je motorfiets wel het recht om op kosten van Unive een contra expertise uit te laten voeren als je het niet eens bent met de vaststelling van de hoogte van de schade. Zou het voor de zekerheid nog even navragen bij Unive wat de belangenbehartiger eventueel moet doen naar hun idee en of zij daadwerkelijk de kosten betalen. Heb je ook een rechtsbijstandverzekering bedrijven en of particulieren?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

SV..S

Quote from: Faxe on September 13, 2017, 18:42:37
Weet je wat voor soort verzekering de opzittenden verzekering is? Is dit een schadeverzekering met een verzekerd bedrag van bijvoorbeeld 1000.000 of is het het een ongevallenverzekering met een verzekerd bedrag van bijvoorbeeld 20.000 bij overlijden en 40.000 bij algehele blijvende invaliditeit.
opzittendenverzekering 200.000 en een ongevallenverzekering voor invaliditeit en overlijden.
QuoteAls je een schadeverzekering hebt kun je deze gebruiken om je verlies van inkomen wat niet verzekerd is op de AOV aan te vullen. Zie nog steeds niet waarom Unive een betaalde belangenbehartiger aanbiedt en waarom ze de kosten hiervan betalen.
misschien zoek je het te moeilijk, zij hebben daar geen voordeel bij, ze zijn gewoon wettelijk verplicht om mij op deze mogelijkheid te wijzen denk ik.
QuoteJe hebt voor wat betreft de schade aan je motorfiets wel het recht om op kosten van Unive een contra expertise uit te laten voeren als je het niet eens bent met de vaststelling van de hoogte van de schade. Zou het voor de zekerheid nog even navragen bij Unive wat de belangenbehartiger eventueel moet doen naar hun idee en of zij daadwerkelijk de kosten betalen.
dat heb ik zwart op wit.
QuoteHeb je ook een rechtsbijstandverzekering bedrijven en of particulieren?
rechtsbijstand voor verkeer loopt ook bij hun/zit in de zelfde polis




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

voor we verzanden in allerlei andere discussies wil ik mijn eigenlijke vraag nog maar eens stellen;

Quote from: SV..S on September 13, 2017, 12:08:03


De vraag is dus of jullie iemand in de regio Zeeland kunnen aanbevelen, die onze belangen kan behartigen, dit kan natuurlijk ook een landelijk bedrijf zijn.






Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Faxe

Om je vraag te kunnen beantwoorden is het wel belangrijk om te weten om welk belang het gaat. Vandaar mijn vragen. Werk bijna 25 jaar in het verzekeringsvak en snap van de hele casus eerlijk gezegd helemaal niks. Weet je ook om welke wettelijke verplichting het gaat waar Unive het over heeft?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

SV..S

Quote from: Faxe on September 14, 2017, 11:08:55
Om je vraag te kunnen beantwoorden is het wel belangrijk om te weten om welk belang het gaat. Vandaar mijn vragen. Werk bijna 25 jaar in het verzekeringsvak en snap van de hele casus eerlijk gezegd helemaal niks.
dan begrijp je waarschijnlijk wel waarom wij graag een belangenbehartiger hebben ;)
QuoteWeet je ook om welke wettelijke verplichting het gaat waar Unive het over heeft?

eigenlijk niet, mijn vrouw heeft alle correspondentie gedaan omdat ik natuurlijk weken kwijt ben aan operaties en nasleep narcose en dufheid van pijnstillers




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

quote uit brochure letselschade;

QuoteEen ongeval in de persoonlijke sfeer is nooit routine of
standaard. Niet voor u en evenmin voor ons. Wanneer u
vragen heeft over de gang van zaken, belt u dan gerust
uw schadebehandelaar. Wij zijn van mening dat persoon-
lijk contact met u voor ons én voor u het beste werkt.
Toch kan het zijn dat uw zaak zó ingewikkeld is dat u zelf
niet goed kunt overzien wat er allemaal bij komt kijken.
Schakel in dat geval een belangenbehartiger in. Het
contact tussen u en Univé gaat dan via de belangenbe-
hartiger. U kunt zelf iemand inschakelen, maar de scha-
debehandelaar wil u daarbij ook behulpzaam zijn. De
kosten van de belangenbehartiger worden – voor zover
redelijk – door Univé vergoed tot het maximum zoals in
de verzekeringsvoorwaarden is afgesproken.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Faxe

Als het gaat om letselschade heb je in dit geval naar mijn idee het meest aan een letselschaderegelaar. Discussie over aansprakelijkheid en of het wel of niet verzekerd is is er naar mijn inschatting niet. Weet zo niet wat een goed bureau is om mee in zee te gaan. Let wel op dat je niet meer kosten maakt dan waar je op grond van de polisvoorwaarden recht op hebt. Letselschaderegelaars zijn niet goedkoop  :P
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

i2Paq

Neem een letselschadeAdvocaat, geen "regelaar", deze gaat alleen mediaten en daar hadden wij helegaar niets aan omdat toen de verzekering ging bokken we alsnog naar een advocaat moesten.

Deze legde uit dat "regelaars" niets anders doen dan mediaten wat er op neer komt dat ze ergens in het midden gaan uitkomen.

Neem eens contact op met Letselschade Advocaat Laseur.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

SV..S

maandag afspraak met letselschadeadvocaat (intakegesprek)

naast alle bijkomende kosten waar we zelf niet altijd bij stilstaan is mijn heup beschadigd bij de val.

de kans bestaat dat de operatie niet afdoende is en ik op termijn een nieuwe heup nodig heb.
dit kan zich ook pas na jaren openbaren dus lijkt me het belangrijk dat dit goed afgetimmerd word.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

chansig

Heftig allemaal...hoop dat je er weel helemaal bovenop gaat komen en dat het allemaal goed geregeld gaat worden.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

SV..S

dank je Hans, het besef dat het allemaal wel eens een vervelend staartje kan hebben met alle gevolgen van dien komt eigenlijk pas later.

laten we hopen dat ik volgend jaar weer kan werken en af en toe lekker op de fiets zit ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Ik zie tot mijn schaamte dat ik hier nooit meer op gereageerd heb.
Dus 5 jaar na dato een update :D

Het klikte goed met de advocaat van https://avdw.nl/

Dus we hebben haar de opdracht gegeven om te bemiddelen.
De kosten voor de advocaat komen uit een ander potje, dit staat los van het verzekerd bedrag.
Na enkele maanden kwam ik er wel achter dat de chirurg gelijk had en het herstel en de revalidatie wel wat tijd in beslag ging nemen.
Om een lang verhaal kort te maken, de eerste uitkeringen kwamen vlot, zonder problemen. Maar naarmate de maanden vorderden moest ik wel aan gaan tonen wat ik precies miste aan inkomen, en hoe dat aan mijn beperking door het ongeval te koppelen was. Alle ziekenhuis rapporten en onderzoekresultaten ook van de second opinion moesten overlegd worden. Na enige tijd ben ik ook onderzocht door een onafhankelijk arts die mijn beperkingen in kaart moest brengen. En toen kwam het getouwtrek wat dat financieel voor mij inhield.
Na ruim een jaar hebben we de verantwoording van de verzekering ''afgekocht'' met een laatste eenmalige bijdrage van hun kant. Ik heb dus nu een ''potje'' waar ik toekomstige tijdelijke uitval mee moet dekken.

Wij zijn erg blij dat we de advocaat in de arm genomen hebben en willen dit ook van harte aanbevelen bij mensen die in zo'n situatie komen.

nb, saillant detail, een jaar later is de verzekering aangepast. de opzittenden verzekering is danig uitgekleed, het verzekerd bedrag is nu veel lager.





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Faxe

Mooi om te lezen dat het dossier is afgerond. Schade inzittenden/opzittenden verzekering zijn erg interessant als je een eigen bedrijf hebt. De inkomens schade die je oploopt is vaak veel groter dan dat je in loondienst bent.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Raymond187

#22
Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Een ander had 2 stoptekens genegeerd en ik lag op de operatietafel..2 x  :-X

Ik had een belangenbehartioger van de verzekering FBTO. Prima vent, maar niet hard genoeg om alels eruit te halen. De kosten zijn voor de tegenpartij, dus ik heb een senrio letselschade advocaat bij DAS ingeschakeld.

We zijn nu 3.5 jaar verder en 2 weken geleden het laatste gesprek gehad voor de afronding.

Neem een goede behartiger, anderds snij jij jezelf in de vingers...en diep ook.

*edit* zie net dat je topic uit 2017 is :D