Stratemaker overleden, stenen opgehaald...

Started by Martinus, May 15, 2023, 14:25:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: Pjotr27 on May 16, 2023, 14:29:09Maar dat kan je als consument toch nooit weten?

In de praktijk niet alhoewel het doorgaans wel gebruikelijk is. Maar je hebt als consument geen onderzoekplicht op dat punt. Zakelijk wel als je reden tot twijfelen hebt.

Bij consumenten is het uitgangspunt goede trouw. Als je daaraan voldoet ben je beschermd.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Jinsu

Quote from: Pjotr27 on May 16, 2023, 14:29:09Maar dat kan je als consument toch nooit weten? Betaald en geleverd dan is het wat mij betreft in orde. Ik zou nooit akkoord gaan met een eigendomsvoorbehoud als ik betaald heb. Het zou wat worden, als je dan pech hebt wordt je halve huis leeg getrokken.

Als de stratenmaker dit in zijn algemene voorwaarden opneemt is de derdenbescherming weg mits op de juiste manier ter hand is gesteld.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

blue-eyes

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 16, 2023, 09:21:37Ik ben geen jurist maar wel op school als keuze vak erbij gehad.
Als ik me goed kan herinneren is er iets als ter goede trouw.

Ik heb dat zelf 2x meegemaakt
eerste keer met een vrachtwagen die van ons erg gestolen was en die niet terug gegeven kon worden omdat er geen afstand van gedaan wilde worden door de dief, we moesten de rechtszaak afwachten tot er een uitspraak was (jaar later) en hebben toen de vrachtwagen bij domeinen mogen ophalen.

Als ik mij goed herinner is dat omdat de dief dan wel geen eigenaar is, maar wel de bezitter. Een bezitter heeft ook rechten.
Daarom mag je de dief van je fiets ook niet van je fiets meppen oid (staat mij bij :D :D)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

Helemaal correct
Bijna niemand geloofd het verhaal en als ik eerlijk ben ik geloofde het ook niet.

Je staat daar bij domeinen met alle papieren, erkend als eigenaar. Maar de bezitter wil geen afstand doen hoor je dan en je mag een jaar wachten op de uitspraak....

Ik heb echt 2x gevraagd of hij me dat wilde uitleggen en hij had er zelf ook moeite mee maar het was zo...

Bizarre wetskronkel
Had de papieren, aangifte etc maar kreeg hem niet mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

Quote from: blue-eyes on May 16, 2023, 21:24:48Daarom mag je de dief van je fiets ook niet van je fiets meppen oid (staat mij bij :D :D)

Oh ja? Is dat een regel?  :D

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

jantje112

Zijn de stenen meegenomen of heb je hier niet mee ingestemd? Als ze nog op je oprit staan, heb je een sterkere positie immers.. Je kunt dan eventueel nog in onderhandeling met de leverancier.

Je hebt ter goeder trouw gehandeld en netjes betaald, daarmee sta je redelijk sterk. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat de leverancier bij zijn klant moet zijn en niet bij jou.

SV..S

Quote from: Nahpets on May 17, 2023, 16:18:50Meer een suggestie.
en dan in 1e instantie om te voorkomen dat je fiets beschadigd.....




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15