Epson TW-9000 Paarse verticale streep in beeld

Started by jurgman, May 17, 2015, 20:03:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jurgman

Hallo,

Ik heb regelmatig een paarse verticale streep links in het beeld van mijn  epson tw-9000 zitten. Soms is het wekenlang weg en dan is het er ineens weer. Projector is buiten de garantie. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Zie bijgevoegde foto.

Groeten,

Jörgen
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

J.A.F._Doorhof

Zie je wel detail door de lijn of is het volledig paars ?
Je kan even foto's sturen naar Mservice en opvragen wat het is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jurgman

Hallo Frank,

Je ziet wel detail door de streep. Ik zal service eens vragen wat zij denken wat het is.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

Nahpets

Zit de streep ook in het menu vd projector?
Kun je een andere bron en/of kabel proberen?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

jurgman

#4
De streep zit ook in het menu. Ook op andere uitgang, bron. Kabel heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

Nahpets

Als de streep ook in het menu zit lijkt mij het niet waarschijnlijk dat de kabel het probleem zal zijn.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

jurgman

Krijg net antwoord van mservice:

Dit wordt veroorzaakt door een slecht contact tussen mainboard en een van de lcd's.
Meestal is dit te verhelpen door de kabel opnieuw aan te sluiten.


Ik ben wel redelijk technisch aangelegd.
Ik vond onderstaand filmpje op youtube waarin dit uit wordt gelegd.
https://www.youtube.com/watch?v=vEwaxZR2T2U&spfreload=10

Zijn dit dezelfde handelingen?  Of kan ik dit beter uitbesteden aan mservice..   hmmm dilemma.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

jurgman

Weet iemand ergens een handleiding hoe die boven case eraf gaat?
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

jurgman

Beamer bij Mservice achter gelaten afgelopen woensdag. Vandaag antwoord gekregen dat het moederbord moet worden vervangen.
Kosten 327 euro.
Hoe zou zoiets kunnen gebeuren? Ik ben altijd erg voorzichtig met deze beamer geweest. Wat zou dit kunnen veroorzaken?
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

denman1710

Ik heb hetzelfde. Heb ook mservice aangeschreven. Was het bij TS ook echt het mainboard?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


reza

Quote from: jurgman on May 29, 2015, 13:35:41
Beamer bij Mservice achter gelaten afgelopen woensdag. Vandaag antwoord gekregen dat het moederbord moet worden vervangen.
Kosten 327 euro.
Hoe zou zoiets kunnen gebeuren? Ik ben altijd erg voorzichtig met deze beamer geweest. Wat zou dit kunnen veroorzaken?

Tja, hoe gaan dingen kapot?
Kan toch gewoon gebeuren..
Voor 327 euro heb je geen nieuwe beamer.
Als je wilde upgraden zou ik hem verkopen voor een prima prijsje, anders laten maken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Richard70…

Quote from: reza on March  6, 2021, 12:20:52
Tja, hoe gaan dingen kapot?
Kan toch gewoon gebeuren..
Voor 327 euro heb je geen nieuwe beamer.
Als je wilde upgraden zou ik hem verkopen voor een prima prijsje, anders laten maken.
Beetje late reactie  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Ik zie het indd :D
Ach, beter laat dan nooit!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denman1710

Oeps. Heb ik mensen op het "verkeerde" been gezet......voor mij was het juist de vraag op eenzelfde projector of het probleem is opgelost met een nieuw mainboard

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


jurgman

JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround