SOTM SMS-200 network player review op Mono&Stereo

Started by solitaire, September 10, 2017, 15:32:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

DofN

Reviews worden pas echt interessant als de reviewers een vergelijking durven te maken met concurrenten van het apparaat, en iets zeggen over wat er onder en boven in kwaliteit te koop is.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

solitaire

Om die reden is het ook fijn als je eerdere publicaties van de reviewer hebt gelezen, dan ken je iig. een deel van zijn referentiekader. Wat er te koop is weet de lezer die een beetje in de markt thuis is ook vaak zelf wel.
Hinterm Horizont geht's weiter.

DofN

Dat is zo. Ik vind het een interessante netwerkspeler, dat wel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

solitaire

Ik ook, al ben ik niet in de markt voor een dergelijk apparaat. En het stuk over de automatische updates verontrustte me wat: zouden hun veranderingen voor mij verbeteringen zijn ?





soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ja. Niet meer en minder dan een software update. Je wordt er enkel onrustig van, dat zie je bij sommige microrendu eigenaren.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

solitaire

Quote from: chansig on September 10, 2017, 17:50:58
Ws zouden ze dan upgrade's heten.

Gr. Hans

Ha ha, een 'upgrade' is een verbetering en een 'update' een verandering ? 

Als Microsoft gebruiker krijg ik hier tranen van in m'n ogen :ohmy: (de reden dat ik m'n IE10, die steeds vaker op het WWW niet meer 'werkt', opvolg met / combineer met het gebruik van Google Chrome :hmmm:)



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Nahpets

Quote from: solitaire on September 10, 2017, 18:13:29
(de reden dat ik m'n IE10, die steeds vaker op het WWW niet meer 'werkt',

Nieuwe sites worden ook niet meer getest of ze werken met IE 10.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J.S.

Bij mij gaan de updates van de SMS-200 niet automatisch, die moeten echt via de webinterface aangeklikt worden.

chansig

Quote from: solitaire on September 10, 2017, 18:13:29
Ha ha, een 'upgrade' is een verbetering en een 'update' een verandering ? 

soli

Misschien geeft dat wat rust. Wat ook kan helpen is dat je niet wanneer er een update/upgrade heeft plaats gevonden.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

De situatie zoals J.S. die schetst wilde ik net bejubelen.

Maar Hans heeft ook een mooie oplossing te dealen met de update/upgrade-duivel: het 'niet weten'.

Jammer dat die twee niet te combineren zijn ? :D Weer een knoop minder door te hakken.


Maar back-to-subject: dit zou voor mij nog wel een apparaat zijn waartegen ik 'ja, ik wil' zou zeggen.




soli

Hinterm Horizont geht's weiter.

J.S.

Heb de review ook even doorgelezen en hij is inderdaad niet helemaal duidelijk wat betreft upgraden. Dus bij deze, hoewel ik nu niks te upgraden heb:


solitaire

duidelijk

Blijft me opvallen hoe duidelijk van opzet de GUI is.



Het nadeel van file-based audio itt. de klassieke tastbare audio is imo. de vele instellingen die in het hele weergavetraject mogelijk / noodzakelijk zijn, hoe verstopt, met elkaar verweven en zelfs in tegenspraak deze mogelijk zijn. Met automatisering red ik me redelijk, maar de verhalen over alle mogelijke valkuilen in de uitwerking van een file-based set zijn voor mij bepaald geen aanmoediging van good-old tastbaar audio af te stappen (en zolang vintage Tannoy's / Altecs / Western Electric / KlangFilm/ Dynaco ST-70 / Marantz 8B / enz. etc. terecht imo. zo hoog aangeschreven staan, als voorbeeld genomen / 1:1 gekopieerd worden ...). Een duidelijke GUI van een 'new-generation' apparaat is dan tenminste een stap in de goede richting.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.