Welke 4k mediaspeler

Started by treky22, September 9, 2017, 15:16:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MaxxMark

#25
Quote from: kanariepiet on January  5, 2018, 19:34:05
Zoals reeds in meerdere topics aangehaald stuurt de ATV 4K de HD audioformaten uit in uncompressed PCM = geen geluids verschil.
Waarom wil iedereen nou perse dat de receiver DTS HD of TRUE HD laat zien???

Omdat er meer informatie in TrueHD en DTS-HD zit (het zijn beide container formaten, terwijl LPCM 'ruwe' signalen zijn). Zo wordt bij Dolby Atmos naast de bed-audio kanalen (7.1) ook meta-informatie middels het  TrueHD signaal meegestuurd. Deze meta-informatie (zoals 3d positioning evenals extra audioinformatie) is 100% transparant in het TrueHD signaal opgenomen. Ofwel oude receivers zien daar niets van en negeren die extra informatie (ongeveer gelijk aan hoe het core DTS signaal in DTS-HD werkt). Zodra LPCM wordt doorgegeven vervalt alle metainformatie van Dolby Atmos en ben je dus alle toegevoegde informatie kwijt. Bij DTS-HD geldt iets gelijkwaardigs voor DTS:X, al ben ik bij DTS:X niet in de specificaties gedoken om te checken of daar ook geldt dat de DTS:X info volledig transparant is (het lijkt me we omdat ze dat trucje met DTS-HD > DTS ook hebben gedaan).

Kortom; iedereen "zeurt" er om, omdat het méér is dan alleen het TrueHD en/of DTS-HD logotje
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com