MacOS High Sierra

Started by sam1909, September 5, 2017, 22:18:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ga jij updaten naar High Sierra?

Jazeker nieuwe update is altijd goed.
Ik wacht nog even de recensies af.
Nee ik update nooit.
Anders (Vermeld in de reacties)

sam1909

Ik zie dat er nog geen topic over is, dus bij deze.

Het nieuwe besturingsysteem voor de Mac is er bijna, MacOS High Sierra (10.3)

Deze update zal visueel niet zoveel veranderingen met zich mee brengen maar hier zijn een paar puntjes om toch de update te overwegen.

-Snellere Safari browser die 15-20% sneller is dan op Sierra
-Laatste ronde voor 32-bit apps op de Mac.
-Overstap naar Apple File System (APFS), een moderner bestandssysteem.
-Overstap naar videoformaat H.265 dat efficiënter is.
-Ondersteuning voor externe GPU's (grafische kaarten).
-Allerlei functies voor het maken van Virtual Reality-toepassingen.
-Ondersteuning voor Metal 2, een grafisch framework, vooral bedoeld voor games.

Iedereen die de update MacOS Sierra kan downloaden kan ook MacOS High Sierra updaten.

iMac (eind 2009 of nieuwer)
MacBook (eind 2009 of nieuwer)
MacBook Pro (medio 2010 of nieuwer)
MacBook Air (eind 2010 of nieuwer)
Mac mini (medio 2010 of nieuwer)
Mac Pro (medio 2010 of nieuwer)

HAL

Hele kleine aanvulling: Iedereen die nu Sierra kan draaien, kan ook overstappen op High Sierra. Scheelt misschien wat gezoek.

sam1909

Quote from: HAL on September  5, 2017, 22:19:52
Hele kleine aanvulling: Iedereen die nu Sierra kan draaien, kan ook overstappen op High Sierra. Scheelt misschien wat gezoek.

Ik zet het erbij, Thanks!

Richi

Het zou erg fijn zijn als mijn USB DAC weer gewoon zou werken onder High Siërra, net als voorheen bij El Capitan. Scheelt weer een dual boot setup er op na houden...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

wil

En zijn er al veel mensen enthousiast?

Nadat ik aanvankelijk een wat trage WLAN verbinding had, loopt alles nu op rolletjes... Ik zie (naief?) geen nadelen. Ze zeggen dat de meeste voordelen onder de motorkap zitten ivm een andere bestandsindeling.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nosferatu

Heb de ISO/installer gedownload en probeer'm eerst even op m'n MacBookPro 2015 uit. Daarna eventueel naar de andere fruitella's.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Faxe

Wacht altijd paar dagen voordat ik OS updates installeer  :P
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

HAL

Ik wacht altijd tot het enorme lek er uit is. Zoals bij deze versie.....

mijkie

ga zo de gok maar eens wagen, had bij Sierra geen problemen en dat Safari wat vlotter wordt, kan geen kwaad :)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Richi

Ik draai nu met een dual boot situatie: Sierra en El Capitan vanwege de USB issues met Sierra.

Als ik de Sierra installatie upgrade naar High Sierra, wordt dan automatisch het nieuwe bestandssysteem geïnstalleerd? In zo ja, zijn mij schijven dan nog toegankelijk als ik met El Capitan opstart? Als iemand het antwoord weet, hou ik me aanbevolen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MaxxMark

Op mn MacMini (2014) op kantoor geupdate, evenals dat er daar meerdere macbookpro's (2011 versie en een 2017 versie) geupdate zijn.

De update zelf ging vrij vlekkeloos. Daarna wel wat 'rariteiten'. Collega had de eerste paar uur na update (2017 mbp) 2x een kernelpanic.
Op de mac-mini had ik dat het er uit zag alsof de monitor op 30Hz draaide (hij was niet zwaar belast, dus het was geen stotter als performance issue, maar gewoon alsof de refreshrate verkeerd stond). Reboot hielp in ieder geval.

Merk wel dat diverse applicaties nog niet echt geschikt zijn voor High Sierra en allerhande rare issues geeft. Een van de meest hinderlijke is de combinatie van Slack en DuetDisplay. Zodra Slack op de externe iPad draait via DuetDisplay is het niet vooruit te schoppen (op meerdere apparaten en devices gemerkt). Ook draait Slack op zichzelf al raarder onder High Sierra. Ik gok dus dat daar iets 'raar' zit.

Al met al vooral veel na-ijlen van de update dat voor problemen lijkt te zorgen. Een een occasional app die moeilijk doet.

Verder ging het eigenlijk vrij soepel!

Van het weekend maar eens proberen of ik net zo veel geluk heb met het updaten van mn Hackintosh naar High Sierra. Ik gok dat het me weer 40x rebooten gaat kosten :D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

The Guardian

Enkele dagen mijn iMac uit 2011 geupdated naar High Sierra. Tot nu toe geen problemen of rariteiten.

br@m

Vandaag de update geïnstalleerd. Totnutoe geen probleem waargenomen. MBP retina 2013.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Rusher

Over op macOS High Sierra; Als een tierelier, zoals met elke update. Ik heb nooit problemen!

blue-eyes

Beide Mac mini's inmiddels gedaan, morgen beide iMac's maar onder handen nemen.
Zoals gewoonlijk, geen issues.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richi

Mijn Mac Mini 2011 i7 ook bijgewerkt naar High Sierra en werkt prima. Het probleem dat ik met Sierra had met USB audio naar de AVM V30 is ook opgelost.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Leeuwarden

Niemand problemen met Adobe CC en CS6?

Dday

En welke problemen zouden we moeten hebben. Ik heb geen problemen met Adobe CC. Gebruik vanaf begin de developer editen van MacOS. Enkel dat van mijn Wacom de drivers nog niet beschikbaar zijn. Die werkt helaas nog niet, maar dat is toe te bedelen aan Wacom die traag is met ontwikkelen van haar drivers. ;-)

Siddartha

Voor de mac in mijn studio wacht ik altijd ivm mijn FireWire interface. Ga
Straks eens aan de slag met mijn macbook, kijken wat dat geeft.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

HAL

Weet iemand wanneer de eerste update van High Sierra uitkomt? Ik Jan het niet vinden.

Rusher

Quote from: Richi on September 30, 2017, 08:12:52
Het probleem dat ik met Sierra had met USB audio naar de AVM V30 is ook opgelost.
Fijn bericht!

Nosferatu

Transmit 4 doet het niet meer terwijl deze het onder Sierra nog wel deed. Verplicht updaten dus......
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Leeuwarden

Quote from: Dday on September 30, 2017, 10:11:14
En welke problemen zouden we moeten hebben.

Dat was de vraag dus  :nopompom:


Quote from: Dday on September 30, 2017, 10:11:14
Ik heb geen problemen met Adobe CC.

Dank voor het antwoord  :pompom: