4k tv valt erg tegen.

Started by aklasse, September 4, 2017, 19:00:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aklasse

Ik vindt het persoonlijk geen kijken zo dichtbij . Je kunt niet alles over zien

Dura

Als ik nu een nieuwe tv zou kopen zou ik wel een 4k nemen, vooral vanwege dat dat de toekomst is en er momenteel ook geen forse meerprijs meer op zit, maar ik verwacht er verder ook weinig van, tenzij ik dan zo'n grote bak neem dat de kijkhoek flink forser wordt, maar in mijn geval zal het ws een 55inch op 3 meter worden, dus is full HD in feite voldoende.
En dan te bedenken dat men al bezig is met 8k.....
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Kjelt

Quote from: aklasse on September  5, 2017, 10:23:07
Ik vindt het persoonlijk geen kijken zo dichtbij . Je kunt niet alles over zien
De max. kijkhoek volgens THX norm is 36 graden dus als je op 2m50 zit dan zou de breedte van je scherm om nog net aan de THX norm te voldoen 162cm mogen zijn.
Dat is bij een 16:9 tv dus ongeveer een 185cm diagonaal is ongeveer 73".  Dus bij 65" zou je zelfs volgens de THX norm nog op een afstand van 220cm kunnen zitten.
Gewoon wennen dus.

Erik

Quote from: Kjelt on September  5, 2017, 09:10:01
:blink: Ik kijk naar 94" op 2m50 en het is kort wennen en dan zit je midden in de film.
Dus hoezo is 65" niet te doen, gewoon beginnen en binnen een week wil je niet anders meer*.
*afhankelijk van de content, ik kan me goed voorstellen dat je geen horror of nederlandse tv shows wilt kijken op die afstand :D
Yep in de bios zit ik ook altijd op rij 3 of 4 dan kom je er pas lekker in, went ook heel snel en heb niet idee iets te missen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

fasteddie


Koiboy

Vorig jaar bij Mediamarkt toonde een heel groot 4K scherm hoge resolutiebeelden. Het viel mij toen op dat ik die maximale resolutie alleen kon waarnemen binnen 3 meter afstand tot het scherm. In de meeste interieurs is dat helaas geen optie. Ik maak dan de vergelijking met op de eerste rij zitten in de bioscoop. Hierdoor is voor mij wel duidelijk geworden dat nog meer pixels (8K) niet bijdragen aan een nog betere beeldkwaliteit.

Qua betere zwartwaarden, grotere kleurruimte en hogere contrastratio is de verbetering wel relevant en voor mij zichtbaar.