4k tv valt erg tegen.

Started by aklasse, September 4, 2017, 19:00:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aklasse

Ik heb een samsung 4k tv gekocht de 7000 serie van 65 inch.
Tevens heb ik de 4k blu ray speler erbij.van samsung.
Nu blijkt dat ik niet veel verschil zie in het beeld het is ietsje scherper en.kleuren iets feller maar dat is alles.
Is echt niet opzienbarend, de verkoper zegt dat we er dicher op moeten zitten.
Maar bij zo'n groot scherm kijkt dat echt niet lekker.
Heb 4 k films bekeken .
Hebben meedere hier last van?

Jumping Jack

Heb je de beeldinstellingen goed staan? Er zijn op het net verschillende handleidingen voor de beste instellingen te vinden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

mijkie

bij 55 inch moet je binnen de 2 meter zitten om echt verschil te zien tussen Full-hd en 4K, 65 inch zal dat iets groter zijn !

hoe ver zit je vanaf je tv ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

aklasse

Instellingen staan goed zit 4 mtr van tv af.

fasteddie

Zo blijkt toch maar weer dat we ons mee laten voeren door de producenten met hun slogan "meer meer" is beter!
Merendeel van de kijkers zit toch allemaal meer dan 2 meter van zijn scherm af behalve in een verpleeghuis?

Eigenlijk is het dus allemaal een beetje flauwekul of zit ik er ver naast?


Multimediaknaller

Zijn het echte 4K films of opgeschaalde 2K's

Verder is je beleving echt summier, zou je daar wat specifieker in kunnen zijn want wat heb je gebruikt als vergelijkingsmateriaal want wellicht zijn verwachtingen wat te hoog en misschien moet je die wat bijstellen.

aklasse

Persoonlijk vindt ik het flauwekul . Kunt beter een gewone goed tv hebben dan 4k. Blu rays 4k vindt ik de meerwaarde echt niet waard.

Multimediaknaller

Als je in de buurt woont mag je gerust langs komen  :)

aklasse

Zijn 4 k films die ik gezien hebt  van dichtbij is het verschil wel te zien, maar niet zodanig dat ik zeg wouw. Op een afstand bijna niet meer te zien

aklasse

Woon niet in de buurt helaas.

Multimediaknaller

Zet alle beeldverbeteraars eens uit zoals motion plus.

aklasse


mijkie

Dat doe ik standaard, alles uit en dan pas ga ik kijken op mijn luie stoel, wat er evt wel aan moet om t goed te laten lijken !

Ze zeggen dat je t op 4 meter bijna niet scherper ziet, t contrast of kleur kan natuurlijk wel beter zijn door je nieuwe tv ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

W.Otter

Misschien ben je wat minder onder de indruk van de kwaliteit? In de winkel staat testmateriaal op, daar kunnen films e.d. natuurlijk niet aan tippen. Probeer eens planet earth 2 daar was ik erg van onder de indruk

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CoSo

Ben ook niet echt onder de indruk van 4K op een TV maar de OLED maakt het geld waard.

aklasse

Heb alles geprobeerd maar overtuigt toch niet

mijkie

ik heb t zelfde, 4K niet, OLED wel !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

W.Otter

Sluit ik me bijaan.. oled is wel echt de gangmaker in het hele verhaal;)

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

home@the movies

Quote from: aklasse on September  4, 2017, 19:23:12
Instellingen staan goed zit 4 mtr van tv af.

Tja op 4 meter gaan zitten voor een 65 inch UHD tv, dat kun je gewoon al voorspellen dat je geen meerwaarde gaat zien.
De gemiddelde HT gebruiker met een projectiescherm van 2m40 breed (horizontaal gemeten) zit op ongeveer een kleine 4 meter of korter.
Dat had je toch even in de showroom kunnen testen door op die afstand te gaan staan en dan het verschil te laten zien tussen HD en UHD?
Niet dat ik je de les wil spellen hoor maar dit soort zaken moet je eerst toch even doordacht bekijken alvorens tot aankoop over te gaan.
UHD/HDR heeft echt wel een meerwaarde maar dan wel op de juiste verhouding van beeldgrootte/kijkafstand en vooral op grotere schermen.


aklasse

De verkoper zei dat die afstand ideaal zou zijn, maar op zo'n kleine afstand kijken op zo'n groot scherm is niet te doen.

Xander32

... en die kleuren van de huidige schermen zijn al zo ontzettend onnatuurlijk fel ... tenminste, komende van een plasma scherm.

Quote from: aklasse on September  4, 2017, 19:00:29
Ik heb een samsung 4k tv gekocht de 7000 serie van 65 inch.
Tevens heb ik de 4k blu ray speler erbij.van samsung.
Nu blijkt dat ik niet veel verschil zie in het beeld het is ietsje scherper en.kleuren iets feller maar dat is alles.
Is echt niet opzienbarend, de verkoper zegt dat we er dicher op moeten zitten.
Maar bij zo'n groot scherm kijkt dat echt niet lekker.
Heb 4 k films bekeken .
Hebben meedere hier last van?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Multimediaknaller

Quote from: Xander32 on September  5, 2017, 06:39:17
... en die kleuren van de huidige schermen zijn al zo ontzettend onnatuurlijk fel ... tenminste, komende van een plasma scherm.
Heb je het (dynamisch) contrast uit/aan staan of juist een stuk lager.

Probeer eens door fabriek afgestelde instellingen.

Op het www zijn zat pagina's vinden met informatie voor het goed (prettiger) afstellen van je scherm.

uhd scherm instellen

W.Otter

Quote from: Bierbraker on September  5, 2017, 08:17:09
Heb je het (dynamisch) contrast uit/aan staan of juist een stuk lager.

Probeer eens door fabriek afgestelde instellingen.

Op het www zijn zat pagina's vinden met informatie voor het goed (prettiger) afstellen van je scherm.

uhd scherm instellen

Theo Maassen is that you ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

#23
Quote from: aklasse on September  4, 2017, 23:47:41
De verkoper zei dat die afstand ideaal zou zijn, maar op zo'n kleine afstand kijken op zo'n groot scherm is niet te doen.
:blink: Ik kijk naar 94" op 2m50 en het is kort wennen en dan zit je midden in de film.
Dus hoezo is 65" niet te doen, gewoon beginnen en binnen een week wil je niet anders meer*.




*afhankelijk van de content, ik kan me goed voorstellen dat je geen horror of nederlandse tv shows wilt kijken op die afstand :D

Multimediaknaller