JVC HM-DH30000 D-Theater D-VHS recorder

Started by Andy69, April 20, 2004, 12:12:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andy69

Heeft 1 van jullie ervaring met de JVC D-VHS recorder ?

Ik ben in het bezit van een Infocus X1 en over een aantal weken een Plasma de LG MZ42PZ44. Nu ben ik dus een beetje aan het rond kijken naar HD. Nu ben ik dus terecht gekomen op de JVC D-VHS recorder nu heb ik 1 x een demo zien draaien bij 1 van onze audio/video stores in de buurt en dat zag er zeker niet slecht uit.

Maar nu is mijn vraag wat zeggen jullie. Wacht lekker tot HD-DVD er is of gaat dat nog zo lang duren dat de JVC zeker zijn geld waard is om te kopen en over 1 a 2 jaar HD-DVD te kopen.

Want als ik zo de films kijk voor de D-VHS zijn die ook niet echt goedkoop in nederland.

Ik hoop wat reacties van jullie te krijgen.

Gr
Andy

Johan Van Gompel

Quote from: Andy69 on April 20, 2004, 12:12:20
Maar nu is mijn vraag wat zeggen jullie. Wacht lekker tot HD-DVD er is of gaat dat nog zo lang duren dat de JVC zeker zijn geld waard is om te kopen en over 1 a 2 jaar HD-DVD te kopen.

Want als ik zo de films kijk voor de D-VHS zijn die ook niet echt goedkoop in nederland.

Als we tegen eind 2005 de eerste HD-DVDs in handen hebben dan mogen we al heel blij zijn denk ik. Nu nog een D-Theater/D-VHS speler kopen heeft zeker zin, maar enkel als je een projector of andere weergever hebt die HD integraal kan weergeven (een 9" Barco of Sony CRT, de nieuwe DILA of een 3-chip DLP o.i.d.). Voor zover ik weet kunnen de meeste plasmaschermen hooguit 720p weergeven.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Andy69

Gaat het toch nog zo lang duren eind 2005 :( Ja dan heeft het misschien wel zin om zo'n jvc d-vhs te kopen.

Naar mijn weten kan mijn X1 tot 1080i aan. En de LG plasma tot 576p of i , maar zal dat evengoed geen mooi plaatje opleveren  ?

Gr
Andy

bmateijsen

De X1 heeft geen native resolutie van 1080i.... meer 576....
Misschien dat hij het wel aan kan, maar wordt aleen gedownscaled..

Groet Bjorn

Andy69

Oke op die manier dan zal het wel worden gedownscaled. Maar zou dit evengoed een mooie plaatje opleveren (beter dan dvd) ?

Gr
Andy

Johan Van Gompel

Quote from: Andy69 on April 20, 2004, 13:47:20
Oke op die manier dan zal het wel worden gedownscaled. Maar zou dit evengoed een mooie plaatje opleveren (beter dan dvd) ?

Als je scaler goed is dan zal je een plaatje hebben dat vergelijkbaar is met een zeer goede DVD.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer