"gain structuur" en het belang ervan bij een mix van consumer- & pro-apparatuur

Started by Dirk, September 3, 2017, 12:29:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Kwam afgelopen week dit zeer complete draadje tegen op een buurforum, waarin imo zeer uitgebreid maar toch eenvoudig & duidelijk uitgelegd wordt waarom gain structuur o zo belangrijk is, vooral als je pro-apparatuur (zoals bvb Pro/PA eindversterkers) gaat combineren met je consumer units.

zelf heb ik vandaag (na aardig wat set-geschuif de afgelopen weken/maanden) weer eea op punt gesteld mbt die gain structuur (draai hier met een combinatie van Rythmik plate amps, nCore400 mono's en een LabGruppen op sub) en het klinkt weer overduidelijk beter, ttz meer headroom en een duidelijk lagere ruisvloer...dus ik ben super O0
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jvanhambelgium

Pfieuw, ideale zondagmiddag literatuur  :devil: :devil: :devil:

Interessant linkje, dat wel!  :worship: :worship:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu


Dirk

jammer genoeg is een (eind)versterker met unity gain vrij zinloos/zeldzaam  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Quote from: Dynky on September  5, 2017, 20:02:17
jammer genoeg is een (eind)versterker met unity gain vrij zinloos/zeldzaam  :D
zeker maar bv faders die van 0 to 60 lopen wordt ik zo moe. Doe gewoon de nul op unity gain dan weet je wat je doet.

Dirk

ohja op die fiets...maar dan zouden we de uitspraken (oa op dit eigenste forum) moeten missen à la "ik draai bij films altijd minimaal 90dB"...jaja, dat zegt het schermpje idd, dat het zo hard staat  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Quote from: Dynky on September  5, 2017, 22:32:54
ohja op die fiets...maar dan zouden we de uitspraken (oa op dit eigenste forum) moeten missen à la "ik draai bij films altijd minimaal 90dB"...jaja, dat zegt het schermpje idd, dat het zo hard staat  ;D
Ja dat willen we niet missen  ;D