iPhone 8 en X

Started by Starred, August 31, 2017, 13:06:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HereIsTom

Was mij ook al opgevallen, daarom ben ik zo blij met mijn iPhone 8 Plus  :worship:
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

apogeefreak

#276
Quote from: Sirius666 on December 13, 2017, 11:18:35
Wellicht ook een combi van (te hoge) helderheid en de invloed van het blauwe licht:

http://androidflagship.com/27457-prevent-blue-light-causing-eye-strain-on-galaxy-s8-plus/amp

Het is niet voor niets dat Samsung een zeer handig filter in heeft gebouwd....

Veel mensen weten ook niet dat die spectra steeds scherper worden en dat daarmee het blauw steeds meer piekt in een gebied waar schade optreedt in onze ogen. Cellen gaan daadwerkelijk dood en je zicht gaat onherstelbaar achteruit. Ik zie maar één optie en dat is dat we terug gaan naar breedbandig blauw groen (zoals plasma, halogeenlamp, gloeilamp, crt) en accepteren dat die displays wat minder verzadigd blauw en wat geler zijn net als kampvuurtjes vroeger :)

'Low intensity blue light from smartphones and televisions kills human retinal cells' (17 APRIL 2017)
https://www.chemistryworld.com/news/phone-screen-light-kills-human-eye-cells/3007113.article

iPhone X spectrum

http://www.displaymate.com/Spectra_41a.html
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

twani

#277
Quote from: HereIsTom on December 13, 2017, 11:54:18
Was mij ook al opgevallen, daarom ben ik zo blij met mijn iPhone 8 Plus  :worship:

De afwijkende vreemde teint is altijd het eerste dat me opvalt als ik een Samsung Phone in mijn handen heb.  Zo'n blauwige gloed eroverheen.  Ben ik extreem allergisch voor en went nooit

PS: ik heb dagelijks andere telefoons in mijn handen omdat ik ze tijdens het afleveren Bluetooth koppel voor klanten. 

Altijd valt ook op dat de Samsungs best kieskeurig zijn met het connecteren....

iPhone, willekeurig welke generatie,  is écht altíjd in één keer raak bij welke auto dan ook.

J.A.F._Doorhof

Connecting met iPhone is inderdaad vaak makkelijk TOT het misgaat, heb ooit een keer een carkit gehad waarmee ik echt met geen mogelijkheid een stabiele verbinding kon maken.
In die periode overgestapt naar de Note8, zelfde drama, alleen daar kun je wat apps gebruiken voor BT en zowaar.... het werkte.

Maar over het algemeen loopt de connectie procedure met iPhones wel erg smooth, aan de andere kant tot nu toe met de Note8 ook nog geen issues gehad, maar draai volledig stock samsung. Daar zit vaak ook een groot verschil in.

Je kan trouwens de Samsungs ook gewoon calibreren, zit onder display instellingen, dan ben je blauw zweem kwijt. Was het eerste wat ik deed :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Quote from: apogeefreak on December 13, 2017, 19:05:06
Veel mensen weten ook niet dat die spectra steeds scherper worden en dat daarmee het blauw steeds meer piekt in een gebied waar schade optreedt in onze ogen. Cellen gaan daadwerkelijk dood en je zicht gaat onherstelbaar achteruit. Ik zie maar één optie en dat is dat we terug gaan naar breedbandig blauw groen (zoals plasma, halogeenlamp, gloeilamp, crt) en accepteren dat die displays wat minder verzadigd blauw en wat geler zijn net als kampvuurtjes vroeger :)

'Low intensity blue light from smartphones and televisions kills human retinal cells' (17 APRIL 2017)
https://www.chemistryworld.com/news/phone-screen-light-kills-human-eye-cells/3007113.article

iPhone X spectrum

http://www.displaymate.com/Spectra_41a.html

Gelukkig hier altijd helderheid altijd op 10 a 15% maar dat is meer zodat accu langer meegaat. Ben zelf wel voorstander van echt wit scherm en niet dat gelige.

Overigens gisteren ook al op tv dat van onze jeugd nu al 50% bijziend is op 18 jaar tegenover 25% van de huidige 65 jarigen, oorzaak ook al onze mobiel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sirius666

Quote from: Erik on December 14, 2017, 12:13:55
Gelukkig hier altijd helderheid altijd op 10 a 15% maar dat is meer zodat accu langer meegaat. Ben zelf wel voorstander van echt wit scherm en niet dat gelige.

Overigens gisteren ook al op tv dat van onze jeugd nu al 50% bijziend is op 18 jaar tegenover 25% van de huidige 65 jarigen, oorzaak ook al onze mobiel.

Zorgwekkend ja. Samenleving gaat compleet naar de klote door social media en extreem smartphonegebruik. Het leuke is dat papa en mama vroeger niet wilden dat we uren achter elkaar tv keken....urenlang achter je telefoon zitten wordt echter vaak gedoogd. Slaat werkelijk helemaal nergens op.

Zou een tablet thuis overigens uitmaken? Groter scherm....

apogeefreak

#281
Quote from: Erik on December 14, 2017, 12:13:55
Gelukkig hier altijd helderheid altijd op 10 a 15% maar dat is meer zodat accu langer meegaat. Ben zelf wel voorstander van echt wit scherm en niet dat gelige.

Overigens gisteren ook al op tv dat van onze jeugd nu al 50% bijziend is op 18 jaar tegenover 25% van de huidige 65 jarigen, oorzaak ook al onze mobiel.
Ja hier ook, zo ook op mijn macbook. Overigens net gisteren de tv gekalibreerd op 10ftL in navolging van AVS waar nightmode heel normaal is voor Pioneer plasma tv's. We hadden een beetje bias licht van gedimde gloeilampjes en een kooldraadlampje van de vorige eeuw :) Je ogen wennen aan het lage niveau en met een contrast op 7 waar 38 ook kan hebben we genoten als nooit tevoren van oude seizoenen van de 'walking dead'. Weinig licht is eigelijk veel rustiger en je slaapt beter dus.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Raphie

Ik heb de X nu 2 dagen, maar toch écht een fantastisch toestel.
De face recognition werkt super, hoef voor geen enkele app meer pin in te toetsen.
Scherm is ook perfect.
JBL PRX Power!

papaleo

Quote from: Raphie on January  6, 2018, 19:00:23
Ik heb de X nu 2 dagen, maar toch écht een fantastisch toestel.
De face recognition werkt super, hoef voor geen enkele app meer pin in te toetsen.
Scherm is ook perfect.
Ben ik het helemaal mee eens...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HereIsTom

Ook nog steeds erg blij met mijn iPhone 8 Plus!
Perfecte batterij tijd, mooie camera en lekker snel en hoef ook geen pin meer in te toetsen.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Sirius666

Quote from: Raphie on January  6, 2018, 19:00:23
Ik heb de X nu 2 dagen, maar toch écht een fantastisch toestel.
De face recognition werkt super, hoef voor geen enkele app meer pin in te toetsen.
Scherm is ook perfect.

Schermpjes waar een hap uit is perfect noemen.....sjezus christus :D :D

twani

Hier ook een 8+ en een X.  Wat een toptelefoons👍

Teejoo

Quote from: apogeefreak on December 13, 2017, 19:05:06
Veel mensen weten ook niet dat die spectra steeds scherper worden en dat daarmee het blauw steeds meer piekt in een gebied waar schade optreedt in onze ogen. Cellen gaan daadwerkelijk dood en je zicht gaat onherstelbaar achteruit. Ik zie maar één optie en dat is dat we terug gaan naar breedbandig blauw groen (zoals plasma, halogeenlamp, gloeilamp, crt) en accepteren dat die displays wat minder verzadigd blauw en wat geler zijn net als kampvuurtjes vroeger :)

'Low intensity blue light from smartphones and televisions kills human retinal cells' (17 APRIL 2017)
https://www.chemistryworld.com/news/phone-screen-light-kills-human-eye-cells/3007113.article

iPhone X spectrum

http://www.displaymate.com/Spectra_41a.html
Ik heb mijn iPhone eigenlijk altijd 'nightshift' staan om het blauw er uit te halen. Veel rustiger voor de ogen.

Sirius666

Quote from: Teejoo on January  7, 2018, 20:55:45
Ik heb mijn iPhone eigenlijk altijd 'nightshift' staan om het blauw er uit te halen. Veel rustiger voor de ogen.

Ja, zeker noodzakelijk en helaas onderschat.  Sterker, ik ben bang dat het gros van de mensen er nog nooit van zal hebben gehoord.

Starred

is het verstandig om nightshift ook overdag aan te zetten?

Martinus

#290
Quote from: Starred on January  8, 2018, 12:49:16
is het verstandig om nightshift ook overdag aan te zetten?

nightshift en true-tone samen geeft wel errug geel beeld. Als het blauw weg wil hebben, zal je nightshift moeten nemen, daar true-tone adaptief werkt.
............

Teejoo

Quote from: Starred on January  8, 2018, 12:49:16
is het verstandig om nightshift ook overdag aan te zetten?
Ik heb het altijd aan en ben tevreden met het beeld.Je kunt dat ook nog instellen in welke mate.

Starred

Zo, mijn iPhone 6 in New York ook maar eens geupgrade naar een X  :smile:

beetle99

Quote from: Starred on March  4, 2018, 18:40:23
Zo, mijn iPhone 6 in New York ook maar eens geupgrade naar een X  :smile:

Moet je dan nog ergens rekening mee houden? Werkt US model ook in NL?

Starred

Quote from: beetle99 on March  4, 2018, 20:00:01
Moet je dan nog ergens rekening mee houden? Werkt US model ook in NL?

Nope, ik heb mijn oude ingeruild bij de Apple store en alles is daar omgezet en getest of alles correct was.
Heb ook gelijk een gorilla glas screen protector er door ze op laten zetten

beetle99

Quote from: Starred on March  5, 2018, 00:49:24
Nope, ik heb mijn oude ingeruild bij de Apple store en alles is daar omgezet en getest of alles correct was.
Heb ook gelijk een gorilla glas screen protector er door ze op laten zetten

tx! Volgende keer als ik er ben ook eens regelen.

Thamaesta

Hier ook een x, geweldig toestel (maja zit ook al vanaf de iphone 3 op Apple)

Face recognition is het enige wat bij mij niet optimaal werkt. Ding denkt dat ik elke dag iemand anders ben :P
Dus er had zeker nog wel een fingerprint reader in het scherm verwerkt mogen zijn voor deze prijs.

JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

donron

Quote from: Thamaesta on March  5, 2018, 18:53:21
Hier ook een x, geweldig toestel (maja zit ook al vanaf de iphone 3 op Apple)

Face recognition is het enige wat bij mij niet optimaal werkt. Ding denkt dat ik elke dag iemand anders ben :P
Dus er had zeker nog wel een fingerprint reader in het scherm verwerkt mogen zijn voor deze prijs.

Gezichtsherkenning vind ik bij mij echt extreem goed werken. In bijna donker, met zonnebril op in de auto, prima.

Starred

Prima telefoon die X, maar ook ik vind face recognition nog niet zo goed als fingerprintscan

activ

Quote from: Starred on April 10, 2018, 22:50:51
Prima telefoon die X, maar ook ik vind face recognition nog niet zo goed als fingerprintscan
Echt? Misschien een keer opnieuw inlezen dan, want bij mij werkt het echt super.