iPhone 8 en X

Started by Starred, August 31, 2017, 13:06:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel87

LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

Martinus

Quote from: Marcel87 on November  3, 2017, 08:57:10
Nee, waarom?
omdat daar de cb bestellingen zo besproken worden, aanname.. my bad.
............

Marcel87

Haha, maakt niet uit. Ik wist dankzij een vriend die vaak zaken doet met Coolblue dat ze m om 08.01 online zouden zetten. Verwachting was ook dat hij om 08.02 al uitverkocht zou zijn, en volgens mij was dat ook zo.
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

J.A.F._Doorhof

Kan iemand hem eens naast een iPhone 8 of 7 Plus oid.houden en kijken naar lightoutput.

De Specs doen denken dat hij 100 nits donkerder is (de x) de eerste reviews laten het lijken alsof hij enorm veel lichter is. Ben wel benieuwd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LocoJ

Vandaag binnen gekregen  :pompom:
Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Toch echt fijn groter dan m'n 6s en het scherm is f*cking beautiful! Een goede vriend heeft een 8 plus en was aan het twijfelen maar na 1 dag al blij dat ik voor een x ben gegaan.

@ Frank: als ik hem zie leg ik de x naast de 8 plus.
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Martinus

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  3, 2017, 13:36:55
Kan iemand hem eens naast een iPhone 8 of 7 Plus oid.houden en kijken naar lightoutput.

De Specs doen denken dat hij 100 nits donkerder is (de x) de eerste reviews laten het lijken alsof hij enorm veel lichter is. Ben wel benieuwd.

Doe ik morgen
............

J.A.F._Doorhof

Oled is super inderdaad
Ben van een 7 Plus naar note 8 gegaan en het scherm verschil is bizar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

.

twani

.

J.A.F._Doorhof

Reden voor mij exact wat ze aangeven.
Stylus (word hier veel gebruikt om bv aantekeningen op foto's te maken en documenten te ondertekening of te verbeteren).

Plus de dubbele camera. Mij zijn die 2 dingen absoluut de meerprijs waard.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HereIsTom

Quote from: twani on November  3, 2017, 22:50:20
.

Tja bijna hetzelfde geld voor de iPhone 8 Plus en de X
Ruim 250 euro duurder voor een Oled scherm en geen touch ID meer  ;)
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Nico111

Zo wat ben ik blij met de aanschaf van de X. Face ID werkt echt super snel. Veel beter dan ik had verwacht. Het scherm is ook prachtig. Ik ben blij dat ik niet voor de 8 ben gegaan. Ben de aanschafprijs van de X alweer vergeten.
Ook snap ik het hele probleem van de notch niet zo. Toch wat ruimte winst in verticale stand.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Sirius666

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  3, 2017, 23:03:48
Reden voor mij exact wat ze aangeven.
Stylus (word hier veel gebruikt om bv aantekeningen op foto's te maken en documenten te ondertekening of te verbeteren).

Plus de dubbele camera. Mij zijn die 2 dingen absoluut de meerprijs waard.

Dubbele camera
Stylus
6GB geheugengrootte (4GB S8+)

Inmiddels voor €849 via de Duitse Amazon te verkrijgen. De meerprijs is ie iig zeker waard. Gebruik je de stylus niet dan neem je de S8+.

J.A.F._Doorhof

En als aanvulling de dagstand in het scherm.
Bizar dat nagenoeg alle reviews dat niet meten.
Binnen op max is de note 8 ietsjes helderder dan mijn 7plus. Zodra je naar buiten loopt in de schakelt hij naar de dagstand en komt er een hele bak licht bij.

Daarom ben ik zo nieuwsgierig naar mensen die buiten de x eens met de 8 of 7 kunnen vergelijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nico111

Nou als ik nu(ochtend) mijn X naast een net nieuwe 7 houdt is de X iets feller.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

J.A.F._Doorhof

En dat is met de X op volle kracht ?

Binnen was de Note8 ook iets helderder dan mijn oude 7Plus.
Het was buiten waar de Note8 ineens overschakeld en een bak meer licht gaf, vooral met de drone een geschenk, kan nu precies zien wat ik film had daar met de 7Plus altijd wel wat moeite mee.

Veel reviews zijn altijd zeer biased naar het merk wat de reviewer normaal gebruikt.
Zie bv nu ook enorm veel reviews over de Notch, het is apart te zien dat de mensen die de X gekocht hebben allemaal iets hebben van "het gaat wel wennen" en de websites die meer testen zijn daar iets eerlijker in, apps die niet netjes lopen of onbruikbaar zijn (vond dat laatste wel meevallen trouwens, irritant ja, onbruikbaar nee).

Waar ik wel van schrok was de film weergave, ik had verwacht dat ze net als bij de note 8 gewoon een klein balkje bij de notch zouden maken dus de video naar rechts zouden uitvullen, maar in de praktijk willen ze het blijkbaar gecentreerd hebben en krijg je dus enorme balken links en rechts en onder en boven, dat snap ik dus echt niet. Tevens het toetsenbord, een flinke ruimte eronder wat verloren ruimte is, zouden ze nog aan het design van een home button vast zitten?

Face herkenning vind ik wel erg mooi dat het in het donker kan, dat doet de note8 niet.
Wat de note8 wel weer beter doet is dat zodra ik de telefoon oppak en aanzet hij nagenoeg direct in mijn home screen zit, ik hoef dus niets extra te doen, of de home button even aanklikken (virtuele button) of de aan en uit schakelaar, op de iPhone moet je alsnog swipen, is toch weer een stap meer.

Ben nieuwsgierig naar de eerste echte in real life ervaringen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LocoJ

Heb net de x naast een 7 plus gehad. X is idd iets feller maar scheelt niet super veel. Wat ook opvalt is de andere kleurtoon (zonder true tone uiteraard), iets minder blauw erin. Ook valt het contrast op. Zwart is echt zwart zoals je verwacht van OLED natuurlijk. Viel me nooit op op een eerdere iPhone maar zo naast elkaar is het een groot verschil. Groter dan ik had verwacht.
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Nico111

Ja dat was met de 7 en X allebei op volle kracht.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

J.A.F._Doorhof

Ok.
Dank voor het testen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B.J.

Quote from: HereIsTom on October 28, 2017, 12:02:11
Als je de X niet bij Apple zelf hebt besteld, zal de levering wel weken gaan duren.
Voor de uitleveringsdag op 3 november zijn er in Nederland maar 300 exemplaren beschikbaar!


Ik werk bij 1 van de distri's en wij hebben er al meer ontvangen!

Starred


Martinus

Quote from: Starred on November 25, 2017, 07:13:51
Iphone X heeft beste scherm:
http://www.displaymate.com/iPhoneX_ShootOut_1a.htm

Ja vast, perceptie is nog wel eens anders zeggen sommigen. Ja zeker, prachtig scherm, toch minder wauw als apple verkondigde. Zal deels komen doordat het lcd scherm van de vorige apples al zo verschrikkelijk goed waren. Nja geniet er elke dag van, maar volgend jaar een X plus aub 😎
............

HereIsTom

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

apogeefreak

"Eye-strain while using iPhone X"
Veel gebruikers klagen over eye-strain. Heeft mogelijk te maken met oled en pwm. Het scherm wordt digitaal gedimd wat betekent dat bij lage intensiteit er laag frequent vol aan en uit wordt geschakeld  :( Niet alleen de X heeft er last van ook andere oled schermpjes zoals een Google Pixel variant.

https://forums.macrumors.com/threads/eye-strain-while-using-iphone-x.2085427/
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Sirius666

Quote from: apogeefreak on December 12, 2017, 21:10:03
"Eye-strain while using iPhone X"
Veel gebruikers klagen over eye-strain. Heeft mogelijk te maken met oled en pwm. Het scherm wordt digitaal gedimd wat betekent dat bij lage intensiteit er laag frequent vol aan en uit wordt geschakeld  :( Niet alleen de X heeft er last van ook andere oled schermpjes zoals een Google Pixel variant.

https://forums.macrumors.com/threads/eye-strain-while-using-iphone-x.2085427/

Wellicht ook een combi van (te hoge) helderheid en de invloed van het blauwe licht:

http://androidflagship.com/27457-prevent-blue-light-causing-eye-strain-on-galaxy-s8-plus/amp

Het is niet voor niets dat Samsung een zeer handig filter in heeft gebouwd....