iPhone 8 en X

Started by Starred, August 31, 2017, 13:06:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 12, 2017, 23:18:52
Frank heeft net note8 besteld
iPhone X's OLED panel = 625 nits
Note 8 AMOLED panel = 1,200 nits
S8 AMOLED panel = 1,000 nits

Plus nog veel belangrijker
http://www.frankdoorhof.com/site/2017/09/iphone-x/

In hoeverre is de Note beter dan de S8?

J.A.F._Doorhof

@Chrisvis,
Je kan gewoon met Lighting opladen, draadloos is gewoon een EXTRA optie.
Erg handig als je in een restaurant bent zoals starbucks, of Ikea, of op een vliegveld, gewoon neerleggen op zo een discuss en binnen een half uurtje zit er weer 50% in... of bij Apple 25% :D

@Starred,
Voor mij persoonlijk.
1. 200 extra nits (handig met fotografie in de zon en voornamelijk voor als we met drones vliegen)
2. Dubbele camera, ik gebruik redelijk veel de zoom lens.
3. TOV Apple, standaard RAW opslag en je kan beide cameras tegelijkertijd laten schieten (dus zoom en wide) PLUS je kan later het depth effect aanpassen of toevoegen
4. Opladen is quickcharge (tov Apple) zowel draadloos als via USBc
5. De Stylus tov van de S8 van Samsung. Voor doodles leuk maar vooral met video editing enorm handig en bv met lightroom mobile, dat gaat gewoon net lekkerder met een stylus, ook erg handig voor ondertekenen van documenten.

In Nederland scheelt de S8+ en de Note8 niet zo bar veel dus vandaar de Note8

Iemand anders gaf aan dat de curve irritanter zou zijn dan een hapje uit je beeld....
tja dat ligt eraan.
Als je simpelweg iconen mist in bv lightroom mobile (ben nu een video aan het redeneren waar je dit bij een paar apps al ziet) dan kun je simpelweg die app niet gebruiken, tot ze met een oplossing komen.
De S8 curved HEEL erg, de Note8 doet dit een stuk minder. TJa.... ik vind het minder mooi maar het is bij de Note8 maar echt een heel klein stukje, en je kan wel alles gewoon blijven gebruiken. Bij afdrukken heb je ook afloop. Die hap bovenin zie je altijd de curve is minimaal..

Maar helemaal gelijk beide niet optimaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

modde239


neptune

Leuk dat ze nu Oled hebben, volgend jaar als mn iphone 7 wellicht wordt vervangen hoop ik dat ze de gewone lijn ook met Oled leveren.
Zou wel grappig zijn als de bezels van de phones van volgend jaar ook wegvallen of zo maar dan voor de normale 'goedkope'  :D prijzen...
zet hier iets neer

BuSpu

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 13, 2017, 14:58:20
Als je simpelweg iconen mist in bv lightroom mobile (ben nu een video aan het redeneren waar je dit bij een paar apps al ziet) dan kun je simpelweg die app niet gebruiken, tot ze met een oplossing komen.

Je kan je afvragen of video renderen op een telefoon nou de juiste weg is? Bewerken op een dergelijk klein display lijkt me ook geen pretje. Dat er hapjes uit de apps zijn wordt, in mijn ervaring, razendsnel opgelost door de makers, dat is vaker gebeurd.

Erik

Benieuwd of hij nog net zoveel verkoopt als vorige keren nu hij over de magische grens van 1000 heen is. Ik zou zelf de handdoek in de ring gooien. Teveel voor te weinig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

paaj

Ach, veel duurder dan de 7 is het niet en je krijgt er wat weer leuke functies (en veel performance) bij. De X is meer een statement dingetje, de 8 is gewoon nog steeds interessant. Lekker Apple, ik snap het zure gevoel hier niet zo.
Misschien kijk ik anders, blij met de zeven en daar ga ik hopelijk nog jaren mee doen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

J.A.F._Doorhof

We editen regelmatitg gedeeltes op de iPhone of iPad onderweg. Werkt op zich goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martinus

Quote from: paaj on September 13, 2017, 22:35:56
De X is meer een statement dingetje, de 8 is gewoon nog steeds interessant. Lekker Apple, ik snap het zure gevoel hier niet zo.
Misschien kijk ik anders, blij met de zeven en daar ga ik hopelijk nog jaren mee doen.

Tis elk jaar weer hetzelfde, altijd te duur etc etc. Volgens mij is het nog steeds, of je het er voor over hebt, ja of nee. 
Voorbeelden niet nodig neem ik aan.
............

J.A.F._Doorhof

Veel mensen klagen. Meer mensen kopen.
Denk wel dat dit jaar anders word
De "notch" is een enorm lelijke toevoeging en indien niet goed geprogrammeerd een ramp.
Dat is niet "des apples"
Daarnaast is het de duurste smartphone ooit met het donkerste scherm van de hedendaagse series. Wat me opvalt is hoeveel mensen hier overheen stappen. Als het niet Apple zou zijn zou de telefoon met de grond gelijk gemaakt worden.

Als Apple fanboy zit ik nu op een punt dat ik gewoon vaarwel zeg.
De echt snelle laptops zijn niet meer te betalen en gewoon een stuk trager dan de pc versies
De pro machines zijn er niet meer en komen misschien in 2018 (iMac pro is alleen een dure iMac met een cpu die geen voordelen biedt boven de i7 series voor de mensen die ze het meest gebruiken.
De Apple tv ziet er wel super uit. Maar alleen omdat je bij Apple weet dat alles werkt.
De iPhone 8 is nog steeds erg mooi maar is ingehaald door de concurrentie
De iPad blijft mooi maar word pas met ios11 open gezet wat al jaren bij de concurrentie mogelijk is.

iOS is superieur op vele gebieden en macos ook.
Maar hoe lang weegt dat nog op tov prijs en prestaties

Ik was zelf in een weekje weer gewend aan Windows
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Tja als iOS los verkocht zou worden en fatsoenlijk op andere smartphones zou draaien denk ik dat de verkoopcijfers van Apple hardware in zouden storten.

neptune

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2017, 09:00:46
Veel mensen klagen. Meer mensen kopen.
Denk wel dat dit jaar anders word
De "notch" is een enorm lelijke toevoeging en indien niet goed geprogrammeerd een ramp.
Dat is niet "des apples"
Daarnaast is het de duurste smartphone ooit met het donkerste scherm van de hedendaagse series. Wat me opvalt is hoeveel mensen hier overheen stappen. Als het niet Apple zou zijn zou de telefoon met de grond gelijk gemaakt worden.

Als Apple fanboy zit ik nu op een punt dat ik gewoon vaarwel zeg.
De echt snelle laptops zijn niet meer te betalen en gewoon een stuk trager dan de pc versies
De pro machines zijn er niet meer en komen misschien in 2018 (iMac pro is alleen een dure iMac met een cpu die geen voordelen biedt boven de i7 series voor de mensen die ze het meest gebruiken.
De Apple tv ziet er wel super uit. Maar alleen omdat je bij Apple weet dat alles werkt.
De iPhone 8 is nog steeds erg mooi maar is ingehaald door de concurrentie
De iPad blijft mooi maar word pas met ios11 open gezet wat al jaren bij de concurrentie mogelijk is.

iOS is superieur op vele gebieden en macos ook.
Maar hoe lang weegt dat nog op tov prijs en prestaties

Ik was zelf in een weekje weer gewend aan Windows
Wat die lichtsterkte betreft van het Oled scherm van  de X, daar zou ik wel eerst wat meer testen van willen zien, wat is er nu beschikbaar, 1 bron?
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Apple zelf
Dus ik denk dat dat wel klopt.
Ook als je mensen hoort die bij de handson waren is de reactie "erg mooi maar niet enorm helder"
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

#88
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2017, 10:32:18
Apple zelf
Dus ik denk dat dat wel klopt.
Ook als je mensen hoort die bij de handson waren is de reactie "erg mooi maar niet enorm helder"
Das een betrouwbare bron idd :D
Misschien bewust gelimiteerd ivm degradatie van het paneel?
EDIT: iig wordt het interessant om een vergelijkende test tussen de nieuwe note en de S8 en de X te lezen dan ...
zet hier iets neer

dennism

#89
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2017, 09:00:46

De pro machines zijn er niet meer en komen misschien in 2018 (iMac pro is alleen een dure iMac met een cpu die geen voordelen biedt boven de i7 series voor de mensen die ze het meest


Ben het met veel zaken in de je post, maar onderstaande niet direct.

Dat is niet geheel waar, de iMac Pro zal in ieder geval tot de nieuwe Mac Pro's komen de huidige Mac Pro wegblazen qua performance en is ook echt een Pro machine qua hardware, totaal niet te vergelijken met de huidige iMac's. Waar je in de huidige Mac Pro maximaal een 8 core Xeon kan krijgen, zal de iMac Pro een Xeon krijgen met maximaal 18 cores en waar de huidige Mac Pro dual GPU's nodig heeft voor 7Tflops, krijgt de iMac Pro 11-13Tflops uit een single GPU afhankelijk van de keuze voor de RX Vega 56 Pro of RX Vega 64 Pro. Verder heeft de iMac Pro betere en snellere interne storage opties, betere geheugen opties en betere connectiviteit dan de huidige Mac Pro. Het is echt een beest van een machine. Het zou mij zelfs niet verbazen als de Mac Pro (2018) vrijwel dezelfde specs krijgt maar dan in de Mac Pro form factor.

Enige puntje dat ik echt kan vinden als minpunt is, hoeveel Pro's willen een AIO machine, zeker wanneer Apple hetzelfde scherm niet ook los gaat verkoper voor dual / Triple monitor setups.

Tenzij Apple de Mac Pro een variant maakt op deze range van HP http://h20195.www2.hp.com/v2/GetDocument.aspx?docname=4AA7-0863ENUC, maar dan gaan de prijzen ook wel veranderen :D, de verwachting is dat het full option Top model HP Z8 richting de 100K zal gaan voor een workstation.

J.A.F._Doorhof

Probleem met de iMac pro word dat als je hem betaalbaar wilt hebben je beter een high specked iMac kan kopen.

Wat mensen vergeten is dat Apple software razendsnel zal zijn op de xeons maar dat bv lightroom, premiere en photoshop meer hebben aan een hogere clocksnelheid cpu. Sterker gpu word amper belast met Adobe.

Resolve beetje zelfde verhaal.
Xeon is mooi voor als je ecc geheugen moet draaien.
Voor de creatieve pakketen ben je soms beter af met een i7

Mijn mbp bv renderde 2x zo snel naar h264 als mijn macpro
En dat is het probleem met Apple
Ze brengen dingen op de markt die enorm snel en goed lijken op papier maar in de praktijk gewoon niet optimaal werken. Neem de face camera unlock. Eerste keer dat ze het laten zien werkt het niet. En is het echt belangrijk dat het zo goed is?  Ik wil gewoon niet dat een cursist mijn telefoon pakt en kan gaan bladeren. Ik ben de president niet.

Vroeger was dat anders met Apple.
Nu lijken ze volledig door te slaan
10-11-1000 tflops is super. Maar zolang lightroom op 1-2 cores draait zonder gpu dan zit je daar b
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

#91
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2017, 11:14:40
Ze brengen dingen op de markt die enorm snel en goed lijken op papier maar in de praktijk gewoon niet optimaal werken. Neem de face camera unlock. Eerste keer dat ze het laten zien werkt het niet.
Die 'fail' tijdens de demo lijkt toch niet noodzakelijk gelegen te hebben aan dat Face ID unlock niet goed zou werken, zie https://finance.yahoo.com/news/really-happened-apples-face-id-fail-onstage-181213050.html
Quote"People were handling the device for stage demo ahead of time," says a rep, "and didn't realize Face ID was trying to authenticate their face. After failing a number of times, because they weren't Craig, the iPhone did what it was designed to do, which was to require his passcode." In other words, "Face ID worked as it was designed to."
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

J.A.F._Doorhof

Zou best kunnen maar dat Check je toch voor je start ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Eens, het is een blunder. Maar niet noodzakelijk een falen van de techniek an sich.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

dennism

#94
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2017, 11:14:40
Probleem met de iMac pro word dat als je hem betaalbaar wilt hebben je beter een high specked iMac kan kopen.

Wat mensen vergeten is dat Apple software razendsnel zal zijn op de xeons maar dat bv lightroom, premiere en photoshop meer hebben aan een hogere clocksnelheid cpu. Sterker gpu word amper belast met Adobe.

Resolve beetje zelfde verhaal.
Xeon is mooi voor als je ecc geheugen moet draaien.
Voor de creatieve pakketen ben je soms beter af met een i7

Mijn mbp bv renderde 2x zo snel naar h264 als mijn macpro
En dat is het probleem met Apple
Ze brengen dingen op de markt die enorm snel en goed lijken op papier maar in de praktijk gewoon niet optimaal werken. Neem de face camera unlock. Eerste keer dat ze het laten zien werkt het niet. En is het echt belangrijk dat het zo goed is?  Ik wil gewoon niet dat een cursist mijn telefoon pakt en kan gaan bladeren. Ik ben de president niet.

Vroeger was dat anders met Apple.
Nu lijken ze volledig door te slaan
10-11-1000 tflops is super. Maar zolang lightroom op 1-2 cores draait zonder gpu dan zit je daar b

Maar dat is niet direct iets waar Apple wat aan kan doen, single core performance / clockspeed staat op zeer kleine bumps na gewoon stil omdat de grote rek er uit is, de "hele" industrie (zijn natuurlijk op x86 alleen Intel en AMD, maar ook bij Arm based CPU's zie je dit, die gaan ook steeds meer naar meer cores omdat de rek uit het verbeteren van een enkel core eruit raakt) is volledig gefocussed op parallellisatie en het schalen naar zoveel mogelijk cores op de zakelijke markt, omdat daar nog rek in zit en grote winsten te behalen zijn.   

Als een software developer als Adobe daar dan niet in mee gaat, zal het op den duur toch lastig voor die developers en zullen ze mogelijk de boot missen t.a.v. van developers die wel vol inzitten op zaken als multicore scaling en GPU acceleratie. Nu heeft Adobe natuurlijk wel het geluk dat veel gebruikers mogelijk "vast" zitten in hun ecosysteem.

Nu denkt Intel gelukkig wel mee voor dit probleem, Zo zal het 18 core model boosten tot 4.3Ghz wanneer er 4 cores of minder vol belast worden, en het 10 en 8 core model zelfs tot 4.5Ghz (de beste i7 boost ook tot 4.5Ghz). En zo kun je dus mits je mixed workload hebt die deels zowel gebruik kan maken van veel cores en deels maar een paar cores belast maar deze moeten dan wel snel zijn "the best of both worlds" binnen halen. Heb je geen mixed workload en schaalt alles wat je doet niet met veel cores dan is het uiteraard onzin een machine als deze te kopen, maar dan zal je zeer snel gaan zien dat geen enkel Workstation nog een zinvolle investering gaat zijn, want Workstations met 4 of minder cores ga je amper nog zien.

Maar dit is zeker geen Apple specifiek probleem, dit gaat industrie breed spelen (en speelt al), ook op Windows.


Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2017, 09:00:46
Veel mensen klagen. Meer mensen kopen.
Denk wel dat dit jaar anders word

Denk het ook nu je voor telefoons boven de € 250 ineens een kredietcheck moet uitvoeren als verkoper. Bij veel mensen die nu een dikke foon op de klets kopen zal dat mooi verleden tijd zijn. Je zit al snel aan € 75 per maand voor een abbo met een X.

Waarmee je je eindelijk weer kunt onderscheiden met je bespottelijk dure X  >:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Ook.
Maar in de i7 series zit h264 hardware decoding daardoor waren die veel sneller dan bv de macpro. Beetje lullig als je een macpro koopt voor video editing en de mbp sneller is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat mensen die een x kopen niet via een abbonoment lopen.
Ik koop al jaren mijn telefoons gewoon los.
Heb t-mobile unlimited en kies zelf mijn telefoon. Ideaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Quote from: jasjenl on September 14, 2017, 11:59:14
Eens, het is een blunder. Maar niet noodzakelijk een falen van de techniek an sich.
Vind ik van wel want er is dus kennelijk geen manier om aan de nieuwe iPhone te laten weten dat of wanneer hij moet beginnen met het identificeren van de eigenaar en unlocken, hij is daar kennelijk vol continu mee bezig ook als andere mensen de telefoon in handen hebben of langs lopen?
Nog afgezien van de energie die dit kost en de afnemende accuduur vind ik dat wel een vreemd design.
Als je dus gewoon de iPhone in je handen neemt begint hij al te scannen. Terwijl dit pas zou moeten gebeuren als iemand in de camera kijkt en je dus ziet dat iemand wil inloggen.
Ik kan me niet voorstellen dat al die medewerkers die vantevoren met die iPhone hebben gelopen rechtstreeks in de camera hebben gekeken.
Maar we gaan het wel zien hoe dat ding in de praktijk (niet) werkt,of de software update die er op volgt. Op zich vind ik het geen dealbreaker, valt makkelijk op te lossen.

dennism

Quote from: Hanky Panky on September 14, 2017, 12:02:53
Denk het ook nu je voor telefoons boven de € 250 ineens een kredietcheck moet uitvoeren als verkoper. Bij veel mensen die nu een dikke foon op de klets kopen zal dat mooi verleden tijd zijn. Je zit al snel aan € 75 per maand voor een abbo met een X.

Waarmee je je eindelijk weer kunt onderscheiden met je bespottelijk dure X  >:D

Dit zal zeker invloed gaan hebben inderdaad en maar goed ook.