iPhone 8 en X

Started by Starred, August 31, 2017, 13:06:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martinus

Quote from: sam1909 on September  6, 2017, 22:01:30
$999 voor het 64GB model in US.

das net zn groot vermoeden als de 1100 and up..... we zullen het dinsdag weten.
............

Starred

'Nieuwe iPhone met OLED-scherm kan DSLR-achtige foto's en 4K-video's maken'

http://www.nu.nl/mobiel/4914704/nieuwe-iphone-met-oled-scherm-kan-dslr-achtige-fotos-en-4k-videos-maken.html


Lijkt me wat overdreven...  ;D

J.A.F._Doorhof

4K 60fps is interessant als er dan 4K slowmotion bij komt.
Al die extra belichtingen gaan mijn haren van overeind staan..... gewoon zorgen dat je iets in goed licht schiet OF het later toevoegen maar niet met kunstmatige intelligentie.... het diepte effect is super maar belichtingen aanpassen.... nah

Ook vreemd hoe ze dan claimen... DSLR achtige foto's....
Een DSLR maakt niet van slecht licht goed licht.... vreemd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BuSpu

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  9, 2017, 18:13:35
DSLR achtige foto's....
Ach gewoon slechte marketing net als vaak in de audio. In de hoop indruk te maken op de onwetende :nowink:

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  9, 2017, 18:13:35
4K 60fps is interessant als er dan 4K slowmotion bij komt.
Al die extra belichtingen gaan mijn haren van overeind staan..... gewoon zorgen dat je iets in goed licht schiet OF het later toevoegen maar niet met kunstmatige intelligentie.... het diepte effect is super maar belichtingen aanpassen.... nah

Ook vreemd hoe ze dan claimen... DSLR achtige foto's....
Een DSLR maakt niet van slecht licht goed licht.... vreemd.
mee eens ik snap ook niet dat er nog mensen zijn die hierin trappen alsof je met een sensor van een paar mm hetzelfde bereikt als met een sensor van 4x6 cm met wat slimme software.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dirkie

Quote from: Dirkie on September  6, 2017, 21:41:36
Ik vermoed minimaal €1100 en full option €1400.

De x kost € 1159 en €1329

efsix

Weet zeker dat Frank de X gaat kopen!😇

BuSpu

wat ik nu hoor is het wel een stoer toestel, maar man wat een geld  ???


J.A.F._Doorhof

Frank heeft net note8 besteld
iPhone X's OLED panel = 625 nits
Note 8 AMOLED panel = 1,200 nits
S8 AMOLED panel = 1,000 nits

Plus nog veel belangrijker
http://www.frankdoorhof.com/site/2017/09/iphone-x/
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Leuk toestel maar wat een geld zeg voor een mobiel.
Gezichtsherkenning kan ik me nog steeds niet voorstellen dat dat zoveel fijner is dan vingerafdrukherkenning die hier instant is op alle vingers, benieuwd wat dat toevoegd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: Erik on September 13, 2017, 00:28:11
Leuk toestel maar wat een geld zeg voor een mobiel.
Gezichtsherkenning kan ik me nog steeds niet voorstellen dat dat zoveel fijner is dan vingerafdrukherkenning die hier instant is op alle vingers, benieuwd wat dat toevoegd.

Dat is best handig, ik had dat een jaar of 4 geleden al op mijn Nexus 4 en dat werkte prima. Net als wireless charging in dezelfde Nexus.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jslaman

Bij Android hield de gezichtsherkenning niet over. De telefoon was ook met een foto van jezelf te unlocken. Het is te hopen dat Apple dit nu beter voor elkaar heeft.

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 12, 2017, 23:18:52
Frank heeft net note8 besteld
iPhone X's OLED panel = 625 nits
Note 8 AMOLED panel = 1,200 nits
S8 AMOLED panel = 1,000 nits

Plus nog veel belangrijker
http://www.frankdoorhof.com/site/2017/09/iphone-x/

Snap je punt over het scherm bij film kijken. Maar verwacht je niet dat die OLEDjes kunnen worden uitgezet op het moment dat je film gaat kijken?

J.A.F._Doorhof

Het zou kunnen dat dit in bv de movie app van Apple mogelijk is. Maar ik gebruik bv ook VLC, YouTube, Netflix, dreambox streaming. Etc etc. Alle apps zullen dit dus moeten gaan aanpassen.

Plus alle foto bewerkings app
Denk aan lightroom of Snapseed waar in die hap bv Controls kunnen staan.
Je zag het al op de Keynote waar een gedeelte van de controls verdwenen gedurende het AR gedeelte. Het is simpelweg een idiote design flaw van Apple en de zoveelste de laatste paar maanden.

Het begon met de MPB waar alle poorten verdwenen en de accu een flinke klap kregen alleen voor design. Nu is de iPhone x aan de beurt. Natuurlijk klinkt edge to edge super en het is ook mooi vanuit een design standpunt maar in de praktijk betekend het dus dat er in veel apps simpelweg een hap uit is. Had dan (net als Samsung en vele anderen) gewoon een zwart randje boven gehouden.

Zelfde met de lightoutput.
Gedurende de Keynote geven ze aan dat een van de nadelen lightoutput was en dat daarom Apple niet naar oled wilde. Realiteit is waarschijnlijk dat ze gewoon te eigenwijs waren. Want brightness is blijkbaar totaal niet relevant aangezien ze op 625 nits uitkomen. Wat zelfs nog onder de iPhone 7 serie zit.

Net als met de mbp bleek ik achter met een gevoel dat "mijn" Apple mooie dingen maakt maar ik toch echt de aandachtspunten op totaal andere dingen leg. Er was bv meer aandacht voor de animojis dan voor de video mogelijkheden. Iemand die 1400.00 voor een telefoon betaald denk je echt dat die op Snapchat zijn gezicht laat tracen ????
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Tja beetje los van de werkelijkheid voor mijn begrip,  €1200 voor een telefoon  :nowink: .

Kwabbernoot

Ik denk dat er weer genoeg zijn die het ervoor betalen. Of "gratis" bij een abonnement.
Ik vind het wel weer een fraai dingetje.

Groeten...

jasjenl

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 13, 2017, 08:25:21
Het zou kunnen dat dit in bv de movie app van Apple mogelijk is. Maar ik gebruik bv ook VLC, YouTube, Netflix, dreambox streaming. Etc etc. Alle apps zullen dit dus moeten gaan aanpassen.

Plus alle foto bewerkings app
Denk aan lightroom of Snapseed waar in die hap bv Controls kunnen staan.
Je zag het al op de Keynote waar een gedeelte van de controls verdwenen gedurende het AR gedeelte. Het is simpelweg een idiote design flaw van Apple en de zoveelste de laatste paar maanden.

Het begon met de MPB waar alle poorten verdwenen en de accu een flinke klap kregen alleen voor design. Nu is de iPhone x aan de beurt. Natuurlijk klinkt edge to edge super en het is ook mooi vanuit een design standpunt maar in de praktijk betekend het dus dat er in veel apps simpelweg een hap uit is. Had dan (net als Samsung en vele anderen) gewoon een zwart randje boven gehouden.

Zelfde met de lightoutput.
Gedurende de Keynote geven ze aan dat een van de nadelen lightoutput was en dat daarom Apple niet naar oled wilde. Realiteit is waarschijnlijk dat ze gewoon te eigenwijs waren. Want brightness is blijkbaar totaal niet relevant aangezien ze op 625 nits uitkomen. Wat zelfs nog onder de iPhone 7 serie zit.

Net als met de mbp bleek ik achter met een gevoel dat "mijn" Apple mooie dingen maakt maar ik toch echt de aandachtspunten op totaal andere dingen leg. Er was bv meer aandacht voor de animojis dan voor de video mogelijkheden. Iemand die 1400.00 voor een telefoon betaald denk je echt dat die op Snapchat zijn gezicht laat tracen ????
Wat ik echter bij de Samsung S8 een serieus minpunt vond is de gebogen randen van het scherm: alles wat je bekijkt misvormt aan de zijkant doordat het scherm daar een kromming heeft. De Note 8 heeft dat volgens mij ook, dat zou ik een groter probleem vinden dan zo'n hapje uit het scherm, waarvan ik verwacht dat zodra alle apps zich hierop aangepast hebben (en dat zal gebeuren) je waarschijnlijk nooit iets van controls of beeld zult missen....

Overigens vind ik de X wel ook veel en veel te duur en het ontbreken van een home button lijkt mij echt wel een dealbreaker. Want de alternatieven (face id voor unlocken, swipen om naar het home screen te gaan) lijken mij vooralsnog echt geen verbetering en de preview op tweakers.net lijkt dit alleen maar te bevestigen. Heel jammer, want ik had altijd graag een iPhone met OLED scherm willen hebben, maar dan zal het toch maar weer een LCD model worden.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

chansig

#69
Quote from: Kjelt on September 13, 2017, 09:11:33
Tja beetje los van de werkelijkheid voor mijn begrip,  €1200 voor een telefoon  :nowink: .

Inderdaad minder realistisch dan bv 5.000 euro voor een stekkerblok........of, of, of supporter van PSV zijn (en denken dat ze een kans hebben op het kampioenschap oid).  Gelukkig komen we dat hier niet tegen op dit realistische forum.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Of fan van Vitesse zijn maar omdat dat toch nooit wat gaat worden ook maar fan worden van Ajax. Dan hebben die fans van PSV toch meer ballen.  :laugh: 8) ::) :P

VlisChris

Wat ik een serieus nadeel vind is het draadloos opladen.
Vaak heb ik in de auto mijn telefoon aan de oplader liggen terwijl mijn navi aanstaat.
Zeker als ik heen en terug moet rijden naar een plek waar ik de weg niet ken staat die soms uren op een dag aan.

Opladen kan blijkbaar niet meer zonder gekke dingen te moeten doen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

chansig

 :happy: de
Quote from: Kwabbernoot on September 13, 2017, 11:45:13
Of fan van Vitesse zijn maar omdat dat toch nooit wat gaat worden ook maar fan worden van Ajax. Dan hebben die fans van PSV toch meer ballen.  :laugh: 8) ::) :P

Ze weten alleen weer niet wat ze er mee moeten doen. Je Vitesse ding volg ik niet helemaal.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

Elke prijs is realistisch zolang de consument het koopt.

Ik zie vooral reacties van mensen die dit niet meer willen of kunnen betalen maar wel graag het nieuwste speeltje van Apple willen hebben ;)
De verkopende partij betaald de verkoopprijs. Zolang het geen primaire voorziening is, zolang er nog alternatieven zijn zal ook de overheid niet ingrijpen :P



Samsung zal snel met een identiek geprijsde gsm volgen. Samsung had ook al dure topmodellen, identieke prijsstelling aan de vorige top modellen van Apple.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Quote from: Blue-Eyes on September 13, 2017, 12:15:40
Elke prijs is realistisch zolang de consument het koopt.
Dat is waar. Als ik alleen kijk wat mensen vooral met die telefoons doen dan heb je dit soort processing power totaal niet nodig en gaat het alleen maar om de show het nieuwste van het nieuwste te hebben. Dat ben ik gelukkig ontgroeid  :D
Dan hoor ik dat mensen serieus films en series kijken op dat kleine display  :wacko: het zal wel aan mij liggen maar kijk toch liever op 94"  :D
Ik heb trouwens nog steeds geen smartphone, nog steeds nergens voor nodig, ook geen behoefte aan, ben niet te traceren, niet te hacken wat een groot voordeel is.
Ik upgrade wel steeds mijn tablets en pc's. Misschien als ze stoppen het een telefoon te noemen en er een veel groter uitrolbaar display op zetten dat ik interesse krijg.