iPhone 8 en X

Started by Starred, August 31, 2017, 13:06:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Quote from: Dirkie on October  1, 2017, 02:44:53
Ik vind samsung kwa fabrikant even arrogant als Apple... ongeacht hun kwaliteiten... ze werken dan ook geregeld samen...

Als twee honden vechten om een been...  ik ben eigenlijk op zoek naar de 3de hond... wie weet raad...
Oneplus 5 voor €499 die stap heb ik gedaan mede omdat de Samsung S7en S8 zo ongelooflijk lelijk is en Apple een paar dingen heeft waar ik absoluut niet aan kan en wil wennen.
Niet perfect toestel maar veel waar voor het geld. Als het goed is komt volgende maand de nieuwe Oreo Andoid 8 al erop uit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

twani

Quote from: Sirius666 on September 30, 2017, 16:29:53
300 euro is een gigantisch verschil voor deze toestellen. Je kan het bedrag wel relativeren als geheel maar dat is het punt niet  ;) 1300 euro voor een telefoon is bizar te noemen.

De overstap is m.i. logisch en prima te volgen. Jij (twani) gebruikt je iPhone natuurlijk op geheel andere wijze dan Doorhof.

Daarbij denk ik dat een groot deel van de mensen niet gauw van OS wisselt vanwege teveel gedoe overzetten van het eea. Dit valt in de praktijk natuurlijk reuze mee maar zal al gauw als lastig worden bestempeld.

Met een geheel aluminium behuizing body zou ik de iPhone 4(S) zeker als optisch de meest geslaagde iPhone hebben gevonden. Wat mij betreft trouwens bingo als die met een 5" scherm uit zou worden gebracht!

Gezien je voor die iPhone minimaal €300 méér terugkrijgt stel ik het prijsverschil gemakshalve op núl.

J.A.F._Doorhof

Dat is onzin
Probeer maar eens een 7 Plus op dit moment te verkopen.
De markt is zo verzadigd dat je mazzel hebt als je hem überhaupt kwijt raakt.

Vroeger was ik mijn iPhone en MacBook inderdaad met een dag of 2 kwijt voor zeer goede prijzen. Ze gaan nog steeds goed en snel maar de prijzen zijn percentueel wel een stuk lager geworden.

Daarnaast zit de x in een segment waar je enorm gaat afschrijven. Er is niemand die bv 1000.00 gaat betalen over een jaar voor een 2e hands smartphone.

Tuurlijk levert Samsung iets minder op. Maar die afschrijving van misschien 100-150 op jaar basis haal ik weer terug aan de aanschaf prijs. En gebruiksmogelijkheden. Ik kan met de iPhone gewoon niet wat ik nodig heb op dit moment.

Ander voorbeeld
Een nieuwe MacBook die voldoet aan mijn eisen kost 4000.00
De Dell die ik gekocht heb 2200.00
Als ik de MacBook verkoop moet ik blij zijn met 2500.00
Als ik de Dell verkoop met 1000.000

Voor de Dell betaal ik dan 1300.00 bij voor de nieuwe uitgaande van een prijsverhoging
Voor mijn nieuwe MacBook betaal ik 1500.00 bij als de prijzen gelijkblijven. Jammer genoeg verhoogt Apple alleen elke keer de prijzen 200-300 euro.

Apple is een super bedrijf en ik blijf het mooie en gave producten vinden en een mooi bedrijf.
Samsung is corrupt en vind ik een totaal andere uitstraling hebben als.apple maar uiteindelijk werk ik met een apparaat en niet met een bedrijf :)

Uiteindelijk is er maar 1 ding bangrijk. Welk apparaat maakt mijn werk en leven makkelijker.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirkie

Quote from: Erik on October  1, 2017, 03:25:59
Oneplus 5 voor €499 die stap heb ik gedaan mede omdat de Samsung S7en S8 zo ongelooflijk lelijk is en Apple een paar dingen heeft waar ik absoluut niet aan kan en wil wennen.
Niet perfect toestel maar veel waar voor het geld. Als het goed is komt volgende maand de nieuwe Oreo Andoid 8 al erop uit.
Ik heb nu de one plus one en het scherm in de zon is het grootste minpunt, en de batterij houdt het niet meer zo lang vol.

En de 5 is een stuk duurder...

Dirkie

Quote from: twani on October  1, 2017, 08:09:32
Gezien je voor die iPhone minimaal €300 méér terugkrijgt stel ik het prijsverschil gemakshalve op núl.

Ik zie de huidige smartphone als wegwerpproduct na 3 jaar... Al wat je toch krijgt, kan je besteden aan een hoesje ea.

HereIsTom

Quote from: Dirkie on October  1, 2017, 02:44:53
Ik vind samsung kwa fabrikant even arrogant als Apple... ongeacht hun kwaliteiten... ze werken dan ook geregeld samen...

Als twee honden vechten om een been...  ik ben eigenlijk op zoek naar de 3de hond... wie weet raad...

Al die bekende merken zijn arrogant worden, dat zie je aan de prijzen en ze maken niks meer voor een paar jaar omdat wij consumenten toch bijna ieder jaar weer een nieuwe kopen!
Als iedereen langer met zijn telefoon zou doen, gaan de prijzen ook wel omlaag!
Eigenlijk is het te gek voor woorden om ieder twee jaar 500 en nu tot 1300 euro daaraan uit te geven.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Dirkie

#181
Quote from: HereIsTom on October  1, 2017, 10:34:00
Al die bekende merken zijn arrogant worden, dat zie je aan de prijzen en ze maken niks meer voor een paar jaar omdat wij consumenten toch bijna ieder jaar weer een nieuwe kopen!
Als iedereen langer met zijn telefoon zou doen, gaan de prijzen ook wel omlaag!
Eigenlijk is het te gek voor woorden om ieder twee jaar 500 en nu tot 1300 euro daaraan uit te geven.

€500 kan je nog verantwoorden als het een tablet, camera, sportstracker, email, coyote, spelconsole, ... vervanger is.
Tel die dingen samen en je zit aan hetzelfde bedrag, maar wat als dat ene ding de grond raakt...

Maar meestal presteren die afzonderlijke toestellen wel beter...
Dedicated, toestellen... Een beetje zoals in de audio wereld... ;D


J.A.F._Doorhof

Niemand verplicht je in elk jaar een nieuwe te kopen.
Ik doe enorm veel met mijn telefoon en heb idioot hoge eisen dus ik wissel wel elk jaar.

Annewiek doet rustig 3 jaar met haar telefoon. Maar die fotografeert minder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HereIsTom

#183
Quote from: J.A.F._Doorhof on October  1, 2017, 11:45:46
Niemand verplicht je in elk jaar een nieuwe te kopen.
Ik doe enorm veel met mijn telefoon en heb idioot hoge eisen dus ik wissel wel elk jaar.

Annewiek doet rustig 3 jaar met haar telefoon. Maar die fotografeert minder.

Dat bedoel ik, je stelt te hoge eisen, terwijl je ook best wel 3 of 4 jaar ermee kan doen en dat doen veel mensen dus ;D
Mijn vorige was ook ruim 4 jaar.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Dirkie

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  1, 2017, 11:45:46
Niemand verplicht je in elk jaar een nieuwe te kopen.
Ik doe enorm veel met mijn telefoon en heb idioot hoge eisen dus ik wissel wel elk jaar.

Annewiek doet rustig 3 jaar met haar telefoon. Maar die fotografeert minder.

En door het feit dat je snel wisselt, krijg je er mogelijk nog een goede prijs voor...
En hoeft hij niet duurder te zijn....

Martinus

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  1, 2017, 09:46:52
Dat is onzin
Probeer maar eens een 7 Plus op dit moment te verkopen.
De markt is zo verzadigd dat je mazzel hebt als je hem überhaupt kwijt raakt.


Staan dr 32 op tweakers, mp tel ik niet eens, dat is de " bekende" ellende vergaarbak. De 8 is net uit, dus dit zijn de wisselaars. Das verre van verzadigd, vorig waren het er veel meer,, toen heb ik de mijne 2 maand in de kast gelegd en daarna goed verkocht. Altijd een piek, die zo weer weg is.
............

J.A.F._Doorhof

Wat ik bedoel is dat mijn 3-4-5 zo verkocht waren waar ook tegen elkaar opgebonden werd. De 6-7 was een hele andere ervaring.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BuSpu

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 30, 2017, 14:07:00
Ik denk dat het redelijk makkelijk uit te leggen is, en dit zie je ook online.

^^

Martinus

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  1, 2017, 13:30:12
Wat ik bedoel is dat mijn 3-4-5 zo verkocht waren waar ook tegen elkaar opgebonden werd. De 6-7 was een hele andere ervaring.
Aah zo in die zin, dat er al veel iphones zijn. Snap ik, de behoefte om te vervangen word steeds kleiner ( zijn gewoon goede dingen)
............

Sirius666

Quote from: Martinus on October  1, 2017, 20:59:50
Aah zo in die zin, dat er al veel iphones zijn. Snap ik, de behoefte om te vervangen word steeds kleiner ( zijn gewoon goede dingen)

Vergeet de overstap naar Android niet  ;)

Hanky Panky

Ik was mijn 6 64gb binnen 2 uur kwijt. Opgehaald & betaald. Een ipad 4 ging net zo snel.

Populair is het nog steeds.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Ligt ook aan de prijs
Kom hem.ook zo kwijt voor 500.00 maar ik wilde 650.00

Feit is dat ik vroeger een stuk minder afschreef op Apple
Mijn mbp is ook voor minder weggegaan dan verwacht.

Er zijn alternatieven nu en mensen die simpelweg overstappen inderdaad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Ik lees opvallend weinig verhalen over een iPhone 8 of iPhone X.

Ik lees opvallend veel verhalen over "vroeger was alles beter. Android is tegenwoordig veel beter".

Ik lees maar even niet meer mee in het draadje.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HereIsTom

Wat wil je nog weten over de iPhone 8 (Plus)?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

BuSpu

Ik las recent een recensie  over de iPhone 8 en de conclusie was dat het een prima telefoon was maar eigenlijk niets nieuws onder de zon en dat in een wat verouderd ontwerp. Conclusie " de iPhone 8 doet eigenlijk vooral verlangen naar 2018 en de iPhone 9".

HereIsTom

Ja als je nog een recent toestel hebt is het de moeite niet waard, als je een wat ouder model hebt is het een interessant apparaat!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

VlisChris

Quote from: HereIsTom on October  1, 2017, 21:54:51
Wat wil je nog weten over de iPhone 8 (Plus)?

Och. Je zou kunnen benoemen dat de accu volgens Hardware.info opzwelt en daarmee het scherm uit de behuizing drukt.
Ik bedoel maar te zeggen dat het nogal voorspelbaar en enorm eentonig is dat iPhone topics altijd in een zelfde soort non discussie verzanden wiens piemel Uh telefoon mooier is en beter is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HereIsTom

Ja en de accu's van de samsung ontploffte, maar bij mij zwelt er van alles op, maar niet de accu van mijn iPhone  ;D
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

J.A.F._Doorhof

Denk dat het een interessante en nette discussie is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

Quote from: VlisChris on October  1, 2017, 21:50:45
Ik lees opvallend weinig verhalen over een iPhone 8 of iPhone X.

Ik lees opvallend veel verhalen over "vroeger was alles beter. Android is tegenwoordig veel beter".

Ik lees maar even niet meer mee in het draadje.
De X is er ook nog niet he...
zet hier iets neer