iPhone 8 en X

Started by Starred, August 31, 2017, 13:06:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sirius666

Quote from: HereIsTom on September 27, 2017, 00:28:29
Overzetten met USB stick? Ik gebruik cloud apps, daarmee is het in een paar minuten gebeurt!  ;)

Als je er wat anders van maakt dan mis je het punt....wat in dit geval natuurlijk goed uitkomt  ;)

Wel grappig dat je niet op je collega's, die compleet fout zitten, terug komt. Ik hoop dat je ze inmiddels hebt...geüpdate :D

BuSpu

Quote from: Sirius666 on September 27, 2017, 00:20:57
Het hilarische vind ik wel dat je in recensies nooit vergelijkingen ziet met zaken als: hoe lang duurt het om vanaf een PC/Mac een paar mp3tjes, foto's en video's die op een USB stick staan op je iPhone/ S8 te zetten  :D

Een waar woord. Heb een paar avonden geleden nog zitten vloeken omdat ik er niet achter kwam hoe ik een opname van de voicerecorder niet uit m'n iPhone op m'n iMac kreeg. Het zal wel aan mij liggen maar uiteindelijk begon de iMac allerlei Apps op m'n telefoon te zetten  :blink:.
Oké lag uiteindelijk aan mezelf en het lukte vanavond met drie muisklikken maar ik heb ondertussen een flinke hekel aan iTunes.  :devil:

HereIsTom

Ik gebruik iTunes al jaren niet meer, gewoon via de cloud erop zetten i.p.v. dat ingewikkelde gedoe!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Sirius666

#153
Dat is zeker handig maar dat ingewikkelde gedoe is wel m'n punt ;)

Quote from: BuSpu on September 27, 2017, 21:25:10
Een waar woord. Heb een paar avonden geleden nog zitten vloeken omdat ik er niet achter kwam hoe ik een opname van de voicerecorder niet uit m'n iPhone op m'n iMac kreeg. Het zal wel aan mij liggen maar uiteindelijk begon de iMac allerlei Apps op m'n telefoon te zetten  :blink:.
Oké lag uiteindelijk aan mezelf en het lukte vanavond met drie muisklikken maar ik heb ondertussen een flinke hekel aan iTunes.  :devil:

Haha herkenbaar. Wat waren die 3 muisklikken? Een bepaalde synchronisatie met iTunes of een van die apps?

BuSpu

Quote from: Sirius666 on September 27, 2017, 22:26:40
Dat is zeker handig maar dat ingewikkelde gedoe is wel m'n punt ;)

Haha herkenbaar. Wat waren die 3 muisklikken? Een bepaalde synchronisatie met iTunes of een van die apps?

Je moet iTunes opstarten en in iTunes ook je telefoon zien. Dan ga je naar muziek en klik je aan dat de voicerecorderopnamen ook gesynchroniseerd moeten worden. Dan klik je alleen de Voicerecorder map aan (verder niets !!) en dan drul je op 'synchroniseren'. Dan moet het goed gaan. Soms verdwijnt de opname echter wel uit je iPhone, soms ook niet  :crazy:

HereIsTom

Cloud Apps, handig om bestanden uit te wisselen op verschillende apparaten, lees hier, de beste lijkt mij Mega met 50GB opslag, ook handig als je weinig ruimte hebt op je iPhone;

https://blog.phonehouse.nl/apps-2/de-beste-cloud-apps
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

J.A.F._Doorhof

Moet je wel goed internet hebben
Wij zitten hier bv nog steeds met 13/0.7 en geloof me cloud diensten zijn dan onbruikbaar.

Nog 4 weken en dan hebben we glas.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HereIsTom

Ja met grote bestanden is het lastig, maar mijn foto's synchroniseert hij al als ik bij de AH ben  ;D
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

twani

#158
Omdat dit topic langzaamaan tóch is getransformeerd tot een Samsung/Apple wedstrijdje lijkt t me handig om onszelf eens de vraag voor te leggen of het niet zo kan zijn dat beide systemen hun pro's en contra's hebben?

Bestaat er tussen beide erg goede systemen wel zoiets als beter en slechter, winaar en verliezer?

Is het niet gewoon nog steeds zo dat de meer "pró" georiënteerde User meer met Android heeft en de rechttoe rechtaan, niet ICT georiënteerde User, meer met Apple?




HereIsTom

#159
Ik heb niks tegen andere merken en iedereen moet kopen waar men gelukkig van wordt.
Ik werk in de ICT, maar het valt me toch op dat de meerderheid van de collega's een iPhone heeft.
Meestal neemt men een Android omdat die altijd (veel) goedkoper waren, maar dat prijsverschil is er bijna niet meer met de laatste topmodellen.
En inderdaad beide systemen hebben hun pro's en contra's.


 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

twani

#160
Quote from: HereIsTom on September 29, 2017, 20:10:16
Ik heb niks tegen andere merken en iedereen moet kopen waar men gelukkig van wordt.
Ik werk in de ICT, maar het valt me toch op dat de meerderheid van de collega's een iPhone heeft.
Meestal neemt men een Android omdat die altijd (veel) goedkoper waren, maar dat prijsverschil is er bijna niet meer met de laatste topmodellen.
En inderdaad beide systemen hebben hun pro's en contra's.

Ik heb zo'n 40 directe collega's en op een enkele outsider na (Huawai of anders) heeft toch echt bijna iedereen een iPhone waarvan de 6 (S) verreweg de meest geziene is.

Ik heb mijn 6 zojuist terzijde gelegd ten faveure van een 8plus maar vind de 6 toch nog wel een heel stuk fraaier met die alu body.  De 5S vond ik persoonlijk zelfs het mooiste ontwerp van alle iPhones.

Dat ontwerp had nog iets eigens en iets stoers.  Mijn huidige 8 plus is helemaal van glas😢

Één ding is zeker, voor de status heb je zo'n ding allang niet meer :D

HereIsTom

Quote from: twani on September 29, 2017, 20:28:59
Één ding is zeker, voor de status heb je zo'n ding allang niet meer :D

Haha... nee voor de status hoef je 'm niet kopen, de 5S of 6 waren inderdaad mooier.
Maar daar heb ik nog nooit iets voor gekocht, ik kijk meer naar de specs en mogelijkheden en met de 8 kun je wel weer minstens 5 jaar vooruit 👍
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

blue-eyes

Quote from: twani on September 29, 2017, 20:28:59
Ik heb zo'n 40 directe collega's en op een enkele outsider na (Huawai of anders) heeft toch echt bijna iedereen een iPhone waarvan de 6 (S) verreweg de meest geziene is.

Ik heb mijn 6 zojuist terzijde gelegd ten faveure van een 8plus maar vind de 6 toch nog wel een heel stuk fraaier met die alu body.  De 5S vond ik persoonlijk zelfs het mooiste ontwerp van alle iPhones.

Dat ontwerp had nog iets eigens en iets stoers.  Mijn huidige 8 plus is helemaal van glas😢

Één ding is zeker, voor de status heb je zo'n ding allang niet meer :D

De 4 is nog mooier!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HereIsTom

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

blue-eyes

Klopt, maar daar hadden we het niet over :D


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BuSpu

#165
Ik ben een best trouwe Applefan en heb al jaren een iPhone 5 maar als ik nu in de winkel sta en hou een Galaxy s8 naast een Apple iPhone 7 of 8 dan wint de Galay het toch wel.
Meer scherm, geen randen meer etc etc.

Dat is dus puur uiterlijk dat snap ik. Dan kan je zeggen wacht op de X maar dan praat je over een prijsverschil van ongeveer 400 euro voor een randloze Apple  :blink:.
Ik hoef niet zo nodig van iOS af maar de verschillen worden steeds kleiner volgens mij dus ik weet het nog niet wat mijn volgende telefoon gaat worden.

Nico111

Ja de 4 was ook mijn favoriet!
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

HereIsTom

Quote from: Nico111 on September 29, 2017, 22:38:23
Ja de 4 was ook mijn favoriet!

De 4 was mooi, maar vanmiddag nog de 4 van een vriend in handen gehad en naast mijn 8 plus is het scherm wel erg klein en de telefoon wel erg dik, kwa gewicht voelde we bijna geen verschil, maar kwa werken erop is het nu wel een wereld van verschil  ;D
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

dennism

#168
De iPhone 4.... Zeer mooi toestel, maar nog nooit zoveel mensen gezien die maanden tot zelfs 1,5-2 jaar met een versplinterd toestel gelopen hebben. Naast een mooi toestel helaas ook een met de grootste kans optische defecten op te lopen.

Quote from: HereIsTom on September 29, 2017, 20:10:16

Ik werk in de ICT, maar het valt me toch op dat de meerderheid van de collega's een iPhone heeft.


Wel grappig, hier is het juist weer omgekeerd, ook IT trouwens. Zakelijk allemaal iPhones, echter degenen die er voor kiezen zakelijk en privé gescheiden te houden lopen eigenlijk allemaal met flagship Andriods.

blue-eyes

Hier ook iCT.
Vanuit het werk een Samsung, privé een iPhone.

Veelal: Management loopt met de iPhone, de operatie met een Android versie. Techneuten willen zelf in controle zijn, managers status :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat het redelijk makkelijk uit te leggen is, en dit zie je ook online.

1. Apple komt met nieuwe iPhone.
Apple staat bekend als de beste dus mensen bestellen absoluut blind, en tot de iPhone 7 plus moet ik eerlijk zijn heb ik niet eens naar een andere optie gekeken, mede omdat ik nog geen 4 jaar geleden een ENORM slechte ervaring met android heb gehad, dus je wilt absoluut niet anders, feit is dat de iPhone gewoon SUPER werkt.

2. Apple is aan het testen.
En niet op een goede manier.
Specs voor snelheid zijn super, iOS is nog steeds super maar ze zijn aan het testen hoe ver ze de prijs kunnen opdrijven.
Zou de kwaliteit nog steeds de beste zijn dan is het even slikken maar koop je een iPhone.
Dus 99% van de mensen die een iPhone hebben zullen wel blijven kopen... DENKT APPLE.

Realiteit.
Veel mensen zijn de laatste paar maanden aan het mopperen op apple.
Pro's worden vergeten, het draait alleen nog maar om design en lichter en platter en ze vergeten daarbij de usablity (waar Apple altijd super goed in was), daarnaast gaan de prijzen zo onderhand door het plafond, macbooks zijn bv flink duurder geworden in 3 jaar waar PC's redelijk stabiel zijn gebleven.

Daarnaast is er weinig innovatie meer bij Apple en hebben ze meer aandacht voor :
Disney watch faces (welk kind heeft een Apple watch)
Forceren van resoluties (Apple TV4)
VEEL te weinig lightoutput op hun vlaggen schip (625 nits tov 750 op de 7 en 1200 bij de concurrent)
Animoties en Emoties en kleurtjes en bandjes (het lijkt wel alsof het meer een fashion merk wil worden gericht op kinderen en hipsters)

Als je dit allemaal bij elkaar optelt merk je dat mensen gaan rond kijken.
Ik keek bv een jaar geleden niet eens naar de nieuwtjes van windows... kon me niets schelen, had ik geen interesse in.
Door het uitblijven van de Macpro vervanger en het groeien van 4K materiaal hier ga je dan toch eens kijken en zie je dat vooral Microsoft niet stil heeft gestaan, als je dan een Wacom mobile studio pro mag uitproberen en je kijkt daarna naar je iPad pro dan denk je echt "WTF" dus daar is je eerste windows apparaat.

Als je er dan achterkomt dat eigenlijk alles ook gewoon op windows werkt, sterker dat het leeghalen van je iPhone zelfs sneller gaat op windows dan is de stap naar windows voorzichtig zo gemaakt (en daar begint het). je gaat dan verder kijken en vooral Samsung is enorm aan de weg aan het timmeren, maar goed het is geen iPhone....

Dan komt de keynote en zie je dat Apple meer aandacht geeft aan pratende poep, een kip en zie je een CEO een paard nadoen.... terwijl er 2 seconden aandacht word gegeven aan 4K 60fps video (voor mij zou dat een MAJOR selling point zijn), en vliegen de woorden als Magical, Incredible, Amazing, Best ever etc. je om de oren en denk ik alleen maar......... maar dat is er toch allang bij andere ?

De opmerking van Apple over het Oled scherm dat het nu eindelijk goed genoeg was voor een iPhone qua brightness etc. en het later uitkomen dat het scherm maar een hele matige 625 nits als output heeft was de druppel, de arrogantie is gewoon ten top gestegen en Apple denkt dat ze alles kunnen maken op dit moment.

Ik heb dus een Note8 besteld met 30 dagen niet goed geld terug garantie.
Eerste dag denk je..... oei waar is iOS.
Tweede dag heb je alle apps werkend en alternatieven voor wat je mist
Derde dag begin je je te frusteren aan dingen die anders werken, maar zie je ook nieuwe dingen waarvan je denk WOW.
Vierde dag is wennen.
Dag 5 en ik had zoiets van..... ik ga niet meer terug.

Het probleem is dat veel mensen HELEMAAL vast zitten in iOS en Android en gewoon niet omkijken, had Apple de iPhone X op 999.00 gezet had ik ook nog in de iPhone geinvesteerd denk ik, ik ben pas gaan rond kijken toen prijzen van 1300-1400 bekend werden gemaakt via rumour sites.

Als je Android/Samsung even wat tijd gunt dan denk ik dat veel iOS mensen toch wel overgaan.
Ik heb onlangs bv SideSync geinstalleerd en dit is echt waanzinnig.
Zodra de note in de buurt komt van mijn PC of mac is er verbinding en kan ik bestanden slepen, telefoon gespreken wisselen tussen toestel en PC/Mac, muziek van de telefoon afspelen via de speakers van de laptop, SMS beantwoorden, whatsppen, clipboards kopieren en zelfs het scherm overnemen inclusief touch interface..... airdrop was gaaf maar was toch vaak erg instabiel of werkte niet, dit is tot nu foutloos en MEGA snel vooral via de USB kabels natuurlijk.

Als je dan de ideeen van microsoft ziet die geintroduceerd gaan worden in de opkomende windows Fall editie dan word de stap terug naar Mac nog moeilijker, naadloze intergratie van ALLE merken telefoons, dus niet meer "jij bent geen appeltje dus je mag niet mee doen, of jij bent van google dus bye bye" en dat is volgens insiders bij Microsoft het begin.

Apple TV is een soortgelijk voorbeeld.
Ook door mij blind besteld, want Apple is toch de beste en ik ben verliefd op mijn oude Apple TV.
Maar dan zie je dat er geen 4K voor YT is, geforceerde 4K resoluties (waardoor TV's en projectoren problemen kunnen krijgen) en kijk je naar de prijs..... De Google Chromecast Ultra doet alles wel en is een droom om te bedienen via je iPhone of Android telefoon, daar zou Apple eens goed naar moeten kijken, de bediening is gewoon waanzinnig makkelijk en handig, vooral vanaf een tablet.

Lang verhaal kort.
Veel mensen lopen met iPhones omdat het gewoon een jaar geleden nog steeds bij de absolute top behoorde.
Nu behoort Apple daar nog steeds maar zijn er vele alternatieven, de hap uit het scherm is onbegrijpelijk en overgevelijk en kan Apple wel eens heel duur komen te staan als er geen UNIVERSELE oplossing voor komt binnen de apps. Zelfde geldt voor het missen van de fingerprint sensor.

En als iets zo goed is, voor zoveel jaren kijken mensen niet rond, dus zie je iedereen met iPhones.
Vroeger was Android rammelend in vergelijk met iOS, tegenwoordig vind ik persoonlijk het nog niet zo makkelijk om te zeggen wat beter is, ik ben nu een week bezig en heb al een waslijst aan dingen die ik op Android STUKKEN beter vind, en maar een heel klein lijstje van dingen die ik mis, en volgens was "experts" is dit allemaal aan te passen, dus ik ben benieuwd.

Ik GOK dat als je de klok 5 jaar vooruit zet je weinig iPhones meer zal zien, als Apple zo doorgaat.
Als Apple volgend jaar een note 8 achtige telefoon uitbrengt voor hetzelfde bedrag als Samsung..... wie weet ga ik dan terug, aan de andere kant, alles wat ik nu gebruik praat perfect met de note 8 dus waarom zou ik eigenlijk terug gaan..... en daar pak je de moraal van het verhaal......

Mensen hebben apps, hardware etc. die ALLEMAAL werken met hun iPhone.
Als je switched, moet je ALLES aanpassen, mijn auto intergratie ben ik bv best wel even mee bezig geweest voordat dat allemaal weer goed werkte, (was voornamelijk een iPhone interface) dus waarom zou je dat doen... mensen zijn dus bereidt iets meer te betalen als ze maar niet hoeven te switchen..... maar hoever kun je dat rekken..... ik denk dat Apple het breekpunt bereikt heeft met hun producten en prijzen...... ik ben ook niet de enige die er zo overdenkt jammer genoeg, kijk maar de stormloop op de iPhone8 (amper), de iPhone X zal ENORM goed verkopen, maar zal ook ENORM veel mensen teleurstellen.

Aan de andere kant...... hoeveel mensen hebben niet gewoon een iPhone als status symbool en kan het geen moer schelen dat het ding in zonlicht niet te gebruiken is en dat foto's allemaal een hap uit het beeld hebben.....

Sorry voor de lange post.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

#171
Die 300 euro ben jij al lang en breed weer kwijt als je straks  je gebruikte Galaxy in de markt zet.

Ik kan je een flink eind volgen maar om een telefoon die je zakelijk volop gebruikt nu af te serveren omdat deze driehonderd euro (incl BTW ook nog) meer kost begrijp ik niet.

Dat is werkelijk een te verwaarlozen verschil. Wat wel opvalt is dat je eerst helemaal leegliep op Apple en slechts en alleen door de komst van een aantal vernieuwde modellen de wereld er compleet anders uitziet.

De waarheid zal heus nog steeds een beetje in het midden liggen, tenminste zo sta ik er zelf wat meer in. 

PS: ik zat nog eens wat posts door te lezen die je (tm) vorig jaar over Apple producten plaatste.

Die zien er opeens, nu je ommezwaai volledig in beeld hebbende, best wel koddig uit :D

J.A.F._Doorhof

Als je mijn Social media ook volgt zie je de ommezwaai.
Daarnaast ben ik nog steeds 100% van mening dat een jaar geleden Apple er een heel stuk beter voor stond dan nu qua klant tevredenheid.

Die 300 euro waar je over praat is trouwens 30% duurder
Daarnaast lees je denk ik over het belangrijkste heen

Redenen voor mijn switch
1. Lightoutput.
Probeer maar eens een drone in de felle zon te besturen en mooie video te maken op een iPhone 7 Plus. Het lukt maar het houdt niet over. De x is ruim 100 nits donkerder.

2. Camera en audio
Audio extern aansluiten op de iPhones word steeds moeilijker en vooral duurder. Daarnaast is de audio van de iPhone bizar slecht via de interne microfoon. Op de note sluit ik simpelweg een microfoon van 55.00 aan en het werkt direct. Audio kwaliteit interne microfoon is ook extreem veel beter (van onbruikbaar naar net te doen in nood)

3. RAW support
iPhone heeft nog steeds geen RAW support in the standard app
De note 8 wel (alleen niet voor de tele wat bizar is maar hopelijk met firmare word opgelost)

4. Screenrecorder
Voor tips en tricks heeft Android een fantastische gratis app waar je geen aparte computer voor nodig hebt.

5. S pen
Video editing met je vinger kan op de iPad maar amper op je telefoon, met de s pen is dit een stuk makkelijker en vele malen sneller.

6. S pen 2
Ondertekenen van dodumenten zoals nda of model releases is.met je vinger amper te doen. Met de pen wel

7. S pen 3
Kan er nog wel 10 noemen maar retouchen van een foto gaat enorm veel sneller. Net als notes opslaan of even snel een licht diagram tekenen op een foto of aanwijzingen voor een cursist.

8. Scherm zelf
Niets geen hap uit het beeld maar gewoon full screen je materiaal bekijken.

9. Geheugen
Uitbreidbaar met sd kaartjes is leuk maar veel belangrijker is dat Android een zeer handige mappen structuur heeft waardoor mijn werk bij thuis komst een stuk sneller is.

10. En dit is een grote
Android ondersteunt nog gewoon jpg
Apple "dwingt" wederom gebruikers naar een ander formaat. Een formaat dat niet door bv Lightroom word ondersteund of websites. Dus moet je alles weer terug zetten naar jpg met verlies.

11. Focus effect
Bij de note 8 kun je de sterkte instellen achteraf. Plus je kan alsnog kiezen voor de wide angle.

12. Intergratie camera
Bij de oude iPhones was het aanmelden op wifi, eenmalig wachtwoord instellen en werken. Alleen elke keer WiFi wisselen. Bij de nieuwe iPhones is het ELKE.keer een nieuw wachtwoord. Dus camera uit betekend opnieuw aanmelden en nieuw wachtwoord.

Bij Android met NFC is het een kwestie van een klein tikje en direct verbinding

En dit zijn alleen even de dingen die me nu te binnen schieten.
Zoals je ziet is het helemaal niet de prijs. Maar is het het steeds meer opdringen van Apple wat wij nodig hebben en maar aan moeten wennen terwijl de concurrentie het voor creative gebruikers steeds makkelijker maakt.

Twee jaar geleden was ik 100% Apple gebruiker. Je denkt toch niet serieus dat als er geen behoorlijke limieten waren dat ik op alles over zou stappen ???

Uiteindelijk is Apple waarde vaster en makkelijker te verkopen. Dus er moeten wel goede redenen zijn. Hierboven maar een klein voorbeeld. De rest zijn kleinere dingen.

Heeft apple Dan nu troep?
Nee hoor.
Maar hun markt veranderd wel. Pratende animoties, Disney watch faces ipv beloftes op gezondheid waar te maken etc.

Apple is gewoon goed
iPhone 8 en x zijn top toestellen alleen met teveel beperkingen die steeds iets meer aangedraaid worden. 2 jaar geleden had ik external audio en razendsnelle verbinding met mijn camera. Nu werken beide.niet meer op de.iphone zoals ik het wil. Maar wel op Android.

Als je een reizende zakenman bent of een particulier die wat surft en een foto maakt en een filmpje kijkt zijn het super mooie telefoons maar ze raken enorm veel mensen zoals ik kwijt.

En heel eerlijk .....
Dat zijn wel de mensen die andere inspireren in hun aanschaf.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sirius666

300 euro is een gigantisch verschil voor deze toestellen. Je kan het bedrag wel relativeren als geheel maar dat is het punt niet  ;) 1300 euro voor een telefoon is bizar te noemen.

De overstap is m.i. logisch en prima te volgen. Jij (twani) gebruikt je iPhone natuurlijk op geheel andere wijze dan Doorhof.

Daarbij denk ik dat een groot deel van de mensen niet gauw van OS wisselt vanwege teveel gedoe overzetten van het eea. Dit valt in de praktijk natuurlijk reuze mee maar zal al gauw als lastig worden bestempeld.

Met een geheel aluminium behuizing body zou ik de iPhone 4(S) zeker als optisch de meest geslaagde iPhone hebben gevonden. Wat mij betreft trouwens bingo als die met een 5" scherm uit zou worden gebracht!




Dirkie

Ik vind samsung kwa fabrikant even arrogant als Apple... ongeacht hun kwaliteiten... ze werken dan ook geregeld samen...

Als twee honden vechten om een been...  ik ben eigenlijk op zoek naar de 3de hond... wie weet raad...