iPhone 8 en X

Started by Starred, August 31, 2017, 13:06:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BuSpu

Quote from: Tinust on September 22, 2017, 22:13:30
Had ik ook. Bij de Apple store amsterdam voor ca 80 euro een nieuwe refurbished gekregen. Is het vragen waard :)
Het bleek een defecte batterij te zijn, die dan opzwelt en het scherm eruit drukt. Komt vaker voor bij de 5. Als dat t geval is betaal je alleen kosten voor de batterij.
Goeie tip, dank.

BuSpu

Op het web:

iPhone 8 vs. Galaxy S8

Om de prestaties in het dagelijks leven te meten, zetten de onderzoekers de telefoons écht aan het werk: ze lieten de iPhone 8, Galaxy Note 8 en Galaxy S8+ dezelfde 2 minuten durende 4K-film, met dezelfde toegevoegde overgangen en effecten, exporteren en opslaan. De resultaten: de iPhone 8 was in 42 seconden klaar, de Galaxy Note 8 in 3 minuten en 3 seconden en de Galaxy S8+ in 4 minuten en 7 seconden. Ofwel: hij was 4,4 en 5,9 keer zo snel.

Ook voor kleinere taken was het verschil merkbaar: het opstarten van de game Injustice 2 duurde 11 seconden op de iPhone 8, 14,5 seconden op de iPhone 7 en 19 seconden op de Note 8.

J.A.F._Doorhof

Ben wel benieuwd welke app ze gebruiken voor 4k editing
Ben zelf naar powerdirector aan het kijken

In alle eerlijkheid snelheid is niet alles
Als ik in iMovie edit met mijn vingers ben ik bv veel trager dan nu op de note met de s-pen. Denk dat ik daar VEEL meer tijd bespaar dan met renderen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennism

Quote from: BuSpu on September 25, 2017, 19:43:24
Op het web:

iPhone 8 vs. Galaxy S8

Om de prestaties in het dagelijks leven te meten, zetten de onderzoekers de telefoons écht aan het werk: ze lieten de iPhone 8, Galaxy Note 8 en Galaxy S8+ dezelfde 2 minuten durende 4K-film, met dezelfde toegevoegde overgangen en effecten, exporteren en opslaan. De resultaten: de iPhone 8 was in 42 seconden klaar, de Galaxy Note 8 in 3 minuten en 3 seconden en de Galaxy S8+ in 4 minuten en 7 seconden. Ofwel: hij was 4,4 en 5,9 keer zo snel.

Ook voor kleinere taken was het verschil merkbaar: het opstarten van de game Injustice 2 duurde 11 seconden op de iPhone 8, 14,5 seconden op de iPhone 7 en 19 seconden op de Note 8.

Ik vraag me toch echt af hoeveel mensen binnen de doelgroep dat soort zaken uitvoeren, ik heb echt bijv. nog iemand een 4K film zien editen e.d. op een telefoon. Er zal vast een kleine niche zijn die dat doet, zie bijv Frank.

Ik zelf zou bijv. veel liever zien hoe snel bijv. de mailclient werkt, Whatsapp, het opstarten van de browser, het opstarten van de camera e.d., dat zijn zaken die ik mensen wel heel de dag zie gebruiken :D

Maar goed dat iPhone de snelste telefoon is zal denk ik niemand verbazen, volgens mij is het al jaren zo dat Samsung in +- maart de snelste telefoon uitbrengt, deze positie dan vast heeft tot Apple in september met de nieuwste generatie komt en dan is het weer wachten tot Samsung rond maart weer komt met de nieuwste generatie, waarna het weer wachten is op Apple in september... Een beetje het halfjaarlijkse stuivertje wisselen.

J.A.F._Doorhof

Double tap de power button en je kan een foto nemen op de note.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: dennism on September 26, 2017, 08:30:05

Maar goed dat iPhone de snelste telefoon is zal denk ik niemand verbazen, volgens mij is het al jaren zo dat Samsung in +- maart de snelste telefoon uitbrengt, deze positie dan vast heeft tot Apple in september met de nieuwste generatie komt en dan is het weer wachten tot Samsung rond maart weer komt met de nieuwste generatie, waarna het weer wachten is op Apple in september... Een beetje het halfjaarlijkse stuivertje wisselen.

Zou het niet zo zijn dat elk merk zijn eigen publiek bedient? Handjevol overstappers zul je altijd hebben. Op prijs concurreren ze niet meer, Samsung is vergelijkbaar geprijsd.

Ik denk wel dat Apple zijn troon inmiddels mag verlaten qua innovatie. De hele feature lijst van de 8 en de X is tegenwoordig eerder leverbaar bij de concurrentie. Het verhaal dat Apple pas iets implementeert als iets echt werkt (las ik hier eerder) is quatsch. Apple is allang niet meer innovatief. Ze lopen nu mee of achter (hallo draadloos laden op halve snelheid.....)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Sirius666

Quote from: BuSpu on September 25, 2017, 19:43:24
Op het web:

iPhone 8 vs. Galaxy S8

Om de prestaties in het dagelijks leven te meten, zetten de onderzoekers de telefoons écht aan het werk: ze lieten de iPhone 8, Galaxy Note 8 en Galaxy S8+ dezelfde 2 minuten durende 4K-film, met dezelfde toegevoegde overgangen en effecten, exporteren en opslaan. De resultaten: de iPhone 8 was in 42 seconden klaar, de Galaxy Note 8 in 3 minuten en 3 seconden en de Galaxy S8+ in 4 minuten en 7 seconden. Ofwel: hij was 4,4 en 5,9 keer zo snel.

Ook voor kleinere taken was het verschil merkbaar: het opstarten van de game Injustice 2 duurde 11 seconden op de iPhone 8, 14,5 seconden op de iPhone 7 en 19 seconden op de Note 8.

Ik heb medelijden met de consumenten die in bovenstaande tekst trappen. Zij begrijpen het denk ik ook niet meer. Eerst is hun iPhone rond de 5x sneller dan de Samsungs en bij de 'kleinere taak' is daar nog maar minder dan de helft van over :D

Die 4k export is overigens het meest debiele voorbeeld dat je kan bedenken zeg.

HereIsTom

Na jaren Android en geen updates voor mijn toestel van 4 jaar nu overgestapt op de iPhone 8 Plus 64GB. Wat een verademing na al die jaren  ;D
Bij Belsimpel was ik het goedkoopst uit, T-Mobile met onbeperkt bellen en 5GB voor €45,-
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

twani

Quote from: HereIsTom on September 26, 2017, 17:22:08
Na jaren Android en geen updates voor mijn toestel van 4 jaar nu overgestapt op de iPhone 8 Plus 64GB. Wat een verademing na al die jaren  ;D
Bij Belsimpel was ik het goedkoopst uit, T-Mobile met onbeperkt bellen en 5GB voor €45,-

Wat een heerlijk toestel hé ;)

Sirius666

Quote from: HereIsTom on September 26, 2017, 17:22:08
Na jaren Android en geen updates voor mijn toestel van 4 jaar nu overgestapt op de iPhone 8 Plus 64GB. Wat een verademing na al die jaren  ;D
Bij Belsimpel was ik het goedkoopst uit, T-Mobile met onbeperkt bellen en 5GB voor €45,-

Beetje vreemde redenering. Als je een Galaxy 7-8 had gehaald dan was die ervaring ook veel beter. Je praat over 4jr aan technische ontwikkelingen.....

HereIsTom

Quote from: Sirius666 on September 26, 2017, 20:03:37
Beetje vreemde redenering. Als je een Galaxy 7-8 had gehaald dan was die ervaring ook veel beter. Je praat over 4jr aan technische ontwikkelingen.....

Niet zo vreemd hoor, heb alle merken en nieuwe toestelen denk ik wel in mijn handen gehad en als je eenmaal iOS hebt gebruikt dan weet je pas wat voor verademing het is!
En bij Samsung krijg je ook geen updates!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

dennism

Quote from: HereIsTom on September 26, 2017, 20:20:51
Niet zo vreemd hoor, heb alle merken en nieuwe toestelen denk ik wel in mijn handen gehad en als je eenmaal iOS hebt gebruikt dan weet je pas wat voor verademing het is!
En bij Samsung krijg je ook geen updates!

Wat een onzin, Samsungs flagships hebben al jaren een vrij goed update beleid. En tegenwoordig volgen ze gewoon het maandelijkse update beleid van Google, waarbij de toestellen maandelijks geupdate worden.

Ik heb een iPhone en een Samsung (zakelijk en prive) en beide OSen hun eigen positieve en negatieve kanten. Ik kan zeker niet meer zeggen dat de laatste Andriod versies onder doen voor IOS, waar dat in het verleden wel zo nu en dan het geval was.

BuSpu

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 25, 2017, 23:38:33
Ben wel benieuwd welke app ze gebruiken voor 4k editing
Ben zelf naar powerdirector aan het kijken

In alle eerlijkheid snelheid is niet alles
Als ik in iMovie edit met mijn vingers ben ik bv veel trager dan nu op de note met de s-pen. Denk dat ik daar VEEL meer tijd bespaar dan met renderen.

Precies, die cijfers zeggen vaak bar weinig. Ben Appelfan maar heb in de winkel een Samsung S8 en iPhones in m'n handen gehad en dan weet ik het toch zo net nog niet.

HereIsTom

Quote from: dennism on September 26, 2017, 21:53:03
Wat een onzin, Samsungs flagships hebben al jaren een vrij goed update beleid. En tegenwoordig volgen ze gewoon het maandelijkse update beleid van Google, waarbij de toestellen maandelijks geupdate worden.

Ik heb een iPhone en een Samsung (zakelijk en prive) en beide OSen hun eigen positieve en negatieve kanten. Ik kan zeker niet meer zeggen dat de laatste Andriod versies onder doen voor IOS, waar dat in het verleden wel zo nu en dan het geval was.

De S7 draait anders nog steeds op Android 6 terwijl 7 al een jaar uit is.
Ik hoor collega's met een Samsung alleen maar klagen erover.
Maar goed ieder zijn ding, ik ben er blij met de overstap naar de iPhone, had ik jaren geleden al moeten doen  ;)
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

raindog

Quote from: dennism on September 26, 2017, 21:53:03
Ik heb een iPhone en een Samsung (zakelijk en prive) en beide OSen hun eigen positieve en negatieve kanten. Ik kan zeker niet meer zeggen dat de laatste Andriod versies onder doen voor IOS, waar dat in het verleden wel zo nu en dan het geval was.

Hier ook al een hele tijd zowel een Samsung (S7 voor werk) als een iPhone (7 voor privé) in gebruik maar ik heb toch een andere ervaring.

Ik ben na een jaar dagelijks gebruik inmiddels wel gewend aan Android maar vind de gebruikservaring nog steeds niet prettig. Veel crashes van buggy apps. Ook het OS zelf moet ik toch nog regelmatig herstarten, dat komt bij iOS nooit voor. Het laden van websites en het openen van mailattachments gaat echt een stuk trager met de S7 dan op mijn iPhone. Eigenlijk vind ik alleen het scherm van de Samsung prettiger, je kunt er net iets makkelijker je documenten op lezen.

Qua ervaring en kwaliteitsbeleving vind ik de S7 echt twee stappen terug vergeleken met een iPhone 7. Apple is de laatste jaren amper nog vernieuwend maar alles werkt wel smooth en stabiel. Dat niveau heeft Samsung helaas nog niet bereikt. Voor mij is een iPhone de flinke meerprijs dus nog steeds waard.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

HereIsTom

Quote from: raindog on September 26, 2017, 22:45:16
Hier ook al een hele tijd zowel een Samsung (S7 voor werk) als een iPhone (7 voor privé) in gebruik maar ik heb toch een andere ervaring.

Ik ben na een jaar dagelijks gebruik inmiddels wel gewend aan Android maar vind de gebruikservaring nog steeds niet prettig. Veel crashes van buggy apps. Ook het OS zelf moet ik toch nog regelmatig herstarten, dat komt bij iOS nooit voor. Het laden van websites en het openen van mailattachments gaat echt een stuk trager met de S7 dan op mijn iPhone. Eigenlijk vind ik alleen het scherm van de Samsung prettiger, je kunt er net iets makkelijker je documenten op lezen.

Qua ervaring en kwaliteitsbeleving vind ik de S7 echt twee stappen terug vergeleken met een iPhone 7. Apple is de laatste jaren amper nog vernieuwend maar alles werkt wel smooth en stabiel. Dat niveau heeft Samsung helaas nog niet bereikt. Voor mij is een iPhone de flinke meerprijs dus nog steeds waard.

Precies wat ik bedoel, zo had ik het moeten beschrijven  :blush:
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

dennism

Quote from: HereIsTom on September 26, 2017, 22:43:30
De S7 draait anders nog steeds op Android 6 terwijl 7 al een jaar uit is.
Ik hoor collega's met een Samsung alleen maar klagen erover.
Maar goed ieder zijn ding, ik ben er blij met de overstap naar de iPhone, had ik jaren geleden al moeten doen  ;)

Ik weet niet of ze zakelijk zijn, maar misschien houd de werkgever de update tegen (als de toestellen gemanaged zijn)? Andriod 7 staat hier vanaf uit mijn hoofd januari dit jaar op mijn toestel (unbranded) met op dit moment het patch level van Google van augustus 2017. Als je collega's daarover klagen dan is het issue denk ik eerder bij hun te zoeken dan bij Samsung ;)

HereIsTom

Quote from: dennism on September 26, 2017, 23:21:25
Ik weet niet of ze zakelijk zijn, maar misschien houd de werkgever de update tegen (als de toestellen gemanaged zijn)? Andriod 7 staat hier vanaf uit mijn hoofd januari dit jaar op mijn toestel (unbranded) met op dit moment het patch level van Google van augustus 2017. Als je collega's daarover klagen dan is het issue denk ik eerder bij hun te zoeken dan bij Samsung ;)

Niet alleen daarom, maar precies wat raindog hierboven beschrijft.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Mokumer45

@ HerelsTom: ik heb ook een S7, maar heb al een flink poosje versie 7.0, ik zou maar even de update's controleren en uitvoeren.
Net nog even gecontroleerd, er bleek al weer een nieuwe te zijn en gelijk maar deze update opgestart. Nog steeds versie 7.0, maar wrsch diverse andere updates.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Former member 78

Ik heb de S7 Edge, en ik heb nog nooit zoveel updates ontvangen als met dit toestel.

dennism

Ik moet echt zeggen dat ik die ervaring op zowel de iPhone 7 en de S7 niet heb, ik hoef ze beide nooit te herstarten, de Samsung herstart 1x per maand voor de updates en dat is het wel (tenzij ik zelf zo stom de batterij leeg te laten lopen, wat me 1x in de 3-4 maand oid gebeurt).

Qua apps heb ik die ervaring ook niet, al moet ik wel zeggen dat ik vrij selectief ben met apps, je zal mij niet snel random apps van onbekende aanbieders uit een store zien installeren. Als ik kijk welke apps ik nu veel gebruik:

Whatsapp, Netflix, Spotify, Audi MMI connect, NOS app, Buienrader, Outlook, Logitech Harmony, Philips Hue, een aantal Authenticators voor 2 factor en de standaard google apps is dat allemaal zo stabiel als een huis. De laatste app crash kan ik me niet heugen.

HereIsTom

Quote from: Mokumer45 on September 26, 2017, 23:28:21
@ HerelsTom: ik heb ook een S7, maar heb al een flink poosje versie 7.0, ik zou maar even de update's controleren en uitvoeren.
Net nog even gecontroleerd, er bleek al weer een nieuwe te zijn en gelijk maar deze update opgestart. Nog steeds versie 7.0, maar wrsch diverse andere updates.

Bedankt voor de tip, maar nadat mijn collega's mijn iPhone 8 Plus in hun handen hebben gehad, hebben ze er ook eentje besteld  ;D
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

J.A.F._Doorhof

Het zal altijd per persoon verschillen. Ik ben na iPhones vanaf de 3 naar de note 8 gegaan en iedereen die die in zijn handen heeft is juist weer zeer positief. Het scherm is echt bizar goed.

Uiteindelijk draaien de meeste apps gewoon op beide systemen. Voor mij is Android handig omdat ik nu bv simpeler een screen recording kan maken en externe USB drives kan aansluiten of externe audio. Apple heeft dat de afgelopen jaren zo moeilijk gemaakt dat bv een goedwerkende microfoon ondertussen 350.00 kost. Bij de Android pak je willekeurig een drie rings aansluiting en het werkt in alle apps.

Nadeel van Android is dat het fragieler voelt. Maar dit kun je ook omschrijven als dat iOS erg simpel is en Android meer neigt naar een mobiele Windows. Het is net wat je fijn vind.

Ik vind dat Apple enorm loopt te pushen de laatste tijd met waar je maar aan moet wennen. Geen poorten en lezer meer, continue hdr (zonder er rekening mee te houden dat op projectoren of televisies bepaalde functies of calibraties niet meer werken), een hap uit het sdherm, de hoofdprijs vragen voor een smartphone en doodleuk aangeven dat het scherm nu pas goed genoeg was en brightness doodleuk op het lijstje te hebben en dan kom je er later achter dat die magische telefoon maar een lichtoutput van 625 nits heeft. Wat dus een stuk minder is dan de 7 Plus bv.

Ik ben nooit een Android fan geweest en prefereer op veel gebieden nog steeds iOS. Maar als ik kijk naar wat ik nu meer kan, hoe mooi en helder het scherm is en dat ik zelfs met drukgevoeligheid kan tekenen dan kan ik toch niet anders concluderen dat Apple mij voorlopig kwijt is.

Van 100% naar geen enkel Apple product meer in 7-8 maanden is alarmerend. En ik bestempel me nog steeds als Apple Fanboy. En het ergste js............. Ik ben niet de enige. 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sirius666

Quote from: dennism on September 26, 2017, 23:34:25
Ik moet echt zeggen dat ik die ervaring op zowel de iPhone 7 en de S7 niet heb, ik hoef ze beide nooit te herstarten, de Samsung herstart 1x per maand voor de updates en dat is het wel (tenzij ik zelf zo stom de batterij leeg te laten lopen, wat me 1x in de 3-4 maand oid gebeurt).

Qua apps heb ik die ervaring ook niet, al moet ik wel zeggen dat ik vrij selectief ben met apps, je zal mij niet snel random apps van onbekende aanbieders uit een store zien installeren. Als ik kijk welke apps ik nu veel gebruik:

Whatsapp, Netflix, Spotify, Audi MMI connect, NOS app, Buienrader, Outlook, Logitech Harmony, Philips Hue, een aantal Authenticators voor 2 factor en de standaard google apps is dat allemaal zo stabiel als een huis. De laatste app crash kan ik me niet heugen.

Idem hier en ik draai het al jarenlang op telefoons en tablets. Ik ben overigens wel liefhebber van rooten en custom roms :D Laatste 2 jaar draai ik stock. Van reboots heb ik geen last. Mailbijlages die traag openen zijn voor mij toch echt gerommel in de marge. Dan vind je Android sowieso niks. Daarbij kan je andere mailapps installeren en even uitproberen. Ik heb geen enkele stock (sms/agenda/browser/launcher) app in gebruik. Sommigen zweren bij iOS. Ik zie enkel pictogrammetjes (widgets zijn onmisbaar, alleen al voor een takenlijstje, bijv een weekagenda en open mailboxen) en een gesloten systeem. Gecombineerd met het gedrocht :D iTunes een drama 1e klas om mee te werken. Sommigen zweren er echter bij, zoveel mensen..

Het hilarische vind ik wel dat je in recensies nooit vergelijkingen ziet met zaken als: hoe lang duurt het om vanaf een PC/Mac een paar mp3tjes, foto's en video's die op een USB stick staan op je iPhone/ S8 te zetten  :D

Daarbij gaat het hierboven dus met name fout door onervaren gebruikers. Vrij apart ook nog eens want een simpele Google opdracht laat bijv al zien dat Nougat is uitgerold.......

HereIsTom

#149
Quote from: Sirius666 on September 27, 2017, 00:20:57

Het hilarische vind ik wel dat je in recensies nooit vergelijkingen ziet met zaken als: hoe lang duurt het om vanaf een PC/Mac een paar mp3tjes, foto's en video's die op een USB stick staan op je iPhone/ S8 te zetten  :D


Overzetten met USB stick? Ik gebruik cloud apps, daarmee is het in een paar minuten gebeurt!  ;)
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W