Nieuwe Sony 4K projectors Q3-2017.

Started by scoc, August 28, 2017, 20:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

De Sony laser heb je al gezien Vik...? :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

De handshake issues met de JVC projectoren die worden aangehaald.

Quote from: Kjelt on August 30, 2017, 13:35:32
Ik snap de reden van je post niet ?
Niets in de wereld is perfect, dus ? en ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


home@the movies

QuoteGeef ons nog een paar dagen en we kondigen (los van de nieuwe projectoren) een vrij unieke gebeurtenis aan ;-)

I will keep you posted, maar ik denk dat velen zeer veel interesse zullen hebben :-)

Ik geef je nog 24 uur!

De klok loopt  ;D ;D

N1v3K

Quote from: Kjelt on August 30, 2017, 13:18:51
Wat ik nog wel minder vind is dat de motionflow maar tot 2k gaat, betekent dit dat als je 4k bronmateriaal hebt er geen motionflow plaats vind of alleen gedeeltelijk?

Zou voor mij in ieder geval geen bezwaar zijn. Motionflow gebruik ik toch niet. Heb er verschillende films mee bekeken, maar zet het na verloop van tijd toch weer uit. Kan er niet aan wennen.

road rebel


scoc

Quote from: N1v3K on August 30, 2017, 13:53:51
Zou voor mij in ieder geval geen bezwaar zijn. Motionflow gebruik ik toch niet. Heb er verschillende films mee bekeken, maar zet het na verloop van tijd toch weer uit. Kan er niet aan wennen.

Idd die Motionflow is voor mij zeker geen gemis. Ik gebruikt dit nooit ook niet op mijn vorige Sony VW-95. Motion correction, no thx.

Het lijkt er wel op dat de 260ES die huidige 320 vervangt en blijkbaar geen dynamische iris heeft. Op een JVC is dit zo geen probleem maar op een Sony wil dit waarschijnlijk zeggen dat het contrast en zwartwaarde maar middelmatig zullen zijn. En die 360 is dan wat de 550 nu is op 1ste zicht. Is weer een marketing logica die niet echt te volgen is maar minor detail  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Quote from: scoc on August 30, 2017, 14:44:00
Het lijkt er wel op dat de 260ES die huidige 320 vervangt
En die 360 is dan wat de 550 nu is op 1ste zicht. Is weer een marketing logica die niet echt te volgen is maar minor detail  ;)
Ja inderdaad logischer zou zijn geweest om ze 260, 460 en 660 of 860 te noemen maar aangezien ze een nieuw honderdtal zijn begonnen hadden ze net zo goed van voren af aan kunnen beginnen met 200/400/600 of 210/410/610.  :tounge2:

wrcveen

Quote from: Kjelt on August 30, 2017, 13:18:51


Dit is dan alles wat je maar hebben wilt: laser lichtbron met bijbehorend geweldig contrast en full 4k motionflow.
Een droom van een projector behalve dan de prijs maar dat was te verwachten en vind ik nog zeer reeel, zeg maar gerust goedkoop vergeleken met de JVC van verleden jaar die het dubbele moest kosten.
Ik ben zeer benieuwd of deze inderdaad de andere projectoren wegspeelt.




2000 lumen is dan wel weer erg weinig voor goed HDR.
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

Kjelt

Quote from: wrcveen on August 30, 2017, 15:04:27
2000 lumen is dan wel weer erg weinig voor goed HDR.
Klopt de bioscoopprojectoren met laser zijn de enigste die nog een beetje in de buurt komen maar een LED scherm (dus met aktieve leds) is de enigste die aan de HDR specs voldoet  :D

papaleo

Ik ga alvast sparen....of ik moet in de tussen liggende tijd nog een klapper maken met mijn altcoins  ;D

Sony VPL-VW760 Met volledige MotionFlow op 4K  :wub:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

evilniek

Quote from: scoc on August 30, 2017, 14:44:00
Idd die Motionflow is voor mij zeker geen gemis. Ik gebruikt dit nooit ook niet op mijn vorige Sony VW-95. Motion correction, no thx.

Het lijkt er wel op dat de 260ES die huidige 320 vervangt en blijkbaar geen dynamische iris heeft. Op een JVC is dit zo geen probleem maar op een Sony wil dit waarschijnlijk zeggen dat het contrast en zwartwaarde maar middelmatig zullen zijn. En die 360 is dan wat de 550 nu is op 1ste zicht. Is weer een marketing logica die niet echt te volgen is maar minor detail  ;)

Je hebt ze al met eigen ogen aan het werk gezien? Minor detail. ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

Quote from: papaleo on August 30, 2017, 17:56:19
Ik ga alvast sparen....of ik moet in de tussen liggende tijd nog een klapper maken met mijn altcoins  ;D

Sony VPL-VW760 Met volledige MotionFlow op 4K  :wub:
De lasetprojector van Epson (LS1000 uit mijn hoofd) vond ik veelbelovend. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de VW760.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

evilniek

Quote from: Bas Akkerman on August 30, 2017, 18:12:03
De lasetprojector van Epson (LS1000 uit mijn hoofd) vond ik veelbelovend. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de VW760.

Ik niet echt, bespottelijke prijstelling weer, wat een gek d'r voor geeft natuurlijk.  :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

road rebel

#41
Er is ook een laser 800 reeks bestaande uit enkel of dual projector




EDIT: Daarmee bedoel ik dat zelfs deze pro toestellen bij enkele -gefortuneerde- particulieren zullen eindigen, ttz. dat er voor alles een markt is.

Bas Akkerman

Quote from: evilniek on August 30, 2017, 18:24:47
Ik niet echt, bespottelijke prijstelling weer, wat een gek d'r voor geeft natuurlijk.  :)
Oh, mij is het ook teveel geld hoor. Ik ben benieuwd, omdat ik de Epson een heel filmisch, plastisch en coherent beeld vond geven. Dat zie ik als resultaat van laserprojectie. Voor mij is dat op dit moment de toekomst en ik juich het dan ook toe dat hier meer van op de markt komt. Dan worden de technieken beter en de prijzen steeds betaalbaarder.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

donaldk

#43
Sony heeft al een 4K SXRD consumenten projector gehad met de aanduiding 600, was een van de eerste US aanduidingen.

Die dual engine 3D RGB laser projector die Sony aan het ontwikkelen is en waarvan ze een in transit beschadigd prototype toonden op Cinemacon, zou ook voor thuisgebruik vermarkt worden, omdat ze verwachten dat de commerciele vraag ook beperkt zal zijn, dus het extra volume is dit keer wel interessant voor Sony. AV-ARROW heeft een prive demo gehad op Cinemacon en hem hebben ze dit verteld. High-end, maar vast minder hoge prijs dan de Barco Thor (MSRP $350K), de Barco Residential versie van de Barco DP4K 30L HC.

De eerste laser-phosphor DCi projectoren, de genoemde 800 reeks, zijn net gelanceerd door Sony. Alleen de 7500 lumens versie komt niet uit in Europa, enkel de 15K en 2x15K.

Deze IFA laser projector komt eerder voort uit de UST ontwikkeling dan een commercieel product, als ik een gokje moet wagen. De non-UST is dan toch weer 10K minder dan de UST. Maar de tweede generatie daarvan had toch 2500 lumens spec.?

donaldk

#44
Bas, Niek, de kleine Coretronic 4K komt deze winter ook met een laser diodes phosphor en kleuren wiel lichtbron. Ding zou 3000 lumens doen, volgens zowel ACER als Optoma. En er komt ook een video versie van de 5000 lumens 'commercial' projector die ook de HT electronica heeft voor HDR enzovoorts. Dus Vivitek zal niet meer de enige met een LASER Phosphor '4K' projector tegen een minder hoog bedrag zijn.

donaldk

Als je nu een 4K laser-phosphor projector wilt hebben, geen bezwaar hebt tegen XPR en een stuk minder wilt uitgeven, kijk dan eens naar de Casio XJ-L8300HN. Grote Coretronic chassis met laser phosphor. Op ISE hadden ze het over een list/adviesprijs van 5000 euro exclusief BTW, dus een euro per nominale lumen plus de 21%. Flink bedrag, maar relatief scherp geprijst.

Bas Akkerman

Laser is natuurlijk geen toverwoord. Toch lijkt het me interessant om eens een JVC, Sony en de Casio in dezelfde prijsklasse naast elkaar te zien.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

De lasermodules die je echt wilt zoals in de bioscoopprojectoren zijn 30x40x40cm, maken 70dB lawaai voor de koeling, wegen 30kg en kosten 60000.-
Dan nog een aparte ruimte met glas gescheiden om je projector te hangen, 3 fase aansluiting en je bent klaar.

MLCinema

Kom maar op met die aankondiging home@themovies!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bas Akkerman

Quote from: Kjelt on August 31, 2017, 10:34:03
De lasermodules die je echt wilt zoals in de bioscoopprojectoren zijn 30x40x40cm, maken 70dB lawaai voor de koeling, wegen 30kg en kosten 60000.-
Dan nog een aparte ruimte met glas gescheiden om je projector te hangen, 3 fase aansluiting en je bent klaar.
Ik besef dat dat niet voor consumenten is. Neemt niet weg dat ik de Epson een heel egaal en natuurlijk, kom ik weer plastisch, beeld vond geven. Dat gaf ook rust waardoor ik veel meer aandacht kon besteden aan wat er in beeld kwam dan hoe het beeld eruit zag. Sony vind ik over het algemeen sterk in kleurweergave, dus vandaar dat ik zo benieuwd ben naar de VW760.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten