Betreft: Zakelijk huur en rechten/plichten

Started by i2Paq, August 28, 2017, 15:38:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Mevr. i2Paq huurt sinds mei van dit jaar een zakelijke ruimte in een bedrijfs- verzamel gebouw.
Ze is de "grootste" huurder qua oppervlakte.

Het pand heeft een gezamenlijk ingang en bezoekers dienen aan te bellen om binnen te komen. Daarnaast hanteert zij openingstijden en deze toont zij bij de vooringang.
De verhuurder maakt hier bezwaar tegen omdat het geen uniforme uitstraling is daar andere huurders ook een dergelijk opnemingstijden papiertje tonen.

Nu zijn er wel meer dingen niet uniform zijn en andere zaken die aandacht verdienen en na een dreigend schrijven van de verhuurder aan meerder huurders over oa. dit openingstijden papiertje hebben we de koppen bij elkaar gestoken, een gezamenlijke mail gestuurd met voorstellen en ideeën en gevraagd of we een gezamenlijk gesprek kunnen krijgen.

Dit gesprek is meerdere keren toegezegd maar elke keer van de kant van de verhuurder geannuleerd.

Vandaag kreeg iedereen die deel wilde uitmaken van dat gesprek een individueel mailtje met de volgende inhoud:

"Geachte i2Paq,

Hiermee verzoeken u ten laatste male om alle extra reclame waaronder de posters en openingstijden per direct te verwijderen.

Het pand is geen uitdragerij. Alle huurders dienen zich te houden aan de gedragsregels die voor het pand gelden. Extra reclame en andere aanduidingen zijn dan ook niet toegestaan. Voor iedere dag dat er reclame en andere aanduidingen in en om het pand hangen, zal vanaf heden een boete van € 75,00 in rekening worden gebracht.

Een nieuwe afspraak met de ****** kan gemaakt worden, maar niet met alle huurders tegelijk. Per huurder kan er een separate afspraak gemaakt worden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
"

Hier heb ik op eigen wijze op gereageerd, namens de andere betrokkenen:

"Beste *****,

Afspraken maken wij alleen nog gezamenlijk met de andere betrokkenen waarvoor het tonen van openingstijden van levensbelang zijn.

Wij willen in gesprek, jullie willen dat niet en weigeren te zoeken naar een gezamenlijke oplossing in deze met ALLE huurders die het betreft.

Omgekeerd kunnen wij stellen dat ook wij € 75,- per keer in rekening gaan brengen als de openingstijden verwijderd worden en wij ze weer dienen op te hangen.

Waar willen jullie naar toe, een onwerkbare situatie tussen huurders en verhuurder?
In mijn ogen is deze er al door jullie houding door het constante negeren van onze vragen, mails etc..

Namens *****, i2Paq
"

Kunnen zij zomaar eisen dat er geen gezamenlijk gesprek mag plaatsvinden?
Stel ik richt een huurdersvereniging op, dan is het aannemelijk dat wij een woordvoerder aanstellen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Nahpets

 Gokje, in haar huurcontract staat dat er geen uitingen van dien aard geplaatst mogen worden.

Jij kunt ook niet bepalen met wie de verhuurder aan tafel moet gaan zitten.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

i2Paq

Quote from: Nahpets on August 28, 2017, 16:16:43
Gokje, in haar huurcontract staat dat er geen uitingen van dien aard geplaatst mogen worden.

Er mogen geen reclame-uitingen gedaan worden anders dan afgesproken.
Geen idee of het tonen van openingstijden daar onder vallen.

Quote
Jij kunt ook niet bepalen met wie de verhuurder aan tafel moet gaan zitten.

Dan wordt er dus niet (meer) gepraat.

De vertegenwoordiger van de verhuurder weet meestal niet meer wat hij afgesproken heeft, doet beloftes die hij vervolgens niet na komt etc. ect. Vandaar dat wij, als huurders niet meer 1 op 1 met deze vertegenwoordiger willen praten.

De verhuurder zegt dingen toe en als je ze hier op aanspreekt is het altijd de uitvoerder die de zaken zou ophouden. Ondertussen weten wij allemaal dat de verhuurder geen of incomplete werkopdrachten geeft aan deze uitvoerende partijen.

Ik ben 2 maanden bezig geweest om de ingang van het pand weer dusdanig opgehoogd te krijgen dat rolstoelhouders/minder validen er weer in konden. Volgens de verhuurder was vorig jaar zomer hiertoe al opdracht toe gegeven. De vaste uitvoerder wist van niets.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Nahpets

Dan zal het heel lastig worden om de verhuurder te dwingen om een lijst met openingstijden te accepteren.  Of 10 lijsten. Of 40.

De enige partij die de verhuurder aan zal moeten horen is je vrouw (als huurder). Wie zij sturen om dat te doen is niet aan jou. Als zij niet met die uitvoerder wil praten, dan zal de communicatie snel stil komen te liggen.

Je kunt proberen om eea om basis van goede wil aan te kaarten. Of de verhuurder jou als vertegenwoordiger van je vrouw als gesprekspartner wil accepteren. En of ze een andere gesprekspartner van hun uit dan de uitvoerder willen aanstellen.

Gezien de briefwisseling denk ik dat het een hele lastige oplossing gaat worden.

Succes.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.