OLED en ATMOS, na lang dromen waarheid

Started by KingOfHunters, August 21, 2017, 16:24:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KingOfHunters

Hallo allemaal,

Ik zoek mij al tijden helemaal het schompes naar de juiste componenten voor mijn thuisbioscoop. Groot woord, want ik heb geen beamer en popcorn-machine in huis. Ik zal mijn set-up maken met een OLED tv van 65". Ook niet heel vervelend, maar natuurlijk stukken kleiner dan vele schermen hier op het forum. Hoe dan ook ben ik er trots op en moet het allemaal (levertijd, zucht) medio oktober klaar zijn.

De Ruimte
Niet geheel onbelangrijk is een ruimte om lekker te kunnen zitten en genieten van je films en games. Ik heb een volledige verdieping tot mijn beschikking van onze drive-in woning (4 verdiepingen) welke een afmeting heeft van 5,20m x 6,00m. Een mooie afmeting denk ik. Ik kan niet de gehele diepte gebruiken, want er zit een trap in de ruimte, maar voor 65" hoef ik toch geen meters afstand te hebben. De ruimte gaat verduisterd worden met zwarte (ja zwarte) gordijnen en de wand waar de TV komt te staan is donkergroen. Verder ligt er een zwarte tegelvloer in.

Aankleding
Men neme een lekker brede bank met 6 zitplekken, circa 4,88m breed en verstelbaar (relax). De kleur is antraciet. Ook komt er een op maat gemaakt kleed van 400 x 330 in de kleur antraciet. Wat ik nog niet heb is een TV-meubel en dressoir. Die eerste heb ik nog niet, omdat ik er nog niet helemaal uit ben met mijn reciever. In verband met afmetingen hou ik de aanschaf van het meubel dus nog even af.

Waar komen de geluidjes uit?
Ah, de geluidjes. Die komen bij mij uit een combinatie van;
2x Jamo S608 (FL & FR)
2x Jamo S606 (SR & SL)
1x Jamo C60 (Cen)
6x Jamo C93 (Atm1 & Atm2 & Atm3 & Atm4 & SBL & SBR)
2x Klipsch r-115sw (Sub)

Dat maakt een 7.2.4 Atmos set-up. Het geheel wordt versterkt door... Daar ben ik nog niet uit. Ik ben op zoek naar een all-in one 7.2.4 AVR, waarbij ik nu uitkom op de volgende lijst;

1. Denon x6300H
2. Pioneer SC-LX901
3. Onkyo RZ3100

Waarbij ik twijfel of de Denon niet al afvalt, omdat ze zelf aangeven dat ze "maar" tot 7.1.4 ondersteunen in Atmos. Waarbij vooral het .1. van belang is. Pioneer en Onkyo geven wel aan tot 7.2.4 te gaan. Ik ben niet genoeg thuis in deze wereld om te weten of het uitmaakt of niet.

Apparatuur
Wat wordt de spelerij die we aansluiten? Voor nu is dat;

1. PS4 Pro
2. Xbox One S
3. Xbox 360
4. PS3
5. Mede8er MED800X3D
6. Sony UBPX800B
7. Horizon TV box

Waar kijk je naar dan?
Ik ga kijken naar een LG OLED65E6V scherm. Ik wil perse 3D hebben, vandaar dat ik niet het model van dit jaar pak. Anders was ik daar wel voor gegaan. Ook wil ik absoluut geen curved scherm. Dan blijft er niet veel over.

Wat moet ik nog uitvogelen?
Er zijn nog een aantal dingen die ik moet uitzoeken om tot een sluitend geheel te komen en te kunnen beginnen met de installatie. Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen?

1. Ik heb plafondbeugels nodig om mijn Jamo C93 speakers op te hangen
2. Ik heb een AVR nodig
3. Ik heb nog nieuwe bekabeling nodig
4. Ik moet een speaker-plan maken. Ik heb wel op Dolby gezien hoe ze ongeveer moeten hangen, maar ik ben benieuwd of daar varianten in mogelijk zijn.

MaxxMark

In het Atmos topic komt plaatsing regelmatig terug. Daar even doorheen bladeren kan zeker geen kwaad met betrekking tot de plaatsing.

Heel kort door de bocht; snor even de Atmos Installation Guideline PDF op en zoek de 7.1.4 opstelling op. Als je de daar geadviseerde positionering aanhoudt zit je hoe dan ook goed! Ook als je moet afwijken zijn er nog genoeg handvatten om een enigszins correcte opstelling te bedenken.

Ga je echt afwijken, dan is de kans erg aanwezig dat je misschien zelf moet gaan experimenteren. Er zijn zeker al mensen met Atmos ervaring (waaronder ikzelf) maar praktische ervaringen met afwijkende opstellingen zijn er nog niet heel veel.

Qua AVR is de keus denk ik vooral ook afhankelijk van je budget en wat je al hebt. Ik ben gigantisch tevreden over mijn Arcam AVR 850. Maar dat is een flinke investering, en levert je alsnog geen 7.1.4 op (sterker; het levert 7.1 op met de mogelijkheid een 2e versterker aan te sluiten voor de .4). De eq (doet de naam tekort) die er op zit (Dirac Live) is echter wel echt een dikke vette aanrader! Ik zou daarom toch eens kijken of een 850, of misschien 550 of misschien de 'processor only' variant een optie is (betekent wel dat je alsnog 2 versterkers er achter nodig hebt om de kanalen te versterken).

Een tweede alternatief zou de Anthem kunnen zijn. Die levert sowieso een versterker die 11 speakers kan aansturen. Dan ben je in één keer klaar, en heb je bovendien Anthem ARC als eq. Misschien niet zo geweldig als Dirac, maar absoluut beter dan wat Denon/Pioneer/Onkyo zal doen.

Voor nu zou ik zeggen, pak die Atmos Installation Guide er bij, en doe een voor wat jij denkt dat een goede setup is in jouw kamer. Met een ruimte van 5.2 x 6 moet absoluut wat moois te maken zijn ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MLCinema

Leuk! Die Denon doet overigens gewoon 7.2.4 volgens mij. Heeft twee subwoofer uitgangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

evilniek

Quote from: KingOfHunters on August 21, 2017, 16:24:09
Ik zoek mij al tijden helemaal het schompes naar de juiste componenten voor mijn thuisbioscoop. Groot woord, want ik heb geen beamer en popcorn-machine in huis. Ik zal mijn set-up maken met een OLED tv van 65". Ook niet heel vervelend, maar natuurlijk stukken kleiner dan vele schermen hier op het forum. Hoe dan ook ben ik er trots op en moet het allemaal (levertijd, zucht) medio oktober klaar zijn.

Waarom geen PJ dan?

Waar kijk je naar dan?
Ik ga kijken naar een LG OLED65E6V scherm. Ik wil perse 3D hebben, vandaar dat ik niet het model van dit jaar pak. Anders was ik daar wel voor gegaan. Ook wil ik absoluut geen curved scherm. Dan blijft er niet veel over.
[/quote]

Waarom perse 3D, echt veel content met "goed" 3D valt mij nog steeds tegen eerlijk gezegd. Begrijp me niet verkeerd ik was/ben zelf een groot fan van 3D, maar het is nooit echt wat geworden eigenlijk. Ik heb het op een gegeven moment opgegeven, een grote investering waar ik uiteindelijk nooit echt tevreden over ben geweest, en dan die verschrikkelijke brillen veel te zwaar en altijd waren de batterijen leeg. Ik zou, als je m nog niet hebt, echt nadenken over een PJ, persoonlijk is alles me kwa TV's veels te klein. Maargoed zo denk ik erover.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

KingOfHunters

Geen PJ, omdat er geen een native 4K HDR HDCP 2.2 kan weergeven.... binnen mijn budget. Ik heb geen 20k te verstoken aan een PJ. Zo simpel is het. Wel heel veel naar gekeken, maar ik wil geen nep 4K met de pixelshift, of HDR missen.

Ik denk dat ik heel blij ga zijn met de OLED.

Denon geeft overigens zelf aan op de site en in de whitepaper dat ze Atmos tot 7.1.4 ondersteunen. Onkyo en Pioneer geven heel specifiek aan 7.2.4 te doen. Ik zou er van balen als ik straks de Denon in huis heb en blijkt dat de .2. niet juist werkt. Dat er geluid uit de uitgang gaat komen geloof ik, maar via filter Atmos, I don't know.

De merken die hier genoemd worden ken ik niet. Ik heb geen oneindig budget. Als het allemaal helemaal klopt en perfect is kan dat oplopen tot €3k

RalphH

#5
Mooi project, succes en veel plezier alvast.

Hou er even rekening mee dat x.2.x in wezen niet bestaat. De stream stuurt maar 1 sub aan. De avr zorgt er evt voor dat meerdere subs aangesloten en apart (afstanden en dsp) ingeregeld  kunnen worden. Wat je dus in eigenlijk zoekt is een avr die atmos ondersteund en ook gescheiden sub uitgangen heeft.
Let ook even op t aantal eindversterkers in je avr, ze kunnen nl niet altijd alle kanalen intern versterken, je hebd dan soms nog een losse eindbak nodig voor bijv de fronts.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#6
Een extra subuitgang zoals ralph aangeeft is niet altijd nodig. Je kunt vaak de ene sub doorlussen op de ander.

Volgens mij zijn er maar weinig avr's die dsp en afstanden etc per sub kunnen instellen. Meestal zijn de subuitgangen gekloond. Dus dan heb je niet direct 2 uitgangen nodig.

En idd...het signaal is
x.1.x dus niet x.2.x.
Dit signaal kan door meer subs worden weergegeven maar het blijft 1 signaal.


Atmosversterker is dat hij het atmos signaal kan decoderen. Zegt niets welk formaat hij naar je speakers kan sturen.
Afh van je keuze heb je
5.x.2, 5.x.4, 7.x.2, 7.x.4.
Dus heb je aan versterkerkanalen nodig:
7, 9,9,11.
Of alle versterker kanalen daadwerkelijk aan boord zijn van je avr moet je goed in de specs kijken.
Voor de kanalen die er te weinig zijn in de avr zal een extra versterker per kanaal nodig zijn die je op de atmosversterker aansluit.

Kies van te voren dus hoeveel speakers je wilt gebruiken.
Kies dan een atmosversterker al dan niet met extra eindversterkers.

Ook goed kijken of je evt kanalen kan rerouten aan de versterker die jij wil toewijzen als je dat belangrijk vindt.
Wellicht wil je bijv dat de eindversterker de fronts aanstuurt.

Of kies juiste aantal actief versterkte speakers.

Veel suc6 met het opzetten van je ht!






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

 :thumbs-up:

Quote from: denoontje on August 21, 2017, 20:14:02


Volgens mij zijn er maar weinig avr's die dsp en afstanden etc per sub kunnen instellen

Denon Marantz wel volgensmij hoor. In iedergeval de iets hogere series die ook xt32 hebben. Mijn 6011 is in iedergeval voorzien.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Goede aanvulling Ralph


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

THX-UltraII

Hou er rekening mee dat je met een TV nooit het immersive zal bereiken wat je met een projector kan. Ik heb zo n 20 jaar geprojecteerd en ben sinds een half jaar ermee gestopt. Zit momenteel nog een 80 inch tv, maar nog kan dit niet op tegen mijn goede oude JVC projectoren. 3D zou ik al helemaal links laten liggen als ik jou was. 3D is zo goed als dood. Dit jaar is er geen 1 native 3D film meer uitgekomen op animatie na natuurlijk.

EdwinB

Er zijn natuurlijk mensen die al een 3D collectie hebben en daar de komende jaren nog van willen genieten. En alhoewel de hardware fabrikanten 3D in de ban hebben gedaan (hoezo keuze voor de klant?) komen er nog steeds nieuwe films op 3D uit.


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

N1v3K

Quote from: KingOfHunters on August 21, 2017, 19:22:52
Geen PJ, omdat er geen een native 4K HDR HDCP 2.2 kan weergeven.... binnen mijn budget. Ik heb geen 20k te verstoken aan een PJ. Zo simpel is het. Wel heel veel naar gekeken, maar ik wil geen nep 4K met de pixelshift, of HDR missen.
Shift-techniek geeft net zo mooi plaatje hoor. En HDR hoef je niet te missen, want dat wordt gewoon ondersteund. 3D kan met projectie ook gewoon. En dat hoeft allemaal geen 20K te kosten. Voor een kwart daarvan haal je de X5500 en een mooi fixed screen in huis.

Ik zou nog eens goed nadenken over projectie ;)

MaxxMark

Quote from: THX-ultraII on August 21, 2017, 21:53:30
Hou er rekening mee dat je met een TV nooit het immersive zal bereiken wat je met een projector kan. Ik heb zo n 20 jaar geprojecteerd en ben sinds een half jaar ermee gestopt. Zit momenteel nog een 80 inch tv, maar nog kan dit niet op tegen mijn goede oude JVC projectoren. 3D zou ik al helemaal links laten liggen als ik jou was. 3D is zo goed als dood. Dit jaar is er geen 1 native 3D film meer uitgekomen op animatie na natuurlijk.

Ik vind dit een vrij boude stelling. In feite heb je gelijk. En 2 jaar terug zou ik je hier 100% (sterker; 200%) in gelijk geven. Er is echter veel meer veranderd. Namelijk dat Post Production 3D ook niet stil heeft gestaan en we al lang en breed niet meer staan waar we toen stonden.

Voor mij was de 'omschakeling' op het moment dat ik naar een making-off keek van, ik meen, Star Wars. Hierbij werd gezegd dat in de film grofweg 90% van de shots CGI enhanced zijn en in post production al ver-3d-model-ed moeten worden. Alle informatie voor een juiste 3D weergave is daarmee al aanwezig. En dat maakt dat een film als Star Wars erg goed stand houdt in 3D.

Indertijd was James Cameron (en Lucas overigens) al van mening dat Post Production 3D erg slecht was, en dat dat kwam door een gebrek aan kennis en voldoende geld en inspanning. Cameron heeft toen Titanic 3D gemaakt (en het daarna weer links laten liggen) en heeft nu dus ook besloten om T2 in 3D uit te brengen (naast de 4K release).  Grote kans ook vanwege de reden dat de complete film al in CGI aangepakt moest worden, en dan is de stap naar 3D al een stuk kleiner.

Ik ben het deels met je eens. Namelijk dat 3D er nog niet is. Maar het is absoluut niet 'zo goed als dood'.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Ian G

Quote from: THX-ultraII on August 21, 2017, 21:53:30
Hou er rekening mee dat je met een TV nooit het immersive zal bereiken wat je met een projector kan. Ik heb zo n 20 jaar geprojecteerd en ben sinds een half jaar ermee gestopt. Zit momenteel nog een 80 inch tv, maar nog kan dit niet op tegen mijn goede oude JVC projectoren. 3D zou ik al helemaal links laten liggen als ik jou was. 3D is zo goed als dood. Dit jaar is er geen 1 native 3D film meer uitgekomen op animatie na natuurlijk.

Volgens mij zijn er wel een aantal native films uitgekomen. Sowieso transformers 5.

KingOfHunters

Zo, weer even geleden, maar weer in de lucht. Het gaat toch echt een 3D OLED worden. Heb mij scheel gezocht en vergeleken met beamers en TV's en ik denk dat ik spijt ga krijgen als ik inlever op kwaliteit voor grootte. Het een en ander begint nu binnen te druppelen en ik kan langzaam beginnen met inrichten. Als het goed is worden komende week de ATMOS speakers verwacht. Ben benieuwd.

De Klipsch opgehaald en wat eeen bakbeesten zeg :o

Binnenkort wat fotootjes schieten van hoe het nu is. Zal proberen dat gedurende het hele proces te doen. Leuk om de transformatie te zien straks.

Hebben jullie nog tips voor wat betreft beugels voor de ATMOS speakers aan het plafond? Kan ik gewoon in de speakers boren of geeft dat iets van geluidslekken ofzo? Ze zijn redelijk zwaar. Hoop dat jullie wat weten.

Voor nu een foto van de subwoofer toren  :blink:


MechanicalAnimal

Quote from: KingOfHunters on August 21, 2017, 16:24:09

Waar kijk je naar dan?
Ik ga kijken naar een LG OLED65E6V scherm. Ik wil perse 3D hebben, vandaar dat ik niet het model van dit jaar pak. Anders was ik daar wel voor gegaan. Ook wil ik absoluut geen curved scherm. Dan blijft er niet veel over.

ik begrijp je motivaties/afwegingen volkomen hoor, maar zou het iets voor je zijn om toch eens een demo te bezoeken van 4K shift projectoren? Dan kun je echt een goede afweging maken of je voor iets meergeld toch naar ruim 2 meter breed of breder beeld kan gaan kijken. Onderschat niet de immersie die een groot scherm geeft.



voor wat betreft de LG....op tweakers is een topic over de laatste scherpe prijzen/aanbiedingen:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1711399/236



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Ian G

 ^^

Tweakers prijzenforum is echt top.

Wat betreft projectie: ik heb het een tijdje gehad, maar prefereer toch echt Oled of een goede plasma. Ik ben dan ook een echte contrastfreak.

thanksalot

Quote from: MechanicalAnimal on September 15, 2017, 11:52:20
ik begrijp je motivaties/afwegingen volkomen hoor, maar zou het iets voor je zijn om toch eens een demo te bezoeken van 4K shift projectoren? Dan kun je echt een goede afweging maken of je voor iets meergeld toch naar ruim 2 meter breed of breder beeld kan gaan kijken. Onderschat niet de immersie die een groot scherm geeft.



voor wat betreft de LG....op tweakers is een topic over de laatste scherpe prijzen/aanbiedingen:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1711399/236

Nog suggesties waar je redelijk uitgebreid verschillende projectoren kan testen (eventueel op verschillende schermen). Heb alleen maar ervaring met wat goedkopere projectoren en ook nog eens jaren geleden. De laatste jaren zijn er aardig wat vorderingen gemaakt begrijp ik en zijn ze bijvoorbeeld ook goed te gebruiken voor gamen (lage inputlag).

scoc

#19
In een aparte verduisterde ruimte van die grootte zou ik echt aanraden om voor een projector en doek te gaan. Native 4k projector kan sinds kort vanaf 5k en reken hier nog 1k bij voor goed scherm.

Je kan eens kijken bij een forumsponsor om eea te vergelijken.

Btw, ik vind als tv ook Oled de betere technologie maar zelfs een 65 of 75 inch tv is geen vervanging van een projector. Van zodra ik een 90 of 100 inch Oled aan de muur kan hangen voor onder de 10k zal ik wel switchen. ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

MLCinema

Quote from: scoc on September 15, 2017, 15:15:37
In een aparte verduisterde ruimte van die grootte zou ik echt aanraden om voor een projector en doek te gaan. Native 4k projector kan sinds kort vanaf 5k en reken hier nog 1k bij voor goed scherm.

Je kan eens kijken bij een forumsponsor op eea te vergelijken.

Btw, ik vind als tv ook Oled de betere technologie maar zelfs een 65 of 75 inch tv is geen vervanging van een projector. Van zodra ik een 90 of 100 inch Oled aan de muur kan hangen voor onder de 10k zal ik wel switchen. ;)

Sluit ik mij bij aan. Er zijn meerdere forumsponsoren waar je dit zou kunnen doen. Of bij forumleden met een dergelijke ruimte. Leuke Klipsch stapel!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

KingOfHunters

Ik heb vandaag voor een goede prijs een LG OLED65E6V gekocht. Kon het niet laten. Vrijdag komt het binnen. Helaas heeft de levering van de C93 Atmos speakers vertraging opgelopen. Grrr. Dat wordt pas ergens volgende week denk ik. Rest van de inrichting druppelt binnen. Nu nog een bende, maar dat wordt wel wat.

Ian G


KingOfHunters

Maar weer eens een update. Het druppelt langszaam allemaal binnen en afgelopen weekend maar eens wat begonnen. DoublePoint is een drama-winkel. Daar ligt al meer dan een maand bijna €1200 voor de Atmos en surround speakers, maar levering en communicatie gaat heel slecht. De TV is binnen en dus maar even snel wat aan elkaar geknoopt om het een en ander te testen.

Het is nu een Denon X6400H geworden. Was net nieuw uit en kon hem voor €2000 kopen bij Foka. Nog niet alles op kunnen doen en spelen, maar dat komt nog wel.

Hier snel wat foto's. Er volgen er meer.












Valkyrie

Dit gaat heel mooi worden en wat een gaaf uitzicht!!  :wub:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster