Pioneer laserdisc LD-X1 en LD-S2

Started by movie46, August 17, 2017, 11:33:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

movie46

Misschien zit in de verkeerde topic,maar ik zoek iemand die een Pioneer Laserdisc LD-X1 kan nakijken.

Als je iets weet stuur even een pm.


patsijb

ik weet t niet ..maareh wow wat n apparaat joh..gaaf

movie46

Heb ik van iemand gekocht,maar wat is die zwaar,en wat is daar aandacht aan besteed zeg als ik de binnenkant bekijkt  ;D

chansig

http://www.hifistereo.nl/Reparatie.html

Je kan het proberen. Geen idee of ze dit soort dingen ook doen/kunnen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

movie46

Hoi Hans,

Bedankt voor de tip,ik heb daar helemaal niet bij stil gestaan, is bij mijn om de hoek,ik ga een mail sturen.

Bedankt Hans.

chansig

Als het om de hoek is, zou ik er even heen lopen.  :D

Ik hoop dat het gaat lukken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

movie46

Ja ga ik doen,ik heb al een reparatie order. Dank je.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Wat een mooi apparaat zeg!
Die verdient het inderdaad om te worden gerepareerd.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

movie46

Ja dat vind ik ook,hij weegt ruim 28 kilo,en als je ziet de binnenkant ziet wow. ;D

Masterkale

Bij tripple m audio doen ze ook reparaties
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Kjelt


movie46

Bedankt voor de info.

Ik heb concact met Pioneer gehad omtrent de onderdelen kreeg ik dit bericht terug.

Dear sir,


We have duly received your inquiry regarding a Pioneer Laser Disc Player via our head office in Japan and we would like to thank you for your interest in our products.

LD-X1 which was produced from 1989 till 1993. Unfortunately, we have to inform you that the laser unit for LD-X1 is no longer available due to the expiry of the supplying period. Service parts are only available during a period of 10 year after the introduction of the specific model.

Relying on your kind understanding.
----------------------------------------------------------

Dit is ook een leuke site

https://www.lddb.com/

patsijb

netjes dat ze antwoorden..zo hoort t

movie46

Ja dit vind ik ook,maar er zijn bedrijven die niks terug sturen.

movie46

Wie weet of hier een vervangen voor is van deze laser unite VWY1020.

Ik ga er vanuit dat deze ook in meerdere speler is gebruik toen.


Peerless Monster

Prachtige foto's ook van een hoop schroefjes... wat zit dat ding mooi in elkaar zeg...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Ik zou ze nog een keer een email sturen welke andere spelers uit die periode dezelfde OPU hadden.

movie46

#18
Dat heb ik gedaan,maar ik denk dat ik daar geen antwoord op krijg.


movie46


Kjelt

Op Ebay staat er eentje maar voor 3,5k€  :o ook niet echt een optie.


movie46

#22

jantje112

#23
Je hebt de speler van marktplaats gehaald denk ik (de speler uit Lelystad?) Had er zelf ook naar gekeken en heb er zelfs een nachtje over gepiekerd. Echter heb ik de speler toch laten gaan, reden is dat er in Nederland nagenoeg geen experts zitten die deze speler kunnen fixen. 10 jaar geleden kon je nog naar Pioneer toe en werd we wel geholpen, maar tegenwoordig is dit niet meer aan de orde :(

Zelf heb ik zijn opvolger, de X9. En een echt goede speler is nu eenmaal een must om laserdisc echt te kunnen waarderen.

Je kunt overwegen de speler naar de states te sturen. Daar zitten nog wel wat reparatiebedrijven. Maar je bent dan zeker 1000 dollar verder (met shipping etc)

Overigens moet je indien je een nieuwe laserunit kan vinden deze ook weer afstellen. Je hebt daarvoor de servicemanual nodig en de calibratiedisc.

movie46

Klopt,ik ook getwijfelt,maar toch gegokt.

En ja Pioneer help je niet meer is te oud,maar ze worden wel zeldzaam. ;D

De service manual en disc heb ik.

En heb je de namen hier van,want ik Zwitersland zat ook een hele goeie heb ik begrepen,maar die doet het niet meer.

Maar de wereld is groot en tot nu toe heb ik als nog gevonden,het duurd even maar dat is hobby toch.