Nieuwe Class-D versterkers

Started by Internet-of-music, August 14, 2017, 21:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Quote from: Peerless Monster on April 30, 2019, 08:34:55
Wees blij. Met een elcootje ertussen klinkt het gewoon veel minder goed. Maar dan heb je geen piekjes meer over de speakers... ;)
Daarom, gewoon aan laten dus ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Peerless Monster

Quote from: PorscheHD on April 30, 2019, 08:42:50
Daarom, gewoon aan laten dus ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kost toch niks qua stroom. 😋😂
Is met mijn AB versterkers wel anders ☺️
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

Quote from: Peerless Monster on April 30, 2019, 08:34:55
Wees blij. Met een elcootje ertussen klinkt het gewoon veel minder goed. Maar dan heb je geen piekjes meer over de speakers... ;)
PTC zou beter zijn lijkt me ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

PorscheHD

Kan iemand mij vertellen hoe dat trigger gebeuren werkt?

Als ik hem van out van een Yamaha wxc 50 doe naar de versterker en ik zet het knopje aan de onderkant op trigger dan gebeurd er niks....

Gebruik een 3,5mm jack normale stereo kabel

i2Paq

#279
Quote from: PorscheHD on May  8, 2019, 10:19:42
Kan iemand mij vertellen hoe dat trigger gebeuren werkt?

Als ik hem van out van een Yamaha wxc 50 doe naar de versterker en ik zet het knopje aan de onderkant op trigger dan gebeurd er niks....

Gebruik een 3,5mm jack normale stereo kabel

Tis wel een 12V, <20mA  trigger.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

PorscheHD

Ik vermoed dat ik een mono kabel moet hebben meer lees ook berichten dat stereo ook zou moeten werken......

Beide 12v als goed is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabcam

Bij mij werkt een stereo 3.5mm jack kabel in alles wat ik totnogtoe heb gebruikt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

i2Paq

Quote from: PorscheHD on May  8, 2019, 10:49:47
Ik vermoed dat ik een mono kabel moet hebben meer lees ook berichten dat stereo ook zou moeten werken......

Beide 12v als goed is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt, is een mono.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

PorscheHD

Hmmm dan snap ik er niks van........


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabcam

Quote from: PorscheHD on May  8, 2019, 10:19:42
Kan iemand mij vertellen hoe dat trigger gebeuren werkt?

Als ik hem van out van een Yamaha wxc 50 doe naar de versterker en ik zet het knopje aan de onderkant op trigger dan gebeurd er niks....

Gebruik een 3,5mm jack normale stereo kabel
Waarschijnlijk heb je het goed aangesloten maar voor de zekerheid, zit er alleen een "trigger in" op de versterker? Vaak kan je het triggersignaal ook doorlussen. En staat de versterker aan :P. Verwacht dat het goed is maar ik heb zelf die fout ook eens gemaakt :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PorscheHD

Ja die zit er op moet alleen knopje onder omzetten zodat ie trigger in daadwerkelijk aanstaat......


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabcam

Op de website van IOM zie ik helemaal geen trigger of knopje oop de 122MP :wacko:??
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PorscheHD

Ja geen idee heb hem wel  :P als ik hem op trigger zet gaat hij uit maar dus niet aan bij aanzetten. Trigger is dat eenmalig of een constant signaal?

Tabcam

Quote from: PorscheHD on May  8, 2019, 11:55:54
Ja geen idee heb hem wel  :P als ik hem op trigger zet gaat hij uit maar dus niet aan bij aanzetten. Trigger is dat eenmalig of een constant signaal?

Trigger is normaal een continue signaal. Trek je de kabel eruit gaat de "slave" uit.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PorscheHD

Dan zal het wel aan de stereo kabel liggen........


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kingpin

Quote from: PorscheHD on May  8, 2019, 11:59:04
Dan zal het wel aan de stereo kabel liggen........
Wel het juiste pinnetje van de stereokabel gebruikt  (2x mono)?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

PorscheHD

Geen idee? Het is 1 plug aan elke zeide. Heb een mono besteld want kan hem nergens vinden in de winkels in de buurt dus kan morgen pas verder proberen......


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabcam

Ik hoop dat dat wel werkt :thumbs-up:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Vhond


mijkie

Volgens mij zijn ze opgeslokt door NAD
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Vhond


Dura

Quote from: Vhond on May 15, 2019, 12:25:37
Nee hoor, die hebben een licensie:
https://www.hifi.nl/artikel/27907/NAD-neemt-licentie-op-Purifis-versterkingstechnologie.html

Feitelijk heel goed nieuws, dat betekent nog betere D versterkers voor scherpe prijzen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Marco66

Zitten ieg grote namen achter het ontwerp!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Vhond

Of het eea goedkoper wordt???

Het wordt volgens Bruno wel gepositioneerd boven de duurste NCore serie..., maar goed dat is misschien nog altijd goedkoper dan de 'luxste' klasse A  ;)