Nieuwe Class-D versterkers

Started by Internet-of-music, August 14, 2017, 21:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Quote from: Sirius666 on April 15, 2019, 19:15:15
Die zijn er natuurlijk wel, ga gewoon de PA kant op. Ik heb bijv een IMG Stage Line Sta1000d. Optisch ok en presteert m.i. erg goed.

Ja okay maar bedoel, aluminium kasten met ICEpower heb je vanaf zon 150,- ex verzenden geen poes pas gewoon eindversterking. Of zie ik iets over het hoofd? Geen auto aan uit maar verder?

Heb er verder geen verstand van hoor en het is ook geen aanval. Maar 2x125watt zou ik genoeg vinden en drukt natuurlijk de prijs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk

als je zo'n Icepower van 150€ eens kritisch beluisterd en vergelijkt met bvb de aangehaalde Ncore "instapper" dan schrik je toch echt wel effe...in het voordeel van de laatste voor alle duidelijkheid ;)
maw het kan natuurlijk goedkoper, maar dan krijg je waar naar je geld.

fwiw; er is een reden waarom ik na het beluisteren van 3 verschillende (laatste generatie) ICEpower modules voor de "zwaarste" uit hun range ben gegaan...en die reden had niets met 't vermogen as such te maken.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Er is zoveel te vinden. Je kan naar Crown of Topping kijken. Op marktplaats vind je ook wel iets. Ik zou zelf liever Hypex NCore willen als ik dan toch richting klasse D denk. Zowel nordacoustics als apollonaudio maken leuke betaalbare versterkers, zowel monoblokken als stereo en meerkanaals.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sirius666

Quote from: PorscheHD on April 15, 2019, 19:28:28
Ja okay maar bedoel, aluminium kasten met ICEpower heb je vanaf zon 150,- ex verzenden geen poes pas gewoon eindversterking. Of zie ik iets over het hoofd? Geen auto aan uit maar verder?

Heb er verder geen verstand van hoor en het is ook geen aanval. Maar 2x125watt zou ik genoeg vinden en drukt natuurlijk de prijs.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De huidige Hypex EV's worden binnen een bepaald prijssegment gepositioneerd, daar zal niet snel van af worden geweken. Er worden hierboven al wat namen genoemd en de mono's van IoM zijn redelijk gelijkwaardig aan die van Apollon.

Wil je perse ICE hebben? Die ik heb heeft modules van Pascal. Zegt mij niets maar klinkt dus goed. Je kan gerust wat bij een bekende muziekshop halen en binnen 30dgn retourneren.

De mono's van IoM staan nog op m'n verlanglijstje. Mooi spul en ik gun het liever een NL shop.

IoM heeft de NCore 122MP voor €499, de goedkoopste 2x125 (4 Ohm) Watt.


Carrol

Mooie versterkes ,had ze lang op  mn verlanglijsje staan,maar konden niet in het zwart leveren,nu dus wel.
Inmiddels Nuprime ida 16 gekocht ook een klasse D versterker,echt een geweldige versterker met alles erop en aan,inclusief dac.
Ben meer dan tevreden,ja het model moet je even aan wennen maar je krijgt er veel voor terug.
Als IOM eerder in het zwart kon leveren was ik zeker voor dit product gegaan!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

PorscheHD

Nou er staat een bestelling, even geduld nu ben zeer benieuwd.

IOM NCore 122MP In het zwart....

Carrol

Ga in volgmodus,hoelang is de levertijd? :smile:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

PorscheHD

Binnen een week zou die er moeten zijn  ;D

Xander32

... en gemiddeld genomen staat deze dan ook weer binnen een week te koop  ;), tip voor Carrol 👍🏻

Quote from: PorscheHD on April 26, 2019, 06:39:04
Binnen een week zou die er moeten zijn  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Quote from: Xander32 on April 26, 2019, 07:36:22
... en gemiddeld genomen staat deze dan ook weer binnen een week te koop  ;), tip voor Carrol [emoji1303]

Het zit je wel dwars he? Ik geloof dat jij daar geloof ik ooit ook een voordeel bij gehad hebt. Ik snap werkelijk waar niet waarom dit steeds weer ter sprake moet komen........ zeiken om het zeiken is ook een hobby denk ik.......


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabcam

Quote from: Xander32 on April 26, 2019, 07:36:22
... en gemiddeld genomen staat deze dan ook weer binnen een week te koop  ;), tip voor Carrol 👍🏻

Hou je dat bij :tongue2:? Ik zou eerst een paar weken met nieuwe apparatuur spelen alvorens een definitieve beslissing te maken. Soms is het direct duidelijk (te weinig vermogen/slechte synergie etc.)  maar vaak moet je ook wennen aan minder vervorming. Nadeel is dat je herroepingsrecht vaak minder lang is dan mijn eigen evaluatietermijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

... ik hou niets bij op een paar bookmarks daar gelaten. Echter neem ik hier elke dag wel een kijkje en dan gaan na jaren sommige zaken opvallen, ga je bepaalde patronen zien. Niets meer, niets minder.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carrol

Quote from: Xander32 on April 26, 2019, 07:36:22
... en gemiddeld genomen staat deze dan ook weer binnen een week te koop  ;), tip voor Carrol 👍🏻

Ben reeds voorzien zoals je kunt lezen paar cytaten terug
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

PorscheHD

Quote from: Xander32 on April 26, 2019, 08:24:31
... ik hou niets bij op een paar bookmarks daar gelaten. Echter neem ik hier elke dag wel een kijkje en dan gaan na jaren sommige zaken opvallen, ga je bepaalde patronen zien. Niets meer, niets minder.


En je doel om er steeds weer wat van te vinden is? Ga het niet weer helemaal uitleggen hoe ik mijn hobby uitvoer want dat boeit je niks aangezien je het leuker vind het steeds weer aan te halen. Het begint vermoeiend te worden. Dat je mijn manier stom vind prima dat is inmiddels wel duidelijk.

Heb je ooit een plezier gedaan omdat ik aardig wou zijn waar ik verlies op gemaakt heb maar dat vind je ook niet zo boeiend begrijp ik.

Hou er over op en laat mij gewoon doen zoals ik wil doen. Bedankt alvast.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Carrol

Laat je niet gek maken PorcheD.
Ik wil wel weten hoe het één en ander gaat
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

i2Paq

Mocht iemand interesse hebben, mijn Wappers komen te koop.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Carrol

Quote from: i2Paq on April 26, 2019, 09:55:06
Mocht iemand interesse hebben, mijn Wappers komen te koop.
Wrom??
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

i2Paq

Quote from: Carrol on April 26, 2019, 20:18:27
Wrom??

Droomluidsprekers kunnen kopen, de Linn in zijn eentje klinkt prima aan deze speakers. Plus mevr. i2Paq vindt het geen goed idee dat het maar blijft staan, wat ik liever zou willen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

fasteddie

Iedereen is er erg enthousiast over, dus verkoop zal wel lukken....beetje afhankelijk van de vraagprijs natuurlijk.... ;D

Carrol

Lees alleen maar positieve berichten over de N Core versterkers,ook ten opzichte van de ice power modules,zouden ze beter klinken.
Dus was wel zeer nieuwsgierig hoe ze zouden klinken,vandaar mn interesse.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Dirk

Quote from: Carrol on April 27, 2019, 09:10:53
Lees alleen maar positieve berichten over de N Core versterkers,ook ten opzichte van de ice power modules,zouden ze beter klinken.
Dus was wel zeer nieuwsgierig hoe ze zouden klinken,vandaar mn interesse.
Ligt er maar net aan wat je wil lezen natuurlijk, maar da's met alles zo op het www...en al zeker zogenaamde "gebruikerservaringen" waarbij wordt beweerd dat ze overduidelijk beter zijn dan rechtstreekse concurrent x y of z, terwijl ze die concurrent vaak enkel maar gehoord hebben in andere set(tings) en niet in de eigen setup in een blind A/B vergelijk :)

Ik heb ze hier beide uitgebreid aan de tand gevoeld (van de instappers tot de NC500MP vs 1200AS2) voor ik ermee aan de slag ging en zo eenduidig is het imo echt niet.

Ze hebben vooral ook zo elk hun eigen typische voor- en nadelen, die voor eindfabrikanten die ermee aan de slag gaan vaak eerder de doorslag zullen geven om te kiezen voor Hypex, ICEpower, of nog een ander...eerder dan dat een fabrikant die keuze zal maken louter op het vermeende verschil in SQ, dat was ook bij mij trouwens niet anders.

Laat je dus zeker niet teveel leiden door hosanna verhalen over de één of de ander, beide zijn ze absolute koplopers vwb wat er de dag van vandaag verkrijgbaar is in "high end" klasse D versterkers.
Of je dan uiteindelijk kiest voor de één of de ander, spijt zal je er niet gauw van krijgen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

fasteddie

okokok, maar het gaat om de wappers he? :P

Dirk

dan is er meteen al een pak minder keuze  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

i2Paq

Quote from: fasteddie on April 27, 2019, 07:50:48
Iedereen is er erg enthousiast over, dus verkoop zal wel lukken....beetje afhankelijk van de vraagprijs natuurlijk.... ;D

De prijs is een fractie van de nieuwprijs  ;)

Vakantiegeld komt er aan voor velen, ik heb geen haast, gaat vast lukken.


Quote from: Carrol on April 27, 2019, 09:10:53
Lees alleen maar positieve berichten over de N Core versterkers,ook ten opzichte van de ice power modules,zouden ze beter klinken.
Dus was wel zeer nieuwsgierig hoe ze zouden klinken,vandaar mn interesse.

Ik heb er meerdere gehoord en die klonken mij allemaal prima in de oren.

Van andere hoor ik weer dat ze Klasse D weer niet vinden klinken.

Moet wel matchen met je luidsprekers.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey