Nieuwe Class-D versterkers

Started by Internet-of-music, August 14, 2017, 21:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

internetofmusic

Het gat tussen de genoemde producten is misschien idd aan de hoge kant, maar we bieden de 500W versie zonder VU-meter nogal competitief aan denk ik (grijp je kans... :)).
In de VU-versie zit veel meer investering, denk aan: custom-made behuizing, een hand getunede meter, een speciaal ontwikkeld VU-buffer-board, mooiere/betere componenten enz.

We zijn nu in de laatste fase om de definitieve versie samen te stellen (laatste versie van het VU-board is in bestelling) dit samen met een geanodiseerde behuizing. Als ik over alle definitieve prijzen bij grotere aantallen beschik wil ik de verkoopprijs nog eens onder de loep nemen. (maar ik zal ook dan niemand tot koop verplichten :))

blue-eyes

Quote from: i2Paq on June 12, 2018, 16:27:13
€ 600,- voor enkel een VU-meter in het front heeft niets te maken met of ik het wel of niet kan betalen maar alles met redelijkheid tov. het gene wat geboden wordt.

En de discussie gaat over de techniek welke qua versterker het zelfde is gebleven.

Maar nogmaals, de aanbieder schittert door afwezigheid (hij leest namelijk wel mee) en dat zegt mij genoeg.

Als koper bepaal je niet de redelijkheid ..... Dat doe je alleen door het dan niet te kopen. Je kan een bod doen.
Je hebt het er voor over of niet. En ja, het kan best te duur zijn, maar om dat dan zo te bediscussiëren vind ik niet chique.


Ik vind dat altijd raar. Je mag iets duur vinden, dat is je recht. Ook het recht van de verkopende partij om het daarvoor aan te bieden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Quote from: Blue-Eyes on June 12, 2018, 20:12:50
Als koper bepaal je niet de redelijkheid ..... Dat doe je alleen door het dan niet te kopen. Je kan een bod doen.
Je hebt het er voor over of niet. En ja, het kan best te duur zijn, maar om dat dan zo te bediscussiëren vind ik niet chique.


Ik vind dat altijd raar. Je mag iets duur vinden, dat is je recht. Ook het recht van de verkopende partij om het daarvoor aan te bieden.

Als je dit in een winkel aanbied klopt jouw verhaal.
Als je dit op een openbaar forum plaatst kun je hier discussie over verwachten.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Rusher

Quote from: Marco66 on June 12, 2018, 22:18:03
Als je dit in een winkel aanbied klopt jouw verhaal.
Als je dit op een openbaar forum plaatst kun je hier discussie over verwachten.
Klopt, we houden hier elkaar en dus ook de deelverzameling verkoper scherp!
Uiteraard mag de verkoper zelf blijven bepalen wat te doen.

Overigens ben ik nog steeds benieuwd hoe e.e.a. uitpakt na (wit) anodiseren en de heroverwegingen van de verkoper.

DofN

Wat is 500 euro voor het enorme plezier dat je beleeft aan VU wijzers uitgerekend per keer dat je ernaar kijkt en ernaar luistert in een periode van 15 jaar (de minimale levensduur)?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

#105
Een audiofiel die 15 jaar doet met 1 apparaat ? Whauuwww...

Maar de versterker is technisch gelijk is en heeft oa mooie/betere onderdelen dan zijn kleinere broertje. En een paar mooie wappers..

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Als je hem eerder verkoopt krijg je een deel van je geld terug.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

 :D Dat is ook weer zo...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Quote from: doorofnight on June 13, 2018, 07:16:35
Wat is 500 euro voor het enorme plezier dat je beleeft aan VU wijzers uitgerekend per keer dat je ernaar kijkt en ernaar luistert in een periode van 15 jaar (de minimale levensduur)?

Zo lust ik er nog wel 1  :yawnee:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Marco66

Quote from: doorofnight on June 13, 2018, 07:16:35
Wat is 500 euro voor het enorme plezier dat je beleeft aan VU wijzers uitgerekend per keer dat je ernaar kijkt en ernaar luistert in een periode van 15 jaar (de minimale levensduur)?

Dus als jouw volgende Lyngdorf alleen als nieuwigheid vu meters heeft en het dubbele kost koop je die ook gewoon 😏
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Quote from: doorofnight on June 13, 2018, 07:16:35
Wat is 500 euro voor het enorme plezier dat je beleeft aan VU wijzers uitgerekend per keer dat je ernaar kijkt en ernaar luistert in een periode van 15 jaar (de minimale levensduur)?



Keer 2 :P (Is een mono versterker :) )
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Roksan

Ik begrijp het aan de ene kant wel. Ze zien er erg fraai uit met die wappers. En gezien het goedkopere broertje was de hoop dat ze niet veel duurder zouden worden. En dan is de meerprijs toch wel even slikken.

Maar aan de andere kant, als het te duur is, je hoeft het niet te kopen. Het is een niche product. Dus ze blijven wel exclusief zo.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Leeuwarden

Als het een niche product is ga ik ze zelf ook in de markt zetten  :P

DofN

#113
Quote from: Marco66 on June 13, 2018, 09:30:36
Dus als jouw volgende Lyngdorf alleen als nieuwigheid vu meters heeft en het dubbele kost koop je die ook gewoon

Nee, ik vind VU meters wel geinig maar hoef ze zelf niet (meer). Stel dat mijn eindbakje werd uitgevoerd in 2 modellen, 1 met VU en 1 zonder VU meters, en beide voor dezelfde prijs, dan had ik gekozen voor het model zonder VU meters. Veel rustiger en voor mij voegen ze niets toe. Maar ik snap dat er mensen zijn die ze wel mooi vinden en daarvoor betalen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

fasteddie

Er is niks zo rustgevend als gebiologeerd naar een paar wappers te kijken...scheelt je veel stress en een bezoek aan je psychiater.... 8)

Gewoon kopen als er zin in hebt.....

Rusher

Quote from: internetofmusic on June 12, 2018, 20:02:06
We zijn nu in de laatste fase om de definitieve versie samen te stellen (laatste versie van het VU-board is in bestelling) dit samen met een geanodiseerde behuizing. Als ik over alle definitieve prijzen bij grotere aantallen beschik wil ik de verkoopprijs nog eens onder de loep nemen. (maar ik zal ook dan niemand tot koop verplichten :))
De duur van ontwikkeling en de stap om van versie 0.9 naar de 1.0 te gaan, kost natuurlijk veel meer tijd dan dat ik geduldig kan blijven! Dus mijn nieuwsgierigheid staat momenteel op 99,99%

Hoe gaat het internetofmusic? Is de eerste witte anodisatie test mooi geworden?

internetofmusic

#116
Ja, het duurt vaak langer dan gewenst. De proefserie van 2 sets (zwart) is naar ons onderweg en ligt nu bij TNT in Zwolle, dus bijna binnen. Het had best wat voeten in aarde omdat de oude blanke anodiseer-laag eerst verwijderd moest worden. Zodra deze zwarte set klaar is, en mooi genoeg, post ik een foto.

Helaas blijkt dat wit anodiseren technisch onmogelijk is. Daarom heb ik een lak-test ingezet, de eerste witte spuit-lak test is redelijk, maar niet top. Over deze uitvoering ben ik nog niet positief om in grotere aantallen te produceren.

De laatste versie PCB is binnen. Totzover de update, wordt (langzaam..) vervolgd.

Rusher

Fijn om te lezen dat je een mooi product wil afleveren waar je helemaal tevreden over bent. Goed teken!

Gewoon zo doorgaan, dan zal de klant ook tevreden zijn!

Ik zal mijn nieuwsgierigheid in toom proberen houden.

Rusher


MechanicalAnimal

Quote from: internetofmusic on July  7, 2018, 11:34:31
Ja, het duurt vaak langer dan gewenst. De proefserie van 2 sets (zwart) is naar ons onderweg en ligt nu bij TNT in Zwolle, dus bijna binnen. Het had best wat voeten in aarde omdat de oude blanke anodiseer-laag eerst verwijderd moest worden. Zodra deze zwarte set klaar is, en mooi genoeg, post ik een foto.

Helaas blijkt dat wit anodiseren technisch onmogelijk is. Daarom heb ik een lak-test ingezet, de eerste witte spuit-lak test is redelijk, maar niet top. Over deze uitvoering ben ik nog niet positief om in grotere aantallen te produceren.

De laatste versie PCB is binnen. Totzover de update, wordt (langzaam..) vervolgd.

misschien kun je het voorelkaar krijgen dat je van de leverancier een niet-geanodiseerde behuizing krijgt om die zwart te laten anodiseren?

en als alternatief voor het wit spuiten, is poedercoaten een optie voor je? dat kun je vast vrij lokaal tegen niet al te veel geld gedaan krijgen.

Ik heb een keertje een landrover achterbak laten stralen en coaten bij een bedrijfje dat landelijk hekwerk maakt heir in de buurt, zetten ze zo een item bij voor een beetje zwart biergeld voor de vrijdagmiddag. Mischien het proberen waard.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Koei

Goed om te horen dat je ook met zwarte modellen bezig bent. De nCore poweramp spreekt mij wel aan  :).
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

fasteddie

poedercoaten is zeker een goede optie....heb zelf een keer mijn velgen laten doen...mooi resultaat...en eigenlijk elke RAL kleur mogelijk

internetofmusic

Hierbij de laatste uitvoeringen: een zwart geanodiseerde en een wit gelakte (wit anodiseren is technisch onmogelijk).



blue-eyes

Met name de zwarte is erg gaaf om te zien!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Contour