Nieuwe Class-D versterkers

Started by Internet-of-music, August 14, 2017, 21:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

internetofmusic

Voor de IOM classic hanteren we een tijdelijke gereduceerde introductie-prijs van: €999,-
Daarna €1199,-

Spec's:

  • NC500mp
  • speciaal getunede VU-meters voor verbeterde dynamiek
  • sensitivity instelling zodat je kan kiezen om ook bij laag volume een meter-uitslag hebt
  • driver & control board
  • XLR & RCA/cinch input
  • 12V trigger input
  • premium behuizing in brushed aluminium

We zijn in contact met een bedrijf dat kan anodiseren in verschillende kleuren. Informatie volgt.

levertijd: 3 weken.

Marco66

Quote from: internetofmusic on June  1, 2018, 14:39:06
Voor de IOM classic hanteren we een tijdelijke gereduceerde introductie-prijs van: €999,-
Daarna €1199,-

Spec's:

  • NC500mp
  • speciaal getunede VU-meters voor verbeterde dynamiek
  • sensitivity instelling zodat je kan kiezen om ook bij laag volume een meter-uitslag hebt
  • driver & control board
  • XLR & RCA/cinch input
  • 12V trigger input
  • premium behuizing in brushed aluminium

We zijn in contact met een bedrijf dat kan anodiseren in verschillende kleuren. Informatie volgt.

levertijd: 3 weken.

Prachtige mono's maar vind 600,00 meer per mono voor vu meters en grotere kast wel erg veel tov de standaard 500 mono bij jullie persoonlijk!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Rusher

Quote from: Marco66 on June  1, 2018, 14:59:04
Prachtige mono's maar vind 600,00 meer per mono voor vu meters en grotere kast wel erg veel tov de standaard 500 mono bij jullie persoonlijk!
Vind ik eigenlijk ook.
Ik wil nog even geduldig wachten op foto's en info van de interne opbouw. Ik ben gek van Pink Faun en zweer bij hun enorme voeding capaciteit in combi met klasse A/D versterking.
Ergens hoopte ik dat de IOM Classic max €800, of €850 zou zijn per monoblok, dus stereo max rond de €1600. Maar... zoals mijn motorinstructeur vroeger tegen mij zei als ik hoopte dat ik mijn theorie zou halen of de bijzondere verrichtingen: "Hopen doe je maar op de wc! En nu ga je gewoon motorrijden!!!".

Blijft knap hoe IOM een potentieel mooi product op de markt gaat zetten. [emoji1419]

i2Paq

Quote from: Rusher on June  1, 2018, 15:37:10
Vind ik eigenlijk ook.
Ik wil nog even geduldig wachten op foto's en info van de interne opbouw. Ik ben gek van Pink Faun en zweer bij hun enorme voeding capaciteit in combi met klasse A/D versterking.

Dat dacht ik ook, maar die combinatie klonk hier gewoon ruk, welke speaker ik ook gebruikte.

Quote
Ergens hoopte ik dat de IOM Classic max €800, of €850 zou zijn per monoblok, dus stereo max rond de €1600.

Daar ging ik ook van uit maar dit is wel een dooddoener.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Richi

Oef, voor dat geld moeten ze wel heel erg goed klinken. Toch ben ik wel heel nieuwsgierig. Gaan jullie nog een luister,ogelijkheid creëeren binnenkort?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bama

Zal wel aan mij liggen maar ik vindt het echt goedkoop?

Dirk

er wordt bij dit soort zaken imo veels te vaak gerekend in onderdeel-prijzen...en dan vindt men het plots "duur voor wat het is".
fwiw, ik vind het in dit specifieke geval iig een faire prijs voor wat je krijgt ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marco66

Quote from: Dynky on June  1, 2018, 21:49:43
er wordt bij dit soort zaken imo veels te vaak gerekend in onderdeel-prijzen...en dan vindt men het plots "duur voor wat het is".
fwiw, ik vind het in dit specifieke geval iig een faire prijs voor wat je krijgt ;)

Als er de zelfde techniek inzit als de bestaande 500 mono van 599 dan vind ik het dubbele voor alleen de vu meter echt te veel.
Jammer want er zal veel belangstelling voor zijn met de juiste prijsstelling denk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

i2Paq

Jammer dat er door de verkoper niet meer gereageerd wordt met foto's waarop te zien is wat de werkelijke technische verschillen zijn tussen de met en zonder wapper.

Ik heb nog steeds zeer veel interesse maar om een dergelijke meerprijs verkooptechnisch te verantwoorden is meer info noodzakelijk.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rusher

Quote from: i2Paq on June  8, 2018, 14:50:27
Jammer dat er door de verkoper niet meer gereageerd wordt met foto's waarop te zien is wat de werkelijke technische verschillen zijn tussen de met en zonder wapper.

Ik heb nog steeds zeer veel interesse maar om een dergelijke meerprijs verkooptechnisch te verantwoorden is meer info noodzakelijk.
Mee eens.
En ik wacht nog op de info over anodiseren...

internetofmusic

Mooi van de interesse. :)

Inmiddels heb ik een offerte ontvangen over het anodiseren, maar hier moet nog een slag overheen (gedoe met het ophangen van alle delen in een bad).

Foto's, wanneer klaar, verschijnen op onze site! Dit duurt nog even, het lijkt mij mooi om dan ook een geanodiseerd exemplaar gereed te hebben.

Wat ik kan voorstellen is om bij voldoende interesse nogmaals een luistersessie te organiseren in de studio waarover we kunnen beschikken.

Marco66

Quote from: internetofmusic on June  9, 2018, 10:59:11
Mooi van de interesse. :)

Inmiddels heb ik een offerte ontvangen over het anodiseren, maar hier moet nog een slag overheen (gedoe met het ophangen van alle delen in een bad).

Foto's, wanneer klaar, verschijnen op onze site! Dit duurt nog even, het lijkt mij mooi om dan ook een geanodiseerd exemplaar gereed te hebben.

Wat ik kan voorstellen is om bij voldoende interesse nogmaals een luistersessie te organiseren in de studio waarover we kunnen beschikken.

Wellicht ook handig om hier te vermelden welke techniek hier in zit en anders is tov de huidige 500 mono amp.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Quote from: internetofmusic on June  9, 2018, 10:59:11
Wat ik kan voorstellen is om bij voldoende interesse nogmaals een luistersessie te organiseren in de studio waarover we kunnen beschikken.
Daarbij zou ik dan graag aansluiten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

internetofmusic

Beide gebaseerd op de NC500. Audio-technisch geen verschillen.

internetofmusic


Sjettepet

Quote from: internetofmusic on June  9, 2018, 11:42:21
Beide gebaseerd op de NC500. Audio-technisch geen verschillen.
Oei. Dat wordt dan een lastige keuze.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

i2Paq

Quote from: internetofmusic on June  9, 2018, 11:42:21
Beide gebaseerd op de NC500. Audio-technisch geen verschillen.

Waar komt dan het inmense prijsverschil vandaan?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Pjotr27

Quote from: i2Paq on June  9, 2018, 16:07:50
Waar komt dan het inmense prijsverschil vandaan?

Misschien is een kast met VU meter wel erg duur om te maken... Het is niet iets "standaard".
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

i2Paq

#93
Quote from: Pjotr27 on June  9, 2018, 17:06:29
Misschien is een kast met VU meter wel erg duur om te maken... Het is niet iets "standaard".

€ 600,-?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Marco66

Ik vind het verschil echt te groot, sorry hoe mooi ook.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Pjotr27

Quote from: i2Paq on June  9, 2018, 17:13:11
€ 600,-?

600 is op de verkoopprijs, dus eerst 105 euro btw eraf..Dan de winst die gemaakt moet worden... dan blijft er misschien een kleine 250 euro over om dit voor te maken. Ik weet dat het als het premium in kleine oplage gemaakt moet worden dat 250 euro niet zoveel is. Maar ik snap jullie, je betaald bijna het dubbele alleen voor het uiterlijk (ik heb me niet verdiept in de overige verschillen).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

blue-eyes

Waarom zo druk maken om iets wat iemand aanbiedt? Dan is denk ik dit te duur voor jullie. Je wilt het hebben of niet.

De rechtvaardiging van de prijs zijn de verkoop aantallen. Discussie over techniek is meer op zijn plaats!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Quote from: Pjotr27 on June 11, 2018, 16:27:41
600 is op de verkoopprijs, dus eerst 105 euro btw eraf..Dan de winst die gemaakt moet worden... dan blijft er misschien een kleine 250 euro over om dit voor te maken. Ik weet dat het als het premium in kleine oplage gemaakt moet worden dat 250 euro niet zoveel is. Maar ik snap jullie, je betaald bijna het dubbele alleen voor het uiterlijk (ik heb me niet verdiept in de overige verschillen).

Niet dat het me iets boeit aangezien ik niet in de markt ben voor iets. Maar je rekensom geldt natuurlijk ook voor de andere goedkopere versterker. Het gaat om het verschil tussen de goedkopere en duurdere versterker.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Quote from: chansig on June 11, 2018, 18:36:26
Niet dat het me iets boeit aangezien ik niet in de markt ben voor iets. Maar je rekensom geldt natuurlijk ook voor de andere goedkopere versterker. Het gaat om het verschil tussen de goedkopere en duurdere versterker.

Gr. Hans

Precies, en als er technisch geen verschil is buiten de vu meter en kast is dat dus gewoon te veel punt.
Of je dit nu wel of niet kunt/wilt betalen is geen issue.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

i2Paq

#99
Quote from: Blue-Eyes on June 11, 2018, 17:45:24
Waarom zo druk maken om iets wat iemand aanbiedt? Dan is denk ik dit te duur voor jullie. Je wilt het hebben of niet.

De rechtvaardiging van de prijs zijn de verkoop aantallen. Discussie over techniek is meer op zijn plaats!

€ 600,- voor enkel een VU-meter in het front heeft niets te maken met of ik het wel of niet kan betalen maar alles met redelijkheid tov. het gene wat geboden wordt.

En de discussie gaat over de techniek welke qua versterker het zelfde is gebleven.

Maar nogmaals, de aanbieder schittert door afwezigheid (hij leest namelijk wel mee) en dat zegt mij genoeg.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70