Nieuwe Class-D versterkers

Started by Internet-of-music, August 14, 2017, 21:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Internet-of-music

Hallo allemaal,

Wellicht interessant: sinds kort is een klasse-d versterker verkrijgbaar speciaal voor de Google Chromecast Audio, met intern een Hypex N-Core versterker. Naast deze versterker zijn ook zwaardere eindversterkers te krijgen: 
We zijn nog aan het denken over DAC en een voorversterker, maar vooralsnog eerst alleen eindversterkers.

Het cnc'n van de kasten doen we zelf dus mocht je iets speciaals willen dan kan dat. Ook als jullie opmerkingen, feedback of vragen hebben schroom dan niet dat hier te melden.

Salut,
Corneel

Beste,
het brengen van nieuwtjes is toegestaan maar je eigen product commercieel promoten of het direct linken naar een niet forum sponsor niet, zie de forum regels.
Als u forumsponsor wilt worden dan kunt u contact opnemen met J.A.F. Doorhof
NCore based Class D amplifiers

W.Otter

Leuk man! Ziet er erg professioneel uit, leuk dat er nog wat inbreng is uit de positie van de klant. Bied je het monoblock ook met rca aan?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Internet-of-music

Quote from: W.Otter on August 14, 2017, 22:32:50
Leuk man! Ziet er erg professioneel uit, leuk dat er nog wat inbreng is uit de positie van de klant. Bied je het monoblock ook met rca aan?

Bedankt! En ja, dat is zeker mogelijk.
NCore based Class D amplifiers

Leeuwarden


Leeuwarden

Nog een vraag: ik neem aan dat dit de oem uitvoeringen van Hypex zijn. Zijn er modificaties aangebraacht waardoor jullie eindtrappen zich onderscheiden van de oem versies?

Internet-of-music

Quote from: iom-cc on August 14, 2017, 21:46:19
Beste,
het brengen van nieuwtjes is toegestaan maar je eigen product commercieel promoten of het direct linken naar een niet forum sponsor niet, zie de forum regels.
Als u forumsponsor wilt worden dan kunt u contact opnemen met J.A.F. Doorhof

Gedaan!
NCore based Class D amplifiers

Internet-of-music

#6
Quote from: Leeuwarden on August 15, 2017, 08:03:21
Male ingang op de mono amp?
Goed gespot! Het gaat hier om een mock-up foto letterlijk gemaakt op de keukentafel na het frezen. Op de geleverde versie zit uiteraard een female xlr (of op verzoek een male.. ;D).

Quote from: Leeuwarden on August 15, 2017, 22:38:03
Nog een vraag: ik neem aan dat dit de oem uitvoeringen van Hypex zijn. Zijn er modificaties aangebraacht waardoor jullie eindtrappen zich onderscheiden van de oem versies?
OEM-uitvoeringen inderdaad. We hebben geëxperimenteerd met het aanpassen van de versterkingsfactor voor bijv ongebalanceerd gebruik, maar de Chromecast Audio levert genoeg output om het volledige vermogen te bereiken. Wel hebben we aan de achterkant van de Chromecaster een passieve attenuator toegevoegd. Het wil nog wel eens gebeuren dat je met je telefoon voor de Chromecast Audio per ongeluk maximaal volume kiest en dan knalt er 2 x 125W klasse D uit de speakers.
NCore based Class D amplifiers

le mans


Internet-of-music

Hier twee foto's met de mobiel gemaakt (we kunnen niet voor alles een fotograaf inhuren...).

Gebalanceerde versterkers zijn custom units gemaakt voor een klant uit Engeland die met de linker input beide outputs wilde kunnen uitsturen. Dit om zijn speakers te bi-ampen. Waarom dan toch een rechter input toegevoegd? Welnu, hij wilde als het bi-ampen niet zou bevallen de versterker ook stereo kunnen gebruiken.
NCore based Class D amplifiers

fredk

hoe zou e.e.a. uitzien in een ht opstelling (qua prijs en apparatuur)

vanadium

#10
Heb vandaag hier een IOM NCore Pro amp 2 x 250 watt besteld. Als ik deze binnen heb zal ik een kleine review maken. Het aansturen van deze eindversterker zal waarschijnlijk door een Audiolab DAC of NAD M51/C510 worden gedaan, keuze ben ik nog niet uit.

Marco66

Quote from: vanadium on February 23, 2018, 21:26:21
Heb vandaag hier een IOM NCore Pro amp 2 x 250 watt besteld. Als ik deze binnen heb zal ik een kleine review maken. Het aansturen van deze eindversterker zal waarschijnlijk door een Audiolab DAC of NAD M51/C510 worden gedaan, keuze ben ik nog niet uit.

Al ervaring inmiddels?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vanadium

Quote from: Marco66 on March  5, 2018, 11:44:56
Al ervaring inmiddels?

Krijg als het meezit de versterkers as donderdag geleverd.

Marco66

Quote from: vanadium on March  5, 2018, 13:44:12
Krijg als het meezit de versterkers as donderdag geleverd.

Ok ben benieuwd. Hebben ook mooie monoblokjes nml.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vanadium

Quote from: Marco66 on March  5, 2018, 15:20:13
Ok ben benieuwd. Hebben ook mooie monoblokjes nml.

Ben ook zeer benieuwd, ik heb 2 monoblokken op basis van de NC250MP module in bestelling staan.

Marco66

Quote from: vanadium on March  5, 2018, 15:33:57
Ben ook zeer benieuwd, ik heb 2 monoblokken op basis van de NC250MP module in bestelling staan.

Ok cool, wat was de prijs hier van? De 500 uitvoering is 599,00 zag ik.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Internet-of-music

Deze versterker verschijnt volgende week op de website. We zijn nu nog bezig met fotograferen etc..
NCore based Class D amplifiers

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Exxar

Ben ik de enige die tevergeefs zoekt naar een weblink?

martien

Het wereldbolletje bij zijn avatar/naam

Exxar


Internet-of-music

Staat inmiddels ook in de signature..  :D
NCore based Class D amplifiers

Jinsu

A.u.b. link verwijderen in je signature.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

xynyx

Quote from: Jinsu on March  7, 2018, 20:10:53
A.u.b. link verwijderen in je signature.

Waarom?
Er zijn meerdere sponsoren die ook een link in hun signature hebben.

Lucky.L

Quote from: xynyx on March  8, 2018, 05:04:54
Waarom?
Er zijn meerdere sponsoren die ook een link in hun signature hebben.
Zo te zien is hij geen sponsor!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A