Stem niet in het midden bij Pro-ject platenspeler

Started by gm, August 14, 2017, 09:39:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patsijb

denk je instellingen van je platenspeler of waterpas?
bij zelfde platenspeler 2x zou ik toch de garantie er op nazien..
en winkel / importeur even vragen wat er loos kan zijn..

chansig

Quote from: chansig on August 14, 2017, 22:15:02
Hoe kan het eea bij wisseling van de draden wel in midden plaatsen ?

Gr. Hans

Misschien is bovenstaande een rare vraag. Maar ts zeg er is een probleem: Geluid trekt naar links. Draden worden gewisseld...geluid staat in het midden.

Als er iets niet functioneert zoals het zou moeten, hoe kan het geluid na wisselen wel in het midden geplaatst worden ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gm

Quote from: patsijb on August 15, 2017, 16:41:49
denk je instellingen van je platenspeler of waterpas?
bij zelfde platenspeler 2x zou ik toch de garantie er op nazien..
en winkel / importeur even vragen wat er loos kan zijn..
Platenspeler en phono versterker zijn bij de dealer.
Als ik iets hoor laat ik het weten

morca

Quote from: gm on August 15, 2017, 13:25:01
Ik heb nu een andere (zelfde type) draaitafel met hetzelfde element en deze heeft het ook.....
Gek idee maar misschien zit links en rechts in je receiver niet goed aangesloten bij assemblage.
Het element is ook nieuw??

gm

Quote from: morca on August 15, 2017, 21:02:36
Gek idee maar misschien zit links en rechts in je receiver niet goed aangesloten bij assemblage.
Het element is ook nieuw??
Versterker is al nagekeken en is helemaal Goed,
Element is nieuw zoals de rest van de apparatuur.
Het kan zijn dat ik te kritisch ben maar ik wacht nu even de dealer af en als die niets kan vinden nodig ik graag enkele personen van dit forum uit om te komen luisteren en wat zij er dan van vinden.

br@m


Kan het niet zijn dat dit gewoon in de muziek zit? Dus dat de stem 'bedoeld' een beetje links in het stereobeeld gemixt is, en als je de kanalen wisselt wel in het midden lijkt te zitten?

Vergeet niet dat je bij het wisselen van de kabels ook de stereokanalen fysiek wisselt. Op rockplaten wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van fase verschillen, om het stereobeeld meer body te geven. Ik heb er verder weinig verstand van maar kan me voorstellen dat ook als je apparatuur verder goed is (dus geen nivoverschillen tussen links en rechts in de keten), het stereobeeld verandert als je de kanalen wisselt, afhankelijk van hoe het stereosignaal gemixt is.

Verder is waarschijnlijk ook de luisterruimte van TS niet 100% perfect symmetrisch. Ook dat kan verklaren dat bij het wisselen van links en rechts de stem verschuift, als die stem om te beginnen al niet perfect in het midden gemixt is.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

advr

Heb niet alles gelezen maar kwam niet tegen of je al een mono plaat geprobeerd hebt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

patsijb

pro-ject heft volgens mij ook een testplaat..gelijk even vragen bij importeur

gm

Er is een nieuw element ingezet door de dealer.
Komende dagen testen en laat dan weten hoe het is.

advr

Hopelijk is het opgelost!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

fietser

Gelet op de merken die hebt denk ik te weten wie je dealer ( van je apperatuur  ;D) is en dan komt het wel goed.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

gm

Quote from: fietser on August 29, 2017, 09:21:28
Gelet op de merken die hebt denk ik te weten wie je dealer ( van je apperatuur  ;D) is en dan komt het wel goed.
Ze hebben alles in Beek op een hele goede manier opgelost.
Van de importeur is zelf de technische man bij mij thuis komen luisteren om te checken wat er aan de hand was en de eventuele oplossing te vinden.
Stem staat nu goed in het midden.
Merk wel dat het stabieler is als de versterker op temperatuur is.

chansig

En dan was het ? Of heb ik niet goed gelezen en het waarom gemist ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fietser

Quote from: gm on September  2, 2017, 23:53:45
Ze hebben alles in Beek op een hele goede manier opgelost.
Van de importeur is zelf de technische man bij mij thuis komen luisteren om te checken wat er aan de hand was en de eventuele oplossing te vinden.
Stem staat nu goed in het midden.
Merk wel dat het stabieler is als de versterker op temperatuur is.
Top service. Maar ik had niet anders verwacht. ;D
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

br@m

Het zou fijn zijn als TS ons ook deelgenoot maakt van wat er aan de hand was.

Daar leren wij dan ook weer van.

;D
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Erik

Is het wel opgelost dan? Het werkt blijkbaar alleen maar goed als versterker is opgewarmd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill