Verschil tussen HT-PC en standalone (audio)

Started by J.A.F._Doorhof, June 1, 2002, 08:56:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoor jij verschil tussen een HT-PC en een standalone machine ?

Ja, een beetje
2 (33.3%)
Ja, behoorlijk
4 (66.7%)
Nee, digitaal is digitaal
0 (0%)
Nee.
0 (0%)

Total Members Voted: 5

J.A.F._Doorhof

Ivm een andere thread maar eens even een poll.

Gaarne alleen invullen als je ook ECHT ervaring met de vraag hebt, dus niet je mening geven maar alleen als je het OF gehoord hebt, of zelf ervaren hebt.

Mijn ervaring is gebaseerd op een flink aantal geluidskaarten:
* Terratec (DMX, 1024, X-fire, EWX24/96, 6Fire 24/96)
* Soundblaster (1024, Live, Audigy)
En een paar OEM merken waaronder een M-Audio cloon.

Alle verschillen die ik gehoord heb waren behoorlijk groot in vergelijk met een standalone machine, en zelfs het gebruik van een dejitter filter (dragon 5.1) hoewel het het geluid goed verbeterde bracht hij het nog niet op het niveau van een stand-alone speler.

Bij een HT-PC krijg je meer een geluid dat uit speakers komt ipv een mooie soundstage, en mis je kleine achtergrond informatie (lijkt het) waardoor vooral de intergratie tussen de speakers gaten gaat vertonen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Ja behoorlijk maar heb nog geen testen gedaan met een M-Audio kaart of iets dergelijks

Rob

Robbo

Quote from: Rob_Dingen on June  1, 2002, 20:21:21Ja behoorlijk maar heb nog geen testen gedaan met een M-Audio kaart of iets dergelijks

Dat kunnen we binnenkort wel een keer regelen.

Grtz,
Rob

Robbo

Frank,

Wellicht dat je de importeur van deze kaart:

http://www.rme-audio.de/english/digi96/digi968.htm

eens kunt vragen voor een test exemplaar.

SFB Electronics, P.O.Box 708, 1200AS Hilversum, The Netherlands, Tel. +31 35 6421717 Fax. +31 35 6834343 [email protected]


Grtz,
Rob

J.A.F._Doorhof

Heb je de prijs van die kaart gezien  ;D $395,00 dat is omgerekend (met 19% BTW) € 525,00.

En dan nog zit je waarschijnlijk met het probleem dat WinDVD of PowerDVD de kaart niet ondersteunen.

Dit lijkt namelijk verdacht veel op een kaart die ik een tijd geleden getest heb, ook van origine een ADAT kaart, alleen was het formaat anders (groter), probleem was met die kaart dat PowerDVD wel AC-3 uitgaf, maar geen DTS, en dat WinDVD de gehele kaart niet herkende.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Ja de prijs heb ik gezien:

http://www.sfb.net/acatalog/Online_Catalogue_RME_Digi96_series_6.html


269 euro ex. btw  :)   Scheelt niet zo veel met M-audio.


Grtz,
Rob



J.A.F._Doorhof

Humm,

Verwarrend 2 verschillende prijzen.
Op zich zelfde prijsrange, maar support is veel belangrijker. Bij de Terratec en M-Audio weet je ZEKER dat DD en DTS werkt, en als het niet werkt dan wordt je geholpen.

Dit soort kaarten is hier NIET voor bedoelt, en ik vrees dat je support dan ook niet al te best zal zijn.

Maar voor een test kun je het altijd proberen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"