Vreemd apparaat in Spotify connect

Started by Siddartha, August 12, 2017, 15:29:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

Sinds vandaag zie ik, naast mijn eigen apparaten een vreemd apparaat in de lijst voor Spotify connect staan. Het heet 'huiskamer' en heeft het icoontje van een wireless speaker, welke ik zelf niet eens heb.
Ik kan het apparaat aanklikken en er vervolgens muziek op afspelen die ik zelf niet hoor....  :crazy:

Nu heb ik in de DHCP tabel van mijn router gekeken of er toevallig rare apparaten op mijn netwerk zitten, maar alle mac-adressen zijn terug te leiden naar mijn eigen apparaten.
Verder heb ik wel een gastennetwerk, maar daarop zijn momenteel geen clients actief.

Iemand dit al eens gehad? Of een idee wat het kan zijn?

Dit zie ik overigens zowel op alle apparaten waar spotify op draait (Macbook en iPhone, iAd, iMac)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Siddartha

Op welk apparaat? Op MacBook niet, iPhone wel.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

bodiug

Ik zou je wachtwoord voor de zekerheid maar even veranderen.  ;)

Siddartha

Ja dat ga ik denk ik ook doen, maar nogmaals, in de dhcp table staan geen vreemde apparaten.... maar hij staat nog steeds bij spotify ertussen
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

bodiug

Volgens mij is je Spotify Connect tegenwoordig niet alleen maar je eigen thuisnetwerk. Als ik onderweg ben of op mijn werk zit kan ik ook gewoon thuis afspelen.

Siddartha

Dat klopt inderdaad, is mij ook al opgevallen
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Erik

#7
Misschien kan iemand mij hier even helpen. Ik heb sinds een paar dagen dat mijn wireless speaker spontaan smartlappen begint af te spelen geen idee hoe dat komt
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

chansig

 :D

Moet gewoon een teken zijn....waarvan of waarvoor? Geen idee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Hoe heet je wireless speaker? [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Siddartha

Nee, zomaar... geen Idee hoe het kan, wel irritant...

Zo, ga maar eens vader Abraham luisteren!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Erik

Quote from: Siddartha on August 16, 2017, 08:54:44
Nee, zomaar... geen Idee hoe het kan, wel irritant...

Zo, ga maar eens vader Abraham luisteren!
:D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill