jungson ja 1 voorversterker afstandbediening

Started by leon., August 10, 2017, 14:44:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leon.

geachte forumleden
mijn afstandbediening van de voorversterker van  mijn set de    jungson  ja 100 en ja1 is defect,
, dus nu moet ik de set harder zetten of via de de dac of gewoon via de toetsen van de voorversterker , maar vind dat natuurlijk jammer want het moet allemaal in orde zijn,
mijn vraag zou het lukken om met een universele afstandbediening dit weer werkend te krijgen,
zeker dadelijk met evt verkoop .
of kent iemand een reparateur voor de afstandbediening.
nog even  ,zou de pioneer n70 streamer als voorversterker zijn te gebruiken.
leon



chansig

De ab is open te maken ? Dan even schoonmaken, beetje intelligent kijken, dichtdoen en misschien werkt het dan weer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

leon.

ja heb ik natuurlijk gedaan evenals batterijen vervangen, maar doet niets meer .

Erik1977

Ik heb ook een jungson en je kan de commando's inleren op een logitech afstandbediening.
Kijk ff bij logitech, daar stond een uitleg voor onbekende merken.

leon.

 bedankt
mag ik vragen om welke  type nr afstandbediening het gaat.
zelf weet ik niet eens of   de  jungson rf  of ir    is ,  omdat hij het nu niet meer doet kan ik dat niet testen

Erik1977

#5
Ik zal morgen eens kijken, heb mijn ab zelf ook nog niet ingeleerd. Eigenlijk stom want als hij inderdaad stuk gaat heb ik niets meer.
Volgens mij had je wel de originele ab nodig voor het inleren..

leon.


Erik1977

Goed nieuws en slecht nieuws.. je kan in het programma van logitech selecteren of je de originele ab er bij hebt of niet. Zelf ook al geprobeerd?

Ik heb de optie gekozen waarbij ik de logitech kan inleren met de originele AB, alleen die lijkt geen signaal van de originele AB binnen te krijgen. Het lijkt geen infrarood signaal te zijn, ik krijg mijn versterker niet aangestuurd met de logitech.

Je zou altijd even een mailtje kunnen sturen naar [email protected] of ze een oplossing hebben en of ze eventueel losse AB's verkopen.

leon.


leon.

nou, ik heb een belletje gegeven naar logitech , vriendelijk geholpen, maar het werkt niet.
het kan alleen als het apparaat  in  hun database staat ,en als je  de afstandsbediening wilt leren, nou in beide gevallen geld dat voor niet voor mij.
  jammer dus ga nu op zoek naar een andere voorversterker, wil er toch een met afstandbediening.
gr leon

leon.

leuke update .
afstandbediening zou volgens afstandbediening online.nl    overleden zijn,  contacten waren niet goed meer,
vandaag kreeg ik hem terug , toch weer proberen , batterijen die er in zaten hebben ze gehouden,
nieuwe batterijen er in , hup en hij werkt gewoon weer , vreemd  aan de contacten is niets te zien,
ga toch voor de zekerheid een universele halen , nu kan ik hem inleren.
gr  leon

Erik1977

Das een mooie meevaller!
Ik ben benieuwd of het inleren bij jou wel lukt, mijn logitech reageerde er niet op..

leon.

hallo.
zeker geluk gehad  , maar ik heb toch een universele  gehaald met 7 toetsen het merk is doro handle easy
321  rc , ik heb hem in geleerd en werkt perfect, fluitje van een cent
dus  voor de zekerheid heb ik toch  nog een afstandbediening.
gr  leon