Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: patrick_vdb on January 25, 2003, 23:03:26
Enne, het spaarvarkentje weer wat bijgevult ;) ;D
Nog niet echt... :(
Quote
De Nordost is inderdaad een heerlijke kabel, ik heb vandaag de Kimber er nog even tussen gehangen maar het wordt toch definitly de Nordost. Heb nu de Solar Wind, wilde eigenlijk voor de Flatline gaan maar die was niet meer als demo-kabel voorradig, ben echter bang nu ik de Solar Wind gehoort heb niet meer terug te kunnen naar de Flatline.
Toch is de Flatline ook wel de moeite waard hoor... Iets minder puntig dan de Solar Wind. Al met al is de Flatline misschien wel de meest value for money Nordost kabel. Ik zou maar niet gaan luisteren naar de Blue Heaven... ;)

patrick_vdb

#51
Quote
Quote from: garmtz on January 25, 2003, 23:11:43
Nog niet echt... :(

;D Tsja je kunt niet alles in eens hebben, al zal de investering in de Cine8 het meer dan waard zijn, zeker nu je Mits verkocht is ;)

Quote
De Nordost is inderdaad een heerlijke kabel, ik heb vandaag de Kimber er nog even tussen gehangen maar het wordt toch definitly de Nordost. Heb nu de Solar Wind, wilde eigenlijk voor de Flatline gaan maar die was niet meer als demo-kabel voorradig, ben echter bang nu ik de Solar Wind gehoort heb niet meer terug te kunnen naar de Flatline.
Toch is de Flatline ook wel de moeite waard hoor... Iets minder puntig dan de Solar Wind. Al met al is de Flatline misschien wel de meest value for money Nordost kabel. Ik zou maar niet gaan luisteren naar de Blue Heaven... ;)

De Blue Heaven heb ik ook bewust uitgesloten ;) Hmmm toch maar eens even kijken of ik nog ergens een Flatline vandaan kan halen voordat de definitieve keuze valt (qua type, dat het een Nordost wordt staat al vast).

Mvrgr

Patrick

RubenP

#52
Jurjen,

ook gefeliciteerd met je barco!
Hoe ga je hem aansturen?
Ik gebruik nu nog S-video maar wil in de toekomst wel wat beters.

ik heb de foto alsnog geplaats. :-[
Ik denk dat je zo wel kan zien wat de truck met de bakken is geweest.
Maar in het kort: de bakken op de heftafel en daar weer de barco opgezet.
Daarna de boel omhoog gedraaid zodat de draadeinden die in de bovenste rail zaten door de rail op de barco steken en dan de moeren erop.
Nog een foto-tje verduidelijkt veel.
Vooral een heftafel is erg handig hierbij ;D.
We konden het met z'n tweeën af!

Succes
Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

Scarp

Mijn laatste aankoop was een Dolby Digital Surround EX plaque :)
Verder zijn er nog een paar dvd's onderweg hiernaartoe.
In december heb ik m'n oude systeem helemaal weggedaan en compleet nieuw gekocht. Onkyo TX-NR900 reciever, Onkyo DV-SP800 dvd speler, B&W 604 fronts, etc. Zie ook mijn post bij de prive home theatres :)

In de planning staat toch een projector. Of het een crt of lcd wordt weet ik niet, ik moet eerst nog eens gaan kijken :)

Spacebass

 ;D , tja niet lachen, maar 5x6 meter hoogpolig tapijt  ;D

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen geweest hoe ik op een woonkamer vriendelijke manier, de akoestiek kon verbeteren en heb daarvoor een stappen plan gemaakt.

Punt 1 is dus Hoogpolig tapijt. Op zich lijkt het niets te maken te hebben met onze hobby, maar durf te stellen dat het een verbetering is van 200 % ten goede van het geluid..(open deur voor de kenners  ;) )

Punt twee zijn de muren, met name de achterwand...ben nog bezig met een woonkamer vriendelijk difusser/absorber ontwerp.

Bijkomstig voordeel is dat de kids als nooit van te voren lekker kunnen stoeien en omdat ik ook twee knullen heb, extra diep in de buidel getast voor 5 jaar vlekken garantie en 10 jaar op het tapijt en het leggen zelf!

Een echte aanrader voor mensen die een nieuwbouw woning hebben, en van het "harde" geluid afwillen....

MrPink

Ziet er netjes uit Ruben :)

LOL SB! (ehhh sorry ;))

Groetjes,
Oscar

markvl

Quote from: Spacebass on January 26, 2003, 14:52:30Punt twee zijn de muren, met name de achterwand...ben nog bezig met een woonkamer vriendelijk difusser/absorber ontwerp.

SB,
Wat denk je van boekenkasten?
Zelf heb ik een groot deel van de muren volstaan met stellingrekken (Ivar van Ikea, zelf gebeitst). Hierin heb ik mijn boeken, DVDs, CDs, tijdschriften, etc staan.
En je kinderen kunnen er hun speelgoed in kwijt, dat moet toch ook redelijk wat verstrooing geven ;)

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik ook een kast als difusser, werkt PERFECT.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

#58
Mijn vroegere difusser ;D

http://home.wanadoo.nl/jramlal/images/difusser.jpg ;D  

Helaas heeft de jongste er maar 1 x in gezeten  ;) en hebben wij de "difusser gedumpt.

Een boekenkast moet wel staan in je ruimte, en ik denk dat het iets te rommelig wordt.

Ik ben dus een DIY ontwerp aan maken wat het geluid aardig verstrooid en op andere plekken redelijk dempt.

Is een aardige klus, maar het moet dan ook een redelijk modern ontwerp hebben. Stel er dus maar niets exotisch van voor maar een soort smalle houten lamellen die een patroon vormen. Maar daarover zal ik jullie mening vragen in het daarvoor bedoelde topic als ik het enigzins klaar heb...

Janssen

Een compleet nieuwe HT bestaande uit:

- Pioneer DV-757Ai,
- Ceratec Penta 5.1 kanaals eindversterker (regelbaar)
- Magnat Vector Needles (2x), 11 (2x) en 10 (center)
- Grundig Lenaro
- bekabeling: Interconnect Oehlbach Blue Magic, NF214 sub en Monster MC500

zie ook
http://213.196.43.35/yabbse/index.php?board=35;action=display;threadid=5564

Yanmik

Tevreden van je Pioneer DVD speler?
Wil namelijk deze binnenkort ook kopen.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

HeavyMountain

Dit is mijn laatste aanwinst:

De Audiophysic Luna subwoofer, deze is tot 10 Hz stabiel bij een kantelpunt freq. van -3db.  :)
Ik ben erg blij met deze laatste aanwinst en merk nu pas wat een goede subwoofer toevoegd.......en dan te bedenken dat ik hem nog goed moet gaan afregelen met de DB meter......kan alleen nog maar beter gaan klinken  ;D ;D ;D

Vanmiddag even Terminator 2 (THX versie) gekeken.........woeps..........mijn sponningen begonnen te trillen.  ;D

Marco.

Roland

2 digitale coax interlinks: Ixos 105 met Bullet plugs (1 m. en 5 m.) 8)

Jo Kumpen

Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.

Roland

Quote from: Jo Kumpen on January 31, 2003, 20:11:58
kopen-kopen-kopen ;D ::)

Sorry, ik mis even de logica van jouw post in deze thread :-\
Maar goed, ik zeg maar niets :P

Yanmik

Je bent niet alleen Roland als je soms de logica van de antwoorden van Jo eens mist :P
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

lynxxx@theOffice

Mijn laatste aanwinst:

WAVES Virtual Vacations DVD Series: California Waves & California Zen :)  twee uur uitzicht op zonsondergangen boven zee :) heerlijk :) . En mijn kat vindt de zeemeeuwen erg leuk.

hehehehe

Roland


MrPink


patrick_vdb

Quote from: MrPink on February  7, 2003, 01:40:03
Marantz SR8200. :)

Groetjes,
Oscar

Mooi apparaat 8), proficiat

Mvrgr

Patrick

MrPink

Dank je wel Patrick, ik ben er ook erg blij mee. :)
Nu nog wachten op de Marantz DV-8300...

Groetjes,
Oscar

patrick_vdb

Quote from: MrPink on February  7, 2003, 13:16:49Nu nog wachten op de Marantz DV-8300...

Wachten in de zin van "ik heb 'm al gekocht maar vanwege de lange levertijd helaas nog niet thuis staan"?

Mvrgr

Patrick

HeavyMountain

Die Marantz DV8300 is inderdaad een super DVD speler, ik zou hem heel graag willen hebben..........maar ja hij is wel erg duur...... :(

Voorlopig doe ik het wel met de Marantz DV-6200, bevalt ook prima hoor, maar als ik ooit geschikt aan een DV-8300 kan komen.................. ;D

P.s. begint een mooie set te worden Mr. Pink....... ;)

Marco.

MrPink

Klopt Patrick. :-\ Half januari besteld...de SR8200 was er binnen 2 dagen, en de DV8300 wordt eind februari verwacht. ::)

Yep Marco, dat is het zeker! :)

Groetjes,
Oscar

patrick_vdb

Ik had het al op diverse plekken gehoord dat de DV8300 een behoorlijke levertijd heeft :-\ Maar dat wordt wel genieten eind februari ;)

Mvrgr

Patrick