Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

ach hij neemt maar iets meer plaats in dan mijn oude bbtv ;D

cinepaulis

meest recente aanwinst: BagEnd Infrasub 18 (subwoofer)  :D

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

B. Kuiper

Meest recente HT aanschaf is mijn JBL subwoofer en een aantal DVD's.

Geld wat apart had staan voor een CRT zit nu noodgedwongen in een Honda Civic die ik dit weekend heb gekocht.  Die aanschaf had ik liever nog een jaartje uitgesteld maar ja als je je andere auto tegen een boom lanceert en de boom wint het van je. Ben hoe dan ook wel heel erg blij met mijn nieuw kar.

Bas
"Always a little further"

Marc

@JO: inderdaad 7 mijlslaarzen :-)
Vandaag komt daar immers de Cinepro 2K6 bij.

J.A.F._Doorhof

Marc toch,
Je krijgt nog een high-end home cinema bij elkaar  ;D, ik dacht dat je het rustig wou opbouwen.
Maar ja als het virus eenmaal bijt dan bijt het ook goed.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

diceman

Vandaag gekocht en morgen ophalen:
1x Denon AVC-A1
1x Denon AVC-A1SR

Tevens een vraagje hoe kan ik het beste de dvd aansluiten op de amp?
Via de speciale denon verbinding(Ingebouwde via Denon-Link digitaal aanstuurbare Hi-End DVD-Audiophile decoders (uitsluitend DVD-A1),of via een coaxkabel?
Andere oplossingen geef maar door.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

REVV

Eindelijk mijn Chario Syntar 200T fronts en Dialogue center eens aangevuld met bijpassende rears Syntar 100. Nee, niet ook 200T's, dat kreeg ik niet door de WAF-test.  ::) Maar, tjonge, wat maakt gelijke klankkleur in alle speakers toch uit voor de geluids-immersie.

Maar goed, straks gaat alles toch naar de semi-dedicated HT zolder en dan verhuizen de 100's naar het 6e en 7e kanaal en zal ik toch nog 200T's moeten aanschaffen om kanaal 4 en 5 te kunnen horen ;D
"Now listen to me, I'm older and I'm wiser." "Yeah, well, you're half right."

diceman

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 24, 2003, 10:34:58
Mike Parker mod.

MvrGr.
Frank

Frank,als ik het goed gelezen hebt en daarbij begrepen heb,werkt deze mod via je pc/videokaart.

Wil juist geen pc in de huiskamer,maar een psm-1 is dat niks voor deze dvdspeler(als het kan/past)

Maar wat ik eigelijk bedoelde is met welke aansluiting ik de dvd naar de amp leid.Coaxiaal,optisch,speciale denon verbinding?

J.A.F._Doorhof

Huh ?

De MP mod is inderdaad voor een PC, dus bv onze Goliath scaler serie.

De PSM-1 is een upgrade binnen een DVD speler.

Coax is de beste verbinding, of I-link voor digitale overdracht van multichannel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

suyver

Zwikje nieuw speelgoed ineens:
Rotel 1066 pre/pro
Rotel 1975 eindversterker
5 x Eichmann fours interlinks
APC Line-R 1250 W stroomfilter
Thommydoek voor het nieuwe scherm

En nu... even heel rustig aan.

Het is maar goed dat ik het grootste deel hiervan cadeau krijg, want anders was ik nu failliet..

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

garmtz


suyver

Quote from: garmtz on January 24, 2003, 12:23:43
Barco Cine 8...  8)
Tja, daar kan ik niet tegenop.  ;)
Gefeliciteerd Garmt!
Never underestimate the predictability of stupidity...

bmateijsen

Lekker droog Garmt!  8)

Mag ik straks nog eens komen kijken??

Groet Bjorn

Martin_M

Marmitek IR-interface en zonweringschakelaar.

Kan ik eindelijk vanuit de luie stoel het scherm laten zakken met de Pronto.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

PauluZzzZzz

-Nieuw audiomeubel :), zie topic in DIY.

-Eichmann Express Digital met bullets, overgenomen van searcher. Nu nog snel de coax upgrade laten doen door frank op m'n Denon 1600 :D.

-Atacama Nexus 7b speakerstands.

-2 dvd's : Jerry Maguire en Days Of Thunder.
<a href="http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=PauluZzZz" target="_blank">Mijn DVD's</a>

mathieu

Mijn nieuwe receiver:

- Pioneer VSX-D811

blue-eyes

alhoewel eerder gemeld, is de nw voorversterker (rotel) nu binnengekomen.

Eerste indruk: veel beter, super strakke bassen! Maar, de bedieningsmenus, mogelijkheden binnen menu's zijn in verhouding met de denon waardeloos.

De eerste software update ook maar uitgevoerd ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

patrick_vdb

Nog geen echte aanwinst want het moet nog gekocht worden, maar vooruit:

Momenteel heb ik een set MIT terminator 2, Kimber 8tc en Nordost Solar Winds LS-kabel op bezoek. Ik heb alle kabels inmiddels al een rondje laten draaien en de keuze is al voor zo'n 99% bepaalt :D
De MIT klinkt voor mij wat te donker, de Kimber sluit tonaal beter aan bij  mijn set maar hiervan vind ik de openheid achterblijven op de Nordost. De Nordost heb ik als laatste beluisterd (deze hangt nu nog aan de set)  en was echt een eye-opener (of is het ear-opener)....een slanke basweergave (maar wel lekker droog), imaging en soundstage erg groot, detail-rijk, mooi doorlopend hoog, open en het klonk tov de andere twee LS-kabels stukke dynamischer. De slankere laagweergave van een Nordost is mischien iets waar je van moet houden (Kimber daarintegen is meer gefundeerd) maar deze Nordost bracht mij werkelijke kippevel......voor 99% is mijn keuze dus al gemaakt ;)

Mvrgr

Patrick

blue-eyes

#44
Patrick,

Bedoel jij met de MIT Terminator2 de interlink? Mag ik vragen wat je daar voor moet betalen? Ik moet eigenlijk nog een paar hebben voor mijn DVD-A aansluitingen. Heb er nu al twee paar van, maar mis nog een paar ;)

Ik vermoed eigenlijk dat je LS kabels bedoelt, maar goed. Ik zie wel ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Quote from: patrick_vdb on January 25, 2003, 16:48:35
Nog geen echte aanwinst want het moet nog gekocht worden, maar vooruit:

Momenteel heb ik een set MIT terminator 2, Kimber 8tc en Nordost Solar Winds LS-kabel op bezoek. Ik heb alle kabels inmiddels al een rondje laten draaien en de keuze is al voor zo'n 99% bepaalt :D
De MIT klinkt voor mij wat te donker, de Kimber sluit tonaal beter aan bij  mijn set maar hiervan vind ik de openheid achterblijven op de Nordost. De Nordost heb ik als laatste beluisterd (deze hangt nu nog aan de set)  en was echt een eye-opener (of is het ear-opener)....een slanke basweergave (maar wel lekker droog), imaging en soundstage erg groot, detail-rijk, mooi doorlopend hoog, open en het klonk tov de andere twee LS-kabels stukke dynamischer. De slankere laagweergave van een Nordost is mischien iets waar je van moet houden (Kimber daarintegen is meer gefundeerd) maar deze Nordost bracht mij werkelijke kippevel......voor 99% is mijn keuze dus al gemaakt ;)
Hoi Patrick! Jouw bevindingen van Nordost komen volledig overeen met die van mij. Vooral de grootte van het geluidsbeeld, openheid en detaillering zijn top van de Nordost lijn! Goede keuze!

Marco

Sinds gisteren een Arcam avr200 thuis staan.  Happy happy joy joy :)
Nu nog even 2 maandjes wachten en dan hoogstwaarschijnlijk een dv88-plus erbij (of misschien een dv-89 ?)
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

RubenP

#47
Een barco! ;D

Afgelopen woensdag een barco data 800 gekocht bij Rob Dingen.
En vandaag opgehangen samen met m'n vader. ;)
Met behulp van een paar plastic bakken, een hef-tafeltje en een paar meter flamco-rail was het binnen 2,5 uur gedaan!  (zie foto)

Nu heb ik er dus een hobby bij: convergeren...... ???

Groeten
Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

jurjen

Quote from: RubenP on January 25, 2003, 20:59:04
Een barco! ;D

Afgelopen woensdag een barco data 800 gekocht bij Rob Dingen.
En vandaag opgehangen samen met m'n vader. ;)
Met behulp van een paar plastic bakken, een hef-tafeltje en een paar meter flamco-rail was het binnen 2,5 uur gedaan!  (zie foto)

Nu heb ik er dus een hobby bij: convergeren...... ???

Groeten
Ruben

Gefeliciteerd!  Jammer dat de foto er niet is....
Ikzelf heb m'n Barcodata 808 gisteren opgehaald bij Frank. De machine ligt nog op de grond in de woonkamer en kijkt me met drie hele grote ogen verwachtingsvol aan.

Ik denk dat ik wel weet hoe ik hem ga ophangen, maar sta nog open voor suggesties. Wat is de truuk met de plastic bakken en de rails?

Jurjen.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

patrick_vdb

Quote from: garmtz on January 25, 2003, 17:43:38Hoi Patrick! Jouw bevindingen van Nordost komen volledig overeen met die van mij. Vooral de grootte van het geluidsbeeld, openheid en detaillering zijn top van de Nordost lijn! Goede keuze!

Hoi Garmt,

Enne, het spaarvarkentje weer wat bijgevult ;) ;D

De Nordost is inderdaad een heerlijke kabel, ik heb vandaag de Kimber er nog even tussen gehangen maar het wordt toch definitly de Nordost. Heb nu de Solar Wind, wilde eigenlijk voor de Flatline gaan maar die was niet meer als demo-kabel voorradig, ben echter bang nu ik de Solar Wind gehoort heb niet meer terug te kunnen naar de Flatline.

Blue-eyes,

Het betreft de MIT terminator 2 speakerkabel, de interlink kost overigens zo'n 235 euro per paar (1m).

Mvrgr

Patrick