Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

theetjuh

Quote from: jahtari on May 26, 2021, 15:29:59
De TV's van 5k vliegen je hier om de oren, wow wat een geld.  :clapping:
Absoluut niet voor uitgegeven, €3699 exclusief €500 cashback, dus uiteindelijk €3199.
Nog steeds veel geld, maar voor 5k had ik hem nooit gekocht.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

Jean Sibelius

Twee nieuwe Celeritytechnologies Fiber Optic HDMI-kabels (eentje inclusief en eentje zonder CineMike-modificatie) :)

En nog een tweede ATV 4K HDR.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FeaR1986

#27077
Quote from: HarrieA on May 25, 2021, 17:50:11
Voor zover ik weet heeft de Sony op alle fronten een beter beeld. Hetzelfde scherm maar betere software.
De prijs is echter hoger waardoor de LG een aantrekkelijk aanbod heeft.

Beter met films/series, LG G1 is de betere keuze als je gaat gamen. Daarnaast heeft LG met de G1 ook het voordeel van vier HDMI 2.1 poorten ten opzichte van twee op de Sony. Waarvan er één van de twee ook de eARC poort is dus mogelijk houd je effectief één HDMI 2.1 poort over. De LG heeft een minder hoge input lag (16 ms bij Sony en 10 ms bij LG) en biedt de LG out of the box al ALLM en VRR waar de Sony dit nog niet heeft (komt nog via een update naar het schijnt). Waarbij de helderheid van de G1 naar mijn weten beter is dan van de A80. Sony heeft als voordeel weer wel dat DTS wordt ondersteunt. Of je het mist hangt van de situatie af. De G1 staat naar mijn weten meer tegenover de Sony A90 qua paneel.

Aanvullend: voor mij was de keuze voor de G1 ook gemaakt op het feit dat dit model out of the box strak tegen de wand kan komen. Scheelt weer los een wall mount aanschaffen.

Quote from: theetjuh on May 26, 2021, 15:32:49
Absoluut niet voor uitgegeven, €3699 exclusief €500 cashback, dus uiteindelijk €3199.
Nog steeds veel geld, maar voor 5k had ik hem nooit gekocht.

Smits zeker? Die gingen bij mij niet lager dan 4499 excl cash back en daarmee hadden ze, volgens hen, een betere deal gemaakt. Ik heb uiteindelijk bij PlatteTV besteld voor een (nog iets) scherpere prijs. Nu wachten op de 500 euro van LG :) Best wat ketens die mee willen met de prijs en ook mee doen met de LG Cash Back Actie maar lang niet iedereen heeft voorraad. Ik heb data van medio juli te horen gekregen na interesse getoond te hebben in de 77G1.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

theetjuh

Yup Smits inderdaad, daar ook al eerder een receiver gekocht met tot nu toe altijd nog erg goede service.
Daarom heb ik PlatteTV niet eens gevraagd voor een prijs, daarbij leek me deze prijs al mooi genoeg :)
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

FeaR1986

Quote from: theetjuh on May 26, 2021, 18:17:19
Yup Smits inderdaad, daar ook al eerder een receiver gekocht met tot nu toe altijd nog erg goede service.
Daarom heb ik PlatteTV niet eens gevraagd voor een prijs, daarbij leek me deze prijs al mooi genoeg :)

Welke prijs je krijgt verschilt per dag of zelfs uur, uiteindelijk is elke keten met dit soort acties een dozenschuiver. Ach, wij hebben een mooie TV hangen voor een mooie prijs :)
Ik ben wel benieuwd of LG nog kijkt naar de prijs die voor de TV is betaald. Al was het maar om een beeld te krijgen van welke prijs men bereid is te betalen voor elk formaat en serie.
Dat ik niet verder kwam bij Smits was wel te verklaren overigens. Ik heb het gros van hun medewerkers van Tweakers geband wegens reclame maken :devil:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

theetjuh

Quote from: FeaR1986 on May 26, 2021, 18:26:06
Dat ik niet verder kwam bij Smits was wel te verklaren overigens. Ik heb het gros van hun medewerkers van Tweakers geband wegens reclame maken :devil:

Hahaha dat zou toch niet de reden mogen zijn, maar ik volg eigenlijk al jaren het OLED prijzen topic daar, zo blij dat ik niet meer de volle mep betaal!
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

pameijer

#27081
Naar aanleiding van wat reviews een Anker Soundcore Life Q30 gekocht, bluetooth noise cancelling koptelefoon. Was op Amazon met EUR20 korting dus was maar EUR65. Reviewers zeiden dat ie een stuk beter klonk dan de Bose N700, die vele malen duurder is. Ik kan niks zeggen over de Bose, nooit gehoord, maar deze Anker klonk nou niet echt top. Prima hoor, maar mijn jaren oude Klipsch S4i in-ears zijn veel beter, de Anker is bass heavy, NC is matig en na 2 uur TV kijken deden mijn oren wel pijn...

Dat ik hem draadloos op mijn TV aan kon sluiten was wel de reden van aanschaf. De LG C7 heeft geen koptelefoonuitgang maar wel Bluetooth. Eerder deze week geprobeerd met 2 setjes nep Airpods en een bluetooth ontvangertje met bedrade koptelefoon er aan, maar bij geen van allen lukte het om het volume te bedienen van de koptelefoon. Dat gaat nu wel goed.

Wel een andere beleving trouwens om TV te kijken met een koptelefoon! Ik was eigenlijk positief verrast over het effect dat dat heeft. Je wordt wel echt meer in het scherm getrokken en ik stoorde me niet aan de plaatsing van het geluid.



Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

J0ell

Quote from: jahtari on May 28, 2021, 08:40:44
Alleen dat logo al he.

Schreeuwt beats :P

Maar sinds we de kleine in huis hebben ook regelmatig de koptelefoon op, maar je ervaart het inderdaad heel anders allemaal.  ;D
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

pameijer

Quote from: J0ell on May 28, 2021, 15:31:15
Schreeuwt beats :P

Maar sinds we de kleine in huis hebben ook regelmatig de koptelefoon op, maar je ervaart het inderdaad heel anders allemaal.  ;D

Lijkt wel echt op Beats ja... Maar ik denk dat Anker er al was toen Beats nog een Bietje was  :D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Bama

Ik kijk zelf maar zelden tv in de slaapkamer en daar hing dus nog een oude 37" Panasonic plasma met een losse decoder en een 4k apple tv model 1.
Mijn vrouw kijkt daar af en toe tv als ik sport zit te kijken en ik heb afgelopen week omdat die dingen bijna niks kosten een 43" lg tv gekocht, 4k en uhd en maar meteen een ci module er bij besteld zodat de decoder ook weg kon en de nieuwe 4k Apple TV.
Ik denk dat de Panasonic tussen de 12 en 15 jaar oud is maar ik heb gisteren eens gekeken en denk dat qua beeld de Panasonic gewoon beter is en dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

De Panasonic hing aan de muur met een steun met 4 keilbouten maar de lg die kan volgens mij aan een spijkertje opgehangen worden. ;)

angelo41

Morgen komt een mooie IOTAVX AVXP1 binnen.

Verstuurd vanaf mijn HD1917 met Tapatalk


FrankBe

Quote from: angelo41 on May 30, 2021, 17:01:50
Morgen komt een mooie IOTAVX AVXP1 binnen.

Verstuurd vanaf mijn HD1917 met Tapatalk

En wat zijn de eerste indrukken?

angelo41

Quote from: FrankBe on June  9, 2021, 16:32:56
En wat zijn de eerste indrukken?
Verrassend goed[emoji106][emoji106]. Mooi vol geluid, Krachtig, ook bij redelijk volume.Mijn klipsch set is tevreden[emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn HD1917 met Tapatalk


FrankBe

Quote from: angelo41 on June  9, 2021, 22:58:52
Verrassend goed[emoji106][emoji106]. Mooi vol geluid, Krachtig, ook bij redelijk volume.Mijn klipsch set is tevreden[emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn HD1917 met Tapatalk

Goed om lezen en in lijn met alle reviews  ;)

angelo41

Quote from: FrankBe on June 10, 2021, 17:29:46
Goed om lezen en in lijn met alle reviews  ;)
Is mijn eerste eindversterker voor mij, Maar dat ie een serieuze meerwaarde is met mijn denon x4400h is wel een feit.

Verstuurd vanaf mijn HD1917 met Tapatalk


flakkees

Mijn huiskamer bios voorzien van een heerlijk briesje zonder bijgeluiden
Fluister stil dus
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Bas Akkerman

De Sony VPL-VW590ES (B-stock). Mijn huidige projector is kapot en ik was dus op zoek naar een vervanger. Niet verwacht, maar deze kwam voorbij. Nu nog 4k HDMI, UHD-speler, 4k switch, uhd-discs. Leuk zo'n hobby. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Quote from: Bas Akkerman on June 18, 2021, 06:58:25
De Sony VPL-VW590ES (B-stock). Mijn huidige projector is kapot en ik was dus op zoek naar een vervanger. Niet verwacht, maar deze kwam voorbij. Nu nog 4k HDMI, UHD-speler, 4k switch, uhd-discs. Leuk zo'n hobby. ;D
En uhd hdmi kabels[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mondiaal

 :threadclosed:
Quote from: flakkees on June 13, 2021, 07:26:52
Mijn huiskamer bios voorzien van een heerlijk briesje zonder bijgeluiden
Fluister stil dus

Cool....eventueel merk en type voor plaatsing in de slaapkamer.

Vinyl_Fuchs

Ik moet het noodgedwongen met een mobiele Kia airco doen en om nou te zeggen dat ie top presteert bij dit weer. Mwaaah.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

flakkees

Quote from: mondiaal on June 19, 2021, 00:51:34
:threadclosed:
Cool....eventueel merk en type voor plaatsing in de slaapkamer.

dit is de Handson plafondventilator Belluno 132 cm met ab en dimmer voor de verlichting

Quote from: Vinyl_Fuchs on June 19, 2021, 01:03:01
Ik moet het noodgedwongen met een mobiele Kia airco doen en om nou te zeggen dat ie top presteert bij dit weer. Mwaaah.

heb ik ook aan gedacht maar vind de airco's veel te lawaaierig voor bij een muziekje of een film . deze is op stand 1 bijna niet te horen , dat stond bij mij voorop
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Bas Akkerman

Quote from: denoontje on June 18, 2021, 06:59:33
En uhd hdmi kabels[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Had ik inderdaad genoemd. ;) Vandaar dat ik nog even aan het kijken ben waar deze het beste te hangen. Weet ik ook de afstand van de HDMI-kabel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

De lengte maakt voor die optische hdmi kabels qua prijs nauwelijks uit, gewoon 5m extra bestellen, rolletje hou je toch.

Bas Akkerman

Ok, optische HDMI is dus wel echt een optie?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten