Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J0ell

Quote from: clockwork on November  6, 2020, 08:40:37
Dat was ook mijn reden om deze te kopen. Ik zat al een tijdje op de wip voor een Apple Tv, maar voor het merendeel is dit huishouden Android. Dus dit leek logischer.

Zeker een aanrader wat mij betreft.

Hoe bevalt die AB? Daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

kermy

Hoe werkt die remote eigenlijk?

Dus is het een rf, ir, blue tooth of wat dan ook?


Met vriendelijke groet,


kermy

clockwork

Quote from: J0ell on November  6, 2020, 12:03:56
Hoe bevalt die AB? Daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar.
Quote from: kermy on November  6, 2020, 12:33:28
Hoe werkt die remote eigenlijk?

Dus is het een rf, ir, blue tooth of wat dan ook?


Het is volgens mij een rf Ab. Werkt prima. Geen Rolls Royce gevoel maar goed genoeg.
Shortcuts naar de Netflix en Youtube apps. Verder kun je door het Google TV menu scrollen met de bovenste ronde knop plus het het volume regelen met twee buttons aan de zijkant van de AB.

Er staat op tweekers een positieve review met een filmpje waarin je kunt zien wat dit dingetje allemaal kan.

O ja. Voice control zit er ook op. Werkt ook prima hier.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

R

#26978
Quote from: skyfox on November  5, 2020, 20:47:04
Dat heb ik ook. Ik wacht even met bestellen totdat er wat reviews zijn. Ik hoop op het beste!

Terechte nieuwsgierigheid denk ik. De verschillen zullen aanwezig zijn verspreid over de delen/leeftijd. Als je het qua film bekijkt wilde ik ze gewoon hebben. Ik laat het weten ;)

kermy

Quote from: clockwork on November  6, 2020, 13:32:40
Het is volgens mij een rf Ab. Werkt prima. Geen Rolls Royce gevoel maar goed genoeg.
Shortcuts naar de Netflix en Youtube apps. Verder kun je door het Google TV menu scrollen met de bovenste ronde knop plus het het volume regelen met twee buttons aan de zijkant van de AB.

Er staat op tweekers een positieve review met een filmpje waarin je kunt zien wat dit dingetje allemaal kan.

O ja. Voice control zit er ook op. Werkt ook prima hier.




Kan dus niet in een Harmony remote opgenomen worden, dat is jammer, verder ben ik ook wel geïnteresseerd in dit apparaat.



Met vriendelijke groet,

Kermy

clockwork

#26980
Quote from: kermy on November  6, 2020, 16:42:31

Kan dus niet in een Harmony remote opgenomen worden, dat is jammer, verder ben ik ook wel geïnteresseerd in dit apparaat.


Ben bang van niet, maar ik weet het niet helemaal zeker. Je zou er een een mailtje naar Logitech aan kunnen wagen.

Edit: ik lees nu in een andere review dat de ab wel degelijk ir is met hdmi-cec. Dus het zou dan wel moeten lukken toch?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HJ

Quote from: clockwork on November  6, 2020, 08:40:37
Dat was ook mijn reden om deze te kopen. Ik zat al een tijdje op de wip voor een Apple Tv, maar voor het merendeel is dit huishouden Android. Dus dit leek logischer.

Zeker een aanrader wat mij betreft.
Ik heb diverse "oude" chromecasten maar ze kunnen allemaal niet goed overweg met ziggo(terug kijken werkt bij mij niet goed).
Nu toevallig een atv4 aangeschaft om te kunnen zwiften maar die doet ziggo wel perfect.

Spekkie99

Quote from: hans. on November  6, 2020, 20:32:33
Ik heb diverse "oude" chromecasten maar ze kunnen allemaal niet goed overweg met ziggo(terug kijken werkt bij mij niet goed).
Nu toevallig een atv4 aangeschaft om te kunnen zwiften maar die doet ziggo wel perfect.
Heb zelf kpn maar andere gebruikers geven aan dat de Ziggo go app perfect werkt op de Chromecast 2020 met ab. Hij heeft naast bt ook ir, bij het instellen wordt gezocht naar de juiste ir code voor tv en versterker.

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

clockwork

Quote from: hans. on November  6, 2020, 20:32:33
Ik heb diverse "oude" chromecasten maar ze kunnen allemaal niet goed overweg met ziggo(terug kijken werkt bij mij niet goed).
Nu toevallig een atv4 aangeschaft om te kunnen zwiften maar die doet ziggo wel perfect.

De Ziggo Go app werkt hier perfect op deze nieuwe Chromecast. Dit inderdaad in tegenstelling tot een oudere chromecast die we hier ook gehad hebben.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Driven2Shine

Sonos Arc Zwart
2x Ikea Symfonisk (Sonos) als surround speakers.
Vogels muurbeugel voor de LG OLED55E6D
Vogels beugel voor de Sonos Arc die bevestigd kan worden aan de tv muurbeugel

Sonos Sub komt later.

HJ

Quote from: clockwork on November  7, 2020, 08:20:01
De Ziggo Go app werkt hier perfect op deze nieuwe Chromecast. Dit inderdaad in tegenstelling tot een oudere chromecast die we hier ook gehad hebben.
Daar ben ik echt benieuwd naar, kan de Atv weer weg[emoji16]
Ik wil eurosport2 (motogp) kunnen terug kijken en dat kan met de oude versies iig niet.
Maar hoe werkt het met de nieuwe versie? Gaat dat nog steeds via de app op je foon of draait de ziggo app op de CC zelf?
Zo werkt het bij Atv, die heeft een eigen app aan boord.

clockwork

Quote from: hans. on November  7, 2020, 11:56:57
Daar ben ik echt benieuwd naar, kan de Atv weer weg[emoji16]
Ik wil eurosport2 (motogp) kunnen terug kijken en dat kan met de oude versies iig niet.
Maar hoe werkt het met de nieuwe versie? Gaat dat nog steeds via de app op je foon of draait de ziggo app op de CC zelf?
Zo werkt het bij Atv, die heeft een eigen app aan boord.

Waarom zou je de atv weer weg doen? Die is toch ook prima?
Maar je installeert op deze versie ook de app uit de appstore. Standaard zit Netflix, Disney +, youtube etc er al op. De Ziggo app installeer je er dan extra op (wellicht zit dat er op de toekomstige Nederlandse versie al standaard op). Deze app heeft alles wat ook op de phone app zit. Dus ook terugkijken etc.

Had ik al gezegd dat ik er erg content mee ben?  :colgate: We gaan er waarschijnlijk nog wel een of twee bestellen voor de tv's hier in huis zonder smart functies en om niet meer afhankelijk te zijn van kabel tv outlets.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HJ

#26987
Quote from: clockwork on November  7, 2020, 12:06:44
Waarom zou je de atv weer weg doen? Die is toch ook prima?
Maar je installeert op deze versie ook de app uit de appstore. Standaard zit Netflix, Disney +, youtube etc er al op. De Ziggo app installeer je er dan extra op (wellicht zit dat er op de toekomstige Nederlandse versie al standaard op). Deze app heeft alles wat ook op de phone app zit. Dus ook terugkijken etc.

Had ik al gezegd dat ik er erg content mee ben?  :colgate: We gaan er waarschijnlijk nog wel een of twee bestellen voor de tv's hier in huis zonder smart functies en om niet meer afhankelijk te zijn van kabel tv outlets.
De Atv is idd prima maar ik heb verder niets van Apple vandaar.
De Atv heb ik alleen gekocht om te kunnen zwiften in de schuur en toen kwam ik er dus achter dat die ziggo app  wel goed werkt.
In de schuur kan ik de moto gp dus wel terug kijken.[emoji38]
Ik weet niet of het bewust aan ziggo ligt of aan de CC/tv combi dat het terug kijken niet goed werkt.
Het terug kijken werkt namelijk wel behalve met sommige zenders en programma's.

Maar wat ik nu begrijp is dat de nieuwe CC anders werkt, je cast niet meer vanaf je foon oid maar start direct een eigen app op de CC. Dat vind ik sowiso top, hoef je niet meer met je telefoon te klooien.

Btw, het ziggo terug kijken via de tv browser is ook dicht getimmerd want dat kon voorheen nog wel.

eduard

voor 183 euro 23 muziek bluray gekocht bij amazon.nl heb verder niet gekeken of ze ergens anders goedkoper waren. Amazon heeft veel muziek blu ray tussen de 5 en 10 euro.

denoontje

Furutech kabeltje overgenomen van Sultankat via dit mooie forum voor de eindversterker.
Beide Arcams nu op furutech 3ts20.
Destijds diverse kabels op de arcam 600 getest en de duurste was toen ook de beste...

Kan de W&M er uit.

Marco66

Quote from: eduard on November 11, 2020, 17:33:10
voor 183 euro 23 muziek bluray gekocht bij amazon.nl heb verder niet gekeken of ze ergens anders goedkoper waren. Amazon heeft veel muziek blu ray tussen de 5 en 10 euro.

Ook maar eens gekeken en collectie muziek blu-ray's uitgebreid met 8 stuks voor leuke prijs id.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Twee nieuwe hdmi kabels van Ruconnected voor in de HT.
Komen op de Zidoo Z1000 en Panasonic UB9004, de oude waren wat verbogen en zaten er niet meer solide in.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

ReRichard

Morgen een paartje Monitor Audio Gold 100 5G ophalen ter vervanging van mijn Monitor Audio Gold 100 4G (deze gaan als surroundspeaker fungeren).

Ik ben zeer benieuwd of er (veel) verschil zit tussen de 4G en 5G.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Jean Sibelius

#26993
Hij moet nog binnen komen, maar ik heb vandaag een bestelling geplaatst voor een JVC DLA-NX9BE (incl. CineMike modificatie) 8).



The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

theetjuh

#26994
Een BK Elec XXLS400-DH in Gloss White in bestelling met een custom auto on/off switch, hopelijk nog voor de kerst in huis.

LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

denoontje

#26995
Quote from: Jean Sibelius on November 25, 2020, 16:31:38
Hij moet nog binnen komen, maar ik heb vandaag een bestelling geplaatst voor een JVC DLA-NX9BE (incl. CineMike modificatie) 8).





:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: O0 O0 O0 O0 O0 O0  :worship: :worship: :worship: :worship:

Marco66

Toch maar twee leuke 4k boxsets besteld, Harry Potter 4K collection en de Spider-Man 8 movie Collection.



Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

TornadoGo

Hier sinds een paar weken een Sonos Arc en er zijn nu ook een sub en twee One SL's onderweg.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

trigger__

Een setje Sony Dav x1. Een surround setje bestaande uit een subwoofer en 2 kleine speakers. Ik had deze set zo'n 20 jaar geleden ook, en zag deze passeren op marktplaats voor een goedkope prijs, dacht, ik neem hem maar, uit nostalgie. Heb het altijd mooi gevonden en nu nog steeds. Ok, ze klinken niet echt surround maar is leuk voor op de slaapkamer voor een cd op te leggen.


theetjuh

Best wat eigenlijk ...

Nieuwe Synology DS920+ ter vervanging van m'n DS412+, welke dan weer m'n DS207+ kan vervangen.

Een Nvidia Shield Pro (2019), dan kan de 2017 versie mooi naar de slaapkamer.

Net nog de Matrix Trilogy 4K boxset gekocht en zit nog te wachten tot die van Lord of the Rings binnenkomt.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5