Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Quote from: Jack_D on November 28, 2019, 11:36:33
Een nieuwe NAS, de Synology DS418Play. Ik gebruik hem alleen als mediaserver voor mijn Home Theater, dus mag hij volgens mij in dit topic geplaatst worden, al is het natuurlijk gewoon een computer.

Heb hem met drie harddisks in een RAID 5 configuratie in combinatie met het Btrfs filesytem opgetuigd. Blijft nu functioneren al draait er een hele harddisk in de prak. En ook bied dit systeem nu een boel aan automatisch zelfcorrigerende opties tegen datacorruptie. Mijn twee externe backups blijf ik natuurlijk wel gewoon periodiek maken want als de bliksem in de NAS slaat is het toch gewoon einde verhaal. (bij wijze van spreken want hij staat achter een UPS welke ook tegen blikseminslag zou beveiligen, en ook mijn internetkabel uit de muur is beveiligd tegen blikseminslag, maar ach details :D )

Kon er ook Domoticz op installeren, voor het monitoren van je slimme meter en als je wilt voor heel je "Huis automatisering". Hoef ik niet apart een Raspberry Pi te laten draaien. Ik heb mijn meter vanaf het begin "administratief uit laten zetten" zodat niet heel de wereld over mijn gedetailleerde gebruiksgegevens beschikt, ik log dit nu gewoon onder eigen beheer, geeft me net een wat fijner privacy gevoel. Bevalt mij prima die Domoticz software en is nog gratis ook.  En als ik nu een backup van de mediafiles maak draai ik gelijk ook een backup van de Domoticz meetdata, scheelt weer in tijd en moeite, gemak dient de mens.

Kortom, mijn zaterdagavond filmavond is nu een stuk veiliger gesteld en kan ook tegelijkertijd kijken hoeveel kWh dat dan verbruikt............. :D

Nice, welke set gebruik je om de meters uit te lezen ? Ziet er nice uit. Is er een reden dat je niet voor SHR gekozen hebt ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Jack_D

Met het gebruik van Raid 5 in combinatie met het Btrfs filesystem is de noodzaak voor een backup al een stuk minder(maar nog steeds nodig). Omdat deze combinatie al een boel van extra's in zich heeft om corruptie van je data tegen te gaan.

Maar om antwoord te geven op je vraag.... Ik heb 6TB aan opslag in mijn NAS en backup deze op een usb3 externe hardddisk. En heb er hier twee van dus altijd twee backupsetjes op de plank liggen. USB 3 en 6TB backup is nog goed te doen qua snelheid en tijdsduur

Kosten zo rond de €150,- voor een goede externe usb disk van 6TB

Quote from: theetjuh on November 29, 2019, 17:24:43
Waar backup je heen als ik vragen mag en wat zijn de eventuele kosten?
Ik ben wel naar zoiets op zoek namelijk, heb zelf een tweetal nas'en met de benodigde opslag.

Jack_D

Een simpel usb kabeltje van 25euro, aangeschaft bij een niet sponsor dus mag de naam niet vermelden hier als ik me niet vergis. Zelfde kabeltje als welke bij een Raspberry Pi gebruikt word om de meter uit te lezen. Gewoon direct van de P1 poort op de slimme meter naar de USB poort van de Synology NAS

In combinatie  met de gratis Domoticz software(is een speciale Synology installatie pack voor) is het simpel installeren, paar keer klikken en je meter word uitgelezen en opgeslagen op je eigen server. Ook genereert de software mooie overzichtsrapporten en als je zonnepanelen hebt word ook de teruggaven naar het stroomnet bijgehouden. Als je ook een digitale gasmeter hebt word ook deze uitgelezen. En de rest van de wereld heeft geen inzicht in jouw meterstanden(moet je meter wel administratief uit staan, kun je bij je netwerkbeheerder aanvragen). Ik heb het vooral voor het privacy aspect gedaan(voor zover je dat nog bestaat :D )

SHR is van Synology zelf, en hou niet zo van eigen implementaties, en met recovery software kun je meer met een raid5/btrfs set dan met SHR. Niet dat ik dat nodig ga hebben want als de ellende echt toeslaat zet ik gewoon een backup terug :D

Quote from: Witalik on December  5, 2019, 00:54:28
Nice, welke set gebruik je om de meters uit te lezen ? Ziet er nice uit. Is er een reden dat je niet voor SHR gekozen hebt ?

theetjuh

Quote from: Jack_D on December  5, 2019, 11:20:37Maar om antwoord te geven op je vraag.... Ik heb 6TB aan opslag in mijn NAS en backup deze op een usb3 externe hardddisk. En heb er hier twee van dus altijd twee backupsetjes op de plank liggen. USB 3 en 6TB backup is nog goed te doen qua snelheid en tijdsduur

Kosten zo rond de €150,- voor een goede externe usb disk van 6TB
Aahh ok, ja dat is voor jou dan een mooie oplossing.
Ik zit alleen met 5x zoveel data ... dus een externe disk is niet echt een oplossing voor mij :)
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

Kjelt

Vroeger ook gedaan maar was het beu omdat je eigenlijk 90% dezelfde data kopieert.
Synology heeft een eigen backup app die samenwerkt met een andere Synology NAS en dan kun je instellen hoeveel versies je max wilt hebben. Deze slaat alleen de nieuwe data op en tzt vervangt die de inmiddels verwijderde data dus je opslag loopt niet uit de klauwen.

Ideaal als je iedere drie a vier jaar een nieuwe NAS aanschaft, kun je de oude voor backup gebruiken.
Echt onvervangbare data dien je eigenlijk ook nog in the cloud op te slaan.

pameijer

Sinds woensdag een Anthem MRX1120 in huis. Ik ben erg benieuwd hoe die het met mijn akoestiek gaat doen! Mooi apparaat, ziet er schitterend uit. Zal wel even duren voor hij aangesloten is hier, hele zwevende wandmeubel moet worden gedemonteerd...

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

muzikant

PIONEER UDP-LX 800
Gebruik hem het meeste voor audio
Sacd/ dvd-audio in stereo
Staat zeker zijn mannetje tegenover mijn Esoteric SA-60

Richi

Quote from: muzikant on December  6, 2019, 13:01:24
PIONEER UDP-LX 800
Gebruik hem het meeste voor audio
Sacd/ dvd-audio in stereo
Staat zeker zijn mannetje tegenover mijn Esoteric SA-60
Wow, dat is indrukwekkend: de SA-60 is niet kinderachtig
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

tdbakker

Quote from: pameijer on December  6, 2019, 12:26:47
Sinds woensdag een Anthem MRX1120 in huis. Ik ben erg benieuwd hoe die het met mijn akoestiek gaat doen! Mooi apparaat, ziet er schitterend uit. Zal wel even duren voor hij aangesloten is hier, hele zwevende wandmeubel moet worden gedemonteerd...


Veel luister plezier
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Teejoo

Quote from: muzikant on December  6, 2019, 13:01:24
PIONEER UDP-LX 800
Gebruik hem het meeste voor audio
Sacd/ dvd-audio in stereo
Staat zeker zijn mannetje tegenover mijn Esoteric SA-60
Mooie speler. Zit ook aan de 500 te denken als 2e speler. Lees alleen dat er blijkbaar nog wat issues zijn met uhd discs, maar er zou een nieuwe firmware aankomen.

Heeft hij ook subtitle shift?

muzikant

Quote from: Teejoo on December  7, 2019, 09:57:59
Mooie speler. Zit ook aan de 500 te denken als 2e speler. Lees alleen dat er blijkbaar nog wat issues zijn met uhd discs, maar er zou een nieuwe firmware aankomen.

Heeft hij ook subtitle shift?
Wanneer je het beste wil voor geluid is de 800 veel beter
Mijn dealer  gaf aan dat de 500 problemen had met sommige 4k schijven en ze hierdoor de 500 voorlopig inhouden tot het opgelost is
Subtitle shift zie ik niet direct wel sutitle en subtitle style in het FUNCTION MODE

muzikant

Ik heb dit gevonden in de handleiding udp-lx 800
Omschakelen van de ondertiteling tijdens het afspelen door het indrukken knop subtile van de afstandsbediening,

Teejoo

Quote from: muzikant on December  7, 2019, 12:02:05
Wanneer je het beste wil voor geluid is de 800 veel beter
Mijn dealer  gaf aan dat de 500 problemen had met sommige 4k schijven en ze hierdoor de 500 voorlopig inhouden tot het opgelost is
Subtitle shift zie ik niet direct wel sutitle en subtitle style in het FUNCTION MODE
Ik gebruik de analoge uitgangen niet, dus dan is de 500 gelijkwaardig qua audio.

Ik vind het wel vreemd dat de 800 geen problemen zou hebben en de 500 wel. Is volgens mij exact dezelfde drive en software.

Ik zal de handleiding nog eens doorspitten. Het gaat mij om de plaats en helderheid vd ondertiteling.

RvD

De 500 en 800 draaien dezelfde software dus die dealer heeft het onjuist.

Met de huidige firmware v1.13 is al veel opgelost op enkele discs na. Op het Duitse hifi forum is er een persoon een beta firmware v1.15 aan het testen en ondervind tot nu geen problemen meer. Wanneer de final komt geen idee maar heb goede hoop. Voor de rest vind ik de 500 een fijne speler en zeer degelijk voelt die aan.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

muzikant

Quote from: RvD on December  7, 2019, 13:21:53
De 500 en 800 draaien dezelfde software dus die dealer heeft het onjuist.

Met de huidige firmware v1.13 is al veel opgelost op enkele discs na. Op het Duitse hifi forum is er een persoon een beta firmware v1.15 aan het testen en ondervind tot nu geen problemen meer. Wanneer de final komt geen idee maar heb goede hoop. Voor de rest vind ik de 500 een fijne speler en zeer degelijk voelt die aan.
dat gaat dan de goede kant op
Ik gebruik de analoge uitgang (XLR) op mijn anthem versterking (woonruimte)
Wat echt goed klinkt

Vande

Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

RvD

Quote from: muzikant on December  7, 2019, 18:58:13
dat gaat dan de goede kant op
Ik gebruik de analoge uitgang (XLR) op mijn anthem versterking (woonruimte)
Wat echt goed klinkt

De nieuwe firmware is inmiddels beschikbaar het is V1.16 geworden inmiddels. Gewoon binnen te halen via de software update functie van de speler.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

N1v3K

Laatste aanwinsten... Een Oppo 203 en een JVC N5  8)

papaleo

Quote from: N1v3K on December 19, 2019, 09:26:18
Laatste aanwinsten... Een Oppo 203 en een JVC N5  8)

:worship: Goed bezig...,nu gaan genieten  :popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kerre

#26794
Afgelopen week maar eens een nieuwe projector lamp besteld.

De laatste paar keer gaf de beamer aan dat deze vervangen moest worden. Dus dat gaan we dan maar ook netjes doen. De oude lamp had ongeveer 1200 uur op de teller staan, dus het zat er toch aan te komen.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

muzikant

Quote from: RvD on December 18, 2019, 21:40:45
De nieuwe firmware is inmiddels beschikbaar het is V1.16 geworden inmiddels. Gewoon binnen te halen via de software update functie van de speler.
bedankt,
Hij staat erop alleen wat er verbeterd is vind ik niet terug
Momenteel aan het kijken en luisteren Wagner der ring des Nibelungen bluray's

ppeter

Quote from: Kerre on December 19, 2019, 11:23:11
Afgelopen week maar eens een nieuwe projector lamp besteld.

De laatste paar keer gaf de beamer aan dat deze vervangen moest worden. Dus dat gaan we dan maar ook netjes doen. De oude lamp had ongeveer 1200 uur op de teller staan, dus het zat er toch aan te komen.
Is dat niet wat snel om de lamp al te vervangen na 1200 uur?
Je krijgt van Epson een garantie op de lamp tot 3000 uur.
Wij hebben reeds 1500 uur op de teller, en nog steeds mooi beeld en bakken licht.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kerre

Quote from: ppeter on December 20, 2019, 21:52:46
Is dat niet wat snel om de lamp al te vervangen na 1200 uur?
Je krijgt van Epson een garantie op de lamp tot 3000 uur.
Wij hebben reeds 1500 uur op de teller, en nog steeds mooi beeld en bakken licht.

Het is inderdaad snel, maar ik heb deze projector pas geleden tweedehands van marktplaats van iemand overgenomen. Dus of daadwerkelijk die getelde uren kloppen weet ik niet. Vandaar nu een nieuwe. Weet ik zeker dat de uren registratie hiervan klopt. Daarnaast heb ik geen zin in ex/imploderende? lampen.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Raymen

net een silent angel bonn n8 opghaald bij iear
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Freubel

Afgelopen week een setje Cambridge audio Minx mini aangeschaft en ingezet als front high speaker.
Helaas nog niet echt kunnen testen in verband met de kerstdagen, Eucalipta heeft de TV gekaapt voor de vele, vele uitermate treurige kerstmeuk.
Ik hoop dat het een beetje een leuk effect heeft  :smile:

TV: LG 55C7v | AVR: Denon X-3400H | Mains: B&W 603 / S2 | Sub 1: SVS PB12 NSD | Sub 2: B&W ASW608 | Center: B&W LCR60 / S3 | Surround: B&W 601 / S3 | Front heigh: Cambridge audio Mini Minx | Mediaspeler: N'vidia Shield 2017