Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

LG OLED65C8, wordt vandaag bezorgd  :pompom:

Quote from: Raymen on December  4, 2018, 21:05:53
en setje sonus faber venere 3.0 met bij passende centerspeaker
en wat kabels voor aan te sluiten (audioquest rocket 33)me happy

Nice!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

xlr8

Quote from: Raymen on December  4, 2018, 21:05:53
en setje sonus faber venere 3.0 met bij passende centerspeaker
en wat kabels voor aan te sluiten (audioquest rocket 33)me happy

Goede speaker keuze !   :worship:

Raymen

Dank je
Klinken ook heeel goed
Zit nu aan een bluesound node te denken
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Raymen

#26654
Vandaag nog effe een bluesound node 2 gescoort
Met bijpassende optische kabel van audioquest de cinnamon

:pompom:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

fasteddie

nou je hebt niet langs gedacht! ;D
mooie aankoop!

Raymen

#26656
Ben zeer tevreden.

nu nog wachten op de luidspreker kabels, en centerspeaker is trouwens de sonetto geworden
De venere is niet meer te leveren
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Raymond187

Zoontje heeft helaas onze 2 jaar oude TV stuk geslagen met zijn speelgoed  :nervous:

Weekje lang ff reviews wezen e lezen. OLED VS led.

Was uitgekomen bij de LG c8 en Sony xf9005. Wilde de C8 kopen, omdat ik de kleuren wel mooi vind en lage game lag.

Me maat eerst ff gebeld dat is een extreme mierenneuken met beeld. Hij had de c8 in het begin ook even maar stoorde zich enorm aan de slechte motion flow.

De kleuren bekenen van de xf9005 en die zijn beter dam onze huidige sony  8509 en vind dit ook al mooi.

Dus de xf9005 gekocht.

De tv wordt hier alleen gebruikt voor de Kids met YouTube en wij kijken af en toe een serie samen.
En ik kijk anime.

fasteddie

Je hebt een super zoontje! Zo kun je eindelijk gewoon weer iets nieuw aanschaffen....en zeker gezegd "niet meer doen he?" :headbanging:

Kerre

Gisteren de NAD T758 v3 en 4 Dali Altecos atmos speakers in ontvangst mogen nemen. Bedankt voor de service en de uitleg, MichelDW.

Kan ik met de kerstdagen mooi spelen met Dirac. En alles installeren wat erbij hoort. :headbanging:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Raymond187

Quote from: fasteddie on December 19, 2018, 21:00:57
Je hebt een super zoontje! Zo kun je eindelijk gewoon weer iets nieuw aanschaffen....en zeker gezegd "niet meer doen he?" :headbanging:
hahaha nou een super zoontje is het zeker, maar ook een enorme boef van 2  :devil:

Nou ik was zeker niet blij, want een TV van 2 jaar is nog te jong en ik was er tevreden mee.

Maarrr nu ik deze TV 3 dgn aan de muur heb hangen, moet ik eerlijk bekennen dat ik er toch wel blij mee ben hahahah :D

Gelukkig waren we verzekerd en nog nooit gebruik van gemaakt, dus de verzekering deed ook niet moeilijk, Ik ben nu van een Sony 55x8509 naar een 55XG9005 voor €100 zelf bijleggen gegaan.

De XF9005 is in alle opzichten beter. interface vlotter, beeld mooier en de motion flow is  :thumbs-up:

Ik heb alleen nog nie tde switch aangesloten, want ik begreep dat gamen in 1080p een lag heeft van 40ms, dat is best veel, want in 4k is de lag 21ms oid.

Joost80

Quote from: Raymond187 on December 21, 2018, 08:34:43

Ik heb alleen nog nie tde switch aangesloten, want ik begreep dat gamen in 1080p een lag heeft van 40ms, dat is best veel, want in 4k is de lag 21ms oid.

Super TV en die 1080 inputlag merk je niet . Het is dat je het nu weet maar anders zou je er niet eens over zijn begonnen vermoed ik.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Marcel.B

#26662
Nieuw tv'tje Samsung EU75NU8000 en gelijk een MSI GTX1070 videokaart voor mijn HTPC gekocht want chromecast ultra is een waardeloos ding voor mij.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Peerless Monster

Quote from: pillie123 on January  7, 2019, 08:53:54
Nieuw tv'tje Samsung EU75NU8000 en gelijk een MSI GTX1070 videokaart voor mijn HTPC gekocht want chromecast ultra is een waardeloos ding voor mij.

Wat kost deze nu? En kan je hem ook als schilderij gebruiken?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marcel.B

Deze kost 1899 euro en kan je niet als schilderij gebruiken want dan moet je de serif serie hebben volgens mij.

Maar 4k HDR is echt geweldig op de tv, ook HD ziet er fantastisch uit ondanks dat het een LED tv is.

Binnenkort ophangen aan de muur, beugel heb ik al.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Peerless Monster

Quote from: pillie123 on January  7, 2019, 16:16:21
Deze kost 1899 euro en kan je niet als schilderij gebruiken want dan moet je de serif serie hebben volgens mij.

Maar 4k HDR is echt geweldig op de tv, ook HD ziet er fantastisch uit ondanks dat het een LED tv is.

Binnenkort ophangen aan de muur, beugel heb ik al.

Ik moet me er nog in verdiepen, maar ik vind dit wel een kandidaat als hoofdtv.
Dus de f in de naam betekend dat je hem als frame kan gebruiken.
Volgens mij heb je die niet aan dat soort prijzen 😉
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marcel.B

Die schilderij tv's komen niet goed uit de test, zijn niet echt bijzondere uitvoeringen.

Ik heb vooral voor groot (75 inch) en HDR gekozen en Samsung maakt gewoon goede tv's en zeker als je even googled om de juiste settings erin te zetten.

Het kan allemaal nog beter (Q9) maar het geld speelt altijd een rol en OLED durfde ik niet aan omdat ik altijd aan het surfen ben met Google chrome op de tv via mijn HTPC en dan kan de werkbalk inbranden net als op mijn PIoneer LX5090 is gebeurt, daar zie ik de chromebalk altijd in het beeld.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

BJF

Zo'n 'lichtgevend schilderij' is m.i. meer aanwezig dan het zwarte vlak van een tv in stand-by.
NAD M10 V2
Elac FS247

AlphaMale

Quote from: pillie123 on January  7, 2019, 17:58:25
Samsung maakt gewoon goede tv's

Heb een iets andere ervaring met Samsung, vanuit professioneel standpunt. Maar het is ieder voor zich natuurlijk.
Bij mij komt er in ieder geval geen Samsung TV in huis  ::)

Desalniettemin hoop ik dat jij er wel lang van zal genieten!
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

chansig

Wat is er dan mis met Samsung ? Ik heb nu een jaar of 5 een tv van Samsung...ding wil maar niet kapot. Ik wil namelijk een grotere... :D

Welk merk is dan beterder ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

denoontje

Quote from: chansig on January 16, 2019, 15:58:23
Wat is er dan mis met Samsung ? Ik heb nu een jaar of 5 een tv van Samsung...ding wil maar niet kapot. Ik wil namelijk een grotere... :D

Welk merk is dan beterder ?

Gr. Hans
Mijne gaat ook al jaren mee zonder issues

@Chansig....dus geen Samsung of betere meer kopen dat remt de upgrade mogelijkheid[emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk

Quote from: chansig on January 16, 2019, 15:58:23
Wat is er dan mis met Samsung ? Ik heb nu een jaar of 5 een tv van Samsung...ding wil maar niet kapot. Ik wil namelijk een grotere... :D

Welk merk is dan beterder ?

Gr. Hans
ik heb nog wel een goedkope 75" Samsung voor je...mag je enkel niet te kritisch zijn, want er zijn wat veel pixels dood :D   
(zo heb ik er 2 btw, dus snap de insteek van AlphaMale wel ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AlphaMale

Quote from: chansig on January 16, 2019, 15:58:23
Wat is er dan mis met Samsung ? Ik heb nu een jaar of 5 een tv van Samsung...ding wil maar niet kapot. Ik wil namelijk een grotere... :D

Welk merk is dan beterder ?

Gr. Hans

Dat is precies die andere ervaring.

Wij hadden op kantoor (TV-branche) een wand vol nieuwe Samsung schermen die iets langer als gemiddeld thuisgebruik aan stonden. In verschillende soorten en maten en minstens 25.
Om de haverklap gingen ze óf helemaal dood, óf verschenen er grote aantallen horizontale of verticale groene strepen door het beeld. Uiteindelijk -na vele vervangingen en garantieclaims- hebben we ze allemaal weggegooid.

Vraag me niet welke beter is. Heb meerdere Panasonic plasma's in huis zonder enige problemen, en sindskort een LG OLED. Maar dat betekent nog niets  :blink:
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Kjelt

Quote from: AlphaMale on January 17, 2019, 08:17:38
Wij hadden op kantoor (TV-branche) een wand vol nieuwe Samsung schermen die iets langer als gemiddeld thuisgebruik aan stonden. In verschillende soorten en maten en minstens 25.
Om de haverklap gingen ze óf helemaal dood, óf verschenen er grote aantallen horizontale of verticale groene strepen door het beeld. Uiteindelijk -na vele vervangingen en garantieclaims- hebben we ze allemaal weggegooid.

Duidelijk gevalletje van misbruik, daar zijn die tv's ook helemaal niet voor bedoeld.
Als je een videowall wilt maken heb je de pro monitoren met aktieve ventilatoren nodig en die zijn ook een stuk dikker.

Dat is het hele issue met die platte tv's : koeling.
Die dingen zijn ontworpen om zo plat mogelijk te zijn en missen daardoor de mogelijkheid om hun warmte goed af te voeren.
Als je dan twee tv's of meerdere boven elkaar hangt krijgt de ene tv de warme lucht van de andere binnen en daar is hij niet voor ontworpen.

Ik ken iemand die commercieel tv's repareert en die krijgt veel moderne tv's binnen waar de voeding van kapot is gegaan door oververhitting.
Dat zijn meestal gevallen van 10 uur per dag aanstaan, daar hebben ze al moeite mee.
Hij zegt wel dat alleen Samsung en Sony nog modules op voorraad hebben, andere merken is bij defect meteen afschrijven en kliko of hopen dat ze nog zo'n zelfde model in de defecten voorraad hebben staan om te kanabaliseren voor de reparatie.

Verder hangt het ook nog van het model af, simpel gezegd een Samsung tv van 500 euro is niet hetzelfde gebouwd als een van 3000 euro en dat lijkt me behalve de zichtbare features ook logisch dat er goedkopere onderdelen gebruikt worden.



AlphaMale

Quote from: Kjelt on January 17, 2019, 11:00:09
Duidelijk gevalletje van misbruik, daar zijn die tv's ook helemaal niet voor bedoeld.
Als je een videowall wilt maken heb je de pro monitoren met aktieve ventilatoren nodig en die zijn ook een stuk dikker.

Dat is het hele issue met die platte tv's : koeling.
Die dingen zijn ontworpen om zo plat mogelijk te zijn en missen daardoor de mogelijkheid om hun warmte goed af te voeren.
Als je dan twee tv's of meerdere boven elkaar hangt krijgt de ene tv de warme lucht van de andere binnen en daar is hij niet voor ontworpen.

Ik ken iemand die commercieel tv's repareert en die krijgt veel moderne tv's binnen waar de voeding van kapot is gegaan door oververhitting.
Dat zijn meestal gevallen van 10 uur per dag aanstaan, daar hebben ze al moeite mee.
Hij zegt wel dat alleen Samsung en Sony nog modules op voorraad hebben, andere merken is bij defect meteen afschrijven en kliko of hopen dat ze nog zo'n zelfde model in de defecten voorraad hebben staan om te kanabaliseren voor de reparatie.

Verder hangt het ook nog van het model af, simpel gezegd een Samsung tv van 500 euro is niet hetzelfde gebouwd als een van 3000 euro en dat lijkt me behalve de zichtbare features ook logisch dat er goedkopere onderdelen gebruikt worden.

Duidelijk geval van te vroeg oordelen. Wie heeft t over een videowall?

Gaat over schermen die verspreid over een lange muur werden opgehangen, zoals men dat thuis ook zou doen. Met meer dan voldoende ruimte rondom (+/- 1m) in een grote open hal.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i