Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

blue-eyes

Happy, klein kindje hier, de TV is gisteravond afgeleverd. Klaar voor 4k!

Sony KD-75XE9005




Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

blue-eyes

Quote from: master30 on December  1, 2017, 10:41:19
Past zoiets nog wel door de voordeur?  O0

Ja, maar niet verder. Ik woon in een drive-in woning. Woonkamer op de 1e verdieping. De TV kon niet via de trap naar boven.
Dus we hebben moeten omlopen, om het blok, naar de achterkant via een rechte trap omhoog naar de 1e verdieping :)

De buren zullen wel hebben gedacht :D ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Rebuilding my HT

Martinus

............

LuPo

Quote from: mikeske on November 26, 2017, 13:57:27
Wow super prijs zeg, jammergenoeg niet meer aan die prijs  :nopompom:

Ja je moest er snel bijzijn inderdaad!

Inmiddels de G29 binnen. Ziet er echt heel goed uit zeg voor een racestuurtje

De Logitech Harmony Elite ook binnen en geinstalleerd. Wow wat een gemak nu :clapping:

Ik kan eindelijk mijn kastjes dicht laten bij het bedienen van mijn apparatuur. Super! :)
Normaal moest ik altijd naar de kast toelopen en het deurtje open doen. Vervolgens apparatuur bedienen en daarna kastje weer dicht omdat het kastdeurtje voor mijn centerspeaker schuift. Nu hoeft dat niet meer!

Aangeschaft voor ~155 euro tijdens Black Friday. Ik bedien er mijn tv mee, receiver, Mede8er, Telfort DVR, PS4 Pro en Chromecast. Ook fijn dat deze dus IR, RF en Bluetooth doet. Nu kan ik eindelijk alles koppelen aan de Logitech.

diceman

Quote from: Blue-Eyes on November 30, 2017, 21:21:46
Het is dat ik groot net belangrijker vond dan OLED, anders was ik 100% voor deze tv gegaan!
Tijd dat de 77" versie drastisch in prijs gaat zakken ;)

Veel plezier met de gave tv!

Dank je, wilde ook groter echter werdt de prijs ook gelijk een stuk GROTER ;D, maar anders ook voor 77 inch gegaan.

Daarbij heb ik ook een projector voor het echte filmgevoel.

Maar jij bent ook lekker bezig, veel kijk plezier. Moest wel wennen aan het grotere tv beeld, hoe gek dit ook klinkt.

Ben benieuwd hoe jij dit ervaart met je scherm, is immers nog een slag groter :o

diceman

Quote from: Blue-Eyes on December  1, 2017, 09:43:24
Happy, klein kindje hier, de TV is gisteravond afgeleverd. Klaar voor 4k!

Sony KD-75XE9005






Ach in wezen zijn we allemaal een klein kind als we iets nieuw krijgen / kopen, niets mis mee, ken het gevoel.
Leuk verhaal ook dat het niet paste, zou inderdaad op het moment de gezichten van de buren wel eens willen zien. Enjoy.

master30

 :D :clapping:
Quote from: Blue-Eyes on December  1, 2017, 10:47:45
Ja, maar niet verder. Ik woon in een drive-in woning. Woonkamer op de 1e verdieping. De TV kon niet via de trap naar boven.
Dus we hebben moeten omlopen, om het blok, naar de achterkant via een rechte trap omhoog naar de 1e verdieping :)

De buren zullen wel hebben gedacht :D ;)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

blue-eyes

Quote from: diceman on December  1, 2017, 21:22:56
Dank je, wilde ook groter echter werdt de prijs ook gelijk een stuk GROTER ;D, maar anders ook voor 77 inch gegaan.

Daarbij heb ik ook een projector voor het echte filmgevoel.

Maar jij bent ook lekker bezig, veel kijk plezier. Moest wel wennen aan het grotere tv beeld, hoe gek dit ook klinkt.

Ben benieuwd hoe jij dit ervaart met je scherm, is immers nog een slag groter :o

Thx :)

Daarom nog niet voor OLED gegaan, maar voor LCD.

Het grootste nadeel van deze grote schermen is het reguliere TV kijken.... Het is net of ik naar een combinatie van Minecraft en dichte mist kijk  :)
Films etc.: gaaf!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BJF

Quote from: Blue-Eyes on December  1, 2017, 09:43:24
Happy, klein kindje hier, de TV is gisteravond afgeleverd. Klaar voor 4k!

Sony KD-75XE9005


Ik heb afgelopen week de kleinste uit dezelfde serie gehaald, de KD-49XE9005. Moet de juiste instellingen nog vinden qua beeld. De tv-invoer (CI+/Horizon/Humax 5100C) ben ik ook nog aan het testen. Al met al best wennen na mijn Panasonic plasma...
NAD M10 V2
Elac FS247

frits marantz

Quote from: LuPo on December  1, 2017, 12:35:34
Ja je moest er snel bijzijn inderdaad!

Inmiddels de G29 binnen. Ziet er echt heel goed uit zeg voor een racestuurtje

De Logitech Harmony Elite ook binnen en geinstalleerd. Wow wat een gemak nu :clapping:

Ik kan eindelijk mijn kastjes dicht laten bij het bedienen van mijn apparatuur. Super! :)
Normaal moest ik altijd naar de kast toelopen en het deurtje open doen. Vervolgens apparatuur bedienen en daarna kastje weer dicht omdat het kastdeurtje voor mijn centerspeaker schuift. Nu hoeft dat niet meer!

Aangeschaft voor ~155 euro tijdens Black Friday. Ik bedien er mijn tv mee, receiver, Mede8er, Telfort DVR, PS4 Pro en Chromecast. Ook fijn dat deze dus IR, RF en Bluetooth doet. Nu kan ik eindelijk alles koppelen aan de Logitech.

Wil me ook wat verdiepen in de Logitech. Kom gelijk al diverse typen tegen en zie gelijk door de bomen het bos al niet meer. Hoe heb je hieruit een keuze gemaakt? Hoef geen super uitgebreide versie.

Meeuwtje

 :pompom: sinds een week de Cambridge Audio CRUHD 4K UD speler :pompom: en uiteraard enorm tevreden.
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

blue-eyes

Quote from: BJF on December  2, 2017, 07:35:58
Ik heb afgelopen week de kleinste uit dezelfde serie gehaald, de KD-49XE9005. Moet de juiste instellingen nog vinden qua beeld. De tv-invoer (CI+/Horizon/Humax 5100C) ben ik ook nog aan het testen. Al met al best wennen na mijn Panasonic plasma...

Er staan op diverse site wat standaard instellingen.
Kies sowieso niet de standaard beeld instelling, kies cinema pro. Verlichting naar beneden, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richi

Quote from: frits marantz on December  2, 2017, 08:58:12
Wil me ook wat verdiepen in de Logitech. Kom gelijk al diverse typen tegen en zie gelijk door de bomen het bos al niet meer. Hoe heb je hieruit een keuze gemaakt? Hoef geen super uitgebreide versie.
Logitech Harmony Companion. De beste AB die ik ooit heb gehad. En ik heb er veel gehad (Logitech, Pronto, etc). Doet IR, RF en Bluetooth. Batterij gaat gemakkelijk een jaar mee. Goede app.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

frits marantz

Quote from: Richi on December  2, 2017, 13:45:25
Logitech Harmony Companion. De beste AB die ik ooit heb gehad. En ik heb er veel gehad (Logitech, Pronto, etc). Doet IR, RF en Bluetooth. Batterij gaat gemakkelijk een jaar mee. Goede app.

Dank voor de tip!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

blue-eyes

#26517
Quote from: BJF on December  2, 2017, 07:35:58
Ik heb afgelopen week de kleinste uit dezelfde serie gehaald, de KD-49XE9005. Moet de juiste instellingen nog vinden qua beeld. De tv-invoer (CI+/Horizon/Humax 5100C) ben ik ook nog aan het testen. Al met al best wennen na mijn Panasonic plasma...

Ik heb deze in gebruik tot dat de TV gekalibreerd wordt. Ik ben niet iemand die zelf alles uitvogelt. Frank doet de TV, Bjorn de stereo :D


https://www.homecinemamagazine.nl/2017/04/review-sony-kd-55xe9005-tv/
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BJF

Laat ik nou vanmiddag exact dezelfde gebruikt hebben!  ;D
Evengoed bedankt  :clapping:
NAD M10 V2
Elac FS247

blue-eyes

#26519
 :clapping: :clapping:

Dan moet het wel goed zijn lol


Er zijn ook wel wat aardige Youtube filmpjes over de afstelling. Vanmiddag met een vriend zitten te kijken, even wat dieper, hij is fotograaf en een goed gevoel voor kleuren, etc.
De kleuren zijn echt wel een pak beter dan de oude TV. Zwart is geen zwart, maar in vgl. met de oude TV zeker wel.
Maar goed, dat is ook geen eerlijk vergelijk.

Goed te merken is met welke apparatuur, kenmerken, etc. bron materiaal is opgenomen. Dat zie je terug in de films. Met name de vriend van mij weet daar wel het een en ander van. Altijd leuk dat aan te horen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lord Elrond

Vandaag een pakketje binnen gekregen van I ear Tilburg
Met mn gloed nieuwe Marantz Sr 7011 :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Teebee

#26521
Vandaag mijn allereerste projector gaan halen: JVC DLA-X5900WE


Raymond187

Nieuw 120 scherm. Elite screen cinema Grey 5D 120" en een andere projector de Sony HW55 isf

pieper

#26523
een IOTAVX 7 kanaals eindversterker

Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.