Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Grindtegel

Luister eigenlijk ook nooit naar de radio, alleen Studio Brussel is nog wel de moeite waard. Die Belgen hebben tenminste verstand van muziek.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Mace

Ik heb gisteren de Denon AVR-1803 gekocht. Bevalt uitstekend!

Grindtegel

Creek OBH11 hoofdtelefoonversterker.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Oracle

Laatste wat ik heb in de hifi-zaak heb aangeschaft: Q.E.D. Silver 25th Anniversary speakekabel, voor mijn fronts en center.

Laatste aanwinst niet in de hifi-zaak was vogelzand om mijn speakers te verzwaren :D

Beide goede aankopen!

Groet,
Mark

Selmar_Cleef

Krijg net een mail van JVB dat mijn Sony weer onderweg is naar mij. Heb de Sony regiovrij laten maken.
En donderdag wordt de Audionet MAP geleverd, kan ik op zoek naar speakers en eindversterking.

blackball147

-een philips pronto 940
-een ikea hangkastje voor mijn groeiende dvdcollectie (een kleine 50tal; ter vergelijking: begin van het jaar +/- 15 ), zelfde kastje trouwens dat Robbo een tijdje geleden heeft verkocht. mooi ding en praktisch
- verder voor de toekomst nog zo ongeveer alles......

;D


diceman

#131
Nadat ik al nieuw ls draad van Nordost voor de front/center had gehaald,toch ook maar ls draad voor achter niet de solarwind maar de Superflatline mk2 genomen,de bodem is nu toch echt bereikt ;D :(.

Moet zeggen wat een verschil van geluid,blijf me verbazen als je het ls draad ziet lijkt wel flinterdun maar de prestatie is DIK in orde.

Vind tevens de z-plugs die aan de uiteinden zitten(soort banaan pluggen) een mooi product,ook deze wegen praktisch niets net als het ls draad.

Grindtegel

Wat heb je eigenlijk betaald voor de Solarwind?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

patrick_vdb

#133
Quote from: diceman on March  7, 2003, 14:04:22Moet zeggen wat een verschil van geluid,blijf me verbazen als je het ls draad ziet lijkt wel flinterdun maar de prestatie is DIK in orde.

Vind tevens de z-plugs die aan de uiteinden zitten(soort banaan pluggen) een mooi product,ook deze wegen praktisch niets net als het ls draad.

Yep, Nordost maakt bijzonder mooie kabels, heb onlangs ook een aantal meter aangeschaft (maar nog steeds niet aangesloten, shame on me). De Z-pluggen van Nordost waren met m'n speaker-terminals niet zo'n succes..op een of andere manier kreeg ik geen goede, stevige bevestiging. Heb de kabel dan ook met spades laten uitvoeren (shotgun terminated), aan de versterkerzijde werken de Z-pluggen echter weer helemaal top ;)

QuoteWat heb je eigenlijk betaald voor de Solarwind?

hier vind je de prijslijst van Nordost ;)



Mvrgr

Patrick


diceman

Grindtegel ik heb betaald:
€660 +€ 45 voor het inbranden van de draden scheelde mij weer inspelen.

Patrich je kan de pluggen een beetje "oprekken" zodat ze wat wijder worden misschien dat ze dan wel goed passen.
En ik zou ze zeer aansluiten wereld van verschil.Zeer mooi produkt dat Nordost

Grindtegel

Phew, gepeperde prijsjes. Maar wel heel erg gaaf
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

diceman

#136
Tja de prijs die is inderdaad stevig.

Maar ik moet je zeggen dat het `t wel waard is.
Heb zelf ook getwijfeld over de prijs maar de kwaliteit won het van mijn verstand ;)

Moet er wel bij zeggen dat men/ik over het algemeen ls draad niet zo vaak verwisseld als bijvoorbeeld een dvdspeler/versterker etc.. opzich een goede investering.

Daarbij moet ik bekennen dat ik glunderend op de bank zit als ik muziek/films luister/kijk.

Ik heb daarom ook de Solarwind voor de front/center speaker genomen(stereo luisteren/heb de center ook maar het duurdere draad genomen komt toch 80% uit bij films)en het iets goedkoper Superflatline mk2 voor de achterspeakers genomen.

patrick_vdb

Quote from: diceman on March  7, 2003, 14:45:04Patrick je kan de pluggen een beetje "oprekken" zodat ze wat wijder worden misschien dat ze dan wel goed passen.
En ik zou ze zeer aansluiten wereld van verschil.Zeer mooi produkt dat Nordost

Hoi Diceman,

Helaas, oprekken, inkrimpen...een aansluiting met voldoende contactdruk was niet te maken met de Z-pluggen, de spades daarintegen werken perfect met de speaker-terminals vandaar dat ik deze genomen heb.

Ik schaam me ook diep dat ik de kabel nog steeds niet aangesloten heb, liggen inmiddels alweer een dikke twee weken in de kast te verstoffen :-[ Dit weekend toch maar eens wat tijd gaan vrijmaken ;)

Mvrgr

Patrick

Lid45678

Heb sinds gisteren een drie maanden oude Harman Kardon DVD 21 overgenomen en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Zeker de kwaliteit bij het afspelen van cd´s is goed te noemen voor een speler in deze prijsklasse :o

Voor een (Duiste) review van dit apparaat kun je hier kijken.

Groetjes,

Marc

diceman

Quote from: patrick_vdb on March  7, 2003, 15:21:48
Quote from: diceman on March  7, 2003, 14:45:04Patrick je kan de pluggen een beetje "oprekken" zodat ze wat wijder worden misschien dat ze dan wel goed passen.
En ik zou ze zeer aansluiten wereld van verschil.Zeer mooi produkt dat Nordost

Hoi Diceman,

Helaas, oprekken, inkrimpen...een aansluiting met voldoende contactdruk was niet te maken met de Z-pluggen, de spades daarintegen werken perfect met de speaker-terminals vandaar dat ik deze genomen heb.

Ik schaam me ook diep dat ik de kabel nog steeds niet aangesloten heb, liggen inmiddels alweer een dikke twee weken in de kast te verstoffen :-[ Dit weekend toch maar eens wat tijd gaan vrijmaken ;)

Mvrgr

Patrick

Patrick hoi,

Tja dan houd het op,maar de spades zijn ook goed en in combi met de z-plugs is jouw probleem opgelost,enne zou zeker tijd vrij maken om ze eens aan te sluiten en te beluisteren.

Nu ze in de kast liggen is zonde :o ;D zeker voor de prijs die ze kosten.

Weet zeker dat je jezelf verbaast van het geluid/performance van de draden.

patrick_vdb

Quote from: diceman on March  7, 2003, 15:42:46Weet zeker dat je jezelf verbaast van het geluid/performance van de draden.

Oh maar dat weet ik wel hoor ;) Heb indertijd een aantal LS-kabels thuis getest (MIT, Kimber en de Nordost, kijk maar een paar pagina's terug in dit topic) en het resultaat met de Nordost was gewoonweg heerlijk.

Mvrgr

Patrick

Yanmik

VDHul mainstream netsnoer
Siltech SPO 18MF netsnoer
DB meter
Een 10-tal DVD's
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Scarp

Setje Eichman six interlinks met de korting van vorige week :)

Staan nu in te spelen. Klinkt al een beetje beter. Klinkt sowieso beter dan de vorige interlinks, maar met een "plastic" geluidje wat iemand anders ook al zei.
Lijkt iets het bas naar beneden te helpen nog, maar dat is wel prettig want het leek te bassig voorheen. Ben benieuwd hoe het na nog meer uren klinkt :)

Roland

Oehlbach componentkabel van 10 meter

Raymen

een DIY SUBWOOFER.

Ik was er eerst niet zo over tespreken,maar na enkele weken bouwen en veel schuren is hij klaar.
Moet zeggen het beste wat ik gekocht of gebouwd heb.
Tjong wat krijg je daar veel voor je geld van terug.
Nog geen 1 sub die gehad heb of geleend ging zo diep en met zoveel bas.
Ik zou niet meer terug willen.
Zou tegen iedereen zeggen,GA voor zelfbouw.

mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

blackball147

welke sub en materialen?

sinds ik de DIY subs van Thommy heb gehoord, denk ik dat er weinig boven gaat. nu is enkel de vraag hoe ver men moet gaan om een gewenst effect te hebben ( de Thommy subs zijn zo'n grote joekels, en daarom niet echt WAF ;D )

Raymen

#146
Hoi

Die van tommy vindt ik iets te groot voor een huiskamer.

Mijn sub heb ik uit de hobby hifi uit 2002,het is de zebulon ultra-sub.
De maten 460breedt-572hoog-600diep-in mm dan

ik heb er de hypex 200 in gedaan en als speaker de raveland axx 1515.
Hij weegt denk ik rond de 60 a 70 kg.

en vind hem behoorlijk diep gaan denk zelf tot 22 -23hz. En tot 220 watt.

Dus dat is genoeg denk ik.


Zie link.
http://www.lautsprechershop.de/hifi/bau_hh.htm#zebulonultrasub
mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

blue-eyes

mijn laatste aanwinst is GEDULD ;)

wacht al zo lang, en moet nog langer wachten!

Op de reparatie van mijn eindtrappen. TV geluid van de tv zelf is het enige wat ik nu heb........
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

10x WBT (0644) bananenstekkers en 30 meter VLS 2.5mm^2 speaker kabel :)

Fotootjes in m'n prive theatre topic :)

Martin_M

#149
Transparant MusicWave speakerkabel voor de fronts.
Tijdelijk, want m'n set verdient eigenlijk meer. Maar ik vond dat ik ze wel voor een aardig prijsje kon krijgen.

Op vele punten een verbetering t.o.v. m'n vorige kabel. Je kent het rijtje wel; losser, gedetailleerder, opener etc. etc. (we horen echt veel meer).
Nog wel één nadeel. Ook al hebben we nu meer detail, bij sommige opnames lijkt er wel een beetje een laagje over het geluid te zitten (kabels zijn ingespeeld).
We moeten nog even uitzoeken hoe dit komt. Wellicht gaan we een min-puntje van een ander gedeelte uit de set horen (analoge interlinks?).

Wat ook opvalt is dat door de openheid en rust van de fronts bij 5.1 weergave ook de rears gedetailleerder klinken. Wel grappig natuurlijk en mooi meegenomen.

Ben dus al heel erg tevreden maar het 'laagje' moet nog even weggewerkt worden.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)