Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

SL 1200 van stereolink heel 8) apparaat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

#101
Parasound 1206 ;D
en vanavond nog wat profigold interlinks.. als tijdelijke oplossing tot mijn set compleet is...
Groeten, Peter

Scarp

Zonet een Rotel RB-1070 gehaalt samen met een nieuwe sub kabel en nieuwe speakerkabels. :)

RubenP

Een profigold s-video kabel.
Op de verpakking staat trouwens SVHS. ::)

Zelfs met deze niet zo dure kabel zie ik verschil.

En ik weet het : een CRT aansturen met S-video is hier vloeken in de kerk. ;D
Zodra ik weet wat ik het beste kan gebruiken gaat dat veranderen.
Ik denk nu aan een philips 963 samen met een key-digital.

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

blue-eyes

#104
Hee scarp. Gefeliciteerd! Toch mijn advies opgevolgd? Als je de rest maar niet opvolgt, anders hebben we een identieke set ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

#105
Maar goed, vandaag had ik vrij genomen omdat de lui van TNT m'n thx plaque kwamen brengen (bij TNT kan je niet ophalen), en die kwam stipt 12 uur aan de deur (net als de 2x dat ze voor nop zijn langs gekomen).

Daarna ff naar de audio shop gegaan waar ik de rest van m'n systeem ook heb gekocht (Audio home hifi in Eindhoven).

Ik had toch nieuwe speaker kabels nodig en een nieuwe sub kabel, dus ook ff over rotel gepraat. Uiteindelijk gekomen op de 1070. De 1080 is inderdaad 2x zo duur, maar voorlopig vindt ik dat tov de rest niet lonen. Zou altijd later nog eens kunnen. Ik wilde eerste de zilveren versie aangezien de rest van m'n systeem ook zilver is. Die was niet op voorraad, dus bestellen... echter toen gingen we ff de kleuren vergelijken van m'n Onkyo en rotel en dat zijn 2 totaal verschillende zilver kleuren. Echt passen zou het niet denk ik (vooral als het straks in m'n spider rack staat). Dus maar de zwarte genomen. Misschien wel zo mooi ... amps in het zwart, pre-amp in het zilver. Deze was op voorraad dus gelijk meegenomen.

Heel ff getest vandaag, klonk erg goed op m'm B&W 604s3's.

Maar goed, past allemaal niet goed in m'n huidige meubel dus ff wachten tot m'n rack er is (zou morgen er moeten zijn). Dan alles netjes aansluiten en op advies van jou Blue-eyes zal ik 'm maar niet bewegen zodra ie aangesloten is :)

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Roland


Scarp


Tapeshirt

Quote from: Scarp on February 25, 2003, 19:56:13
Daarna ff naar de audio shop gegaan waar ik de rest van m'n systeem ook heb gekocht (Audio home hifi in Eindhoven).


Daar kom ik ook nogal eens. Wie heb je gesproken? John of Frank? Ben er vanmiddag trouwens nog binnen geweest voor info over een nieuwe center(KEF model 200c was het advies als grootte niet uitmaakt) Heb hier trouwens ook mijn (toen frontspeakers) reference model one gekocht.

gegroet,

Berend

MrPink


PM

Groeten, Peter

MrPink

Dank je wel! :) Inderdaad een fijne speler. Beeld ziet er uitstekend uit, gedetailleerder, minder artifacts - ook de 100Hz/PP halo's zijn zo goed als verdwenen -, en mooi geluid (hoewel dat al mooi was). Ik kan alleen nog niet besluiten wat het mooiste geluid geeft bij het afspelen van cd's: source direct, digitaal, analoog stereo, of analoog 5.1...

Groetjes,
Oscar

lynxxx@theOffice

nieuwe batterijen voor mijn wireless mouse! :)

jurjen

Een schermdoek van ITC.
Sinds ik de projector heb, heb ik tijdelijk op een laken moeten projecteren maar vanavond dus voor het eerst op het echte doek. Wat een verschil zeg!
Meer diepte, meer detail in het donker, kleuren zijn levendiger, lichtopbrengst is beter (of het contrast, dat weet ik niet zeker). Kortom, het beeld ziet er "echter" uit en vanavond had ik voor het eerst een beetje de bioscoopervaring thuis. Annewiek bedankt!

Bijbehorende aanwinst: een Bosch SDS-plus boorhamer. Tja ik moest toch twee gaatjes boren om het scherm op te hangen  ;)

Jurjen
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

bryan vd B

Quote from: MrPink on February 28, 2003, 11:03:49
Dank je wel! :) Inderdaad een fijne speler. Beeld ziet er uitstekend uit, gedetailleerder, minder artifacts - ook de 100Hz/PP halo's zijn zo goed als verdwenen -, en mooi geluid (hoewel dat al mooi was). Ik kan alleen nog niet besluiten wat het mooiste geluid geeft bij het afspelen van cd's: source direct, digitaal, analoog stereo, of analoog 5.1...

Groetjes,
Oscar


hi,

aaangezien ik dezelfde tv heb en hoor ik dat de halo effecten bijna verdwenen zijn wil ik wel eens weten hoe dit nou kan en als het echt veel scheelt blijven de rotel voor en eindversterkers nog even in de winkel staan en ga ik eerst voor de marantz.

vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

MrPink

Ik heb geen idee hoe het kan, maar eerst zag ik soms een waterachtige halo (vooral met bewegende mensen voor een achtergrond met bomen) en nu alleen nog een lichte bewegingshalo, die ik niet storend vind. Ik zal nog wat meer gaan bekijken.

Groetjes,
Oscar

bryan vd B

Quote from: MrPink on March  1, 2003, 12:04:13
Ik heb geen idee hoe het kan, maar eerst zag ik soms een waterachtige halo (vooral met bewegende mensen voor een achtergrond met bomen) en nu alleen nog een lichte bewegingshalo, die ik niet storend vind. Ik zal nog wat meer gaan bekijken.

Groetjes,
Oscar

houd me even op de hoogte want ik ben zeer benieuwd  ;).

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Scarp

Finite Elemente Spider Rack.

Zie ook mijn topic op "prive theatres".

blue-eyes

De denon s10 tuner verkocht, de Rotel RT1080 tuner aangeschaft.

Dit is het laatste onderdeel van mijn Rotel set wat miste. De set is nu compleet of er moeten wat eindversterkers komen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Luister je veel radio dan blue-eyes?

diceman

Nieuw ls draad gekocht.

3 * 2.5 mtr Solar wind(single wire) van nordost(front/center).

blue-eyes

Quote from: Scarp on March  4, 2003, 18:08:29
Luister je veel radio dan blue-eyes?

Redelijk. In ieder geval om bij te blijven, ook als ik niet kan kiezen welke cd ik wil luisteren. Of gewoon als relaxte achtergrond muziek.

Wel 2ehands gekocht ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Sinds ik verhuist ben (halverwege vorig jaar) heb ik nooit m'n receiver meer aangesloten gehad op kabel, dus geen radio thuis meer gedraait :) Daarvoor ook maar 1 of 2 keer radio geluisterd in 3 jaar tijd :)

Roland

Quote from: Scarp on March  4, 2003, 20:13:12
Sinds ik verhuist ben (halverwege vorig jaar) heb ik nooit m'n receiver meer aangesloten gehad op kabel, dus geen radio thuis meer gedraait :) Daarvoor ook maar 1 of 2 keer radio geluisterd in 3 jaar tijd :)
Je hebt niets gemist. :P