Goedkope stekkerdoos

Started by André_84, August 8, 2017, 03:08:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

André_84

Ik heb op dit moment al mijn apparatuur aangesloten dmv een simpel gamma stekkerdoosje, zo'n witte met rode verlichte schakelaar. Heeft het enig zin of om dit te vervangen door een goedkoop stwkkerblokje zoals je die bv bij de mediamarkt ziet? Zeg voor een euro of 20/30? Of is dat eigenlijk hetzelfde, maar dan in een mooier jasje? Zoiets bv: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_brennenstuhl-super-solide-5-v-met-overspanningsbeveiliging-1177068.html
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

Wit stekkerblok...bij mij direct hoorbaar toen die er tussenuit ging. Beste was directe aansluiting op wcd. Echter was dat te weinig. Toen blok (via forum markt) gehaald en dat gaat ook goed.
(Nu aparte stroomgroep met datzelfde blok).

Check de markt en de forumsponsor is mijn advies.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

frank2

Een goed Stekkerblok dat hoor je goed als je een aparte audiogroep hebt, anders is het een marginaal verschil tov een wit Stekkerblok.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Quote from: André_84 on August  8, 2017, 03:08:03
Ik heb op dit moment al mijn apparatuur aangesloten dmv een simpel gamma stekkerdoosje, zo'n witte met rode verlichte schakelaar. Heeft het enig zin of om dit te vervangen door een goedkoop stwkkerblokje zoals je die bv bij de mediamarkt ziet? Zeg voor een euro of 20/30? Of is dat eigenlijk hetzelfde, maar dan in een mooier jasje? Zoiets bv: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_brennenstuhl-super-solide-5-v-met-overspanningsbeveiliging-1177068.html

Ik heb ook een Brennestuhl. 8 outlets welke je kan aan/uit zetten.

https://www.bol.com/nl/p/brennenstuhl-power-manager-pma-usb-6x/9200000010672265/?Referrer=ADVNLGOO002018-G-36509116003-S-298070007354-9200000010672265&gclid=Cj0KCQjwwqXMBRCDARIsAD-AQ2gvdRZvIvz3GjQxulUwrHVPIki5pci7lroLmpxxmt57-L04BxEok88aAoYuEALw_wcB

Ligt in de kelder te liggen...mag weg voor 30 incl verzenden.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: Xander32 on August  8, 2017, 06:36:21
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164635.0

:thumbs-up: (wel boven budget, maar vast niet onoverkomelijk).
Yep, koop zo'n ding. Test hem en bepaal zelf of je verschil hoort. Voor 60 euro heb je een leuke week testen en daarna verkoop je hem weer en ga je weer terug naar je oude witte blokje. Of niet.

Bij mij maakt het allemaal geen verschil, vind ik dan.

Groeten...

chansig

Ik heb ook nog nooit een verschil gehoord.

Overigens ook nog een andere powermanager liggen..mag voor 25 euro incl verzenden weg. Bij belangstelling zal ik even een foto maken. Ook 1 waarvan je de afzonderlijke outlets aan/uit kan zetten.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

stefanschreurs

Ik heb recent mijn witte goedkope atekkerblokjes vervangen door Supra stekkerblokken en kabels, wereld van verschil. Dieper laag, meer rust in het hoog en veel meer detail en betere plaatsing. Alles is erop vooruit gegaan. Had ik veel eerder moeten doen. Aanrader!
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Rowdy

Stekkerdozen van de bouwmarkten zijn troep. Slappe veercontacten, waardoor kans op slecht contact. De verschillende stopcontacten zijn met elkaar verbonden door dunne draad en zit erop gepuntlast aan de veercontacten.

Spijkie

Supra en blacknoise zijn erg goed!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

denoontje

Quote from: frank2 on August  8, 2017, 09:18:29
Een goed Stekkerblok dat hoor je goed als je een aparte audiogroep hebt, anders is het een marginaal verschil tov een wit Stekkerblok.

Niet mijn ervaring dus.
Ook op normale groep hoorde ik verschil in mijn set in mijn huis.

Ik zou zeggen zoals gezegd, koop 2e hands blok van beter bouwkwaliteit, test het, niet goed weer verkopen.

André_84

#11
Bedankt voor alle reacties en Hans bedankt voor de aanbiedingen. Misschien eerst maar de stroomvoorziening vanaf de meterkast goed regelen. Op dit moment geen aparte audiogroep en geen geaard stopcontact, dus waarschijnlijk haalt het allemaal niet zoveel uit. Had ik even vooraf moeten regelen voor de verhuizing, maar t ging allemaal wat snel  :(.
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

stefanschreurs

Ook ik deel de mening niet dat je het verschil pas hoort nadat je een aparte audiogroep hebt aangelegd, ik heb dat zelf ook niet en na het verwisselen van de bouwmarktstekkerdozen naar de Supra, was het meteen een wereld van verschil. Ik geloof ook best dat een aparte groep nog zin heeft, maar wat mij betreft weegt dat qua tijd, moeite en kosten vooralsnog niet op tegen de relatief geringe kosten van een beter stekkerblok en andere stroomkabels.
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

op eigen verzoek verwijderd.

Ik leg mijn witte stekkerdoos ergens uit het zicht, denk dan dat er een heel dure en vooral exotische ligt en dan klinkt het ook veel mooierderder.

Wat een totaal onzin hier weer, bizar.

Xander32

... en van jouw krijgen wij de sluitende onderbouwing waarom de ervaringen van mede forumleden totale onzin en bizar zijn?


Quote from: Baardmannetje on August  9, 2017, 21:42:26
Ik leg mijn witte stekkerdoos ergens uit het zicht, denk dan dat er een heel dure en vooral exotische ligt en dan klinkt het ook veel mooierderder.

Wat een totaal onzin hier weer, bizar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

op eigen verzoek verwijderd.

Ik moet andermans waanzin onderbouwen?

Wat denk je zelf?

Xander32

Nee, enkel jouw eigen stelling. Ik ben lerende, sta open voor nieuwe inzichten en ben reuze benieuwd :thumbs-up:.

Quote from: Baardmannetje on August  9, 2017, 22:59:21
Ik moet andermans waanzin onderbouwen?

Wat denk je zelf?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Baardmannetje on August  9, 2017, 21:42:26
Ik leg mijn witte stekkerdoos ergens uit het zicht, denk dan dat er een heel dure en vooral exotische ligt en dan klinkt het ook veel mooierderder.

Wat een totaal onzin hier weer, bizar.

:D


chansig

#18
Quote from: Xander32 on August 10, 2017, 06:32:37
Nee, enkel jouw eigen stelling. Ik ben lerende, sta open voor nieuwe inzichten en ben reuze benieuwd :thumbs-up:.

Daar ben je wel benieuwd naar ? Maar niet naar waarom mensen een minder, strak, diep laag horen wanneer ze een wit stekkerblok gebruiken ? 

En duur(der) stekkerblok is eigenlijk gewoon een DSP.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Xander32 on August 10, 2017, 06:32:37
Nee, enkel jouw eigen stelling. Ik ben lerende, sta open voor nieuwe inzichten en ben reuze benieuwd :thumbs-up:.

Nope. De bewijslast ligt bij degene die zegt verschillen te horen. Zo gaat dat in de grote mensen wereld.

Dat veel audiofielen dat niet begrijpen... Tja.

chansig

#20
Quote from: André_84 on August  9, 2017, 09:22:32
Bedankt voor alle reacties en Hans bedankt voor de aanbiedingen. Misschien eerst maar de stroomvoorziening vanaf de meterkast goed regelen. Op dit moment geen aparte audiogroep en geen geaard stopcontact, dus waarschijnlijk haalt het allemaal niet zoveel uit. Had ik even vooraf moeten regelen voor de verhuizing, maar t ging allemaal wat snel  :(.

En ik heb gewoon nog een audiofieler stekkerblok liggen. Is wat duurder (35 euro incl verzenden), komt van AH als ik me niet vergis.

Audiogroep kan altijd nog als je dat wilt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Nou, een aparte audiogroep vind ik dan wel weer nuttig als je nu tenminste last hebt van aanspringende koelkasten of wasmachines.

Groeten...

chansig

Dacht ooit gelezen te hebben dat dit ook met een weerstand op te lossen is. Nu niet vragen hoe of wat. Hetgeen ik schrijf is wat ik onthouden heb.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Oké, ik zal het jou dan niet vragen maar ik ben er wel benieuwd naar. Iemand anders een idee?

Groeten...

chansig

Volgens mij was het Tjeb die het ergens opschreef. Was nog in het hififorum tijdperk.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.